×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

راهکارهایی برای پیشگیری از هک شدن اطلاعات

پیشگیری از هک شدن اطلاعات

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در آذر 1398 نوشته شده بود و در دی 1402 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

در عصر دنیای ارتباطات، هر وسیله‌ای اعم از موبایل، تبلت، کامپیوتر و … که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، قابل هک شدن است. هک شدن اطلاعات همیشه برای بسیاری از مردم نگران کننده و حتی ترسناک است. برای پیشگیری از هک شدن اطلاعات راهکارهای مختلفی وجود دارد که با یادگیری آنها راحت‌تر می‌توانید از بروز چنین حادثه‌ای جلوگیری کنید. 

فرض کنید تمامی اطلاعات شخصی و کاری‌تان در کامپیوتر یا سایر تجهیزات رایانه‌ای ذخیره شده باشد. با هک شدن این وسیله ممکن است تمام اطلاعات شما افشا شده یا از بین برود. پس قبل از اینکه چنین اتفاق ناخوشایندی برایتان رخ دهد، باید به دنبال راهکارهایی برای از پیشگیری از هک شدن اطلاعات خود باشید. در این مقاله آچارباز می‌خواهیم شما را با روش‌های پیشگیری از هک شدن اطلاعات آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید. چنانچه تصور می‌کنید هرکدام از این وسایل شما ایرادی پیدا کرده است می‌توانید در قسمت تعمیر سرور، تعمیر لپ‌تاپ،  تعمیر موبایل، تعمیر تبلت، تعمیر مودم و … سفارش‌تان را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت مشکل دستگاه را حل کنند.

برای پیشگیری از هک شدن اطلاعات چه روش‌هایی وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید از هک شدن اطلاعات‌تان جلوگیری کنید، لازم است چند نکته ساده را بدانید که در ادامه مقاله آنها را معرفی می‌کنیم.

1- باز نکردن ایمیل‌‌های مشکوک

مهم‌ترین راهکاری که می‌توانید برای پیشگیری از هک شدن اطلاعات انجام دهید، باز نکردن ایمیل یا پیام مشکوک است. پاسخ به ایمیل‌های مشکوک به قیمت حذف و هک شدن تمامی اطلاعات مهم ما تمام خواهد شد و با کمی دقت می‌توانید از بروز این اتفاقات جلوگیری کنید.

گاهی به دلیل عجله زیاد انجام امور روزمره ممکن است، دقت نکنید که فرستنده ایمیل چه کسی است. اکثر مواقع به‌راحتی می‌توانید با دقت به نام فرستنده و آدرس ایمیل آن، از  هک شدن اطلاعات مهم جلوگیری کنید . اگر از فرستنده ایمیل مطمئن نبودید، چک کردن آدرس IP نیز به شما کمک زیادی می‌کند.

پیشگیری از هک شدن اطلاعات ایمیل
یکی از راه های پیشگیری از هک اطلاعات، باز نکردن ایمیل‌های مشکوک و توجه به فرستنده ایمیل است.

2. چک کردن لینک‌های ارسالی

اکثر هکرها برای هک کردن کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و … لینک (پیوندهایی) را ارسال می‌کنند که نباید قبل از شناسایی فرستنده آن را باز کنید. اینکه شما لینکی را باز کنید و بی هدف برای جستجو در آن بچرخید، عواقب چندان خوبی نخواهد داشت. گاهی پیش می‌آید که هکرها، سایت‌ها را به صورت تقلیدی یا کپی سایت‌های معتبر برای ایجاد حس اعتماد در شما طراحی می‌کنند. اعتماد به این نوع سایت‌ها راه را برای کلاه‌برداری هکرها راحت‌تر می‌کند.

3. گذاشتن احراز هویت دو مرحله‌ای

شاید خیلی از شما به اهمیت استفاده از احزار هویت دو مرحله‌ا‌ی پی نبرده‌ باشید. این روزها حتماً شنیده‌اید که فلان سازمان در ایران یا حتی در گوشه‌‌ای از دنیا، هک شد. در چنین فضایی که هکرها بسیار قوی عمل می‌کنند و هیچ اطمینانی برای بقای اطلاعات نیست، هوشمندانه‌ترین کار پیشگیری از هک شدن اطلاعات است.

احراز هویت دو مرحله ای، یکی از بهترین راهکارهای ساده برای هر نوع وسیله‌ای است. با این کار شما بعد از زدن رمز عبور باید برای احراز هویت کار تایید دیگری انجام دهید. این کار ممکن است ارسال کد به شماره موبایل شما باشد که کمک می‌کند تا هکرها نتوانند به اطلاعات دست پیدا کنند. توصیه می‌کنیم اگر احراز هویت دو مرحله‌ای خود را فعال نکرده‌اید، همین الان این کار را انجام دهید.

احراز هویت دو مرحله ای راه پیشگیری از هک شدن اطلاعات
استفاده از امکان احراز هویت دو مرحله ای تا حد زیادی از هک شدن اطلاعات ما جلوگیری می‌کند.

4.انتخاب رمز عبو‌رهای خاص

بهتر است رمز عبورهای هوشمندانه‌ای را انتخاب کنید. استفاده از تاریخ تولد، شماره شناسنامه و … که اغلب تمام دوستان و آشنایان‌تان از آنها اطلاع دارند، اصلا مناسب رمز عبور نیستند. استفاده از حروف کوچک، بزرگ و اعداد مختلف با هم به قوی شدن رمز عبور کمک می‌کنند. اطلاعات شخصی‌ و رمزهای عبور مهم  خود را در جایی ذخیره نکنید که امکان دسترسی افراد به آنها وجود داشته باشد. بهترین روش برای اطمینان از افشا نشدن رمزهای عبور، تعویض آنها به صورت دوره‌ای است.

5. در گشت و گذار اینترنتی احتیاط کنید

آنچه شما در فضای مجازی و اینترنت منتشر می‌کنید، در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. پس اگر تمایل ندارید اطلاعات شخصی‌تان به دست دیگران بیافتد، آن را منتشر نکنید. اینکه فضای ابری شخصی داشته باشید و اطلاعات را در آن ذخیره کنید نیز ممکن است برای همه قابل قبول یا قابل اعتماد نباشد.

ذخیره اطلاعات در فضای ابری راه پیشگیری از هک شدن اطلاعات
هنگام استفاده از فضای ابری برای ذخیره سازی اطلاعات باید محتاط‌تر باشید و اطلاعات امنیتی و خصوصی خود را در این فضا ذخیره نکنید.

6.عدم استفاده از وای فای عمومی

گاهی ممکن است در فضاهای عمومی مثل هتل، کافی شاپ و … حضور داشته باشید و بخواهید از وای فای عمومی استفاده کنید. اما باید بدانید چک کردن حساب‌های بانکی، ایمیل‌ها و … با اینترنت عمومی، به صلاح امنیت اطلاعات شما نیست.

هک شدن اطلاعات در این اماکن برای هکرها کار بسیار راحتی است. پس در زمان بررسی اطلاعات مهم یا وارد کردن رمز عبورها حواستان به خاموش بودن بلوتوث گوشی‌ باشد، زیرا از این طریق ممکن است اطلاعات هک شود.

7-  استفاده از نرم افزار UnHackMe

برای این که بتوانید از هک شدن رایانه خود توسط هکرها پیشگیری کنید، باید این نرم افزار را دانلود کرده و روی رایانه‌ی خود نصب کنید. این برنامه می­تواند با بررسی فایل­ها و برنامه‌ها، امنیت رایانه شما را در برابر هکرها افزایش دهد. لذا می‌توان گفت که نرم افزار UnHackMe یک نرم افزار قدرتمند برای محافظت و جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به رایانه است و افراد با نصب کردن این نرم افزار روی رایانه خود می­توانند از هک شدن سیستم پیشگیری کنند. از این رو برای ارتقاء امنیت رایانه خود تنها کافی است که این نرم افزار را روی سیستم نصب کنید؛ تا این برنامه فعالیت­ها و نرم افزارهای موجود در رایانه شما را بررسی کرده و ضریب امنیت و صحت کارکرد آنها را مشخص کند.

در صورتی که در رایانه شما فایل یا نرم افزار مخربی باشد که احتمال آسان­تر شدن هک کردن رایانه را به وجود آورد این نرم افزار آن را به‌صورت خودکار حذف می­کند.

نرم افزار UnHackMe راه پیشگیری از هک شدن اطلاعات
از جمله ویژگی­های نرم افزار UnHackMe می­توان به موتور جستجوی قدرتمند، شناسایی برنامه­های مخرب و جاسوسی و همچنین محیط کاربری ساده آن اشاره کرد.

8- رمز گذاری هارد دیسک دستگاه

یکی از راهکارهای پیشگیری از هک شدن اطلاعات، رمزگذاری هارددیسک رایانه است. چنانچه هارددیسک رایانه خود را رمزگذاری کنید، حتی اگر هکرها بتوانند به هارددیسک رایانه شما دسترسی پیدا کنند، نمی‌توانند داده‌ها و اطلاعات داخل آن را بخوانند. شما با انجام چند کار ساده می‌توانید هارددیسک رایانه خود را رمزگذاری کنید. در ادامه چند راهکار برای رمزگذاری روی هارددیسک رایانه اعلام شده است:

رمزگذاری Mac:

فایل Vault، سرویس رمزگذاری برای Mac است و شما می­توانید با کلیک کردن روی آیکون برنامه که در گوشه بالایی سمت چپ صفحه نمایش mac قرار دارد، آن را فعال کنید. لذا برای دسترسی به آن روی System Preferences کلیک کنید. سپس روی آیکون Security & Privacy کلیک کنید و بعد روی تب FileVault کلیک کرده و در تب FileVault، می­توانید روی گزینه Turn On FileVault کلیک کنید. ممکن است با اولین کلیک روی آیکون و وارد کردن رمز عبور اقدام کنید.

استفاده از سرویس BitLocker:

راه دیگر برای رمزگذاری هارددیسک استفاده از ویندوز است. استفاده از سرویس BitLocker می­توان گفت که سرویس پیش فرض برای رمزگذاری ویندوز است. برای فعال سازی آن می­توانید کلمه Bitlocker را در نوار جستجوی استارت Start search bar تایپ کنید. سپس روی گزینه Bitlocker Drive Encryption کلیک کنید و بعد از آن روی عبارت Turn on BitLocker کلیک کنید. البته به خاطر داشته باشید که کاربران ویندوز 10 به گزینه BitLocker دسترسی ندارند و برای دسترسی به آن باید سیستم عامل خود را به Windows 10 Pro ارتقاء دهند.

پیشگیری از هک شدن اطلاعات با رمزگذاری روی هارد
در هردو سیستم عامل مک و ویندوز می‌توانید هارد دیسک را رمزگذاری کنید.

9- بکاپ گیری مکرر از اطلاعات

بکاپ گیری مکرر از داده‌ها و اطلاعات، راه دیگری برای جلوگیری از هک شدن است؛ زیرا علی‌رغم تمام سخت گیری‌های امنیتی، ممکن است که بازهم اطلاعات و داده‌‌های ذخیره شده روی رایانه شما به خطر بیافتد و مورد حمله هکرها قرار گیرید. از این رو بکاپ گیری از داده‌ها به شما اطمینان می‌دهند که همیشه به اطلاعات خود دسترسی دارید. برای بکاپ‌گیری از اطلاعات و داده‌‌های خود می‌توانید از سرویس‌‌های و نرم افزارهای مختلفی استفاده کنید. با استفاده از این سرویس‌ها امنیت سیستم خود را به‌صورت دقیق و کامل چک کرده و سپس شروع به بکاپ‌گیری کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از رمزگذاری درایو هارد خارجی (external hard drive) از داده‌های خود بکاپ گیری کنید.

محل قرارگیری گزینه بک آپ در ویندوز 10
بهتر است بک آپ اطلاعات مهم خود را روی هارد اکسترنال یا در فضای ابری ذخیره‌سازی کنید.

10- فایروال را دانلود و نصب کنید

اگر احتمال می­‌دهید که سیستم رایانه شما مورد هجوم هکرها قرار گیرد یا هک شوید، یکی از راهکارهای ساده برای پیشگیری از هک شدن استفاده از فایروال است. در صورتیکه با نحوه تنظیمات آن آَنا نیستید می‌توانید مقاله «معرفی تمام روش های تنظیمات فایروال در کامپیوتر» را مطالعه کنید.

رایانه‌­های مبتنی بر ویندوز دارای یک فایروال هستند که مانع از دسترسی هکرها به رایانه می­‌شود. با این حال احتمال دارد که در برخی رایانه‌­ها فایروال به‌صورت پیش فرض فعال نباشد، که در این صورت بهتر است آن را فعال کنید. برای فعال کردن فایروال می‌­توانید به این صورت عمل کنید.

پیشنهاد مطالعه

به تنظیمات امنیتی (security settings) رایانه بروید، که در آن فایروال را مشاهده خواهید کرد. با توجه به آن می‌­توانید متوجه فعال یا غیرفعال بودن فایروال شوید. در صورت فعال بودن می‌­توانید اتصالات ورودی به رایانه را چک کرده و اتصالات مشکوک را بلاک کند. توجه داشته باشید که اگر شما از شبکه اینترنت بی‌سیم استفاده می‌­کنید، در این صورت روتر شما دارای فایروال است.

صفحه توضیحات فایروال در ویندوز
در تصویر بالا توضیحات مربوط به فایروال ویندوز ثبت شده است.

11- فعال کردن رمز عبور firmware

راه دیگر برای پیشگیری از هک شدن، فعال کردن رمز عبور firmware است. اگر رایانه شما گزینه­‌ای در دسترس داشته باشد که از کاربران بخواهد قبل از ریبوت کردن سیستم، دیسک را وارد کند و حالت تم کاربره داشته باشد؛ در اینصورت هکرها نمی‌­توانند از رمز عبور سیستم وارد شوند، مگر این که به‌صورت فیزیکی به رایانه شما دسترسی داشته باشند. بنابراین شما نیاز به یک رمز عبور مطمئن دارید و باید رمز عبور firmware password را ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید به این صورت عمل کنید.

از طریق mac:

  • ابتدا mac را ری استارت کنید.
  • سپس با فشار دادن کلیدهای  Command و R سیستم را Boots up کنید.
  • روی Utilities و سپس روی Firmware Password Utility کلیک کنید.
  • سپس می­‌توانید روی گزینه Turn On Firmware Password کلیک کرده و رمز عبور موردنظر را ایجاد کنید.

راه دیگر برای ایجاد رمز، استفاده از ویندوز است. برای این که کامیپوتر را ری استارت کنید و سپس با فشار دادن کلیدهای بایوس که اغلب Esc, F1, F2, F8, F10, or Del هستند، استفاده می­‌شود، تا رایانه boots up شود. سپس می­‌توانید رمز عبور مورد نظر خود را تعیین کنید.

صفحه بایوس کامپیوتر
برای وارد شدن به بایوس کامپیوتر باید آن را ریستارت کرده و دکمه‌هایی که در زمان لود شدن نمایش داده می شود یا بفشارید.

12- غیرفعال کردن دسترسی به ریموت (remote)

شما ممکن است که نیاز داشته باشید از راه دور به رایانه خود دسترسی داشته باشید یا نیاز باشد که اجازه دهید برخی دیگر، مانند افرادی که پشتیبانی فنی می­‌کنند به سیستم شما از راه دور دسترسی داشته باشند. با این حال باید شما به‌صورت پیش فرض دسترسی از راه دور به سیستم را غیرفعال و تنها زمان کوتاهی که به آن نیاز دارید، می‌­توانید آن را فعال کنید. چرا که اگر دسترسی از راه دو به رایانه را فعال کنید، در این صورت یک در باز برای هکرها به‌وجود آورده‌اید که با استفاده از آن بتوانند وارد رایانه شما شده و اطلاعات و داده‌­های آن را به سرقت ببرند.

صفحه دسترسی به کامپیوتر از راه دور (ریموت) در ویندوز
با غیرفعال کردن امکان دسترسی از راه دور میتوانید تا حد زیادی از هک شدن اطلاعاتتان جلوگیری کنید.

13- نصب یک آنتی ویروس قوی روی سیستم

یک آنتی ویروش قوی به محض دانلود و نصب آن روی کامپیوتر می­‌تواند فایل­ها و برنامه­‌های مخرب بالقوه را شناسایی و حذف کند. استفاده از Windows Defender یک انتخاب مناسب برای کامپیوترهای شخصی است و از پیش روی ویندوز 10 نصب شده است. همچنین راه دیگر این است که مطمئن شوید که یک فایروال عملکرد بلوتوث و دیگر اتصالات سیستم شما را کنترل می­‌کند.

صفحه آنتی ویروس نصب شده روی کامپیوتر
در اینترنت آنتی ویروس های رایگان و پولی مختلف وجود دارند که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب و روی دستگاه خود نصب کنید.
نصب ویندوز و نرم افزار در محل با آچارباز
خدمت نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شامل تمامی خدمات مربوط به نصب، تعمیر و ارتقای ویندوز و نرم‌افزارهای کاربردی و تخصصی ویندوز و لپ تاپ می‌شود. در این خدمت، تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز برای نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شما، در هر بخش از مناطق 22 گانه تهران به محلتان مراجعه خواهد کرد.
نصب ویندوز و نرم افزار

14- به امنیت شبکه‌­ای اینترنتی توجه کنید

به‌طور کلی اکثر شبکه­‌های اینترنت از شما برای اتصال به آن رمز عبور درخواست می‌­کنند. در برخی از مکان­‌ها مانند فرودگاه­‌ها و یا کافی شاپ­‌ها شما می­‌توانید بدون رمز عبور متصل به شبکه شوید. اما اگر شبکه متصل شده ایمن نباشد، در برخی از کامپیوترها سیستم می­تواند ناامن بودن شبکه بیسیم اینترنت را به کاربرد هشدار دهد که در کنار اسم شبکه علامت تعجب قرار می­‌گیرد.

با این حال اگر شما از اینترنتی استفاده می­‌کنید که در مورد ایمنی آن اطمینان ندارد، در این صورت رمز عبور خود را تغییر دهید و اگر از اینترنت وایرلس خانه استفاده می­‌کنید، در مورد رمزگذاری شدن آن اطمینان داشته باشید. به خاطر داشته باشید که روتر وایرلس به‌صورت پیش فرض امن نیست و شما باید خودتان ایمنی آن را تنظیم کنید.

پیشگیری از هک شدن اطلاعات با وصل شدن به شبکه امن
سعی کنید در فضاهای غریبه تا حدامکان به شبکه های فعال متصل نشوید تا احتمال هک شدن اطلاعاتتان را بالا نبرید.

15- برنامه‌ها و نرم افزارهای خود را از سایت‌های معتبر دانلود کنید

گاهی پیش می‌آید که افراد به‌صورت تصادفی فایل یا برنامه‌­ها را از سایت­‌های ناشناس دانلود می­‌کنند. توجه داشته باشید که اگر آیکون Padlock در سمت چپ URL آدرس قرار نداشته باشد یا HTTPS در جلوی www قرار نداشته باشد، در این صورت برای دانلود از این سایت‌ها اجتناب کنید و چیزی را از آن دانلود نکنید.

دانلود از سایت‌های نامعتبر
دانلود از سایت‌های نامعتبر ممکن است باعث نفوذ ویروس یا هک شدن اطلاعات سیستم شما شود.

16- شناسایی وب سایت­‌های تقلبی یا جعلی

از راه‌های دیگر برای پیشگیری از هک شدن، امکان شناسایی وب سایت­‌های جعلی است. علاوه بر این که از ورود و دانلود برنامه و نرم افزاری از سایت‌هایی که بدون HTTPS یا آیکون Padlock هستند باید اجتناب کنید؛ همچنین لازم است که به بررسی دوباره URL وب سایت­ها اقدام کنید، قبل از این که بخواهید رمز عبور خود را وارد کنید.

برخی از وب سایت­‌ها سعی می‌­کنند اطلاعات ورود شما از سایت‌­های دیگر را به سرقت ببرند. بنابراین به عنوان و اسم سایت و کلمات آن به‌صورت کامل توجه کنید.

پسوندهای اسم سایت ها در اینترنت
در تصویر بالا چند نمونه از پسوند اسم سایت ها را مشاهده می‌کنید.

17- خرید از سایت­‌های معتبر

اگر می‌خواهید به خرید اینترنتی بپردازید، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که خرید بهتر است تنها از سایت­های اینترنتی معتبر انجام شود. شما نباید اطلاعات حساب خود و رمز عبور خود را در سایت­‌هایی که دارای https:// قبل از www نیستند، وارد کنید. کارکتر S نشان دهند ایمنی سایت است و سایتی که این کارکتر را ندارد، نمی­‌تواند از اطلاعات شما محافظت کند.

آدرس سایت های معتبر در اینترنت
کاراکتر S در قسمت https آدرس سایت، نشان دهنده ایمنی سایت است.

برای پیشگیری از هک شدن، راهکارهای زیادی را می­‌شود ارائه کرد، که با توجه به این راهکارها و رعایت و اجرای آنها می‌توان تا حدی زیادی از اطلاعات خود در رایانه محافظت کنید و اجازه ورود هکرها به سیستم رایانه را نداد. بنابراین اگر می­‌خواهید به پیشگیری از هک شدن رایانه خود اقدام کنید، در این صورت می­‌توانید تک تک راهکارهای گفته شده در بالا را انجام دهید و تا حد امکان ایمنی رایانه خود را افزایش دهید که در صورت هجوم هکرها، آنها توانایی ورود به سیستم را نداشته باشند.

سوالات متداول درباره پیشگیری از هک شدن اطلاعات

1-روش پیشگیری از هک شدن در تمامی وسایل مانند موبایل و کام‍‍پیوتر و … یکی است؟

اصول اولیه برای تمام وسایل ارتباطی یکی هستند که باید رعایت شوند، اما در بعضی از وسایل نکاتی وجود دارند که با رعایت آنها می‌توانید ،دقیق‌تر از اطلاعات خود محافظت کنید.

2- استفاده از Virtual Private Network چه تاثیری روی محافظت از اطلاعات دارد؟

بهتر است در زمان خرید اینترنتی و چک کردن حساب‌های بانکی و … Virtual Private Network خود را خاموش کنید. در صورت روشن بودن  Virtual Private Networkاحتمال سرقت اطلاعات شما به مراتب بیشتر از حالت عادی خواهد بود.

3-استفاده از برنامه های مختلف آیا تاثیری در هک اطلاعات بانکی یا شخصی دارد؟

بله، هر برنامه‌ای که در اینستاگرام یا سایت‌ها پیشنهاد می‌شود را نشناخته نصب نکنید. گاهی این برنامه‌ها به محض نصب در گوشی مخفی می‌شوند و جاسوسی اطلاعات شما را انجام می‌دهند.

4-چگونه از هک شدن اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات شخصی خود، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از رمزهای عبور قوی استفاده کنید. رمزهای عبور قوی باید حداقل 12 کاراکتر داشته باشند و شامل ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها باشند.
  • رمزهای عبور خود را برای هر حساب متفاوت انتخاب کنید. این کار به کاهش خطر هک شدن همه حساب‌های شما در صورت هک شدن یک حساب کمک می‌کند.
  • رمزهای عبور خود را به صورت منظم تغییر دهید. این کار به کاهش خطر هک شدن حساب‌های شما کمک می‌کند.
  • از دو مرحله احراز هویت (2FA) استفاده کنید. 2FA یک لایه امنیتی اضافی است که به شما کمک می‌کند از حساب‌های خود در برابر هک شدن محافظت کنید.
  • از نرم‌افزارهای امنیتی معتبر استفاده کنید. نرم‌افزارهای امنیتی می‌توانند به شما کمک کنند از رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه خود در برابر بدافزارها و سایر تهدیدات امنیتی محافظت کنید.

5-چگونه از هک شدن اطلاعات حساب بانکی خود جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات حساب بانکی خود، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • اطلاعات حساب بانکی خود را به هیچ‌کس، حتی دوستان و خانواده خود، ارائه ندهید.
  • هیچ‌گاه اطلاعات حساب بانکی خود را در وب‌سایت‌های غیرمعتبر وارد نکنید.
  • هیچ‌گاه از شبکه‌های عمومی Wi-Fi برای انجام کارهای بانکی استفاده نکنید.
  • از نرم‌افزارهای امنیتی معتبر برای محافظت از رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده کنید.
  • برای خرید آنلاین از طریق رمز پویا اقدام کنید.

6- چگونه از هک شدن اطلاعات شرکت خود جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات شرکت خود، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از سیستم‌های امنیتی معتبر استفاده کنید. سیستم‌های امنیتی می‌توانند به شما کمک کنند از شبکه شرکت خود در برابر هک شدن محافظت کنید.
  • کارمندان خود را در مورد خطرات هک شدن آموزش دهید. آموزش کارمندان می‌تواند به آنها کمک کند تا از اطلاعات شرکت در برابر هک شدن محافظت کنند.
  • از نرم‌افزارهای امنیتی معتبر برای محافظت از رایانه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه شرکت استفاده کنید.

 در این مقاله با هم راهکارهایی که می‌توانید برای پیشگیری از هک شدن اطلاعات استفاده کنید را مرور کردیم. در صورت نیاز به تعمیر سرور و شبکه، تعمیر موبایل، تعمیر تبلت، کامپیوتر و … می‌توانید با 02154591616 آچارباز در تماس باشید یا سفارشتان را در اپلیکیشن آنلاین ثبت کنید.

تعمیر سرور و تجهیزات شبکه در محل با آچارباز
تعمیر سرور اچ پی، نصب و راه‌اندازی سرور اچ پی، پیکربندی سرور اچ پی، ریدبندی و نصب در رک، عیب‌یابی، تعویض قطعه، به همراه گارانتی خدمات و سرویس ها، اعزام رایگان تعمیرکار متخصص سرور اچ پی در تهران.
تعمیر سرور

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا