×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

با نشانه‌های سوختن موتور جارو برقی آشنا شوید

علائم و نشانه‌های سوختن موتور جاروبرقی

وجود جاروبرقی در هر خانه‌ای برای نظافت و جمع‌آوری گرد و غبار از سطوح مختلف یک ضرورت است. این وسیله پرکاربرد نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح دارد. با این حال گاهی اوقات به خاطر نگهداری غیر اصولی، دچار خرابی می‌شود. سوختن موتور جاروبرقی یکی از مشکلات رایج این وسیله پرکاربرد است.

لازم است بدانید که موتور، مهم‌ترین بخش جاروبرقی است که دستگاه را در جریان نگه می‌دارد. بنابراین خراب شدن آن می‌تواند به منزله از کار افتادن جاروبرقی باشد. علائم و نشانه‌های مختلفی خبر از سوختن موتور جاروبرقی می‌دهند. آگاهی به موقع از این علائم به شما این امکان را می‌دهد که با انجام اقدامات صحیح و تعمیر جاروبرقی از به وجود آمدن خسارت بیشتر جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب همراه آچارباز باشید تا با علائم و نشانه‌هایی که خبر از سوختن موتور جاروبرقی می‌دهند، آشنا شوید.

علائم و نشانه‌های رایج سوختن موتور جاروبرقی

خراب شدن و از کار افتادن موتور جاروبرقی به صورت ناگهانی اتفاق نمی‌افتد. به عنوان مثال سوختن موتور دستگاه با نشانه‌های مختلفی از قبیل بوی سوختگی، کاهش قدرت مکش، سروصدای زیاد و داغ شدن موتور همراه است. برای هر کدام از این نشانه‌ها دلیل خاصی وجود دارد که در صورت تشخیص درست می‌توان برای رفع آن اقداماتی را انجام داد. در ادامه این بخش درباره تمام علائم حاکی از سوختن موتور جاروبرقی صحبت خواهیم کرد. با دقت کامل تمام موارد گفته شده را به خاطر بسپارید تا در صورت مشاهده هر کدام از این علائم با عیب یابی صحیح، بهترین اقدام ممکن را انجام دهید.

بوی سوختگی جاروبرقی، از نشانه‌های سوختن موتور است

بلند شدن بوی سوختگی از جاروبرقی امری غیرطبیعی است. یکی از دلایلی که منجر به بوی سوختگی می‌شود، سوختن موتور جاروبرقی است. در این طور مواقع به محض احساس بوی سوختگی باید دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا کنید. سپس جاروبرقی را بررسی کرده و در صورت تشخیص سوختن موتور آن، باید خیلی فوری با تعمیرکار تماس بگیرید.

ناگفته نماند که استشمام بوی سوختگی از جاروبرقی به موارد دیگری همچون خرابی سیم پیچ یا کمربند جاروبرقی هم می‌تواند مربوط باشد. عیب‌یابی صحیح باید توسط تعمیرکار جاروبرقی انجام شود.

از نشانه‌های سوختن موتور جارو برقی، کاهش قدرت مکش موتور است

اگر در هنگام کار با جاروبرقی، متوجه کاهش قدرت مکش آن شدید، این احتمال وجود دارد که موتور آن نیم‌سوز شده باشد. برای تشخیص درست این مورد کافیست اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا بهتر است انسداد یا ترک خوردگی لوله خرطومی جاروبرقی را بررسی کنید.
  2. کثیف شدن بیش از حد فیلترها و پر شدن کیسه جاروبرقی هم می‌تواند علت کاهش قدرت مکش آن باشد.
  3. در صورتی که کاهش قدرت مکش موتور با هیچ کدام از این موارد در ارتباط نباشد، به احتمال زیاد موتور جاروبرقی نیم‌سوز شده است.

برای رفع مشکل و تعمیر جاروبرقی می‌توانید از شرکت‌های معتبر و تعمیرکاران زبده کمک بگیرید.

از علائم سوختن موتور جارو برقی، روشن نشدن جارو برقی است

اگر با فشار دادن دکمه خاموش و روشن دستگاه، جاروبرقی روشن نمی‌شود، این احتمال وجود دارد که موتور آن سوخته باشد. البته برای روشن نشدن جاروبرقی دلایل دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال قطع بودن جریان برق، خرابی پریز برق، پر بودن کیسه جاروبرقی، ایراد در سوئیچ روشن و خاموش و معیوب بودن سیم‌های رابط دستگاه می‌توانند باعث روشن نشدن جاروبرقی شوند.

ابتدا هر کدام از این موارد را بررسی کرده و در صورتی که هیچ کدام از آنها علت روشن نشدن جاروبرقی نباشد، متاسفانه باید اعلام کنیم که موتور دستگاه شما از کار افتاده است.

تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جارو برقی
روشن نشدن جاروبرقی به دلیل سوختن موتور آن
به جز سوختن موتور موارد مختلفی همچون پر شدن کیسه جاروبرقی باعث روشن نشدن آن می‌ شوند.

کثیف شدن جاروبرقی احتمال سوختن موتور را زیاد می‌کند

جاروبرقی مانند هر وسیله دیگری نیاز به مراقبت و تمیز کردن دارد. در گذشت زمان گرد و غبار و کثیفی روی موتور جاروبرقی جمع می‌شود. در حالی که افزایش گرد و غبار و کثیفی باعث فشار آمدن به موتور و سوختن آن خواهد شد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم هر چند وقت یکبار موتور و دیگر بخش‌های جاروبرقی را تمیز کنید.

علاوه‌بر این توصیه می‌کنیم در هنگام نظافت به طور دائم جاروبرقی را از پریز برق جدا یا وصل نکنید. زیرا قطع و وصل پشت سر هم برق از جاروبرقی خطر سوختگی موتور را در پی دارد.

تجمع گرد و غبار و سوختن موتور جاروبرقی
برای جلوگیری از سوختن موتور هر چند وقت یکبار جاروبرقی و قطعات آن را تمیز کنید.

از نشانه‌های سوختن موتور جارو برقی، از کار افتادن ناگهانی موتور است

در برخی از مواقع سوختن موتور جاروبرقی با خاموش شدن ناگهانی آن شما را خبردار می‌کند. از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد. به عنوان مثال با داغ شدن بیش از حد موتور، ترموستات وارد عمل شده و دستگاه خاموش می‌شود. در این طور مواقع بعد از خنک شدن موتور امکان راه‌اندازی مجدد جاروبرقی وجود دارد. در نتیجه برای اینکه از دلیل خاموش شدن جاروبرقی مطمئن شوید، اجازه دهید جاروبرقی 30 دقیقه خاموش بماند و پس از خنک شدن، آن را روشن کنید.

در صورتی که بعد از خنک شدن موتور، جاروبرقی روشن نشود، موتور جاروبرقی سوخته است.

پیشنهاد مطالعه

داغ شدن موتور جاروبرقی از سوختن آن خبر می‌دهد

به دلیل استفاده مداوم و طولانی از جاروبرقی، ممکن است موتور آن بیش از حد داغ شود و در پی آن احتمال سوختن موتور بالا رود. قطعه ترموستات جاروبرقی در بیشتر مواقع به محض داغ شدن موتور باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود. بنابراین اگر جاروبرقی در حین کار به طور ناگهانی خاموش شد، جای نگرانی وجود ندارد. زیرا به احتمال زیاد ترموستات وارد عمل شده است و با خاموش کردن جاروبرقی مانع از سوختن آن می‌شود. اما اگر این مشکل به دفعات تکرار شود، بهتر است دستگاه را برای بررسی به یک تعمیرگاه مطمئن ببرید یا از خدمات تعمیر جاروبرقی آنلاین استفاده کنید.

سرو صدای زیاد از احتمالات سوختن موتور جارو برقی

گاهی اوقات ممکن است موتور جاروبرقی پیش از سوختن سر و صدای زیادی تولید کند. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت سروصدای غیر عادی موتور، دستگاه را خاموش کنید و از یک تکنسین معتبر بخواهید که آن را بررسی کند. توجه به موقع به علائم سوختن موتور جاروبرقی می‌تواند مانع از ایجاد خسارت بیشتر شود.

سروصدای زیاد جاروبرقی نشانه ای از سوختن موتور
موتور جاروبرقی پیش از سوختن کامل ممکن است با ایجاد سروصدای زیاد همراه باشد.

نوسانات برق و قطع و وصل پشت سر هم برق خطر سوختن موتور جارو برقی را افزایش می‌دهد

در صورتی که جریان برق دچار نوسانات است، خیلی فوری آن را رفع کرده یا از سه راهی‌های محافظ دار برای جاروبرقی استفاده کنید. زیرا نوسانات و خرابی برق احتمال سوختن موتور جاروبرقی را افزایش می‌دهد.

علاوه‌بر این توصیه می‌کنیم در هنگام نظافت به طور دائم جاروبرقی را از پریز برق جدا یا وصل نکنید. زیرا قطع و وصل پشت سر هم برق از جاروبرقی خطر سوختگی موتور را در پی دارد. در این مقاله سعی کردیم علائم و نشانه‌های سوختن موتور جاروبرقی و راه حل جلوگیری از آنها را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. با رعایت نکات اعلام شده در این مقاله می‌توانید از سوختن موتور دستگاه تا حد زیادی جلوگیری کنید. ولی اگر با وجود همه این نکات به تعمیر جاروبرقی نیاز داشتید، می‌توانید درخواست خود را از طریق اپلیکیشن یا سایت در قسمت تعمیر جاروبرقی آچارباز ثبت کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا