×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

علت شارژ نشدن اسپیکر چیست و چطور آن را از بین ببریم؟

علت شارژ نشدن اسپیکر

علت شارژ نشدن اسپیکر می‌تواند مربوط به دو مورد اصلی از جمله مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد. هر دوی این مشکلات را می‌توانید با بررسی دقیق برطرف کنید. مهم‌ترین دلیل این مشکل اغلب مربوط به طول عمر اسپیکر است که عملکردهایی مانند مدت‌زمان شارژ، میزان ولتاژ ورودی، نوع شارژ (USB یا سیمی) و سایر موارد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله آچارباز قصد داریم علت شارژ نشدن اسپیکر و راه‌های حل آن اعلام کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید. اما در صورتی‌که با راهکارهای اعلام شده نتوانستید مشکل را برطرف کنید باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید. می‌توانید در قسمت تعمیر اسپیکر خانگی سایت آچارباز سفارش‌تان را ثبت یا با شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز تماس بگیرید.

7 علت شارژ نشدن اسپیکر

در ادامه با 8 علت شارژ نشدن اسپیکر که به صورت نرم افزاری یا سخت افزاری ممکن است برای دستگاه شما به وجود آید، آشنا می‌شویم:

دلیل نرم افزاری شارژ نشدن اسپیکر

اسپیکر ممکن است به دلیل اشکالات نرم‌افزاری در شارژ شدن با مشکل مواجه شود که توانایی شارژ آن را به خطر می‌اندازد. برای حل این مشکل، ابتدا نرم‌افزار همراه اسپیکر را روی سیستم خود نصب کنید تا مطمئن شوید دستگاه شما روی جدیدترین نرم‌افزار اجرا می‌شود. اسپیکر خود را ریست کنید و ببینید آیا شارژ شدن اسپیکر درست می‌شود یا خیر. اگر مشکل همچنان باپرجاست، به سراغ مشکلات سخت‌افزاری بروید.

دلیل سخت‌افزاری شارژ نشدن اسپیکر

همیشه قبل از هر کاری، ابتدا باید با جدا کردن اسپیکر و خارج کردن باتری شروع کنید. در بسیاری از مواقع همین کار ابتدایی مشکل را حل می‌کند؛ اما اگر هیچ‌کدام از این کارها هم مفید واقع نشدند، به سراغ راه‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم بروید:

1- اتصال برق را بررسی کنید

واضح است که برای شارژ کردن اسپیکر بلوتوث خود به برق نیاز دارید. قبل از اینکه تصور کنید مشکلی در اسپیکر شما وجود دارد، دوباره بررسی کنید که دوشاخه شارژر شما درست کار کند. پریزها را عوض کرده و سعی کنید اسپیکر خود را برای شارژ وصل کنید. اگر درست نشد، می‌توانید به عیب‌یابی ادامه دهید. اما اگر پریز خراب باشد، با جایگزینی آن با پریز سالم، اسپیکرتان به‌درستی شارژ خواهد شد.

2- پورت و کابل شارژ را تمیز کنید

پورت شارژ اسپیکر ممکن است بعد از مدتی پر از گردوغبار یا کثیفی شود و از ایجاد اتصال مناسب با کابل شارژ جلوگیری کند؛ اما می‌توانید به‌سرعت و به‌راحتی پورت شارژ اسپیکر خود را تمیز کنید.

خلال‌دندان ابزار خوبی برای کمک به تمیز کردن پورت شارژ است. از خلال‌دندان برای تمیز کردن پورت استفاده کنید. اگر خلال‌دندان ندارید، می‌توانید از هر وسیله کوچک و نازکی ماند سوزن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک دستمال یا پارچه تمیز برای پاک کردن نقاط فلزی و از بین بردن هرگونه تجمع کثیفی استفاده کنید.

کثیفی پورت علت شارژ نشدن اسپیکر
مراقب باشید که هنگام تمیز کردن اسپیکر به پورت و قطعات داخلی آن آسیبی وارد نکنید.

3- شارژر یا کابل شارژ را تعویض کنید

اگر شارژر یا کابل شارژ معیوب باشد، نمی‌توانید اسپیکری خود را شارژ کنید. خوشبختانه، شما فقط باید کابل شارژ را تعویض کنید تا اسپیکرتان دوباره برای شارژ شدن آماده شود. شما می‌توانید شارژر یا کابل شارژ را با وصل کردن آنها به دستگاه دیگری تست کنید تا ببینید آیا کار می‌کند یا خیر. اگر شارژر نتواند دستگاه دیگری را هم شارژ کند به احتمال زیاد کابل آن خراب است. کابل‌ها و شارژرها اغلب به دلیل استفاده مداوم خراب می‌شوند، اما ممکن است علائمی از آسیب را نشان ندهند. پس باید آنها را با دستگاه‌های دیگر تست کنید تا ببینید آیا سالم هستند یا خیر.

4- اسپیکر خود را ریست کنید

درست مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر، ریست کردن اسپیکر می‌تواند باگ‌ها یا اشکالات آن را برطرف کند. برخی از مشکلات مربوط به شارژ اسپیکرها می‌تواند ناشی از مسائل الکترونیکی داخلی یا اتصالات باشد که این مشکلات اغلب با ریست کردن برطرف می‌شوند. برای ریست یک اسپیکری بلوتوثی فقط باید دکمه روشن/خاموش یا پاور را نگه دارید تا زمانی که دستگاه از دوباره راه‌اندازی شود. پس از ریست کردن اسپیکر سعی کنید آن را شارژ کنید. ریست کردن برخی از اسپیکرها ممکن است متفاوت باشد، بنابراین به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

5- شارژر را برای مدتی به برق وصل کنید

اگر باتری اسپیکر شما تخلیه‌شده باشد، ممکن است مدتی طول بکشد تا پس از وصل شدن به شارژر دوباره فعال شود. گاهی اوقات این موضوع به‌اشتباه علت شارژ نشدن اسپیکر قلمداد می‌شود. در این صورت، اگر اسپیکر را برای مدت‌زمان زیادی به شارژ متصل کنید، شارژ انجام می‌شود. گاهی اوقات ممکن است 15 تا 30 دقیقه طول بکشد تا اسپیکر به‌اندازه کافی شارژ اولیه را دریافت کند. قبل از انجام این مرحله مطمئن شوید که پریز دیواری و شارژر شما سالم هستند. پس اگر اجازه دهید شارژر برای مدتی به اسپیکر وصل باشد، این احتمال وجود دارد دستگاه شارژ شود.

6- پورت شارژر خراب را تعمیر کنید

اگر پورت اسپیکر بلوتوث خراب شود باید آن را تعویض کنید. علائم شکستگی درگاه شارژر شامل یک پورت شل یا آسیب‌دیده است و شما باید بتوانید این علائم را به‌راحتی تشخیص دهید.

خراب شدن یا شکستگی پورت علت شارژ نشدن اسپیکر
تعمیر پورت اسپیکر پیچیده‌تر و فنی‌تر از بقیه است، بنابراین توصیه نمی‌کنیم آن را انجام دهید، مگر اینکه تجربه‌ای در تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی داشته باشید.

7- باتری را تعویض کنید

باتری معیوب نیز ممکن است علت شارژ نشدن اسپیکر باشد. امکان تعویض باتری در برخی از اسپیکرها وجود دارد، اما اکثر باتری اسپیکرهای بلوتوثی قابل تعویض نیستند. این بدان معناست که برای دسترسی به باتری و خارج کردن آن باید اجزای داخلی اسپیکری جدا شوند. هر مدل اسپیکر نیز متفاوت است، بنابراین روش واحدی برای همه دستگاه‌ها وجود ندارد. پس اگر امکان تعویض راحت باتری وجود دارد، آن را از محل خود خارج و با باتری جدید جایگزین کنید.

در این مطلب 8 علت شارژ نشدن اسپیکر های بلوتوثی را بیان کردیم و راهکارهایی ساده برای رفع این مشکل را آموزش دادیم. اگر مشکل شارژ نشدن اسکپیر با این ترفندها برطرف نشد می‌توانید از خدمات تعمیر اسپیکر خانگی آچارباز استفاده کنید. کافیست در این صفحه سفارش‌تان را ثبت یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا