×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

معرفی انواع ساعت‌های هوشمند

آشنایی با امکانات ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند، ابزارهای جدید و جذابی هستند که کم‌کم نقش غیر قابل انکاری در زندگی مدرن آدم‌ها بر عهده می‌گیرند. ممکن است شما هم بخواهید یکی از این ساعت‌های همه‌کاره را بر مچ خود ببندید اما نمی‌دانید برای خرید آنها چطور دست به انتخاب بزنید. پی در ادامه این مطلب آچارباز همراه ما باشید تا با مدل‌های مختلف ساعت‌های هوشمند آشنا شوید.

اگر از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنید و دستگاه شما دچار مشکل شده است، نگران نباشید. می‌توانید با ثبت درخواست در قسمت تعمیر ساعت هوشمند آچارباز رفع ایراد دستگاه را به ما بسپارید.

ساعت‌های هوشمند به سرعت در میان کاربران محبوب شده‌اند و جای ساعت‌های قدیمی را گرفته‌اند. البته دلایل محبوب بودن آنها، به نمایش درست ساعت مربوط نیست! امکانات متنوعی که این ساعت‌های پیشرفته ارائه می‌دهند، جای آنها را به زندگی بسیاری باز کرده است. افراد با پوشیدن این ساعت‌ها، می‌توانند فعالیت‌های روزانه‌‌ی خود را رصد کنند. به همین دلیل، ساعت‌های هوشمند در میان افراد علاقه‌مند به ورزش، طرفداران فراوانی دارد. ساعت‌های هوشمند، به طور مداوم در حال سنجش معیارهایی همچون ضربان قلب کاربر هستند و حتی کیفیت خواب فرد را هم می‌سنجند. همه‌ی این‌ها، اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگر شما هم توجه‌تان به این ابزارهای پوشیدنی جدید جلب شده و می‌خواهید یکی از آنها را داشته باشید، این مطلب برای شماست، تا بتوانید از میان مدل‌های متنوع موجود در بازار، ساعت هوشمند مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه، ویژگی‌های مختلف این ساعت‌ها و تفاوت‌هایی که با هم دارند را بررسی کرده‌ایم.

انواع ساعت‌های هوشمند
یک ساعت هوشمند خود، مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف است.
تعمیر ساعت هوشمند در آچارباز
خدمات تعمیر ساعت هوشمند، شامل عیب‌یابی، تعمیر ساعت هوشمند های سری های مختلف می‌شود. برای تعمیر ساعت هوشمند خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر ساعت هوشمند می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر ساعت هوشمند

نکاتی که پیش از خرید ساعت هوشمند باید بدانید

  • اول از همه، مطمئن شوید که ساعت هوشمند شما با موبایل‌تان سازگار است. برای استفاده از برخی امکانات ساعت‌های هوشمند، باید آنها را به دستگاه موبایل خود متصل کنید. برخی از ساعت‌های هوشمند، تنها با پلتفرم خاصی از گوشی‌های همراه سازگار هستند. به عنوان مثال، اپل واچ‌ها تنها به گوشی‌های آیفون متصل می‌شوند، اما مدل‌های دیگری از ساعت‌های هوشمند را می‌توان به گوشی‌های مبتنی بر iOS و یا اندروید وصل کرد.
  • بسته به اینکه کدام ویژگی ساعت‌های هوشمند برای شما مهم‌تر است، دست به انتخاب بزنید. اگر دنبال بررسی فعالیت‌های ورزشی خود هستید، ساعت هوشمندی انتخاب کنید که دارای سنجه‌ی ضربان قلب و GPS باشد.
  • مثل هر دستگاه الکترونیکی دیگری، در مورد ساعت‌های هوشمند نیز عمر باتری از مهم‌ترین مولفه‌ها در انتخاب دستگاه مناسب است. برخی از مدل‌ها، عمر باتری طولانی‌تری دارند اما ممکن است امکانات کمتری نیز داشته باشند.
  • بند ساعت‌های هوشمند را نیز در نظر بگیرید. برخی از ساعت‌ها، دارای بندهای قابل تعویض هستند که در بلندمدت بی‌شک به کارتان می‌آید. کافی است بند ساعت خود را عوض کنید، تا یک ساعت متفاوت با ظاهری جدید داشته باشید.
  • شما نمی‌خواهید ساعت‌تان تنها یک ساعت معمولی باشد، می‌خواهید امکانات متنوعی روی آن داشته باشید. این یعنی به گروه مختلفی از اپلیکیشن‌ها نیاز دارید. پس باید امکان نصب این اپلیکیشن‌ها روی هر کدام از مدل‌های مختلف ساعت‌های هوشمند را نیز بررسی کنید.
  • همه‌ی نکاتی که گفتیم به کنار، قیمت دستگاه شاید از همه‌ی اینها مهم‌تر باشد. وقتی پای خرید یک ابزار الکترونیکی به میان می‌آید، قیمت دستگاه نقشی اساسی در انتخاب شما بازی می‌کند. پس با مقایسه‌ی قیمت مدل‌های مختلف، دستگاهی را انتخاب کنید که با قدرت خرید شما متناسب است.
خرید بهترین ساعت‌های هوشمند
اطلاعات منحصر به فردی که ساعت‌های هوشمند ارائه می‌دهند، ورزشکاران را در انجام بهتر تمرینات کمک می‌کند

با در نظر گرفتن این نکات، به بررسی برخی از بهترین مدل‌های ساعت‌های هوشمند موجود در بازار می‌پردازیم:

اپل واچ SE

این بهترین ساعت هوشمندی است که می‌توانید پیدا کنید، اما برای کار با آن به گوشی آیفون نیاز دارید. اگر از کاربران آیفون نیستید، به مدل‌های بعدی در لیست ما رجوع کنید.

  • اگر گوشی آیفون دارید، ممکن است تعجب کنید که چرا اپل واچ سری 6 را در ابتدای لیست خود قرار نداده‌ایم. دلیل این انتخاب، به قیمت به مراتب ارزان‌تر مدل SE مربوط است.
  • مدل SE بیشتر قابلیت‌های کلیدی اپل واچ سری 6 را دارد، از جمله نرم‌افزارهای کاربردی و طراحی عالی آن.
  • مدل SE از لحاظ عمر باتری، قوی‌ترین نیست و قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن اپل واچ سری 6 را هم ندارد، اما با در نظر گرفتن برچسب قیمتش، به خریدش می‌ارزد.

پیشنهاد مطالعه

سامسونگ گلکسی واچ 3

اگر گوشی اندرویدی دارید، این بهترین ساعت هوشمندی است که پیدا می‌کنید، این مدل البته با گوشی‌های آیفون هم سازگار است. گلکسی واچ 3 جدیدترین مدلی است که سامسونگ تاکنون در سری ساعت‌های هوشمند خود عرضه کرده است.

  • سامسونگ گلکسی واچ 3 دارای یک دکمه‌ی چرخان است که جابه‌جایی بین گزینه‌ها و کار با این ساعت هوشمند را خیلی راحت کرده است. اگر با یکی از مدل‌هایی که فاقد این دکمه‌های چرخان هستند، کار کرده باشید، از اهمیت آنها در ارائه‌ی دسترسی‌های راحت‌تر، به خوبی باخبرید.
  • برنامه‌های کاربردی موجود برای ساعت‌های هوشمند گلکسی، نسبت به دو پلتفرم رقیب، یعنی Wear OS شرکت گوگل و WatchOS شرکت اپل، محدودتر هستند اما سامسونگ همه‌ی نرم‌افزارهای ضروری برای استفاده از امکانات متنوع ساعت‌های هوشمند را ارائه کرده است. به نظر نمی‌رسد در این مورد، کمبودی وجود داشته باشد.
  • ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 3 در کار با گوشی‌های آیفون، امکانات کمتری دارند. اگر صاحب گوشی آیفون هستید، پیشنهاد می‌کنیم اپل واچ بخرید.
  • به طور کلی، گلکسی واچ 3، یک انتخاب عالی است. هم طراحی زیبایی دارد و هم به خوبی می‌تواند فعالیت‌های روزانه‌ی شما، از جمله تمرین‌های ورزشی را مورد سنجش قرار دهد.

اپل واچ 6

اگر از کاربران آیفون هستید، این بهترین ساعت هوشمندی است که می‌توانید داشته باشید. تنها مورد منفی در مورد این دستگاه، قیمت بالای آن نسبت به مدل‌های دیگر است.

  • اپل واچ سری 6، نسبت به سری 5، تغییرات زیادی به خود ندیده است، اما امکانات تازه‌ای مثل سنجش سطح اکسیژن خون، یکی از این ویژگی‌های جدید است.
  • صفحه‌ی این مدل، برخلاف مدل‌های قبلی، دارای امکان وضعیت همیشه روشن است، تا کاربر را بدون هیچ تلاشی، در لحظه نسبت به داده‌های خود مطلع کند.
  • اگر بهترین ساعت هوشمند شرکت اپل را می‌خواهید، اپل واچ سری 6 برای شماست.

فیت‌بیت ورسا 3

ساعت‌های هوشمند شرکت فیت‌بیت، برای آن دسته از کاربرانی است که در استفاده از ساعت‌های هوشمند، بالاترین اولویت را به سنجش فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی خود اختصاص می‌دهند. مدل ورسا 3، بهترین نمونه از ساعت‌های هوشمند شرکت فیت‌بیت است.

  • طراحی این مدل جذاب و پوشیدن آن راحت است.
  • تصویر صفحه‌ی نمایش‌گر، وضوح خوبی دارد.
  • همچون مدل‌های قبلی فیت‌بیت، مدل ورسا 3 نیز بیشتر بر روی ثبت و بررسی فعالیت‌های ورزشی متمرکز است و ممکن است برای کاربرانی که فعالیت‌های ورزشی منظم ندارد، مناسب نباشد.
  • فیت‌بیت ورسا 3 دارای GPS داخلی است.
  • از نقاط ضعف این مدل، می‌توان به طراحی ضعیف دکمه‌ی کناری دستگاه اشاره کرد.
مدل‌های برتر ساعت‌های هوشمند
ساعت‌های هوشمند با طراحی‌های متنوعی که دارند، در کنار هر تیپ و استایلی قرار می‌گیرند.

سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

گلکسی واچ اکتیو 2، تنها چند ماه بعد از عرضه‌ی مدل قبلی، به بازار آمد. سامسونگ در این مدل سعی کرده همه‌ی قابلیت‌های سری گلکسی واچ را یک‌جا جمع کند. این مدل، با طراحی باریک‌تر و سبک‌تر نسبت به مدل‌های قبلی، ظاهر ورزشی‌تری دارد.

  • گلکسی واچ اکتیو 2، با 39 حالت ورزشی مختلف، یک ساعت هوشمند کامل برای ثبت تمرین‌های ورزشی است. سنجش خواب، سنجش سطح استرس، بررسی ضربان قلب و حتی فشار خون کاربر، از دیگر امکانات این ساعت هوشمند است.
  • این مدل، قیمت به نسبت بالایی دارد و ممکن است برای برخی از کاربران خریدنی نباشد، اما در مقایسه با مدل‌های برتر برندهای دیگر، ارزان‌تر است.

فیت‌بیت ورسا لیت

شرکت فیت‌بیت، مدل ورسا لیت را با امکانات کمتر و قیمت ارزان‌تری نسبت به مدل ورسا 3 به بازار عرضه کرده است.

  • مدل ورسا لیت با وجود قیمت ارزان، امکانات ورزشی کاملی روی خود دارد.
  • ظاهر باریک و سبک، با عملکرد متوسط باتری و صفحه نمایش، از دیگر ویژگی‌های این مدل است.
  • از معایب مدل ورسا لیت، نداشتن GPS داخلی است.

اگر از کاربران آیفون هستید، این بهترین ساعت هوشمندی است که می‌توانید داشته باشید. تنها مورد منفی در مورد این دستگاه، قیمت بالای آن نسبت به مدل‌های دیگر است.

فاسیل اسپورت

شرکت فاسیل در سال‌های گذشته، تجربه‌ی‌ خوبی در طراحی و تولید ساعت‌های هوشمند بدست آورده است. مدل اسپورت این شرکت، حاصل سال‌ها کار و بهترین نمونه از تجربیات فاسیل است.

  • فاسیل اسپورت با وجود امکانات عالی، قیمت قابل قبولی دارد.
  • این مدل دارای GPS داخلی است و باتری آن با یک دور شارژ، حداقل دو روز کار می‌کند.
  • فاسیل اسپورت مدل منحصر به فردی نیست اما اگر به دنبال یک ساعت هوشمند ورزشی هستید که برای فعالیت‌های روزانه نیز قابل استفاده باشد، گزینه‌ی مناسبی است.

پیشنهاد مطالعه

آنر مجیک واچ 2

اگر ورزشکار باپشتکاری هستید که فکر می‌کنید ساعت هوشمند مناسب خود را پیدا نمی‌کنید، آنر مجیک واچ 2 برای شماست.

  • این دستگاه، گستره‌ی فوق‌العاده‌ای از امکانات ورزشی دارد و جزئیات خوبی از فعالیت‌های ورزشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • باتری این مدل نیز قدرتمند است و بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید، در هر دور شارژ، بین یک تا دو هفته روشن می‌ماند.
  • اگر امکانات ورزشی را کنار بگذاریم، این دستگاه در زمینه‌های دیگر امکانات محدودی دارد اما برای ورزشکاران حرفه‌ای، یک انتخاب عالی است.

تیک‌واچ پرو 3

تیک واچ پرو 3 یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند با پلتفرم Watch OS است.

  • این مدل با تراشه‌ی 4100 و یک گیگابایت رم، از قدرتمندترین ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود و سرعت خوبی در اجرای برنامه‌ها دارد.
  • قدرت باتری این دستگاه، آن را از همه‌ی مدل‌های دیگر، متمایز می‌کند. تیک واچ پرو 3 با انتخاب حالت Essential، بیشتر از یک ماه روشن می‌ماند. در حالت عادی نیز حداقل سه روز کار می‌کند.

اپل واچ 3

در میان ساعت‌های هوشمند شرکت اپل، اپل واچ سری 3 بهترین نیست اما در حال حاضر، ارزان‌ترین است! به همین دلیل، آن را در لیست خود قرار دادیم. با عرضه‌ی مدل‌های جدیدتر، قیمت این مدل کاهش پیدا کرده است و همچنان توسط اپل به فروش می‌رسد.

  • طراحی این مدل، در قیاس با مدل‌های جدیدتر، قدیمی به نظر می‌رسد اما همچنان یک ابزار پوشیدنی زیباست.
  • خبر خوب اینکه پلتفرم WatchOS 7 برای این دستگاه عرضه شد و کاربران برای استفاده از گجت‌های جدید اپل روی این مدل، مشکلی نخواهند داشت.
  • اگر گوشی آیفون ندارید، این دستگاه برای شما نیست، اما اگر از کاربران آیفون هستید و به دنبال یک ساعت هوشمند ارزان می‌گردید، اپل واچ 3 می‌تواند بهترین گزینه باشد.
ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند
شکستن صفحه‌ی ساعت‌های هوشمند بر اثر ضربه، اصلی‌ترین دلیل خرابی آنهاست.

تعمیرات ساعت‌های هوشمند

ساعت‌های هوشمند، از جهاتی شبیه به موبایل‌های هوشمند هستند. ساختار قطعات و نرم‌افزارهای آنها به گونه‌ای است که تعمیر ساعت هوشمند را به تعمیر موبایل نزدیک می‌کند. ساعت‌های هوشمند نیز همچون دستگاه‌های موبایل، ممکن است بر اثر ضربه‌ی خارجی و یا نفوذ رطوبت به داخل دستگاه، دچار مشکلاتی شوند. در این صورت، لازم است به تعمیرکاران متخصص رجوع کنید. مثل همیشه، آچارباز با بهترین تعمیرکاران فعال در این حوزه، در کنار شماست و به سرعت مشکل شما را برطرف می‌کند.

مچ‌بندهای هوشمند

اگر یک ابزار پوشیدنی با امکان پایش سلامتی و با قیمتی ارزان‌تر از ساعت‌های هوشمند می‌خواهید، مچ‌بندهای هوشمند گزینه‌ی مناسبی برای شما هستند. این مچ‌بندها، برخی از امکانات ساعت‌های هوشمند را ندارند اما قیمت آنها نیز بسیار کمتر است. در زیر، برخی از بهترین مچ‌بندهای هوشمند را به همراه خلاصه‌ای از امکانات آنها، معرفی کرده‌ایم:

ردمی بند

شرکت چینی شیائومی، مچ‌بندهای هوشمند متنوعی دارد، از جمله مچ‌بندهای سری ردمی بند از این شرکت، به دلیل قیمت ارزان و امکانات قابل قبول، مورد پسند کاربران زیادی قرار گرفته است.

  • ردمی بند‌های شیائومی، اکنون در سه مدل 4، 5 و 6 در دسترس هستند.
  • امکانات این مدل‌ها با هم کمی فرق دارند اما به طور کلی، ضربان قلب، فعالیت‌های ورزشی و خواب را پایش می‌کنند.
  • قیمت آنها ارزان است.

آنر بند 5

آنر بند 5، یکی دیگر از مچ‌بندهای هوشمند ارزان قیمت است.

  • امکان سنجش ضربان قلب، ردگیری برخی از فعالیت‌های ورزشی و بررسی سطح اکسیژن خون را دارد.

امیزفیت بیپ نسخه‌ی گلوبال

یکی از بهترین مچ‌بندهای هوشمند و محصول شرکت شیائومی است که ظاهری شبیه به اپل واچ و ساعت‌های هوشمند دارد.

  • با سیستم عامل مخصوص به خود کار می‌کند و صفحه‌ی آن در حالت همیشه روشن قرار می‌گیرد.
  • باتری آن قدرتمند است و می‌تواند با یک بار شارژ، بیشتر از یک ماه کار کند.
  • دارای GPS است و امکان ردیابی فعالیت‌های ورزشی را دارد.
برای تعمیر ساعت هوشمند از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا