×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

صوتی و تصویری

تفاوت نمایشگرهای SD و HD Ready یا Full HD

هنگام خرید مانیتور شاید به اصطلاحاتی برخورد کنید که برایتان غریبه باشد و یا اینکه اطلاعات دقیقی از آنها نداشته باشید، به عنوان مثال، یک مانیتور HD است یا تنها HD Ready است؟ کنتراست و تطابق رنگ آن چگونه است؟ و موضوعات دیگری که به مرور توضیحات مفصلی درباره آنها در اختیار شما قرار می‌دهیم. در این مقاله بیشتر سعی کرده‌ایم درباره رزولوشن یک نمایشگر صحبت کنیم. می‌خواهیم بدانیم معنی اعداد و ارقامی که به شیوه‌های مختلف رزولوشن یک نمایشگر را بیان می‌کنند، چیست؟ با ما همراه باشید:

اصطلاح SD در واقع مخفف Standard Definition به معنی «تعریف استاندارد» است که به نمایشگرهایی که رزولوشن پایین‌تر از p720 یا 1080p گفته می‌شود. همچنین گفتنی است در بیشتر موارد عبارت SD را برای نمایشگرهایی که رزولوشن 576i در استاندارد PAL یا Sceam و همچنین 480i در استاندارد NTCS استفاده می‎‌کنند.

عبارت Full HD نیز در مورد نمایشگرهایی به کار برده می‌شود که از رزولوشن 1080p بهره می‌برد. لازم به ذکر است که تفاوت بین HD Ready و Full HD بسیار پیچیده است، چرا که به استاندارد ناحیه‌ی جغرافیایی بستگی دارد.

تفاوت نمایشگرهای SD و HD Ready یا Full HD

در آمریکا، به نمایشگرهای HD که توانایی نمایش تصاویر 720p ،1080p  یا 1018i را داشته باشد اما یونر داخلی تلویزیون نداشته باشد HD Read گفته می‌شود.

اما در اروپا به نمایشگری که توانایی نمایش 720  خط افقی رزولوشن را داشته باشد و ویدیوهای دارای قفل را از ورودی‌های خاصی مثل HDMI و DVI دریافت و پخش کند، HD Ready گفته می‌شود.

البته یک عبارت دیگری با عنوان HD Ready 1080p  در اروپا به کار می‌رود که نمایشگرهایی با 1920 در 1080 پیکسل را شامل می‌شود و البته این نمایشگرها باید توان نمایش ویدیوهای1080p  یا 1018i را بدون استفاده از اوراسکن (Over Scan) داشته باشند.

همچنین در بین تمامی این اصطلاح‌ها، دو عبارت دیگری با عنوان‌های HD TV و HD TV 1080p هم وجود دارد که به تلویزیون‌هایی که دارای تیونر داخلی هستند و می‌توانند شبکه‌های تلویزیون دیجیتال را دریافت کنند، گفته می‌شود.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. میخوام تلویزیون بخرم منتهی یه راهنمایی میخوام اینکه میدونید خرابی تلویزیون های hdبیشتره یاsd??

    1. درود بر شما
      نگار عزیز، بسته به مدل، برند و نحوه استفاده از دستگاه پاسخ این سوال متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا