×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

آشنایی با مشکلات رایج پلی استیشن + راه حل رفع آنها

مشکلات رایج پلی استیشن

کنسول بازی پلی استیشن دستگاهی کاربردی و جذاب برای پر کردن اوقات فراغت است که از بدو ورود به بازار با استقبال زیاد مردم روبرو شد. شرکت‌های سازنده کنسول‌های بازی همواره در تلاشند تا هر روز بر کیفیت کنسول‌های تولیدی خود اضافه کرده و محصولی بی‌نظیر روانه بازار کنند؛ تا مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آن‌ها به پایین‌ترین حد خود برسد. اما ممکن است این دستگاه‌ها دارای مشکلاتی بوده یا پس از استفاده با کدهای خطای مختلفی روبرو شوند. درصورتی‌که دستگاه شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد کافیست روی کلمه تعميرات ps4 در این صفحه کلیک کرده یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

در ادامه این مقاله آچارباز نیز قصد داریم در خصوص آشنایی با مشکلات رایج پلی استیشن و راه‌حل رفع آنها توضیحات جامعی ارائه دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

مشکلات رایج پلی استیشن

اغلب تمام دستگاه‌های الکترونیکی مانند پلی استیشن هنگام بروز مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری، کدهای خطایی را روی صفحه نمایش می‌دهند. به همین دلیل با مشاهده خطا و آشنایی با هر کدام به راحتی می‌توانید مشکل دستگاه را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. توجه داشته باشید مشکلاتی که برای پلی استیشن 4 و 5 پیش می‌آید، متفاوت است و برای برطرف کردن آن‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد.

برای تعميرات ps4 از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مشکلات و خرابی ‌های پلی استیشن 4

پلی استیشن 4 با مشکلات و خطاهای مختلفی همراه است که در ادامه به طور مختصر برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

خراب شدن دسته

دسته کنسول بازی وسیله ضروری برای انجام بازی است و به تنهایی دارای قیمت بالایی است. به همین دلیل خرابی دسته نگران کننده است و افراد در زمان خرابی آن به دنبال نگهداری درست یا تعمیر آن هستند. گاهی اوقات با کمترین هزینه می‌توان دسته کنسول را تعمیر کرد. در دسته کنسول بازی قطعات مختلفی مانند سر آنالوگ، دکمه‌های R و L، باتری، برد و … وجود دارد که بروز مشکل در هر کدام از آن‌ها باعث از کار افتادن دسته می‌شود.

خرابی دسته پلی استیشن
گاهی اوقات با کمترین هزینه می‌توان دسته کنسول را تعمیر کرد.
پیشنهاد مطالعه

ویروسی شدن ps4

گاهی اوقات کنسول بازی شما دچار مشکلات عجیب و غریبی می‌شود که به احتمال زیاد به دلیل ویروسی شدن آن است. اما کنسول‌ها چگونه ویروسی می‌شوند؟ بسیاری از کنسول‌های بازی به صورت آنلاین از خدمات موجود در وب استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند ویروسی شده و با مشکل همراه شوند. کنسول‌های بازی دارای سیستم عامل‌های خاص خود هستند و در صورت مراقبت نکردن ویروسی می‌شوند. برای جلوگیری از ویروسی شدن ps4 بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید.
  • اطلاعات ورود به سیستم خود را در محلی امن نگه دارید.
  • اطلاعات خود را به صورت آنلاین برای افراد دیگر ارسال نکنید.
  • سیستم خود را به روز نگه دارید.

مشکلات رایج پلی استیشن 4

برخی از مهم‌ترین مشکلات رایج پلی استیشن 4 به همراه کد خطای آن‌ها معرفی شده‌اند.

  • CE-33987-0: این کد خطا به دلیل بروز مشکل در اتصال به اینترنت نمایش داده می‌شود.
  • CE-33191-7: اگر سعی دارید بازی جدیدی را باز کنید که دیسک آن درون دستگاه قرار ندارد، با این ارور روبرو می‌شوید.
  • CE- 32889-0: هنگامی که در حین انجام بازی اتصال به اینترنت شما قطع شود، با این کد خطا روبرو می‌شوید.
  • CE-34305-5: این کد به دلیل بروز مشکلات در هارد دستگاه است. زمانی که هارد را تعویض می‌کنید باید مطمئن شوید که با نرم افزار سیستم شما هماهنگ است.
  • CE-35918-6: زمانی که کنسول نتواند اطلاعات دیسک را نشان دهد، این کد خطا نمایش داده می‌شود. در این زمان باید دیسک را از دستگاه خارج کرده به خوبی تمیز کنید و دوباره درون دستگاه قرار دهید.
  • CE-33991-5: این کد خطا به دلیل بروز مشکلاتی در اتصال شما به اینترنت نمایان می‌شود.

 روشن نشدن ps4

یکی دیگر از مشکلات و خرابی های پلی استیشن 4 روشن نشدن کنسول بازی است. گاهی اوقات نیز روشن شده و به سرعت خاموش می‌شود. اولین قدم برای برطرف کردن این مشکل بررسی برق ورودی دستگاه و اطمینان یافتن از اتصال کابل‌ها و محافظ و … است. گاهی اوقات وجود گردو غبار نیز باعث خرابی و روشن نشدن دستگاه می‌شود.

هنگ کردن ps4

یکی دیگر از مشکلات رایج کنسول‌های بازی ps4 هنگ کردن دستگاه است. در این شرایط دستگاه بسیار کند شده و روشن شدن و بالا آمدن دستگاه زمان بسیار زیادی طول می‌کشد. مهم‌ترین دلیل هنگ کردن کنسول نداشتن فضای آزاد در هارد دستگاه است. اگر با آزادسازی فضای هارد دستگاه شما همچنان سرعت پایینی داشت ممکن است به دلیل نصب اشتباه برنامه یا بروز مشکل در هارد باشد. ضعیف بودن اینترنت، ویروسی شدن دستگاه و مشکلات سخت افزاری نیز از دیگر علت‌های هنگ کردن ps4 هستند.

پیشنهاد مطالعه

تصویر ندادن ps4

گاهی اوقات کاربران با مشکل نمایش تصویر روبرو شده و کنسول آن‌ها چیزی در مانیتور نشان نمی‌دهد. این مشکل به شکل‌های مختلفی رخ می‌دهد، گاهی اوقات کنسول روشن می‌شود اما هیچ تصویری روی مانیتور نمایش داده نمی‌شود، یا اینکه تصویری سیاه روی مانیتور نمایش داده می‌‌شود و موارد دیگر. برای رفع این مشکلات می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. دستگاه را مجدد راه اندازی کنید.
  2. کابل یا پورت HDMI را تغییر دهید.
  3. گزینه HDCP را غیر فعال کنید.
  4. اگر همچنان مشکل برطرف نشد برای تعميرات ps4 از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

قبول نکردن دیسک در ps4

اگر خطایی مرتبط با دیسک در این دستگاه اتفاق بیفتد با کدهای CE-35486-6 یا CE-34878-0نشان داده می‌شود. در این حالت روش‌های مختلفی برای حل مشکل وجود دارد:

  1. می‌توانید چرخه پاور را دوباره تنظیم کنید.
  2. بازی را حذف کرده و دوباره نصب کنید.
  3. پایگاه داده جدید ایجاد کنید.
  4. سیستم را بروزرسانی کنید یا به طور کامل آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.
مشکلات رایج پلی استیشن
معمولا تمام دستگاه‌های الکترونیکی مانند پلی استیشن هنگام بروز مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری، کدهای خطایی را روی صفحه نمایش می‌دهند.
پیشنهاد مطالعه

چراغ آبی ps4

زمانی که چراغ آبی در دستگاه روشن شود، نشان دهنده بروز مشکل جدی سخت افزاری و نرم افزاری در دستگاه است. به روز کردن فریمور تلویزیون، بررسی پورت‌ها و HDMI، بررسی منبع تغذیه، ریست کردن کنترلر و … از جمله روش‌های برطرف کردن این مشکل است.

در مقاله هر کدام از رنگ‌های LED که روی کنسول PS4 قرار دارند نشانه چه چیزی هستند؟ مفهوم تمام رنگ‌های LED روی کنسول PS4 را بیان کرده‌ایم.

دسته کنسول بازی وسیله ضروری برای انجام بازی است و به تنهایی دارای قیمت بالایی است. به همین دلیل خرابی دسته نگران کننده است و افراد در زمان خرابی آن به دنبال نگهداری درست یا تعمیر آن هستند.

چرا ps4 داغ می‌کند؟

دلایل مختلفی برای داغ شدن بیش از حد کنسول بازی وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به نداشتن تهویه مناسب، دمای بالای اتاق، بروزرسانی نکردن کنسول و … اشاره کرد. به این منظور حتما دستگاه را بروزرسانی کرده و در محیطی با دمای مناسب و تهویه مناسب قرار دهید. در صورتی که دستگاه همچنان داغ می‌شود، باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

خراب شدن هارد ps4

اگر هارد کنسول دچار مشکل شده یا به طور کامل بسوزد، کنسول دیگر قابل استفاده نیست. گاهی اوقات نیز مشکلات رایج پلی استیشن جزئی‌تری بوده که باعث کند شدن کنسول می‌شود. کند شدن، گرمای بیش از حد، خطاهای مکرر، عدم دسترسی به فایل‌ها، صداهای غیرمعمول، خاموش شدن ناگهانی و … ازجمله مشکلاتی هستند که نشان دهنده خرابی هارد کنسول هستند. اگر با این مشکلات روبرو شدید، هرچه سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کنید.

بوق زدن ps4

ممکن است از دستگاه بازی صداهایی به گوش برسد. صدای بوق زدن علی الخصوص هنگام راه اندازی می‌تواند نشان دهنده مشکل در حافظه دستگاه باشد. برخی از مواقع نیز ps4 با زدن تک بوقی خاموش می‌شود. این مشکل به دلیل منبع تغذیه دستگاه اتفاق می‌افتد. برای آشنایی با تمام دلایل شنیدن صدای بوق ps4 پیشنهاد می‌کنیم مقاله چرا ps4 بوق میزند و چطور آن را برطرف کنیم؟ را مطالعه کنید.

پاک شدن بازی ps4

یکی دیگر از ارور و خطا های متداول پلی استیشن، پاک شدن بازی‌های موجود در کنسول است. این مشکل اغلب به دلیل باگ کنسول است و ممکن است با بروزرسانی و ارتقا دستگاه از بین برود. به دلیل ویروسی شدن دستگاه نیز این مشکل پیش می‌آید.

مشکلات و خرابی های پلی استیشن
از ارور و خطا های متداول پلی استیشن، پاک شدن بازی‌هاست که با بروزرسانی ممکن است این مشکل حل شود.

ارور و خطاهای متداول پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 دارای قابلیت‌های جدید و سیستم سخت افزاری بهتری است. ممکن است به دلیل آشنایی نداشتن با نحوه کارکردن با مشکلات و خرابی های پلی استیشن روبرو شوید. در ادامه رایج‌ترین مشکلات و باگ‌هایی که تاکنون از این کنسول بازی شناخته شده‌اند، معرفی می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه

دریفت دوال سنس

دریفت به معنای حرکت خارج از کنترل است که در این حالت کلیدهای آنالوگ حرکاتی خارج از کنترل شما انجام می‌دهند. این مشکل در بسیاری از کنسول‌های PS5 دیده می‌شود. برای برطرف آن روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر بتوانید آنالوگ معیوب را شناسایی کنید، می‌توانید به کمک الکل آن را تمیز کرده تا مشکل برطرف شود. کنترلر شما باید به آخرین نسخه فریمور، به روز شده باشد. علاوه بر آن ریست کردن کنترل دوال سنس نیز می‌تواند به برطرف کردن مشکل کمک کند.

متصل نشدن به شبکه پلی استیشن

گاهی اوقات کاربران با مشکلاتی برای اتصال به شبکه پلی استیشن روبرو می‌شوند. در این حالت ممکن است اتصال اینترنت شما مشکل داشته باشد. گاهی اوقات نیز هجوم کاربران به سایت اصلی برای نصب یا بروزرسانی باعث اختلال در سرورها شده و شما را با مشکل روبرو می‌کند.

ریست مود ps5

ریست مود (rest mode) یا حالت استراحت ویژگی است که در کنسول‌های بازی سونی قرار دارد. با این حالت شما می‌توانید بازی خود را به حالت تعلیق درآورده و ویژگی‌های کنترل از راه دور فعال می‌شوند. گاهی اوقات این حالت باعث بروز خطاها و مشکلات جدی در کنسول می‌شود. به همین دلیل بهترین کار این است که تا زمان انتشار بروزرسانی جدید از طرف شرکت سونی، حالت rest mode را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن این ویژگی به سادگی در چند مرحله انجام می‌شودکافیست:

  • در منوی اصلی گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در بخش Power Saving گزینه System Settings را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب گزینه Set Time Until PS5 Enters Rest Mode باید Disable rest mode را انتخاب کنید.
پیشنهاد مطالعه

سوختن ps5

نگهداری از کنسول‌های بازی همانند لپ تاپ و کامپیوتر است. این دستگاه‌ها نیز حساسیت‌های خاص خود را دارند و در صورت رعایت نکردن نکات مراقبتی دچار آسیب‌های جدی شده و ممکن است به طور کامل بسوزند. نوسان برق، آسیب‌های فیزیکی، ورود گرد و غبار و … می‌تواند به کنسول بازی شما آسیب بزند. حتما اتاق دارای تهویه مناسب باشد و از محافظ مناسب نیز برای آن استفاده کنید.

خاموش شدن ناگهانی ps5

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین بازی کردن به یکباره کنسول بازی خاموش شده باشد. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. شاید مهم‌ترین آن‌ها داغ شدن بیش از حد کنسول باشد. برای جلوگیری از این مشکل حتما محیط دارای تهویه مناسب باشد. اگر از این نظر مشکلی وجود ندارد، حتما پریز و کابل برق را بررسی کنید. ممکن است مشکل از سخت افزار، پاور و سیم پیچ‌های کنسول باشدکه بهتر است برای تعمیر پی اس فور از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

مشکلات رایج پلی استیشن و روش حل آنها
در صورت حل نشدن مشکلات رایج پلی استیشن می‌توانید در آچارباز درخواست خود را ثبت کنید.
پیشنهاد مطالعه

ارور های ps5

هنگام بروز مشکلات رایج پلی استیشن 5 کدهای نشان داده می‌شوند، که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم:

  • خطای CE-100002-3: این گزینه نشان دهنده بروز مشکل در آپدیت اپلیکیشن است. بهتر است ابتدا سیستم عامل را بروزرسانی کرده و دوباره امتحان کنید.
  • خطای CE-100005-6: این خطا نشان دهنده مشکل در خوانش دیسک است. برای برطرف کردن آن می‌توانید کنسول را خاموش و روشن کنید. همچنین از سلامت درایو نوری و تمیز بودن دیسک مطمئن شوید.
  • خطای CE-100028-1: این خطا نشان دهنده پر بودن و نداشتن فضای کافی خالی در پلی استیشن است. می‌توانید در بخش storage فضای حافظه را بررسی کنید.
  • خطای CE-105799-1: نمایش این کد به این معنی است که امکان اتصال به سرور وجود ندارد. از بخش تنظیمات، وضعیت شبکه را بررسی کنید.
  • خطای CE-106485-4: این خطا زمانی اتفاق می‌افتد که خطایی در اجرای سیستم عامل کنسول شما یا بازی‌ها و اپلیکیشن‌های نصب شده اتفاق بیفتد.
  • خطای CE-106667-6: این ارور نشان دهنده مشکل در دانلود است. بهتر است دانلود را متوقف کرده و دوباره اقدام کنید.
  • خطای CE-10752005: این کد خطا بروزرسانی سیستم عامل کنسول پلی استیشن شما را یادآوری می‌کند.

کنسول‌های بازی توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. سونی یکی از شرکت‌های بسیار معتبر در این زمینه است. کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5 جدیدترین محصولات این شرکت هستند. این محصولات ممکن است دارای باگ‌ها و مشکلات مختلفی باشند، علاوه بر آن ممکن است نحوه راه اندازی و استفاده از آن‌ها به صورتی باشد که منجر به بروز خطاهای مختلف شود. در این مقاله به طور کامل در مورد ارور و خطاهای متداول پلی استیشن 4 و 5 صحبت کردیم. اگر با مطالعه این مقاله آچارباز نتوانستید مشکلات رایج پلی استیشن خود را رفع کنید بهتر است برای تعمير دسته ps4 از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

تعميرات ps4 با آچارباز
تعميرات ps4 در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع پلی استیشن است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعميرات ps4

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا