×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات تبدیل کولر آبی به کولر سلولزی

برای تبدیل کولر آبی به سلولزی، از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

کولر سلولزی چیست؟

کولرهای آبی دارای سیستم واسط تبخیری هستند که با ایجاد رطوبت به خنک شدن محیط کمک می‌کنند. تمام کولرهای آبی از این ساختار استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها میان مدل‌های مختلف، سلولزی بودن یا استفاده از پوشال معمولی در این کولرهاست.

در کولر کولر سلولزی به جای پوشال‌های چوبی معمولی، از پوشال‌های سلولزی استفاده می‌شود. این پدها جایگزین بسیار مناسبی برای پوشال‌های معمولی هستند و تأثیر زیادی در عملکرد و راندمان کولر خواهند داشت. پدهای سلولزی نیز وظیفه‌ای دقیقاً مشابه با پدهای معمولی دارند اما جنس و میزان تراکم آن‌ها متفاوت است. زمان کمی است که این نوع پد به بازار عرضه شده، اما کارکرد بسیار عالی آن باعث شده تا طرفداران زیادی داشته و بسیار پرفروش باشد.

آیا تبدیل کولر آبی به کولر سلولزی امکان پذیر است؟

بله، کولرهای پوشالی و سلولزی دارای قطعات یکسانی هستند و شما به راحتی می‌توانید کولر آبی پوشالی خود را به سلولزی تبدیل کنید. برای این کار فقط کافیست پدهای سلولزی مناسب با ابعاد کولر خود خریداری کرده و روی دریچه‌های کولر نصب کنید. خیلی راحت، مانند زمانی که پوشال کولر آبی را تعویض می‌کنید، به جای پوشال، پدهای سلولزی را جا بزنید. این کار نه به تخصص زیادی نیاز دارد و نه به ابزاری خاص و خیلی سریع هم انجام می‌شود.

شاید در ابتدای کار قیمت پدهای سلولزی نسبت به نوع پوشالی گران‌تر باشد، اما برخلاف پدهای پوشالی، پدهای سلولزی را برای چندین سال متوالی می‌توانید استفاده کنید. در صورتی که پدهای پوشالی، در بهترین شرایط ممکن، تا 2 سال قابل استفاده هستند. از طرفی با توجه به سرمادهی بیشتر پدهای سلولزی، مصرف برق و آب تا مقدار چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

تعرفه و هزینه های تبدیل کولر آبی به کولر آبی سلولزی

هزینه تبدیل کولر آبی به ابعاد کولر شما و خود تعمیرکار بستگی دارد. اما به طور کلی، اجرت تعویض پوشال به طور میانگین، 500.000 تومان و هزینه خرید پوشال سلولزی با توجه به ابعاد کولر، بین 1.600.000 تومان تا 2.300.000 تومان می باشد

تبدیل کولر آبی به سلولزی با آچارباز
تبدیل کولر آبی خود به سلوزی را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تبدیل کولر آبی به کولر سلولزی

مزایای تبدیل کولر آبی به کولر سلولزی

راندمان کولر

میزان جذب آب در پدهای سلولزی بسیار بیشتر از پوشال‌های معمولی است. این موضوع باعث شده تا راندمان و خنک سازی کولر به کمک این پدها بسیار بیشتر از پوشال‌های معمولی باشد. با توجه به گزارش‌های انجام شده، راندمان کولرهایی که در آن‌ها از پد سلولزی استفاده شده تا 80 درصد بیشتر از کولرهای معمولی است.

زمان تعویض پوشال سلولزی کولر

در پدهای سلولزی از پوشش های رزینی برای افزایش مقاومت استفاده شده است. اما این پد ها باز هم نیاز به تعویض دوره ای دارند. اگر پوشال های معمولی پس از یک سال باید تعویض شوند، پدهای سلولزی هر چند سال یکبار (در برخی موارد تا 5 سال) نیاز به تعویض دارند.

میزان جذب آب

به دلیل ساختار یکپارچه پدهای سلولزی جذب آب نیز به صورت کاملاً یکنواخت انجام شود. به این صورت کولرهای دارای پد سلولزی می‌توانند هوای خنک‌تری را تولید کنند.

جنس پدها و میزان ماندگاری

بیشتر پدهای سلولزی از جنس آلومینیوم و گالوانیزه ساخته می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود مقاومت آن‌ها بسیار بالا رفته و در مجاورت آب دچار اکسیداسیون نشوند. علاوه بر آن میزان ماندگاری و عمر این پدها بسیار بالاست و باعث افزایش طول عمر کولر نیز می‌شود.

قابلیت شستشو

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین مزیت‌های پدهای سلولزی نسبت به نمونه‌های معمولی، قابلیت شستشوی آن‌هاست. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون دغدغه درباره تغییر شکل پدها آن‌ها را شسته و تمیز کنید. برعکس پوشال‌های معمولی قابلیت شستشو ندارند و به محلی برای تجمع آلودگی‌ها تبدیل می‌شوند.

آسیب ندیدن موتور کولر

یکی از بارزترین ویژگی‌های کولرهای سلولزی عدم تجمع آب در این کولرهاست. زمانی که کولر میزان جذب آب بالایی داشته باشد، این آب به سمت پایین ریزش می‌کند و می‌تواند باعث آسیب رسیدن به موتور کولر شود. به همین دلیل با جلوگیری از تجمع آب از موتور کولر نیز محافظت می‌شود.

توانایی فیلتر هوا

کولر با پوشال معمولی به‌راحتی هر نوع آلودگی و آلاینده‌ای را از خود عبور می‌دهد. علاوه بر آن با تولید قارچ‌ها و باکتری‌ها و انتقال آن ها به محیط داخل باعث بروز انواع بیماری‌ها و حساسیت‌ها می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم کولر سلولزی این است که در نقش فیلتر هوا عمل کرده و به‌راحتی بدون هیچ هزینه اضافه‌ای، هوای پاک و سالم برای شما ایجاد می‌کند. همچنین تمام ذرات معلق، گردوغبار و آلودگی‌ها را به خود جذب کرده و مانع از ورود آن‌ها به هوا می‌شوند.

بهترین مارک پوشال کولر آبی و قیمت پوشال کولر

اما قیمت پوشال کولر سلولزی نسبت به نوع معمولی کمی بیشتر است.

در حال حاضر پوشال کولر با برندهای زاگرس و سه گل بیشترین تولید پوشال را در بازار دارند. قیمت پوشال کولر ( در زمان نگارش این مطلب) هم چیزی حدود 35 هزار تومان تا 50 هزار تومان است.

تبدیل کولر آبی به سلولزی با آچارباز
تبدیل کولر آبی خود به سلوزی را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تبدیل کولر آبی به کولر سلولزی
دکمه بازگشت به بالا