×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

چطور یک خانه قدیمی را بدون تخریب بازسازی کنیم؟

بازسازی خانه قدیمی بدون تخریب

برای پاسخ به سوال پر تکرار چطور یک خانه قدیمی را بدون تخریب بازسازی کنیم؟ باید ابتدا دلیل بازسانی را بدانید. تنوع طلبی، قدیمی شدن ظاهر خانه، انتخاب خانه توسط نو عروس، بازسازی خانه به سلیقه خودمان، فروش خانه پس از نوسازی و … می‌توانند از دلایل بازسازی بدون تخریب باشند. گاهی با چند تغییر کوچک مانند نقاشی ساختمان ، نصب داکت برای پوشاندن لوله‌ها و سیم‌ها و نظافت اصولی، تغییر لوازم منزل، نصب درب و کرکره برقی می‌توان تغییر کلی در فضای خانه ایجاد کرد. در ادامه با این مقاله آچارباز همراه باشید تا راه‌های بازسازی خانه‌های قدیمی را بیشتر آشنا شوید. اگر نیاز به یک متخصص برای خدمات نقاشی ساختمان، نصب داکت و ترانکینگ، نصب و تعمیر کرکره برقی داشتید، می‌توانید از تعمیرکاران آچارباز کمک یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

بازسازی بدون تخریب خانه قدیمی به چه معناست؟

منظور از بازسازی بدون تخریب خانه قدیمی این است که بتوان بدون از بین بردن سازه‌های اصلی خانه مانند دیوار‌های اصلی، باربر‌ها و … ظاهر خانه را تغییر داد. این تغییر می‌تواند شامل بررسی خدمات سرمایشی و گرمایشی ، بررسی لوله‌های آب، سیم‌کشی برق، تعویض شیرآلات، تغییر نورپردازی, تعویض کابینت و … باشد.

در این روش به دلیل محدود بودن زمان اغلب سازه‌های اصلی بدون تخریب باقی می‌مانند و تنها به بررسی موارد گفته شده پرداخته می‌شود. یکی از روش‌های معمول برای بازسانی خانه قدیمی، نقاشی منزل است. بازسازی خانه قدیمی صرفه‌جویی در هزینه‌ها را در صورت مستحکم بودن بنا در پی دارد.

نقاشی منزل

نقاشی منزل یکی از روش‌هایی رایج است که بیشترین تغییر را در فضای خانه ایجاد می‌کند. نقاشی ساختمان بدون تخریب منزل ظاهری تمیز و متفاوت را ایجاد می‌کند. برای نقاشی ساختمان باید نکاتی را مدنظر داشته باشید تا بهترین نتیجه را در پایان کار مشاهده کنید:

  • افراد باتجربه را برای نقاشی ساختمان انتخاب کنید که اطلاعات کافی در خصوص جنس رنگ‌ها، علم ترکیب آنها داشته باشند. همچنین در رعایت نظافت نهایت دقت را به کار گیرند.
  • کیفیت رنگ و همچنین زیرسازی مناسب نتیجه نهایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • نوع رنگ اعم از رنگ پلاستیک، رنگ روغن، رنگ اکریلیک و … قیمت تمام شده را تعیین می‌کنند.
  • رنگ موردنظر خود را به صورت دقیق انتخاب کنید تا نتیجه نهایی پس اجرا با نظر شما مغایرت نداشته باشد.
  • انتخاب نوع رنگ اعم از مات، براق و نیمه براق نیز در نتیجه نهایی تأثیرگذار است.
  • بهتر است برای انتخاب رنگ هر قسمت منزل با افراد متخصص مشورت کنید تا پس از مدتی نسبت به رنگ‌ها دل‌زده نشوید.
  • هارمونی کلی رنگ‌ها ساختمان را نیز مدنظر داشته باشید.
خدمات نقاشی ساختمان
نقاشی منزل اگر با توجه به اصول رنگ شناسی انتخاب شود، تغییر زیادی در فضای خانه ایجاد می‌کند.
برای نقاشی ساختمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نصب داکت

یکی دیگر از راهکارهایی که به زیباسازی منزل هنگام بازسازی کمک می‌کند، استفاده از داکت است. گاهی به دلایلی نمی‌توان از سیم کشی یا لوله کشی توکار استفاده کرد؛ در نتیجه تعمیرکاران مجبور به استفاده از سیم کشی یا لوله کشی روکار می‌شوند. در این مواقع علاوه بر تأثیر منفی در ظاهر ساختمان، امکان آسیب به سیم‌ها و لوله‌ها نیز وجود دارد.

برای رفع این مشکل می‌توان با نصب داکت به خیلی از این مسائل پایان داد و ظاهری زیباتر و مرتب‌تر را برای منزل مهیا کرد.

داکت‌ها اغلب از جنس پلاستیک یا پی وی سی هستند و مراحل نصب بسیار راحتی دارند. داکت‌ها یک کانال دارای درب هستند در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. با توجه به حجم موردنیاز می‌توانید یکی از انواع آن که شامل داکت ساده، داکت شیاردار، داکت پارتیشن‌دار و داکت قرنیزی است، را انتخاب کنید.

برای نصب داکت باید نکات زیر را رعایت کنید تا علاوه بر نصب اصولی، ظرافت بیشتری را نیز شاهد باشید:

  • در انتخاب نوع داکت دقت داشته و نمونه مستحکم آن را انتخاب کنید.
  • برای نصب آن روی دیوار یا سقف از پیچ‌های مناسب استفاده کنید.
  • بهتر است اندازه داکت را با توجه به حجم سیم یا لوله‌ای که قرار است پوشانده شوند، انتخاب کنید.
  • از قبل مسیر داکت کشی را طراحی کنید تا در نهایت نتیجه مناسبی را شاهد باشید.
  • برای نصب داکت علی الخصوص در گوشه‌های دیوار بهتر است از وسیله‌هایی مانند گونیا، خط کش و فارسی‌بر کمک بگیرید.
نصب داکت
یکی از انواع داکت را می‌توانید با توجه به حجم سیم و لوله‌ها انتخاب کنید.

تغییر کفپوش

تغییر کفپوش نیز یکی از راه‌های بازسازی خانه قدیمی بدون تخریب است. با این روش تغییر زیادی را در فضای خانه شاهد خواهید بود. انتخاب نوع کفپوش با توجه به سلیقه، بودجه و سبک در نظر گرفته شده می‌تواند متفاوت باشد. انواع کفپوش انتخابی شما می‌تواند شامل موکت‌های طرحدار و ساده، سرامیک، سنگ، پارکت، لمینت یا کفپوش‌های pvc باشد.

با نظافت اصولی خانه‌های قدیمی نیز می‌توانید بسیاری از گردوغبار و جرم‌های جمع‌ شده طی سال‌ها را بزدایید و رنگ تازه‌ای به خانه بدهید.

تعویض کابینت

تعویض کابینت یکی از روش‌های پرطرفدار هنگام بازسازی منزل بدون تخریب است. با انتخاب کابینت به دلخواه خودتان نه تنها تغییر بزرگی را در فضای آشپزخانه شاهد خواهید بود، بلکه با طراحی مجدد می‌توانید از تمام فضاهای موجود نیز استفاده کنید.

اگر برای اجرای کابینت جدید افراد با سلیقه و مجرب را انتخاب کنید، با طراحی سه بعدی می‌توانید کوچکترین فضای آشپزخانه را نیز به فضای مفید برای استفاده تبدیل کنید. انتخاب چوب و رنگ کابینت نه تنها در زیبایی بلکه در بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه نیز تأثیرگذار است.

تعویض کابینت
با تغییر کابینت در رنگ و نوع دلخواه می‌توانید تغییر زیادی در فضای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی می‌تواند شامل تعویض کاشی‌ و سرامیک دیوار و کف و همچنین تعویض شیرآالات آن باشد. همین تغییرات کوچک، تأثیر زیادی در زیبا‌تر شدن این مکان‌ها خواهد داشت. برخی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از روکش‌های پی وی سی ضد آب نیز برای نوسازی این مکان‌ها استفاده می‌کنند.

نقش نظافت در بازسازی خانه قدیمی

در پایان باید عنوان کنیم با نظافت اصولی خانه‌های قدیمی نیز می‌توانید بسیاری از گردوغبار و جرم‌های جمع‌ شده طی سال‌ها را بزدایید و رنگ تازه‌ای به خانه بدهید. نظافت شیشه‌ها، درها، دیوارها و کف منزل نقش زیادی در تمیز و مرتب نشان دادن منزل دارد. بهتر است اگر لکه‌های قدیمی روی این سطوح باقی مانده از شوینده‌های قوی‌تر استفاده کنید. هنگام انجام این کار نکات بهداشتی را نیز رعایت کنید و مراقب سلامت خود باشید.

در این مقاله آچارباز برخی از راه‌های بازسازی خانه قدیمی بدون تخریب را بیان کردیم. راه‌های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارند که با توجه به شرایط می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. دیدن نمونه‌های قبل و بعد بازسانی خانه قدیمی نیز می‌تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند. برای خدمات نقاشی ساختمان ، نظافت ، نصب و تعمیر آیفون یا به طور کلی خدمات برق ساختمان ، نصب داکت و تراکینگ و … می‌توانید درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا در کمترین زمان با شما تماس گرفته شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. خونه ما تقریبا 20 سال ساخته میخوام سیم کشی برقش رو بررسی کنم چطور میتونم ثبت درخواست کنم؟

    1. آرین عزیز،
      برای ثبت درخواست بررسی سیم کشی برق ساختمان می توانید درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید. شماره 02154591616 نیز پاسخگوی شماست.

  2. سلام وقت بخیر
    من یه مغازه رو تازه خریدم ولی کرکره برقیش خرابه و وقتی ریموت رو میزنم کرکره پایین نمیاد. تعمیر این مورد رو هم شما انجام میدید؟

    1. مصطفی عزیز،
      بله تعمیر کرکره برقی و خدمات نصب و عیب یابی آن توسط متخصصین ماهر آچارباز انجام می شود. برای ثبت سفارش با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا