×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر

این روزها در بازار لوازم دیجیتال با تنوع بالایی از برندها و مدل‌ها روبرو هستیم که یکی از آن‌ها برند ریزر است. محصولات ریزر با استقبال خوبی روبرو هستند. در این بحث قصد داریم مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر را که ممکن است با آن‌ها روبه‌رو شوید بررسی کنیم.

بیشتر لپ تاپ‌هایی که در بازار الکترونیک ساخته می‌شوند مورد استفاده کارهای اداری و شخصی قرار می‌گیرند. اما هستند کسانی که لپ تاپ‌های خود را جهت بازی‌های کامپیوتری تهیه می‌کنند و در کنار آن بسیاری از قابلیت‌های بالقوه یک لپ تاپ را نیز مورد استفاده قرار می‌دهند.

برای گیمرها بسیار لذت بخش است که در یک لپ تاپ نازک و سبک که قدرت گرافیکی بالایی دارد، بتوانند با یکی از به‌روزترین بازی‌های دنیا سرگرم شود.

ویرایش عکس‌ها، استفاده از آفیس، نرم افزارهای تخصصی، شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از امور روزمره هر فرد به کمک لپ تاپ‌ها انجام می‌شود. برندهای متفاوتی برای خرید لپ تاپ وجود دارد که باید قبل از انتخاب آن به بررسی کارهایی که می‌خواهیم توسط لپ تاپ انجام دهیم، دقت کافی داشته باشیم. یکی از این برندها ریزر (Razer) است. این لپ تاپ‌ها با این که شهرت بسیاری در بین تمامی برندها پیدا نکرده‌اند، ولی می‌توانند یکی از برند‌های بسیار موفق به شمار روند. لپ تاپ‌های ریزر قادرند به عنوان یک لپ تاپ روزمره باشند که کارهای بسیار سخت مانند ویرایش عکس‌ها، دوزبانه کار کردن و . . . را برای کاربرانشان انجام دهند.

ریزر آزمایش خود را برای یک لپ تاپ خوب، پس داده، چرا که عمر باتری این برند به نسبت خوب است. قیمت لپ تاپ‌های ریزر در رده متوسط و مناسب است که برای تمامی اقشار مناسب به نظر می‌رسد. پد لمسی مناسبی دارد، کیفیت بلندگوها خوب بوده و بسیاری نکات مثبت دیگر را دارا هستند.

 

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
درخواست تعمیر لپ تاپ

 

اما مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر همانند سایر برندها نیز وجود دارد که با اطلاعاتی متوسط می‌توان آن را برطرف کرد. هر چند که لپ تاپ‌های ریزر در رده اقتصادی و قیمت مناسب هستند، ولی در بین برخی از مدل‌ها این لپ تاپ گران است. از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر می‌توانیم به عدم پشتیبانی ویندوز این کمپانی اشاره کرد. کم کیفیتی صفحه نمایش نیز یکی دیگر از مشکلات متداول لپ تاپ ریزر است.

البته در برخی از مدل‌ها ضخامت 0.68 اینچی صفحه نمایش یک نقطه قوت لپ تاپ به شمار می‌رود ولی در مجموع علاوه بر مشکلات بسیار نرم افزاری، مشکلاتی هم در صفحه کلید نیز می‌توان پیدا کرد. در ادامه به بررسی برخی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر اشاره می‌کنیم.

1- یک لپ تاپ داغ

اگر از کاربران لپ تاپ به خصوص لپ تاپ ریزر باشید می‌دانید که داغ‌ترین لپ تاپ ریزر است. این برند از گرمای بسیار بالایی برخوردار است، به حدی که اگر مشغول بازی با این لپ تاپ باشید به طرز بسیار وحشتناکی شاهد داغ شدن این لپ تاپ خواهید بود. این گرمای آزار دهند امکان کارکرد با دست را مختل می‌کند و مشکلاتی برای کاربرانش ایجاد می‌کند.

با این که داغ شدن بیش از حد از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر به شمار نمی‌رود ولی به طور کلی می‌تواند برای کاربرانش یک نقطه ضعف به شمار رود. البته سیستم خنک کننده نیز در عملکرد این لپ تاپ به کار گرفته شده است، ولی سیستم خنک کننده نیز درست در نزدیکی دکمه‌های ENTER و TAB تعبیه شده که این نیز یکی از عیوب شناخته می‌شود.

گرمای بیش از حد به طور معمول هنگام پردازش‌های سنگین که ناشی از تماشای ویدئو و یا بازی‌های کامپیوتری است، رخ می‌دهد در غیر این صورت دستگاه مدت زمان زیادی گرم نمی‌ماند.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر

2- نرم افزار کارآمد Razer Synapse

مشکلات نرم افزار لپ تاپ ریزر بیشتر مربوط به نرم افزارهایی است که به درستی نصب و راه اندازی نمی‌شوند و سبب بروز اختلالات بسیاری می‌شوند. علاقمندان و کاربران لپ تاپ‌های ریزر می‌دانند که موس و صفحه کلید این برند کامپیوتری بسیار محبوب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. بهترین جنبه محصولات ریزر قابل اعتماد بودن قطعات است.

در صورتی که به صورت مدام می‌خواهید از یک لپ تاپ ریزر استفاده کنید و به مشکلات نرم افزاری متداول لپ تاپ ریزر دچار نشوید بهتر است که از نرم افزار Razer Synapse استفاده کنید. این نرم افزار پیکر بندی یک پارچه لپ تاپ ریزر را مبنی بر مدیریت سایر قسمت‌ها به عهده می‌گیرد. با همه این‌ها باز هم ممکن است هنگام استفاده از این نرم افزار اختلالاتی ایجاد شود که منجر به توقف بسیاری از برنامه‌ها شود.

 Razer Synapse یک نرم افزار پیکربندی است که توسط کارخانه ریزر تولید و پخش شده است. این نرم افزار به کاربر لپ تاپ ریزر این اجازه را می‌دهد که با کنترل ماکروها و یا سایر قسمت‌های ریزر، تنظیمات را به صورت خودکار ذخیره کند و سپس مورد استفاده قرار دهد. تمامی لوازم جانبی یک لپ تاپ مانند موس، اسپیکر و یا صفحه کلید جداگانه‌ای که به لپ تاپ متصل می‌کنید توسط Razer Synapse مدیریت شده و مورد تنظیم قرار می‌گیرند.

مزیت دیگرRazer Synapse  این است که دستگاه در شرایط مطلوب و مناسب بروزرسانی شده و تمامی درایو‌ها را بروزرسانی می‌کند. به طور کلی این نرم افزار روی تمامی لپ تاپ‌های ریزر موجود نیست ولی برای تمامی کاربران ریزر توصیه می‌شوند. گاهی نیز ممکن است به دلیل وجود یک ویروس یا یک نرم افزار مخرب و یا حتی یک اتصال اینترنتی بد، برنامه Razer Synapse کار نکند. در ادامه به چند راه کار برای به کار انداختن Razer Synapse می‌پردازیم.

3- نحوه راه اندازی

از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر راه اندازی اولیه است که اگر به صورت کامل و صحیح انجام نشود می‌تواند مشکلات زیادی در برنامه‌های بسیاری به وجود آورد. برای نحوه راه اندازی صحیح باید از یک سایت معتبر Razer SoftMiner را دانلود کنید.

پس از اتمام دانلود یک حساب کاربری Razer ID ایجاد کنید و وارد برنامه شوید. برای ورود و اجرای Razer SoftMiner  نیاز به یک حساب شناسه دارید که پس از ثبت نام به دست می‌آورید. وارد تنظیمات شده و حالت خودکار را فعال کنید. با این کار Razer SoftMiner به طور خودکار بعد از هر بار روشن شدن لپ تاپ بالا آمده و فعال می‌شود و زمانی که لپ تاپ در حالت استند بای است Razer Silver فعال می‌شود.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر

4- فایل‌های راه انداز

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر کار نکردن نرم افزار کاربردی Razer Synapse است. برای راه انداختن مجدد این برنامه در ابتدا Razer Synapse را اجرا کنید. کلید ویندوز را به همراه دکمه R به طور هم زمان نگه دارید منوی RUN  اجرا می‌شود. در این منو عبارت devmgmt.msc را تایپ کرده و سپس ENTER را بزنید. با این کار تمامی دستگاه‌های مجاور و متصل به لپ تاپ مانند موس، صفحه کلید و . . . مورد بررسی قرار می‌گیرند.

می‌توانید روی نام هر دستگاه مجاور راست کلیک کرده و گزینه Razer را انتخاب کنید. با فشار دادن گزینهUninstall، آن وسیله حذف می‌شود. سپس به منوی استارت رفته و در نوار جستجو نام دستگاه یا برنامه‌ای را که حذف کرده‌اید را جستجو کنید. در صورتی که نتوانست نام دستگاه را پیدا کند لپ تاپ خود را برای مدت 5 دقیقه خاموش کرده و از برق بکشید.

 دستگاه مورد نظر خود را مجدد به لپ تاپ متصل کنید. این بار که ویندوز لود شود دستگاه شما به طور خودکار نصب شده و فعال می‌شود. همچنین Razer Synapse نیز ظاهر خواهد شد و شروع به دانلود و سپس نصب آن می‌کند.

5- روش صحیح آپدیت را بیاموزید

بسیاری از صاحبان لپ تاپ‌های ریزر با مشکلاتی در مورد سیستم عامل ویندوز مواجه می‌شوند. طور کلی می‌توان گفت که مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ریزر در زمینه ویندوز 8.1 و همچنین 10 کم نیستند و هر کاربری که از این لپ تاپ‌ها استفاده می‌کند باید عیب یابی آن را به خوبی آموخته باشد. بیشتر مشکلات مرتبط با ویندوز مربوط به Razer Blade و یا GPU و همچنین بلند گو‌ها و یا هد فون‌ها است.

برای رفع این مشکل قبل از هر کاری سیستم عامل خود را به روز کنید. بروزرسانی ویندوز لپ تاپ ریزر از اشتباهات بسیاری پیشگیری می‌کند. ابزار عیب یابی بسیار قدرتمند با نام GAME FIRE  را نصب کنید. این نرم افزار به طور خودکار PC بازی را بهینه سازی می‌کند و هنگام باز کردن و استفاده از بازی‌ها بهترین حالت را برای شما به وجود می‌آورد.

حال اگر در حین کار با لپ تاپ ریزر خود با مشکلی برخوردید که در بحث بالا درمورد آن بحث نشده بود، می‌توانید مشکل را با کارشناس مجرب در این زمینه مطرح کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات لپ تاپتان را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

 

منبع:
theverge.com
windowsfish.com
razer.com
windowsreport.com

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. داش من لپ تاب razer گرفتم گرافیکش gtx رم خوبی هم داره درایورامم اپدیت کردم ولی بازی که نصب میکنم لگ داره میتونین کمک کنین مشکل از چیه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا