×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

مودم و سوییچ

راهکارهای جلوگیری از هک شدن روتر

جلوگیری از هک شدن روتر

برای وصل شدن از طریق وای فای به اینترنت، نیاز به روتری داریم که در واقع به عنوان فایروال عمل می‌کند و با استفاده از تکنولوژی NAT از دیوایس های متصل به خود، حفاظت می‌کند. حفره‌های امنیتی موجود در تجهیزات شبکه به خصوص روترها یکی از مهمترین دلایل آلوده شدن به انواع ویروس‌ها و بدافزارها است و به هکرها به راحتی امکان نفوذ و دسترسی به شبکه را فراهم می‌کند. پیشتر راهکارهایی برای پیشگیری از هک شدن اطلاعات بیان کردیم. حال در این مقله قصد داریم، راهکارهای جلوگیری از هک شدن روتر را به شما آموزش دهیم.

راهکارهای جلوگیری از هک شدن روتر

یکی از روش‌های جلوگیری از هک شدن این است که دسترسی از راه دور روتر را غیرفعال کنیم در نتیجه از دسترسی به امکانات مدیریتی روتر از طریق اینترنت جلوگیری کرده‌ایم.

روش دیگر، آپدیت و به‌روزرسانی روتر است که کاری بسیار ضروری است. برخی روترها ممکن است به صورت اتوماتیک به نصب آپدیت‌ها نپردازند که در این صورت باید به صورت دستی آن را انجام دهیم. اینجا به اهمیت آپدیت میان افزار روتر پی می‌بریم.

پیشنهاد مطالعه

پشت گوش انداختن آپدیت روتر؟

گاهی ممکن است تولیدکنندگان روترها ارایه به‌روزرسانی‌های روتر را پشت گوش بیندازند در نتیجه خطر به شما نزدیکتر خواهد شد. دلیل این سهل انگاری چیست؟ تنوع تولیدات باعث می‌شود هنگام بروز حفره امنیتی مجبور باشند برای همه این مدل‌ها Security Patch تهیه کنند که خوب کار زیادی می‌برد. از آنجایی که رقابت بر سر قیمتِ پایین‌تر بین این تولیدکنندگان رایج است، برای حداقل نگه داشتن قیمت مجبورند از بعضی چیزها کم بگذارند. نتیجه این که عدم ارایه پشتیبانی بلند مدت، یکی از روش‌های کاهش و صرفه‌جویی در هزینه است. اما چگونه بدانیم که روتر ما همچنان پشتیبانی می‌شود؟ با ما همراه باشید تا در بخش بعدی بخوانید…

نصب و راه اندازی مودم در محل

چگونه بدانیم که روتر ما همچنان پشتیبانی می‌شود؟

برای این که بدانیم روتر ما پشتیبانی می‌شود یا نه، کافیست به وب سایت تولیدکننده مراجعه کنیم. با بررسی لیست دستگاه‌هایی که به پایان حیاتشان یعنی End of Life رسیده‌اند، می‌توانید ببینید روتر شما هم به پایان خط آپدیت رسیده است یا نه. برای این منظور باید اطلاعاتی مانند شماره مدل و سازنده دستگاه را از روی آن بخوانید.

اگر روتر شما در لیست مذکور قرار دارد یعنی بهتر است دستگاه دیگری که از آن پشتیبانی می‌شود را جایگزین آن کنید تا امن‌تر و سریع‌تر و مطمئن‌تر بتوانید از طریق وای فای به اینترنت وصل شوید. در غیر این صورت ریسک بزرگی در ادامه استفاده از آنها خواهید کرد. برای کاهش این ریسک لازم است با راهکارهای جلوگیری از هک شدن وای فای نیز آشنا باشید.

در ادامه، لیست چند تولیدکننده روتر را می‌بینید. با کلیک روی آن به لیست اتمام حیات محصولات آن دسترسی خواهید داشت.

 
تعمیر مودم و روتر در محل با آچارباز
نصب و راه‌اندازی اینترنت و تعمیر مودم خود را به متخصصین آچارباز بسپارید. در صورتی که هرگونه ایراد در مودم و اینترنت خود مشاهده کردید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
درخواست تعمیر مودم
 
 
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا