×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

8 کاربرد همزن برقی در آشپزخانه

کاربرد همزن برقی

همزن برقی برای درست کردن انواع شیرینی، نان و دسر کاربرد دارد. این وسیله با سرعت خیلی کمتر از مخلوط کن، مواد غذایی را هم زده و مخلوط می‌کند و هیچ تیغه‌ای برای بریدن یا خرد کردن مواد غذایی ندارد. در این مقاله آچارباز قصد داریم در مورد 8 کاربرد همزن برقی صحبت کنیم تا با آشنایی بیشتر بتوانید بهترین استفاده را از همزن برقی داشته باشید. همزن مانند سایر لوازم ‌برقی باید بادقت انتخاب و خریداری شود تا شما را بعد از مدت زمان کوتاهی دچار مشکل نکند. در صورت خرابی این وسیله از فرد حرفه‌ای کمک بگیرید و خودسرانه برای تعمیر همزن برقی اقدام نکنید. شما می‌توانید با شماره 02154591616 آچارباز تماس بگیرید تا تکنسین حرفه‌ای در اسرع وقت کنار شما باشد.

آشنایی با 8  کاربرد همزن برقی

همزن برقی یکی از لوازم آشپزخانه است که برای مخلوط کردن و هم زدن مواد غذایی استفاده می‌شود. این دستگاه می‌تواند به سرعت مواد غذایی را با هم ترکیب کند و به شما کمک می‌کند تا کیک‌ها، شیرینی‌ها، نان‌ها و سایر غذاهای خوشمزه را باکیفیتی عالی تهیه کنید. کاربردهای همزن برقی در آشپزخانه عبارتند از:

1. هم زدن تخم مرغ برای تهیه کیک

یکی از مهم‌ترین کاربردهای همزن برقی، هم زدن تخم مرغ است. برای هم زدن تخم مرغ با همزن برقی، ابتدا تخم مرغ‌ها را در کاسه همزن قرار دهید. سپس، با سرعت متوسط هم بزنید تا تخم مرغ‌ها یکدست شوند. بعد از اینکه تخم مرغ‌ها یکدست شدند، سرعت را به متوسط تا زیاد افزایش دهید و هم زدن را ادامه دهید تا تخم مرغ‌ها پف کنند.

هم زدن تخم مرغ برای تهیه کیک با همزن برقی
یکی از مهم‌ترین کاربردهای همزن برقی، هم زدن تخم مرغ برای تهیه کیک و شیرینی است.

2. درست کردن سوسیس

با همزن خود سوسیس خانگی تهیه کنید. برای این کار، گوشت یا مخلوط گوشت را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شود. سپس، آن را به مکعب‌های کوچک برش دهید و در همزن خرد کنید. همزن را به برق وصل کنید و گوشت و ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس می‌توانید گوشت را فریز کنید و از آن به عنوان سوسیس استفاده کنید.

3. تهیه بستنی

همزن برقی می‌تواند به عنوان بستنی ساز نیز استفاده شود. مراحل زیر به شما برای تهیه بستنی با استفاده از همزن کمک می‌کند:

  • شیر، خامه فرم گرفته، شیرین کننده و وانیل را در کاسه همزن بریزید.
  • با سرعت متوسط تا زیاد هم بزنید تا خامه فرم گرفته شود.
  • سایر مواد را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.
  • بستنی را در ظرف دربسته به مدت حداقل 6 ساعت داخل فریزر بگذارید تا سفت شود.

برای تهیه کرم موزی می‌توانید طبق این مراحل پیش بروید:

  • موز منجمد را در کاسه همزن بریزید.
  • به مدت 5 دقیقه با سرعت بالا هم بزنید تا یکدست شود.
  • شیر یا مواد دیگر را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.
  • خامه را بلافاصله مصرف کنید یا در ظرف دربسته داخل فریزر به مدت 30 دقیقه بگذارید تا سفت شود.

4. خمیر پیتزا

از همزن برقی می‌توانید برای تهیه خمیر پیتزا نیز استفاده کنید. برای ورز دادن آرد، مخمر، آب، نمک و شکر می‌توانید از همزن دستی یا همزن ایستاده با پره مخصوص خمیر استفاده کنید. خمیر پس از یک دقیقه شروع به شکل‌گیری می‌کند، اما باید 8 دقیقه دیگر با همزن ورز داده شود. خمیر را با یک حوله آشپزخانه یا پارچه مرطوب بپوشانید و به مدت 45 دقیقه بگذارید ور بیاید. سپس آن را پهن کنید، سس و مواد را اضافه کنید و پیتزا را بپزید.

ورز دادن خمیر پیتزا
برای ورز دادن خمیر پیتزا از همزن ایستاده یا کاسه دار استفاده کنید.

5. ورز دادن گوشت

همزن برقی می‌تواند برای ورز دادن گوشت و تهیه انواع غذاهای گوشتی مانند کباب کوبیده، کتلت، همبرگر و کوفته استفاده شود. ورز دادن گوشت کاربرد دیگر همزن برقی به حساب می‌آید و باعث یکدست شدن بافت گوشت می‌شود و مواد افزودنی به‌خوبی با گوشت مخلوط می‌شوند.

برای ورز دادن گوشت با همزن برقی، ابتدا گوشت چرخ کرده را کاسه همزن قرار دهید. سپس مواد افزودنی مانند پیاز رنده شده، سیر رنده شده، ادویه‌جات و سبزیجات خرد شده یا هر چیزی که دوست دارید را به گوشت اضافه کنید. همزن برقی را با سرعت متوسط روشن کنید و به مدت 5-7 دقیقه گوشت را ورز دهید.

نکات مهم در ورز دادن گوشت با همزن برقی

  • از همزن دستی یا همزن ایستاده با پره خمیر استفاده کنید.
  • گوشت را به صورت یکنواخت ورز دهید تا همه مواد به‌خوبی با هم مخلوط شوند.
  • برای جلوگیری از له شدن گوشت، از سرعت متوسط همزن استفاده کنید.
  • اگر گوشت خیلی چسبناک است، مقداری آرد اضافه کنید.

6. درست کردن ماکارونی

اگر همزن ایستاده دارید، می‌توانید از آن برای تهیه ماکارونی تازه نیز استفاده کنید. برای تهیه خمیر ماکارونی، آرد، تخم مرغ و نمک را در کاسه همزن بریزید و با سرعت متوسط به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه هم بزنید. سپس، پره مخصوص خمیر را وصل کنید و به مدت دو دقیقه با سرعت متوسط هم بزنید. سپس خمیر را به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید.

پس از استراحت، خمیر را به 4 یا 6 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را با آرد مخلوط کنید. خمیر را به اندازه مورد نظر خرد کنید و مقداری آرد روی آن بپاشید.

7. هم زدن خامه

همزن برقی ابزاری عالی برای تهیه خامه فرم گرفته است. خامه را در کاسه همزن بریزید و با سرعت متوسط تا کم هم بزنید. شکر و وانیل را اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا خامه شروع به کف کردن کند. سپس، سرعت را به متوسط تا زیاد افزایش دهید تا خامه‌ها فرم بگیرند. برای ایجاد بافت سفت، سرعت را کاهش دهید تا زمانی که خامه به ثبات مورد نظر شما برسد.

هم زدن خامه
کاربرد همزن برقی در هم زدن خامه فرم گرفته قابل توجه است.

8. پوره سیب زمینی

همزن‌ها برای تهیه پوره سیب‌زمینی نیز کاربرد دارند. کاربرد همزن برقی برای تهیه پوره سیب‌زمینی با همزن دستی را نادیده نگیرید.

  • ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید.
  • آنها را در آب نمک بجوشانید تا نرم شوند.
  • سیب‌زمینی‌های پخته را در کاسه‌ای بریزید و با همزن دستی با سرعت کم خرد کنید.
  • کره، شیر و هر چاشنی دیگری را به تدریج اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا پوره یکدست شود.
  • پوره را با سرعت متوسط به بالا به مدت یک تا دو دقیقه هم بزنید تا حجیم شود.

کاربرد انواع همزن برقی در آشپزخانه

شما می‌توانید برای هم زدن انواع مواد غذایی از هر دو نوع همزن برقی و ایستاده استفاده کنید اما برای دریافت نتیجه بهتر، جدول زیر را مدنظر داشته باشید:

نوع همزنکاربرد
همزن دستیهم زدن موادی که نیاز به هم زدن زیاد و مداوم ندارند، مانند تخم مرغ برای کیک، خامه، و سس
همزن ایستادههم زدن موادی که نیاز به هم زدن مداوم در مدت زمان طولانی دارند، مانند گوشت، خمیر نان و خامه فرم گرفته

انتخاب بهترین تعمیرکار همزن برقی

در این مقاله آچارباز با انواع کاربرد همزن برقی آشنا شدید. با کمک همزن برقی می‌توانید دسرها، شیرینی‌ها و کیک‌های خوشمزه‌ای را در کمترین زمان با بهترین کیفیت درست کنید. کیفیت همزن برقی که می‌خرید در کارآیی آن تاثیر زیادی دارد. همزن‌های برقی فیک که قیمت ارزان‌تری در بازار دارند، بعد از مدتی استفاده دچار مشکل می‌شوند و شما را به دردسر می‌اندازند.

اگر همزن برقی خریدید و خراب شد، نگران تعمیر همزن برقی نباشید. آچارباز بهترین تعمیرکاران حرفه‌ای را برای تعمیر کردن لوازم‌ برقی شما در اختیار دارد و کافی‌ست با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا درخواست خود را از طریق سایت یا اپلیکیشن ثبت کنید.

تعمیر همزن برقی با آچارباز
خدمت تعمیر همزن برقی شامل عیب یابی و تعمیر انواع همزن است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. برای تعمیر همزن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر همزن برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر همزن برقی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا