×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

کاربرد خرد کن برقی چیست؟

کاربرد خرد کن برقی

کاربرد خرد کن برقی وقتی برایتان ملموس‌تر می‌شود که شما بخواهید آشپزی کنید. آماده سازی مواد اولیه که شامل شستن، خرد کردن، رنده زدن و … موادغذایی است حداقل30 تا 45 دقیقه زمان می‌برد؛ سپس باید ظرف‌ها و تخته خردکن و چاقوها را بشویید، دست‌تان درد می‌گیرد و حتی ممکن است حین کار انگشتت‌تان را ببرید.

داشتن یک خرد کن برقی می‌تواند مثل یک دستیار مراحل خرد کردن را با سرعت و دقت بالا انجام دهد؛ بدون اینکه ظرف دیگری کثیف شود و از خستگی و بریدگی هم خبری نیست.

اگر قصد خرید خرد کن برقی را دارید ولی نمی‌دانید کاربرد خرد کن برقی چیست؟ چه مواد غذایی را می‌توانید با آن خرد کنید و شیوه استفاده از خرد کن برقی چگونه است؟ با ما در این مقاله آچارباز همراه باشید تا جواب مناسبی برای سوالتان پیدا کنید. گاهی خرد کن شما فقط یک مشکل کوچک پیدا کرده‌است که درست کار نمی‌کند؛ برای رفع این مشکل کافیست روی لینک تعمیرات خردکن کلیک کنید یا با شماره تلفن 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکم اقدامات لازم را جهت رفع ایراد دستگاه شما را انجام می‌دهند.

 کاربرد خرد کن برقی چیست؟

خردکن برقی دستگاهی برای خرد کردن انواع سبزیجات و موادغذایی است. با این دستگاه به‌راحتی و در کمترین زمان می‌توانید آماده سازی‌های لازم را برای تهیه انواع غذاها، سالادها و سس‌‌ها انجام دهید. خردکن‌ها از سه بخش اصلی موتور الکتریکی، کاسه یا مخزن و تیغه‌ها تشکیل شده‌اند. برخی از خردکن‌ها تک کاره هستند و فقط یک تیغه دارند و شما اندازه و میزان خرد شدن مواد غذایی را با توجه به زمان روشن نگه داشتن دستگاه می‌توانید تنظیم کنید؛ اما برخی از خردکن‌ها چند کاره هستند و برای هر نوع برش تیغه مخصوصی دارند که با نصب کردن آن تیغه‌ها انواع برش‌های چیپسی، خلالی، نواری و… را در مدتی کوتاه می‌توانید بزنید

خردکن‌ها از آن دسته ابزارهایی هستند که برای هر آشپزخانه‌ای ضروری هستند. در ادامه مطلب به مهم‌ترین کاربرد خرد کن برقی می‌پردازیم:

1- خرد کردن سبزی و صیفی‌جات

مهمترین کاربرد خرد کن برقی، خرد کردن سریع انواع سبزی‌ها، صیفی‌جات و میوه‌ها در اندازه‌های دلخواه است. با خردکن می‌توانید سبزی‌ها را ریز ریز کنید بدون اینکه له شوند. برای اینکار ابتدا سبزی‌ها را به اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید تا به‌راحتی در کاسه خردکن جای بگیرد. دقت کنید هر چه سبزی‌ها مدت بیشتری در خرد کن بماند ریزتر خواهد شد؛ یعنی اگر شما سبزی‌ها را برای درست کردن کوکو یا آش می‌خواهید، پس آنها را باید مدت کمی در خردکن قرار دهید تا درشت‌تر باشند؛ ولی برای خردکردن سبزی‌هایی مانند قرمه سبزی باید مدت طولانی‌تری دستگاه را روشن بگذارید تا کامل ریز خرد شوند.

با خرد کن برقی می‌توانید انواع صیفی‌جات مثل: پیاز، سیب زمینی، هویج، کدو، خیار و… را به‌راحتی به هر اندازه‌ای که می‌خواهید خرد و ظرف چند دقیقه انواع سالاد‌های رنگارنگ درست کنید.  

کاربرد خرد کن برقی برای سبزیجات
قبل از خرد کردن مواد غذایی بهتر است آنها را به تکه‌های کوچک‌تری تقسیم کنید تا همه مواد یکنواخت خرد شوند.

2- پوره کردن

کاربرد خرد کن برقی برای تهیه انواع سس‌ها مثل: سس پستو، سالسا، مایونز و… فوق العاده است. کافی‌ست مواد غذایی مورد نظرتان را داخل خردکن بریزید و بعد طبق رسپی آن کمی روغن زیتون یا آبلیمو اضافه کنید. ظرف چند ثانیه شما یک سس عالی خواهید داشت.

این کاربرد خرد کن برقی در برخی مواقع مانند گوشتکوب برقی و در برخی اوقات مانند همزن است. پس درصورتی‌که این وسایل برقی را ندارید، می‌توانید با خردکن برقی مواد غذایی دلخواه خود را آماده کنید و نیاز به پرداخت هزینه مجزا برای خرید دستگاه جدید نیست.

کاربرد خرد کن برقی برای پوره کردن
با قابلیت پوره کردن خرد کن می‌توانید به‌راحتی غذای کودک‌تان را تهیه کنید.

3- آسیاب کردن

کاربرد خرد کن برقی درآشپزخانه به همین جا ختم نمی‌شود، با خرد کن برقی می‌توانید انواع مغزی‌جات مثل گردو و بادام را آسیاب کنید. در اینصورت برای درست کردن خورشت فسنجان و غذاهای دیگر یا دانه‌هایی مثل هل و فلفل سیاه را برای درست کردن ادویه پودری خردکن برای شما بسیار کاربرد دارد.

4- چرخ کردن گوشت

با خردکن برقی علاوه بر کاربردهای ذکر شده می‌توانید به‌راحتی گوشت را هم به قطعات کوچک خرد کنید یا حتی آنقدر ریز خرد کنید که برای تهیه غذاهایی مثل کتلت و همبرگر هم مناسب باشد. گوشت را هم مانند سبزیجات ابتدا به قطعات کوچک خرد کنید و بعد داخل خردکن بریزید. دقت کنید به اندازه گوشت داخل خرد کن بریزید که به‌راحتی آن‌ را خرد کند. با این کاربرد خرد کن برقی دیگر نیازی به دستگاه چرخ گوشت هم ندارید و می‌توانید به راحتی انواع گوشت را با دستگاه‌تان خرد کنید.

خرد کردن گوشت یک کاربرد خرد کن برقی
دقت کنید گوشتی که داخل خرد کن می‌ریزید هیچ استخوانی نداشته باشد زیرا به تیغه‌ها آسیب می‌رساند. 

در این مقاله با کاربرد خرد کن برقی برای درست کردن و خرد کردن انواع موادغذایی آشنا شدیم. در واقع با این کاربردها دستگاه کوچک خرد کن برقی در آشپزخانه می‌تواند جایگزین وسایلی مثل چرخ گوشت، آسیاب، سبزی خردکن، غذاساز، همزن و … شود.

هر زمان که احساس کردید خردکن برقی شما کارآیی قبل را ندارد و مواد غذایی را بخوبی قبل خرد نمی‌کند می‌توانید با شماره تلفن 02154591616 تماس بگیرید کارشناسان ما در آچارباز در بخش تعمیرات خردکن برقی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل دستگاه شما را برطرف می‌کنند.

تعمیر خردکن برقی در آچارباز
خدمات تعمیر خردکن برقی، شامل عیب‌یابی، تعمیر خردکن برقی مدل های مختلف می‌شود. برای تعمیر خردکن برقی خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر خردکن برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر خردکن برقی

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا