دوربین مداربسته

چطور مشکل افلاین شدن دوربین مداربسته را برطرف کنیم؟

افلاین شدن دوربین مداربسته

امروزه دوربین‌های مداربسته نقش بسیار مهمی در امنیت فضاهای عمومی و شخصی ایفا می‌کنند. به کمک این دوربین‌ها می‌توانید ورود و خروج افراد را کنترل یا امنیت اموال باارزش خود را تامین کنید؛ اما اگر این دوربین‌ها ایرادی داشته باشند و در مواقع حساس تصاویر را ضبط نکنند، چه اتفاقی می‌افتد؟ در این مطلب قصد داریم درباره یکی از مشکلات مهم این وسیله یعنی افلاین شدن دوربین مداربسته صحبت کنیم تا با دلایل به وجود آمدن، عواقب آن، نحوه رفع مشکل و سوالات متداول افراد در این زمینه آشنا شوید. چنانچه با راهنمایی‌هایی انجام شده در این مطلب نتوانستید مشکل را برطرف کنید باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

7 علت افلاین شدن دوربین مداربسته

در ادامه 7 علت افلاین شدن دوربین مداربسته که تقریبا در همه دوربین‌ها یکسان است، را بیان و راه حل هرکدام را توضیح می‌دهیم.

مشکلات برق ساختمان:

اولین و رایج‌ترین علت افلاین بودن دوربین مداربسته، مشکلات برق دوربین به دلایلی مثل قطعی سراسری برق، بالا بودن جریان بار، اشکال در نصب دوربین، خرابی یا وجود ایراد در منبع تغذیه است. در اماکنی که قطعی برق بسیار حساس است، اغلب از برق اضطراری یا دوربین‌های باطری‌دار برای جلوگیری از مشکلات امنیتی و سو استفاده افراد استفاده می‌شود. پس اگر امنیت برای شما بسیار اهمیت دارد و می‌خواهید از افلاین شدن دوربین مداربسته تان جلوگیری کنید می‌توانید از ups یا مدل‌های باتری‌دار استفاده کنید.  

خراب شدن هارد دوربین مداربسته:

دومین علت افلاین بودن دوربین مداربسته، خرابی هارد آن بدلایلی چون ایراد داشتن لنز، کابل‌ها، سیگنال های دریافتی یا ارسالی و … است. این مشکلات اغلب بسیار پیچیده هستند و نحوه تشخیص و عیب‌یابی آنها نیاز به مهارت بالایی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم از یک تکنسین ماهر در این زمینه کمک بگیرید؛ زیرا در اثر انجام اقدامات اشتباه ممکن است به اطلاعات ضبط شده دوربین آسیبی برسد و نیاز باشد برای بازیابی اطلاعات اقدام کنید.

قطع شدن اینترنت:

سومین دلیلی که باعث افلاین بودن دوربین مداربسته می‌شود، قطع شدن اینترنت است. فرقی ندارد که اینترنت دوربین شما از چه اپراتوری دریافت و از چه تجهیزاتی برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید. باید به صورت دوره‌ای حجم بسته‌های خریداری شده، سرعت و اتصال آن به اینترنت را بررسی کنید تا در صورت نیاز اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید. چنانچه حجم اینترنت کافیست و مشکلی از سمت شما وجود ندارد اما اینترنت متصل نمی‌شود، باید با اپراتور خود تماس بگیرید تا مشکل از آن سمت بررسی و حل شود.

مانیتورینگ تصاویر دوربین مداربسته
اگر می‌خواهید کمترین زمان ممکن دوربین مداربسته افلاین شود باید از یک اینترنت پرسرعت استفاده کنید.

مشکلات نرم افزاری:

گاهی اوقات علت افلاین شدن دوربین مداربسته، وجود مشکلات نرم افزاری است. این مشکلات می‌توانند ناشی از مواردی چون خطا در برنامه ریزی، باگ‌های نرم افزاری، نصب کردن اشتباه دوربین یا استفاده از نرم افزارهای نامناسب به وجود آید. در صورتی‌که در زمینه عیب‌یابی این موارد تخصص ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از یک کارشناس ماهر کمک بگیرید.

مشکل در شبکه اینترنت:

اگر دوربین مداربسته را شبکه کرده‌اید، مشکل داشتن در شبکه نیز می‌تواند علت افلاین شدن دوربین مداربسته باشد. این مشکلات در شبکه شما می‌تواند ناشی از تنظیمات اشتباه یا بهم خوردن تنظیمات شبکه، تداخل در شبکه، اتصالات اشتباه یا مشکل داشتن اتصالات، خرابی روتر، سوئیچ و کابل شبکه نیز به وجود آید.

درست کردن تنظیمات دوربین مداربسته توسط کارشناس
اگر با نحوه تنظیم کردن دوربین مداربسته آشنا نیستید بهتر است از یک کارشناس فنی برای این کار کمک بگیرید.

بهم ریختن تنظیمات دوربین مداربسته:

ششمین علت افلاین بودن دوربین مداربسته، بهم ریختن تنظیمات دستگاه است. چنانچه تنظیمات شبکه و مانیتورینگ دوربین تغییر کرده یا درست تنظیم نشده باشد، دوربین آفلاین می‌شود. برای مثال گاهی اوقات در اثر اشتباه وارد کردن ip یا پورت‌ها و کابل‌های دوربین، این مشکل به وجود می‌آید.

تداخل داشتن سیگنال‌ها:

آخرین علت افلاین بودن دوربین مداربسته، تداخل داشتن سیگنال‌های رادیویی و مغناطیسی با سیگنال‌های دوربین است. در این زمان ممکن است دوربین شما آفلاین شود. برای رفع این مشکل باید توسط کارشناس عیب یابی شود و محل نصب دوربین عوض یا استفاده از سایر سیگنال‌ها کنترل شود تا مشکل دیگر به وجود نیاید.

پیشنهاد مطالعه

مشکل افلاین شدن دوربین مداربسته چه عواقبی دارد؟

در ادامه با برخی از مشکلات که برای کاربران مختلف در زمان افلاین بودن دوربین مداربسته به وجود آمده، آشنا می‌شویم.

ضبط نشدن تصاویر و کاهش امنیت محل:

مهم‌ترین مشکلی که در اثر افلاین شدن دوربین مداربسته به وجود می‌آید، ضبط نشدن تصاویر محل است. در اثر این مشکل از زمان قطعی نمی‌توانید متوجه شوید چه اتفاقی در محل افتاده است و امنیت محل موردنظر شما کم می‌شود. حتی ممکن است در این زمان سارقان یا مجرمان به محل شما حمله کنند ولی شما نتوانید هیچ مدرکی برای شناسایی و پیگیری مجرم ارائه دهید.

قطع شدن ارتباط با مانیتورینگ دوربین:

دومین مشکل افلاین بودن دوربین مداربسته، قطع شدن ارتباط آن با سیستم مانیتورینگ است. در اینصورت دیگر نمی‌توانید تصاویر را به شکل زنده مشاهده کنید یا تنظیمات دوربین را تغییر داده و حتی جهت آن را تنظیم کنید. در این زمان هیچ کنترلی روی دوربین ندارید و از تصاویر آن هم در آینده نمی‌توانید استفاده کنید.

قطع شدن هشدارهای دوربین:

سومین مشکل افلاین شدن دوربین مداربسته مخصوص دوربین‌های مداربسته حساسی است که برای تشخیص حرکت در نقاط حساس نصب می‌شوند؛ در این صورت با افلاین شدن دوربین مداربسته، ارتباط دوربین مداربسته با سیستم‌های کنترلی قطع شده و هیچ حرکتی ثبت نمی‌شود. در نتیجه هیچ هشداری بابت حرکت‌های اضافی به کنترل کننده دوربین ارسال نمی‌شود.

چطور مشکل افلاین بودن دوربین مداربسته را از بین ببریم؟

برای رفع مشکل افلاین بودن دوربین مداربسته، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1 -ابتدا منبع تغذیه، آداپتور، سیم برق و وصل بودن برق در محل را بررسی کنید.

2- از اتصال درست و بدون ایراد دوربین به شبکه مطمئن شوید. همچنین بررسی کنید که مشکلی در شبکه، سوئیچ، روتر و … شما وجود نداشته باشد.

3- دوربین را در محلی نصب کنید که سیگنال قوی برای اتصال به اینترنت را دریافت کند. برای این منظور می‌توانید فاصله دوربین را با مودم کم کنید یا از تقویت کننده‌های وای فای در مسیر کمک بگیرید.

4- اگر مشکل با راه حل‌های قبلی از بین نرفت باید دوربین را به حالت کارخانه‌ای بازگردانید تا مشکلات نرم افزاری، بهم ریختن تنظیمات و باگ‌های آن از بین برود. باتوجه به مدل و برند دوربین شما نحوه ریست فکتوری کردن، متفاوت است. برای دانستن شیوه انجام بهتر است دفترچه راهنمای دوربین را مطالعه کنید.

5- چنانچه با بازگشت به تنظیمات کارخانه‌ای نیز مشکل برطررف نشد، به احتمال زیاد مشکلی در سخت افزار یا قسمت‌های مهم دوربین وجود دارد. در این زمان باید از یک تکنسین برای رفع مشکل کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

سوالات متداول کاربران درباره افلاین شدن دوربین مداربسته

چطور از افلاین شدن دوربین مداربسته مطلع شویم؟

برای اطلاع از افلاین شدن دوربین مداربسته کافیست به رابط کاربری دوربین یا سرور و سیستم ضبط دوربین متصل شوید و وضعیت آن را بررسی کنید. چنانچه دوربین آفلاین شده باشد در این زمان تصویری روی مانیتور یا گوشی همراه شما نشان داده نمی‌شود.

علت افلاین بودن دوربین مداربسته فقط در شب‌ها چیست؟

اگر مشکل افلاین بودن دوربین مداربسته فقط در شب‌ها برای دوربین شما به وجود می‌آید به احتمال زیاد علت آن خرابی فیلتر IR-CUT، چراغ مادون قرمز و … است. زیرا در شب این قابلیت‌های دوربین برای تشخیص حرکت و سوژه‌های مختلف فعال می‌شود و در طول روز که روشنایی و نور کافیست است این قابلیت‌ها کاربردی ندارد.

آنچه درباره افلاین شدن دوربین مداربسته گفته شد

در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره افلاین شدن دوربین مداربسته بدانید را به شما آموزش دهیم. همچنین دو مورد از پرتکرارترین سوالات شما درباره این مشکل را بیان کردیم. چنانچه سوالات دیگری در اینباره دارید می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها ثبت کنید تا کارشناسان ما به آنها پاسخ دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا