×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

گذاشتن این 10 مورد در مایکروویو ممنوع است!

غذاهای ممنوع در مایکروویو

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در تیر 1400 نوشته شده بود و در بهمن 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

مایکروویو یک وسیله کاربردی برای یک هفته‌ی شلوغ کاری است. غذاها را گرم می‌کند و وعده غذایی را در کمترین زمان ممکن برای‌تان آماده می کند؛اما در کنار مزایای بی‌شمار این وسیله‌ی برقی خانگی، در حین کار با آن، باید به چند نکته مهم در گرم کردن و استفاده از ظروف غذا توجه کرد.

در این مقاله آچارباز با شما در مورد مواد غذایی و ظروفی که استفاده از آن‌ها در مایکروویو به دستگاه آسیب می‌رساند با شما صحبت می‌کنیم.

اگر دستگاه مایکرویو شما مشکلی دارد و نمی‌توانید برای تعمیر آن را به هر کسی بسپارید، تیم متخصصان آچارباز، آماده حل مشکل شما هستند. همه خدمات آچارباز با گارانتی انجام می‌شود. برای ثبت درخواست خود می‌توانید به صفحه تعمیر مایکروویو بروید و فرم مربوط به آن را کامل کنید.  برای اینکه بدانید قرار دادن چه ظروفی در مایکروویو ممنوع است، در این مطلب از آچارباز، با ما همراه باشید.

انجام این کارها با مایکروویو ممنوع است::

تهیه تخم مرغ عسلی یا سفت در مایکروویو

اگر قصد دارید با مایکروویو تخم مرغ عسلی یا سفت تهیه کنید، نتیجه به هیچ‌وجه رضایت‌بخش نخواهد بود! تخم مرغ در برابر حرارت بالای مایکروویو می‌ترکد و در نتیجه، شما ساعت‌ها درگیر تمیز کردن آن خواهید بود.

تخم مرغ در مایکروویو
تهیه تخم مرغ با مایکروویو موجب بخار شدن درون تخم مرغ شده و از آنجا که هیچ راهی برای فرار و خارج شدن آن وجود ندارد، تخم مرغ می‌ترکد.

یخ زدایی گوشت یخ زده با مایکروویو

هرگز با مایکروویو، گوشت یخ زده را یخ زدایی نکنید! حررات آن سبب می‌شود قسمت‌های نازک‌تر گوشت، شروع به پختن کند، در  حالیکه بخش‌های ضخیم‌تر گوشت، هنوز یخ زدایی نشده‌است.

همچنین اگر مایکروویو شما نمی‌چرخد، حرارت به همه‌ی قسمت‌های آن یکسان منتقل نمی‌شود. در نتیجه، گوشت یخ زده محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌های بیماری‌زا خواهد بود.

گوشت یخ زده
بهترین راه باز کردن یخ گوشت یخ زده، گذاشتن آن در آب و یخچال است.
تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر

گرم کردن شیر مادر در مایکروویو

برخی مادران شیرده، به دلیل شاغل بودن و … شیر خود را در فریزر قرار می‌دهند و در زمانی که لازم است، از فریزر خارج کرده و گرم می‌کنند. گرم کردن شیر مادر با مایکروویو، کار صحیحی نیست! زیرا پروتئین‌های شیر مادر، در اثر گرمای مایکروویو، از بین می‌روند. این پروتئین‌ها موجب افزایش ایمنی سیستم بدن نوزادان می‌شوند. از طرفی دیگر، ممکن است که شیر به صورت یکنواخت گرم نشده باشد و دهان نوزاد بسوزد.

گرم کردن شیر مادر در مایکروویو
بهترین روش گرم کردن شیرمادر، گرم کردن به شیوه بن ماری است.

ظروف یک بار مصرف، همانند ظروف پلاستیکی، در حین گرم شدن، مواد شیمیایی از خود آزاد می‌کنند

گذاشتن ظرف پلاستیکی در مایکروویو

نباید ظروف پلاستیکی را در مایکروویو قرار داد! بسیاری از ظروف پلاستیکی، حاوی مواد شیمیایی مختلفی، از جمله BPA هستند. ماده‌ BPA، ساختاری شبیه به هورمون استروژن دارد، به همین دلیل، می‌تواند تغییراتی روی بدن به‌جا بگذارد. ۹۵ درصد از محصولات پلاستیکی دارای ترکیب شیمیایی BPA هستند و در زمان گرم شدن ظرف، وارد مواد غذایی می‌شوند. حتی محصولاتی که فاقد BPA هستند نیز، ترکیبات مشابه با استروژن آزاد می‌کنند.

گذاشتن ظروف فلزی و آلومینیومی در مایکروویو

ظروف فلزی و آلومینیومی را نباید در مایکروویو قرار داد! امواج مایکروویو می‌تواند به این ظروف آسیب بزند و حتی منجر به آتش سوزی می‌شود.

گذاشتن ظروف یکبار مصرف در مایکروویو

ظروف یک بار مصرف، همانند ظروف پلاستیکی، در حین گرم شدن، مواد شیمیایی از خود آزاد می‌کنند. این مواد برای بدن، مضر هستند. همچنین آب شدن این ظروف در مایکروویو، برای دستگاه خطرناک است.

پیشنهاد مطالعه

گذاشتن ظروف با لبه‌ی طلایی

ظروف خاص فلزکاری شده و یا طلاکاری شده را در مایکروویو قرار ندهید! این ظروف، حتی اگر قسمت طلاکاری شده‌ آن کوچک و ناچیز باشد، ممکن است با واکنش مایکروویو روبرو شده و به دستگاه آسیب وارد کند.

گذاشتن ظروف فلزی با لبه طلایی در مایکروویو ممنوع است
هرگز ظروف فلزی یا لبه طلایی را در مایکروویو قرار ندهید.

گذاشتن لیوان آب در مایکروویو

اگر لیوان آب را به مدت طولانی، در مایکروویو قرار دهید، حباب‌هایی آزادکننده‌ گرما، تشکیل نمی‌گردد. به این ترتیب، آب بیش از حد داغ شده و زمانی که لیوان را حرکت می‌دهید، حرارت به صورت ناگهانی آزاد می‌شود و آب به جوش می‌آید. برای جلوگیری از این حادثه، آب را برای مدت طولانی، در مایکروویو قرار ندهید. زمان آن را همان 30 ثانیه گذاشته و اگر آب گرم نشده‌بود، تعداد دفعات آن را بالا ببرید، اما زمان آن را طولانی نکنید.

گرم کردن آب در مایکروویو ممنوع است
مایکروویو وسیله‌ی مناسبی برای جوشاندن آب یا هر مایع دیگری نیست.

روشن کردن مایکروویو بدون غذا

هرگز به طور اتفاقی، مایکروویو را بدون غذا روشن نکنید. این کار موجب آسیب به دستگاه و حتی بروز آتش سوزی خواهد شد.

استفاده از ماگ‌های قدیمی در مایکروویو

برخی از ماگ‌های قدیمی، پوششی لعابی دارند. این پوشش، اشعه را پس می‌دهد. ماگ‌های قدیمی، ممکن است حاوی سرب یا فلزات سنگین مضر باشند. بنابراین از گذاشتن ماگ‌های قدیمی، در مایکروویو خودداری کنید.

برخی از ظروف، دارای برچسب «قابل استفاده در مایکروویو» هستند. از آنجا که این ظروف، در صورت حرارت دیدن، مواد استروئیدی و … آزاد نمی‌کنند، می‌توان با خیال راحت از آنها در مایکروویو استفاده کرد. گاهی اوقات مایکروویوها در اثر استفاده طولانی مدت، نیاز به سرویس یا تعمیر دارند. در صورت نیاز به تعمیر مایکروویو، می‌توانید درخواست خود را در وب‌سایت یا اپلیکیشن آچارباز و یا از طریق تماس با شماره‌ی ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا از خدمات ما بهره‌مند شوید.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا