×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب

انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب

هوای تمیز حق همه‌ی انسان‌ها است. اما ممکن است محیط زندگی و یا دفتر کارتان هوای تمیزی که برای سلامت شما مناسب است، نداشته باشد. دستگاه تصفیه هوا برای ایجاد هوایی تازه و تمیز بسیار موثر است. پس باید برای انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب مواردی را مورد توجه قرار دهید.

1- محل زندگی خود را تمیز نگهدارید.

اگر در محل زندگی شما گردوغبار وجود دارد، به طور قطع باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. باید با استفاده از جاروبرقی، مبلمان، سرویس خواب، فرش و کفپوش نیز از وجود گردوغبار پاک شود زیرا نفس کشیدن در محیط سالم و تمیز بسیار آسان‌تر خواهد بود. بعد از نظافت منزل و اطمینان از نبودن گردوغبار در محیط، باید در پی انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب باشید.

انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب

2- چرا به دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید؟

عوامل زیادی در هوا شناورند، ذراتی مانند گردوغبار، پرز حیوانات، گرده‌های گیاهان و دود. اگر جزء افرادی هستید که آسم و یا آلرژی دارید، باید ابتدا خانه و محل کار را به‌خوبی تمیز کرده و در نهایت از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. با وجود دستگاه تصفیه هوا زندگی راحت و بهتری تجربه خواهید کرد.

وجود این دستگاه به طور قطع فضای زندگی را از آلودگی پاک نمی‌کند، اما به بهبود کیفیت زندگی کمک بزرگی خواهد کرد.

3- دستگاه تصفیه‌ی هوایی مطابق با نیاز خود انتخاب کنید.

انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب بستگی به نیاز شما دارد. تصفیه هوا به یکی از دو تکنولوژی زیر بستگی دارد: فیلتر هپا (HEPA) و فیلتر کربن. شما باید براساس میزان آلودگی محیطی که در آن هستید از بین این دو نوع محصول یکی را انتخاب کنید.

4- فیلتر HEPA

در صورتی که بخواهید حجم بالایی از آلودگی را از بین ببرید، پیشنهاد می‌شود از فیلتر HEPA استفاده کنید. این فیلتر با استفاده از لایه‌ها و چسب‌های موجود، حدود 99.97% از ذرات آلوده با ابعاد 0.3 میکرون را از بین می‌برد. این بدان معنی است که برای فیلتر کردن انواع ناخالصی‌های موجود در هوا بهترین گزینه فیلتر HEPA است.

انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب

5- فیلتر کربن

اگر آلرژی دارید، فیلتر کربن برایتان مناسب است. فیلترهای کربن، آلودگی را توسط یک لایه ذغال چوب جذب می‌کنند. ذراتی مانند پرز حیوانات خانگی، گردوغبار، دود و گرده توسط این فیلتر جذب می‌شوند. همچنین این فیلتر قادر به جذب بوی محیط است. پس برای کسانی که از مشکل آلرژی نسبت به بو رنج می‌برند، این فیلتر بسیار مناسب خواهد بود. البته این موضوع را درنظر داشته باشید که برای تاثیر بهتر فیلتر کربن، آن را به همراه یک فیلتر هپا استفاده می‌کنند.

6- ابتدا باید ابعاد فضا را اندازه‌گیری کنید.

قبل از انتخاب دستگاه تصفیه هوا، ابتدا متراژ فضا را اندازه‌گیری کنید. دستگاهی که خریداری می‌شود باید پاسخگوی خانه و یا محل کارتان باشد.

7- به بودجه‌ی خود توجه کنید.

دستگاه تصفیه هوا قیمت نسبتا بالایی دارد. قبل از خریدن دستگاه به این نکته توجه کنید که آیا به آن نیاز دارید یا خیر؟ در صورتی که لزومی برای داشتن دستگاه تصفیه ندارید، بودجه خود را هدر ندهید. زیرا فیلترهای جایگزین برای این دستگاه بسیار گران‌قیمت هستند.

انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب

8- دایره انتخاب خود را کوچک کنید.

نیازهای خود را بسنجید، بودجه نهایی را تعیین کرده و براساس همین فاکتورها چند مدل دستگاه تصفیه هوا انتخاب کنید. در صورتی که مدل‌های انتخابی متنوع باشند، انتخاب سخت خواهد شد. قبل از رفتن به فروشگاه، از طریق جستجو در اینترنت برندها و مدل‌های محصول را بررسی کنید. با سرزدن به فروشگاه‌های اینترنتی نظرات کاربران را در مورد محصولات با دقت مطالعه کنید و از تجربیات آن‌ها بهره بگیرید.

حال که دستگاه موردنظر را انتخاب کردید، باید نکاتی در رابطه با نحوه نگهداری و استفاده از آن را رعایت کنید.

9- در هنگام استفاده از تصفیه هوا در و پنجره‌ها را ببندید.

باز بودن در و پنجره‌ها موجب ورود گردوغبار و آلودگی داخل محیط شده و فرآیند تصفیه را پیچیده می‌کند.

انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب

10- دستگاه تصفیه را نزدیک به منبع آلودگی قرار دهید.

پیشنهاد می‌شود برای کسب نتیجه‌ی بهتر دستگاه را در نزدیکی منبع آلودگی قرار دهید. برای مثال زیر پنجره و یا جلوی درِ ورودی. اگر هم نسبت به حیواناتی که در خانه نگهداری می‌کنید آلرژی دارید، دستگاه تصفیه را در نزدیکی محل نگهداری حیوان خانگی قرار دهید.

انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب

اگر دستگاه تصفیه را در اتاق خواب خود قرار دارد، باید آن را در نزدیکی محل خواب بگذارید. با وجود این دستگاه هوای اتاق تازه‌تر خواهد بود.

11- صبور باشید.

به محض روشن شدن دستگاه انتظار نداشته باشید که هوا تصفیه شود. باید چند ساعت به آن زمان دهید تا هوای اتاق را تمیز کند. قبل از روشن کردن دستگاه هم باید اتاق را کاملا تمیز کنید.

12- از دستگاه درست نگهداری کنید.

بعد از خریدن دستگاه، مهم‌ترین نکته نگهداری صحیح از آن است. نحوه‌ی نگهداری صحیح از دستگاه در دفترچه‌ی راهنمای آن لحاظ شده که باید مطالعه شود. هر زمانی که دستگاه نیاز به تعویض فیلتر دارد، سریع آن را تعویض کنید تا هم نتیجه‌ی بهتری حاصل شود و هم آسیبی به آن وارد نشود. محل نگهداری دستگاه را مدام تمیز کنید. وجود گردوغبار روی دستگاه تصفیه و حتی زیر آن، عملکرد دستگاه را دچار مشکل می‌کند.

انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب

البته ناگفته نماند که دستگاه‌های امروزی دارای سیستم هشدار هستند و در صورت بروز مشکل، با آلارم شما را باخبر می‌کنند.

منبع: wikihow.com

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا