×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

رازهای خانه تکانی در 2 روز که باید بدانید

رازهای خانه تکانی

گاهی اوقات فرصت کمی تا تحویل سال داریم و می‌خواهیم با خانه‌ای تمیز به استقبال سال نو بریم. اما چگونه می‌توان در مدت دو روز تمام منزل را تمیز کرد؟ در این مقاله سعی داریم نکاتی را در مورد رازهای خانه تکانی با شما در میان بگذاریم که به شما در مدیریت زمان کمک می‌کند تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی منزل خود را تمیز کنید. البته قبل از انجام هر کار باید از سالم بودن وسایل منزل مطمئن باشید و اگر نیاز به تعمیر جاروبرقی ، تعمیر جاروشارژی ، تعمیربخارشو ، تعمیر سرامیک شو و فرش شو و تعمیرظرفشویی یا حتی نقاشی دارید، سریعتر دست به کار شوید تا بتوانید در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

ترفند استفاده کارآمد و سریع از جاروبرقی

وجود جاروبرقی در هر خانه‌ای ضروری است. شاید فکر‌ کنید که استفاده از جاروبرقی هیچ نکته‌ای ندارد؛ فقط کافی است که دوشاخه آن را به پریز بزنید و شروع به جاروکشیدن کنید. نکاتی را که در این بخش با شما درمیان می‌گذاریم می‌تواند به شما در تمیزی سریعتر خانه کمک کند.

1. سرعت جاروبرقی را متناب با جنس سطح تنظیم کنید.

تنظیم سرعت صحیح جاروبرقی یکی از تکنیک‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا سطوح را به بهترین نحو تمیز کنید. مراقب باشید که خیلی سریع کار نکنید، زیرا فقط غلتاندن جارو روی فرش به معنای تمیز شدن آن نیست. همچنین حین کار، جاروبرقی را هم به جلو و هم به عقب روی زمین حرکت دهید. این کار اجازه می‌دهد تا ارتعاشات دستگاه هر گونه زباله را در الیاف فرش بیرون بیاورد، به‌طوری که هنگام عبور مجدد، کثیفی‌ها برداشته شوند.

2. جاروبرقی خود را تمیز نگه دارید.

عملکرد داخلی دستگاه جاروبرقی خود را بررسی کنید. جاروبرقی شما باید جریان هوای کافی داشته باشد تا بتواند به درستی کار کند در غیر این صورت باید با تعمیر جاروبرقی عملکرد آن را بهبود دهید. بهتر است که قوطی یا کیسه جاروبرقی را قبل از اینکه کاملا پر شود، تعویض یا تخلیه کنید تا دستگاه شما کارایی خوبی داشته باشد. علاوه بر این، باید بدانید که چگونه جاروبرقی را از محفظه داخلی تا صفحه پایه کاملاً تمیز کنید.

3. از سری مناسب هنگام جاروکشیدن استفاده کنید

انواع جاروبرقی‌های مختلف در بازار وجود دارد که برخی برس دارند و برخی دیگر معمولی هستند. شما باید بدانید برای هر نوع از کفپوش از چه نوع سری استفاده کنید. به عنوان مثال، برای فرش‌های با الیاف بلند یا دستبافت نباید از سری برس‌دار استفاده کرد. همچنین از سری مناسب برای گوشه‌ها و لبه‌ها استفاده کنید به جای اینکه جاروبرقی را به قرنیز فشار دهید. جاروبرقی برای تمیز کردن مبلمان یا پرده ها نیز سری مخصوص به خود را دارد.

رازهای خانه تکانی با جاروبرقی
بهتر است متناسب با هر نوع پوشش کف از سری جداگانه جاروبرقی استفاده کنید.

ترفندهای استفاده از جاروشارژی

جاروهای شارژی بسیار سبک‌تر از جاروبرقی سیمی است و به طور متوسط ​​​​تنها کمتر از ۳.۵ کیلوگرم وزن دارد. علاوه بر این، طراحی بدون سیم آنها به شما امکان می‌دهد که بتوانید از آن در هر جایی استفاده کنید. می‌توانید جاروشارژی را برای تمیز کردن مکان‌های مختلف مانند ماشین، مبلمان، پله‌ها و درزهای عمیق نیر به کار ببرید.

برای حفظ قدرت مکش جاروشارژی، مهم است که دستگاه را به‌طور منظم تمیز کنید تا موهای گیرکرده، کثیفی و گرد‌و‌غبار از تمام قسمت‌های دستگاه پاک شود در این صورت دیگر نیاز به تعمیر جاروشارژی نخواهید داشت. در اینجا چند نکته در مورد نحوه تمیز کردن جاروشارژی را آورده‌ایم.

برای تعمیر جارو شارژی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

1. گرفتگی لوله و کثیفی برس را تمیز کنید

رول برس و لوله مکش مستعد انسداد هستند. رول برس را می‌توانید با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. برای انسداد در لوله مکش باید آن را از دستگاه جدا کرده و از یک میله نازک برای پاک کردن هرگونه گرفتگی استفاده کنید.

2. فیلتر را تمیز کنید

فیلتر گردوغبار، موها و سایر ذرات که به داخل جاروشارژی کشیده می‌شوند را به دام می‌اندازد. شما باید آن را به طور منظم تمیز کنید تا مطمئن شوید که جاروشارژی شما با عملکرد مطلوب کار می‌کند. برای تمیز کردن فیلتر، کافی است آن را از دستگاه خارج کرده و با آب گرم بشویید و حداقل 24 ساعت اجازه دهید تا خشک شود.

رازهای خانه تکانی با جاروشارژی
با کمک جاروشارژی می‌توانید قسمت‌های کوچکتر و داخل خودرو را به‌راحتی تمیز کنید.

تنظیم سرعت صحیح جاروبرقی یکی از رازهای خانه تکانی است که می‌تواند به شما کمک کند تا سطوح را به بهترین نحو تمیز کنید.

ترفندهای استفاده از بخارشو

بخارشو یکی از ابزارهایی است که برای تمیز کردن وسایل و کف بدون مواد شیمیایی کاربرد دارد که برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن خانه خود می‌توانید از آن استفاده کنید. اجازه دهید نگاهی به رازهای خانه تکانی با کمک بخارشو بیاندازیم.

1. ابتدا ایمنی را آن را چک کنید.

توجه داشته باشید که بخارشو، بخار بسیار داغ تولید می‌کند. عاقلانه است که هنگام استفاده از بخارشو کفش بپوشید تا به طور تصادفی بخار به پاهای برهنه برخورد نکند.

2. از آب مقطر در بخارشو استفاده کنید.

اگر از آب سخت در مخزن بخارشو استفاده کنید باعث رسوب مواد معدنی در مجراهای آن می‌شود. بنابراین استفاده از آب مقطر باعث می شود که تعمیر بخارشو شما به تعویق بیافتد.

3. قبل از استفاده بخارشو، زمین را جارو کنید.

قبل از اینکه کف را با بخارشو تمیز کنید، با جاروبرقی یا جارو کف را تمیز کنید تا خاک را به گل تبدیل نکنید!

4. استفاده از حوله برای خشک کردن سطح

حوله‌ها را روی محلی که می‌خواهید با بخارشو تمیز کنید، پهن کنید. چراکه هنگامی که بخار به سطوح سردتر برخورد می‌کند، به سرعت به آب تبدیل می‌شود.

5. مشخص کردن ترتیب فضاها قبل از شروع به کار

قبل از آنکه بخارشو را روشن کنید، ابتدا ترتیب جاهایی که می‌خواهید تمیز کنید را مشخص کنید. چرا که کار با بخارشو کمی پیچیده‌تر از کار با اسپری آب و یا تی کشیدن است. بهتر است برای کوتاه کردن مدت زمان کار دستگاه بخارشو از قبل ترتیب کار را مشخص کنید.

ترفندهای استفاده از بخارشو
قبل از استفاده از بخارشو بهتر است کف زمین را از گردوغبار تمیز کنید.
برای تعمیر بخارشو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

ترفند استفاده از ماشین ظرفشویی

همیشه حجمی از ظروف در آشپزخانه انباشته شده‌است که باید بشویید تا بتوانید آشپزخانه را برای سال نو تمیز کنید. شما می‌توانید با کمک ماشین ظرفشویی در زمان و مصرف آب صرفه‌جویی کنید. در ادامه نکاتی را آورده‌ایم که به کمک آن ‌ها می‌توانید پتانسیل ماشین ظرفشویی خود را به حداکثر برسانید.

1. ظروف را از قبل آبکشی نکنید.

اکثر ماشین‌های ظرفشویی امروزی به اندازه‌ای قدرتمند هستند که تمام کثیفی و چربی ظروف را از بین می‌برند. بنابراین نیازی به آبکشی طولانی مدت ظروف قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی نخواهید داشت.

2. ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید.

انباشته شدن بقایای مواد غذایی و رسوب آب سخت می‌تواند بر عملکرد مناسب ماشین ظرفشویی تأثیر بگذارد و بوی بد ایجاد کند. حداقل دو بار در سال باید ظرفشویی را تمیز کنید تا نیاز به تعمیر ظرفشویی نداشته باشید.

3. وسایل بزرگ را از یکدیگر دور نگه دارید.

قرار دادن ماشین ظرفشویی در کنار یخچال باعث می‌شود که به دلیل حرارتی که از ماشین ظرفشویی خارج می‌شود، یخچال مجبور شود سخت‌تر کار کند.

4. ماشین ظرفشویی را در ساعات غیر اوج مصرف روشن کنید.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

راز خانه تکانی سریع با سرامیک شو و فرش شو

فرقی نمی‌کند در خانه باشید یا بخواهید اتومبیل خود را تمیز کنید، دستگاه سرامیک شو و فرش شو می‌تواند در سرعت انجام کار بسیار مهم باشد. شما در صورت نگهداری صحیح و تعمیر سرامیک شو و فرش شو می‌توانید از آن برای از بین بردن گردوغبار خشک، مایعات، زباله‌های کوچک و سایر مواد زائد استفاده کنید.

از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به اینکه بدون هیچ کیسه‌ای کار می‌کند، اشاره کرد. حتی کثیفی‌های مرطوب را می‌توان به‌راحتی با سرامیک شو و فرش شو جارو کرد. در واقع همه کاره کاملی است که نباید در رازهای خانه تکانی آن را فراموش کرد. کاربردهای و تکنیک‌های استفاده از آن در زیر آمده است.

  • استفاده در ماشین یا اتاق نشیمن: لکه‌های روی اثاثه یا لوازم داخلی، صندلی‌ها یا مبل‌ها همیشه آزاردهنده هستند. این دستگاه با داشتن عملکرد تمیز کردن به صورت خشک و مرطوب می‌تواند بدون زحمت، لکه‌ها را پاک کند. کافی‌ست نازل مخصوص اثاثه یا لوازم جانبی را روی سرامیک شو و فرش شو قرار دهید، آن را با آب پر کنید و یک ماده شوینده مناسب به آن اضافه کنید.
  • سرامیک شو و فرش شو را می‌توانید طوری تنظیم کنید که مواد شوینده با سری مناسبی که انتخاب کردید، اثاثه را تمیز کند. قدرت شستشوی آن به حدی است که به اعماق الیاف نفوذ می‌کند، بنابراین به‌طور کامل فرایند تمیز کردن را انجام می‌دهد. صندلی‌های ماشین یا مبلمان‌های روکش شده و فرش و سرامیک شما در کمترین زمان مانند روز اولش با این دستگاه نو به نظر می‌رسد.
خانه تکانی با سرامیک شو و فرش شو
صندلی‌های ماشین یا مبلمان‌های روکش شده و فرش و سرامیک شما در کمترین زمان با کمک سرامیک شو و فرش شو تمیز می‌شود.

رازهای خانه تکانی برای نقاشی دیوارهای داخلی

  1. مبلمان و لوازم را از قسمتی که می‌خواهید نقاشی آن را شروع کنید، خارج کنید.
  2. دیوارها را تمیز کنید.
  3. زاویه‌هایی که می‌خواهید رنگ نشود را بپوشانید.
  4. رنگ را آماده کنید و برس را تا نیمه در آن فرو برید و زاویه‌ها را نقاشی کنید.
  5. غلتک رنگ را روی سینی به جلو فشار دهید و مطمئن شوید که به طور یکنواخت به رنگ  آغشته شده‌است.
  6. غلتک را روی بخش‌هایی که مشخص کردید، بغلتانید تا جایی که یک دست رنگ شود.
برای نقاشی ساختمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

اگر مدت کمی تا سال نو زمان دارید و می‌خواهید خانه تمیزی داشته باشید، حتما به سایت یا اپلیکیشن خدمات در محل آچارباز سر بزنید. در این سامانه می‌توانید خدماتی همچون تعمیر جاروبرقی ، تعمیر جاروشارژی ، تعمیر بخارشو ، تعمیر سرامیک شو و فرش شو ، تعمیر ظرفشویی و حتی نقاشی دیوار را ثبت کنید. شما می‌توانید از بهترین خدمات با کمترین قیمت در محل بهره‌مند شوید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا