سبک زندگی

نکات طلایی در چیدن جهیزیه در آشپزخانه

چیدن جهیزیه در آشپزخانه

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ازدواج، خرید جهیزیه و تکمیل کردن وسایل منزل است، که خانواده عروس‌ها روی این بخش حساسیت زیادی دارند. برخی از خانواده‌ها رسم و رسوماتی در رابطه با دید و بازدید جهیزیه دارند و عروس سعی دارد لوازم خانگی‌ خود را به گونه‌ای بچینند، که همه بازدید کنندگان محو تماشای وسایل شیک و چیدمان خاص آن‌ها شوند. اگر برای چیدن جهیزیه در آشپزخانه خود ایده خاصی ندارید، در ادامه این مقاله آچارباز با ما همراه باشید تا نکات طلایی برای زیباتر جلوه کردن وسایل در آشپزخانه را آموزش دهیم.

روش چیدن جهیزیه عروس در آشپزخانه

نحوه چیدن جهیزیه در آشپزخانه باید اصولی باشد؛ در غیر اینصورت فضا کوچک‌تر جلوه می‌کند برای داشتن چیدمانی اصولی باید ابتدا مدل آشپزخانه را بررسی و سپس چیدمان را بر اساس مدل‌های زیر شروع کنید:

آشپزخانه خطی:

در این مدل آشپزخانه همه کابینت‌ها در یک راستا قرار می‌گیرد و می‌توانید میز نهار خوری را در فضای باز جلوی کابینت‌ها قرار دهید و سایر وسایل را درون کابینت‌ها به صورت مرتب بچینید.

آشپزخانه U:

این مدل آشپزخانه دارای سه ضلع فضا است، که به راحتی می‌توانید وسایل برقی و دیگر وسایل را درون و روی کابینت‌ها جایگذاری کنید.

آشپزخانه راهرویی:

این مدل آشپزخانه دارای فضای کمی است، اما با این حال دارای دو ردیف کابینت خطی روبروی هم است.

آشپزخانه L:

این مدل آشپزخانه دارای کابینت‌های جادار 90 درجه است که به راحتی می‌توانید تمام وسایل را با سلیقه خودتان درون آن قرار دهید.

آشپزخانه جزیره‌ای:

این ایده اغلب برای آشپزخانه‌های بزرگ پیاده سازی می‌شود. امروزه آشپزخانه‌های جزیره‌ای بسیار کاربردی بوده و یکی از بهترین مدل‌ها برای چیدن جهیزیه در آشپزخانه است.

آشپزخانه G:

این مدل آشپزخانه دقیقا شبیه به آشپزخانه U است. تنها تفاوت این آشپزخانه G نسب به U وجود یک کانتر در داخل آشپزخانه است.

چیدن جهیزیه عروس در آشپزخانه به رنگ سبز
بهتر است برای زیباتر جلوه کردن آشپزخانه از رنگ‌های مکمل استفاده کنید.

نحوه چیدمان وسایل اصلی جهیزیه در آشپزخانه

برای چیدن جهیزیه در آشپزخانه باید به نکات زیر دقت کنید:

  • یخچال بهتر است در قسمتی از آشپزخانه قرار گیرد که نور خورشید به شکل مستقیم به آن نخورد. همچنین مکان قرارگیری آن باید فاقد نم و رطوبت باشد تا از پوسیدگی بدنه جلوگیری کند.
  • توجه کنید یخچال را در محل بگذارید که درب آن بتواند به صورت کامل باز و بسته شود.
  • بهتر است یخچال در کنار سیستم‌های گرمایشی مانند آبگرمکن، پکیج، اجاق گاز و … نباشد.
  • نباید اجاق گاز نزدیک به پنجره باشد، چراکه با باز بودن آن باد مدام شعله اجاق گاز را خاموش می‌کند.
  • برای جهیزیه عروس اجاق گاز تزئین خاصی ندارد، ولی در صورت تمایل می‌توانید قابلمه‌های خود را روی آن قرار دهید.
  • ظروف بلوری بیشتر جنبه تزئین دارند و بهترین محل برای قرار دادن آن‌ها داخل بوفه یا ویترین کابینت است.
  • برای قرار دادن سرویس قابلمه پایه خریداری می‌کنند و همچنین می‌توانید آن‌ها را درون کابینت یا روی اجاق گاز قرار دهید.
  • سرویس آشپزخانه دارای اجزای مختلفی است، که سرویس حبوبات، سطل زباله و … درون کابینت و سرویس چایخوری، ادویه و … روی کابینت کنار اجاق گاز و سماور قرار می‌گیرد.
  • سرویس چایخوری شامل سماور، چای‌ساز، استکان و … است، سماور و چای‌ساز روی کابینت پیشخوان قرار گرفته و استکان، قندان و … درون کابینت بالا یا کنار سماور قرار می‌گیرند. با چیدمان منظم و مرتب آن‌ها می‌توانید جهیزیه خود را به زیباترین شکل ممکن بچینید.
  • وسایل برقی شامل همزن، پلوپز، سرخ کن، قهوه ساز، گوشت کوب برقی و … می‌شود، که بهتر است در معرض دید قرار نگیرند و درون یکی از کابینت‌های بزرگ آن‌ها را جایگذاری کنید.
پیشنهاد مطالعه

نکات مهم برای زیباتر شدن جهیزیه عروس در آشپزخانه

چیدمان صحیح و اصولی متناسب با هر سلیقه خاص می‌تواند به بهترین نحو ممکن این مشکل را برطرف کند.

انتخاب رنگ مناسب

  • برای داشتن یک آشپزخانه شیک و جذاب بهتر است وسایل خود را مطابق رنگ مورد علاقه خود و رنگ‌هایی که در کنار هم هارمونی خاص دارند، خریداری کنید تا پس از چیدمان از دیدن آن‌ها لذت ببرید.
  • البته باید توجه ویژه‌ای به همخوانی رنگ کابینت‌ها و آشپزخانه با وسایل خریداری شده داشته باشید، چراکه یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت محیط آشپزخانه شما خواهد بود. برای مثال: اگر شما به رنگ طوسی علاقه دارید، می‌توانید در کنار آن رنگ‌های سفید، صورتی، مشکی و سایر رنگ‌هایی که در کنار طوسی هارمونی خاص دارند را استفاده کنید.

سادگی و عدم استفاده از تزئینات پر زرق و برق

با رعایت این مورد می‌توانید جهیزیه آشپزخانه خود را به بهترین شکل ممکن بچینید.
در همه امور استفاده از رنگ‌های جیغ باعث عدم جذابیت می‌شود. پس بهتر است از وسایل و تزئینات پر زرق و برق استفاده نکنید؛ چراکه زیبایی در سادگی است و هر چقدر از پیچیدگی در چیدمان دوری کنید. محیط شیک و زیبا‌تری خواهید داشت.

چیدن جهیزیه در آشپزخانه سفید
رنگ‌های خنثی و روشن فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

عدم هزینه جهت خریداری ابزار تزئینی

یکی از هزینه‌های اضافی در جهیزیه، تزئین وسایل منزل عروس با گل آرایی، حریر آرایی، تور آرایی و … است. جهت استفاده از وسایل جهیزیه همه تزئینات باید جمع شوند، پس بهترین پیشنهاد این است که وسایل را کاملا مرتب در جای مناسب بچینید و از تزئینات اضافه خودداری کنید.

عدم خریداری وسایل بدون کاربرد

از دیگر پیشنهادات ما به شما نخریدن وسایل بدون کاربرد است. بهتر است هزینه وسایل بدون کاربرد را جایگزین خریداری وسایل کاربردی با برند خوب و کیفیت بالا کنیم. در این صورت محیط آشپزخانه شما شلوغ نشده و شما می‌توانید چیدمان با نظم و آراستگی بالا داشته باشید.

آنچه درباره چیدن جهیزیه در آشپزخانه آموختیم

در این مطلب با انواع روش و نحوه چیدن جهیزیه در آشپزخانه و نکاتی که باعث زیباتر شدن آشپزخانه شما می‌شود؛ آشنا شدیم. با رعایت این نکات می‌توانید فضای خود را بزرگ‌تر و زیباتر جلوه دهید.

می‌توانید تجربیات و نظرات خودتان را درباره چیدن جهیزیه در آشپزخانه با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا