×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

تمیز کردن آشپزخانه کثیف، از دردسر بزرگ به لذت بوی پاکیزگی

تمیز کردن آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه شماست، همانطور که چربی اضافه برای قلب و جریان زندگی‌تان مضر است، چربی و غبار، قلب خانه شما را هم به خطر حضور میکروب‌ها نزدیک می‌کند و علاوه بر اینکه باعث دلزدگی شما از محیط آشپزخانه می‌شود، به مرور تمیز کردن آشپزخانه را هم سخت‌تر می کند. اما برای تمیزکردن آشپزخانه آن هم با داشتن زمان کم چه ترفندی را به کار ببریم؟

برای حمله به آشپزخانه کثیف آماده اید؟

آشپزخانه از بخش‌هایی است که به‌دلیل پخت‌وپز و شست‌وشویی که در آن انجام می‌شود، بیشتر از سایر نقاط خانه کثیف خواهد شد. کثیفی که آشپزخانه را فرا می‌گیرد، از نوع دود و گردوخاک نیست. بلکه حجم بالایی از روغن که با گردوغبار مخلوط می‌شود، تمام سطح دیوارها و لوازم را فرا می‌گیرد. از این رو نظافت آشپزخانه بیشتر از سایر نقاط به دقت و ظرافت و حتی زحمت نیاز دارد.

اگر جزء کسانی هستید که در طول ماه، یکبار به سراغ تمیز کردن لوازم آشپزخانه می‌روید، پس نباید نگران باشید. زیرا همین تمیز کردن‌های دوره‌ای آشپزخانه، حجم بالایی از کارها را سبک خواهد کرد.

اما گاهی با انجام چند روش برای نظافت منزل و یا آشپزخانه، این کار با سرعت و دقت بیشتری انجام خواهد شد. شاید با رعایت چند نکته، دیگر نظافت آشپزخانه برایتان یک امر خسته کننده و پردردسر نخواهد بود.

هر قدر هم که فضای آشپزخانه کوچک باشد، تمیز کردن آشپزخانه زمان و حوصله خود را می‌طلبد. برای تمیز کردن آشپزخانه تان در صورتی که زمان کافی ندارید می‌توانید با استفاده از سرویس نظافت منزل آچارباز، از نظافتچی اختصاصی منزل خودتان هم استفاده کنید.

1- لوازم نظافت آشپزخانه، سلاح نبرد با میکروب‌ ها

برای تمیز کردن آشپزخانه ابتدا لوازمی که نیاز دارید را فراهم کنید. لوازم نظافت آشپزخانه را قبل از هرکاری جهت تمیزکردن آشپزخانه آماده کنید.

این لوازم شامل ابزار و مواد شوینده‌ای هستند که در طول کار به آنها نیاز دارید.

لوازم نظافت آشپزخانه عبارتند از:

  • تی دسته‌دار
  • جارو و خاک انداز
  • چوب گردگیری
  • انواع دستمال‌های تمیزکننده
  • برس شست و شو
  • دستکش لاستیکی
  • سطل
  • اسکاچ
  • ماسک فیلتردار
  • دستگاه بخارشوی (اگر در منزل دارید، وگرنه خیلی ضرورت ندارد)

لوازم تمیز کردن آشپزخانه

مواد شوینده موردنیاز برای نظافت منزل:

  • پاک کننده‌های چندمنظوره
  • انواع پودر و مواد شوینده
  • جوش شیرین
  • پاک کننده‌های سطوح چوبی
  • شیشه‌شوی

با فراهم کردن این ابزارهای نظافت منزل و لوازم شستشوی آشپزخانه، دیگر نیاز نیست در طول نظافت آشپزخانه مدام در پی یافتن و یا حتی خریدن چیزی باشید. یا اینکه به‌دلیل نداشتن یک وسیله مجبور باشید ابزار و یا ماده دیگری را جایگزین آن کنید.

2- آشپزخانه خلوت، راه رسیدن به آشپزخانه تمیز

حال که ابزار نظافت را آماده کردید، کار نظافت آشپزخانه را شروع کنید. بهتر است قبل از شروع کار، ماسک فیلتردار را روی صورت قرار دهید. با این کار، گردوغبار و گاز خارج شده از مواد شوینده شما را بیمار نخواهد کرد و به ریه‌هایتان آسیب وارد نمی‌کند.

برای تمیز کردن آشپزخانه مستقیم به سراغ شستن دیوارها و کابینت نمی‌روید، زیرا به‌طور قطع، کار کردن در یک آشپرخانه خلوت بسیار آسان‌تر از کار کردن در آشپزخانه‌ای با لوازم ریز و درشت است. ابتدا آشپزخانه را خلوت کنید. ست نهارخوری را از آشپزخانه خارج کنید. اگر هم داخل سینک ظرفشویی ظروف نشسته‌ای دارید، آنها را بشویید تا دست‌‍وپاگیر نشوند.

پرده‌های آشپزخانه هم باید شسته شوند، آنها را از چوب پرده جدا کرده و بشویید. با این کار تا زمانی که تمیز کردن آشپزخانه تمام شود، پرده‌ها هم خشک هستند و می‌توانید نصبشان کنید.

همه در آشپزخانه از لوازم و ابزار تزیینی استفاده می‌کنند. عده‌ای هم برخی لوازم آشپزخانه برقی را روی کابینت‌ها و یا کانتر می‌چینند. با وجود این لوازم، نظافت و تمیز کردن آشپزخانه بسیار سخت می‌شود. پس قبل از هر چیزی اول باید این لوازم را تمیز کرده و در گوشه‌ای بچینید.

راه تمیز کردن آشپزخانه کثیف

3- تمیز کردن لوازم خرد آشپزخانه

دستکش را به دست کرده و یک دستمال مایکروفایبر بردارید. هر کدام از این وسایل جنس خود را دارند و برای تمیز کردنشان باید از یک ماده خاص استفاده کرد. با توجه به نوع و جنس هر وسیله، مواد پاک کننده را روی دستمال اسپری کنید و تمام سطح آن را تمیز کنید. این کار باید با دقت انجام شود تا لوازمتان دچار خط و خش نشود.

اگر هم هر کدام از لوازمی که در آشپزخانه دارید خراب هستند و قادر به استفاده از آن نیستید، حال بهترین زمان برای تعمیر آن خواهد بود. با صفحه تعمیر لوازم آشپزخانه آچارباز مراجعه کنید و برای تعمیر دستگاه درخواست ثبت کنید.

بهتر است بعد از تمیز کردن لوازم آشپزخانه، آنها را با پلاستیک بپوشانید و در گوشه‌ای امن قرار دهید تا آسیبی به آنها وارد نشود.

حال آشپزخانه خالی و خلوت شده است. به سراغ تمیز کردن قلب خانه تان بروید.

 

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

4- تمیز کردن سقف آشپزخانه

برای تمیز کردن آشپزخانه از بالاترین نقطه شروع کنید. سقف، بالاترین نقطه در آشپزخانه است. اگر سقف آشپزخانه پوشش رنگ روغنی دارد و قابل شست‌وشو است، با استفاده از دستگاه بخارشوی تمام سطح سقف را بشویید. البته وجود دستگاه بخارشوی برای نظافت آشپزخانه فقط کمی به کار شما سهولت و سرعت می‌بخشد و داشتن آن خیلی ضروری نیست.

درصورت نداشتن بخارشوی، از یک اسپری پاکننده چندمنظوره که به دیوار آسیب وارد نمی‌کند و یا حتی مایع ظرفشویی هم می‌توان استفاده کرد. فقط کافی است تعدادی دستمال مایکروفایبر داشته باشید تا لکه و کثیفی را جذب کنند. یک چهارپایه و یا نردبان ایمن انتخاب کنید و از آن بالا روید تا سقف را تمیز کنید.

تمیزکردن سقف آشپزخانه کثیف

در مدت زمانی که بالای چهارپایه هستید، از یکی از اعضای خانواده بخواهید که در کنار شما مراقب باشد که زمین نیوفتید. حال با دقت سقف و حتی چراغ آشپزخانه را تمیز کنید. در حین تمیز کردن چراغ برق، آن را خاموش کنید تا خطرساز نشود.

در حین نظافت آشپزخانه اگر پوشش سقف شما به شکلی است که امکان شستن ندارد، با یک جاروی گردگیری، تمام قسمت‌های آن را گردگیری کنید.

5- تمیز کردن دیوارهای آشپزخانه

در طول نظافت آشپرخانه، بعد از تمیز کردن سقف، نوبت به دیوارها می‌رسد. بخش‌هایی از دیوار که با کابینت پوشیده نیست را هم با بخارشوی بشویید. در صورت نداشتن بخارشوی، برای این قسمت‌ها هم می‌توانید طبق روش سقف اقدام کنید. اگر در آشپزخانه پنجره دارید، با اسپری شیشه‌شوی و دستمالی تمیز، تمام شیشه‌ها را بشویید. برای برخی از زوایا که امکان تمیز کردن با دستمال وجود ندارد، می‌توانید از برس‌های شست‌وشوی کوچک استفاده کنید.

6- مرتب کردن کابینت ها، رنگ غبار از ظروف بشوییم

حال به سراغ مرتب کردن کابینت‌ها بروید. ظروف و لوازم داخل کابینت با گذشت زمان و درصورت استفاده نشدن، غبار گرفته می‌شود. حال بهترین زمان برای تمیز کردن آنهاست. ظروف را از کابینت خارج کنید. اگر نیاز است، آنها را بشویید، درغیر اینصورت به پاک کردنشان با دستمال بسنده کنید. پیشنهاد می‌شود در هر بار نظافت آشپزخانه، کف طبقات کابینت را با پوشش‌هایی برای این کار طراحی شده‌اند بپوشانید. با این روش، هم دوام کابینت بیشتر می‌شود و هم تمیز کردن آن برای دفعات بعدی آسان‌تر خواهد شد.

کابینت‌ها دارای جنس و پوشش خاصی هستند. برخی فلزی، برخی چوبی و برخی هم ام‌دی‌اف با پوشش فایبرگلاس هستند. در هنگام انتخاب نوع کابینت، از فروشنده نحوه تمیز کردن و ماده شوینده مناسب آنها را بپرسید. با این کار مانع از وارد شدن آسیب به کابینت‌ها آن هم در حین تمیزکردنشان خواهید شد. پس بسته به جنس کابینت، نوع ماده تمیزکننده را انتخاب، و با دستمال تمام سطح آن‌ها را پاک کنید.

مرتب کردن کابینت ها آشپزخانه کثیف

ممکن است چربی زیادی روی کابینت‌ها نشسته باشد، که اسپری‌های تمیزکننده چندمنظوره، بهترین حلال چربی هستند. اگر از اسپری استفاده نمی‌کنید، کمی مایه ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و داخل یک سطل کوچک بریزید و با اسکاچ و یا دستمال کابینت‌ها را تمیز کنید.

7- تمیز کردن یخچال و فریزر، مرحله‌ای سخت در خانه تکانی

قسمت سخت نظافت آشپزخانه، تمیز کردن یخچال و فریزر است. البته اگر چند روز قبل از شروع نظافت آشپزخانه، به تمیز کردن یخچال و فریزر بپردازید، کارها تا حد قابل توجهی سریع‌تر پیش خواهد رفت. اما اگر هم این کار را نکردید، می‌توانید در روز تمیز کردن آشپزخانه هم آن را انجام دهید. محتویات یخچال را خالی کنید. به تاریخ مواد غذایی توجه کنید، آنهایی که تاریخ مصرفشان گذشته را دور بیاندازید. طبقات یخچال را خارج کنید و بشویید.

سطح داخلی یخچال را با مواد شوینده که کمترین گازهای سمی را ایجاد می‌کنند تمیز کنید. مایع ظرفشویی هم انتخاب خوبی است. اما بهترین گزینه استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین یک پاک کننده بی‌ضرر است که برای تمیز کردن فضای داخل یخچال، فریزر، اجاق فر و مایکروفر پیشنهاد می‌شود.

تمیز کردن یخچال و فریز

ناگفته نماند که ترکیب جوش شیرین و آبلمیو یک پاک کننده موثر برای لوازم آشپزخانه است.

بعد از تمیز کردن یخچال و فریزر، طبقات را در آن نصب کنید و لوازم را تمیز کرده و داخل یخچال بچینید. فریزرهایی که برفک ایجاد می‌کنند را باید از ساعت‌ها قبل از نظافت آشپزخانه خاموش کنید، تا برفکشان آب شود و سپس تمیزشان کنید. بعد از سطح داخلی یخچال، قسمت‌های بیرونی را هم به دقت تمیز کنید.

 

8- تمیز کردن اجاق گاز و فر، چرب ترین بخش آشپزخانه

در ادامه نظافت آشپزخانه، به سراغ اجاق گاز، فر و مایکروفر بروید. شبکه‌ها و شعله‌های روی اجاق گاز را جدا کنید و بشویید. این قسمت‌ها بیشترین حجم روغن را به خود می‌گیرند، پس باید با دقت و وقت بیشتری آنها را تمیز کنید. یک کاسه آب جوش را داخل اجاق فر و مایکروفر قرار دهید تا به قول معروف، چربی‌ها خود را ول کنند. با شل شدن چربی‌ها، تمیز کردن آنها آسان‌تر خواهد شد.

برای تمیز کردن اجاق گاز و فر، سطوح داخلی را نیز با ترکیب جوش شیرین و آبلیمو تمیز کنید. بهتر است از مواد شوینده شیمیایی و پاک کننده برای این قسمت‌ها استفاده نشود. زیرا ممکن است با روشن شدنشان برای پخت‌وپز، گازهایی سمی وارد مواد غذایی شوند.

سطح روی گاز همیشه کثیف‌ترین قسمت است. کمی مایع گازپاک کن روی سطح آن بریزید و صبر کنید تا چربی‌ها شل شوند. سپس با یک تکه اسفنج که به سطح گاز آسیب وارد نکند، تمام آن را تمیز کنید. اما بدنه خارجی اجاق گاز، فر و مایکروفر را می‌توانید با همان اسپری‌های پاک کننده معمولی هم تمیز کنید. در نهایت سرشعله‌ها و شبکه‌های گاز را دوباره روی آن قرار دهید.

تمیز کردن اجاق گاز چرب

9- تمیز کردن ماشین لباسشویی و ظرفشویی، حسن ختام کار

مرحله بعدی نظافت آشپزخانه، تمیز کردن ماشین لباسشویی و ظرفشویی است. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی ابتدا سبدهای داخل آن را خارج و به‌خوبی تمیز کنید. اگر تکه‌هایی از مواد غذایی به آنها چسبیده، باید پاک شوند. سپس با دقت، تمام سطح داخلی را نیز پاک کنید.

برای تمیز کردن مخزن داخلی ماشین لباسشویی هم زمان دهید تا دستگاه یک دور بدون پودر و با آب درجه بالا شسته شود. این کار باعث می‌شود لاستیک‌های داخلی از آلودگی پاک شوند.

بدنه خارجی هر دو دستگاه را هم با دستمال نرم و اسپری پاک کننده تمیز کنید.

تمیز کردن لباسشویی

حال باید سینک ظرفشویی را نیز تمیز کنید. بهترین براق کننده سینک پودر رخشا است. اما این روزها اسپری‌هایی برای برق انداختن شیرآلات و سینک در بازار موجود است که به کار سرعت می‌بخشند.

تمیز کردن لوازم و دیواره‌های آشپزخانه به اتمام رسید و آخرین مرحله نظافت آشپزخانه، تمیز کردن کف است. ابتدا با جارو و خاک انداز تمام زباله‌ها و خرده‌ریزه‌های روی زمین را جمع کنید. از گوشه‌ها شروع کنید و با سطل روی زمین آب بریزید و یا تی آب را جمع کنید. اگر نیاز بود کمی پودر شست‌وشو روی زمین بریزید و با برس و یا زمین شوی کف آشپزخانه را به دقت تمیز کنید.

در نهایت کف را آبکشی کرده و زمان دهید تا کامل خشک شود.

 

10- چیدن دوباره لوازم آشپزخانه، مرحله جذاب کار

بعد از خشک شدن کف، نوبت به چیدن لوازم است. با دقت لوازم آشپزخانه را به جای قبل منتقل کنید، پرده‌ها را نصب کرده و ست نهارخوری را هم در جای خود قرار دهید. کار نظافت آشپزخانه به اتمام رسید. شاید کمی خسته باشید، اما کار کردن در یک آشپزخانه تمیز، لذت‌بخش است.

چگونه آشپزخانه ای مرتب داشته باشیم؟

اگر در طول هفته مدتی را برای نظافت آشپزخانه اختصاص دهید، دیگر نیاز نیست یک یا حتی دو روز را برای نظافت آشپزخانه صرف کنید. این کار زمان و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.

چند پیشنهاد داریم که با رعایت آنها، همیشه آشپزخانه‌ ای مرتب خواهید داشت.

  • بعد از هر وعده غذایی ظروف را بشویید و اجازه ندهید در سینک جمع شوند.
  • یک روز درمیان با دستمالی نمناک، سطح روی اجاق گاز را تمیز کنید.
  • بعد از هر بار استفاده از اجاق فر و مایکروفر، تا زمانی که هنوز چربی‌ها سفت و منسجم نشده‌اند، با دستمالی نم‌دار محفظه داخلی‌شان را تمیز کنید. این کار مانع از تجمع چربی خواهد شد.
  • لوازم را با دقت داخل یخچال بچینید و مراقب باشید که مواد غذایی داخل یخچال نریزد. با این کار داخل یخچال همیشه تمیز خواهد بود.
  • مخزن ماشین لباسشویی را ماهی یکبار با روشی که در بالا گفته شد تمیز کنید.
  • محفظه داخل ماشین ظرفشویی را نیز هر هفته تمیز کنید.
  • با دست خیس و چرب، درهای کابینت و یخچال را باز نکنید.
  • با شعله‌ی زیاد آشپزی نکنید.
  • در حین سرخ کردن مواد غذایی از درپوش استفاده کنید.
  • هفته‌ای یکبار لوازم آشپزخانه را گردگیری کنید.
  • لوازم برقی آشپزخانه را با کاور پلاستیکی بپوشانید.

آشپزخانه ای مرتب و تمیز

با انجام این موارد، آشپزخانه خیلی دیرتر از حد معمول کثیف شده و دیگر نیاز به صرف زمان زیاد برای نظافت آشپزخانه نیست.

چیدمان جدید آشپزخانه؛ متفاوت باشید

آشپزخانه مکانی است که شاید در طول روز ساعت‌ها را در آن سپری کنید. پس باید فضایی داشته باشد که از بودن در آن خسته نشوید. پس کمی زمان برای طراحی آن صرف کنید و چند تکه لوازم تزیینی برای زیباتر کردن آشپزخانه به‌کار ببرید.
به طور قطع همه‌ی ما امکان این را نداریم که هرسال کابینت‌ها، دکوراسیون و لوازم آشپزخانه را تغییر دهیم. پس با چند خلاقیت کوچک می‌توانیم این فضا را زیباتر کنیم.

  • از برچسب‌های مگنتی عروسکی برای تزیین درِ یخچال استفاده کنید. حتی می‌توانید عکس‌های یادگاری و خانوادگی را با مگنت به یخچال نصب کنید.
  • اگر در آشپزخانه بوفه و یا طبقات دیواری دارید، داخل آنها را با ظروف تزیینی و یا مجسمه‌های دکوری تزیین کنید.
  • از قرار دادن لوازم برقی و شلوغ کردن سطح کانتر و کابینت‌ها خودداری کنید. زیرا ظاهری شلوغ و آشفته به فضا می‌دهد و دردسرهای نظافت را هم بیشتر می‌کند. سطح روی کانتر را به‌دلیل مشخص بودن از قسمت پذیرایی، با گلدان و یا مجسمه‌های ظریف تزیین کنید.
  • گاهی با برخی از لوازم دورریختنی می‌توانید آشپزخانه را تزیین کنید. برای مثال بطری‌های دلستر را به‌عنوان گلدان به‌کار ببرید. یا اینکه از شیشه‌های سس و مربا برای نگهداری برخی از مواد غذایی خشک داخل ویترین آشپزخانه استفاده کنید.
  • روی میز نهارخوری آشپزخانه از یک گلدان گل طبیعی استفاده کنید.
  • رومیزی و زیربشقابی‌هایی که استفاده می‌کنید را از رنگ‌های شاد و هیجان‌انگیز انتخاب کنید.
  • آشپزخانه را دست‌وپاگیر نکنید. لوازم را به‌صورتی بچینید که جای زیادی اشغال نکنند و مانع از فعالیتتان نشوند.

در اینجا نکاتی کاربردی دررابطه با تمیز کردن آشپزخانه آموختیم. نکاتی که با رعایت آنها می‌توانید از داشتن یک آشپزخانه تمیز لذت ببرید.

اما گاهی خودتان نمی‌توانید از پس تمیز کردن آشپزخانه و نظافت منزل برآیید. اگر بیرون از منزل مشغول به کار هستید، فرزند کوچکی دارید که مانع از انجام کارهایتان می‌‍شود، یا از فردی سالخورده نگهداری می‌کنید و زمانی برای نظافت منزل ندارید، یا اینکه خودتان به‌دلیل کهولت سن و یا بیماری قادر نیستید کارهای منزل را انجام دهید، از شرکت‌های خدماتی نظافت منزل کمک بخواهید. سامانه اعزام نظافتچی منزل آچار باز به شما این امکان را می دهد تا به راحتی رزرو آنلاین نظافتچی خود را انجام دهید و هر زمانی که به نیروی نظافتی نیاز داشتید در نرم افزار ثبت کنید و از خدمات نظافت منزل استفاده نمایید.

نکته جالب توجه این موسسات خدماتی، تعرفه‌های ثابتشان است. شما با اطلاع قبلی از قیمت، درخواست اعزام نظافتچی منزل را در اپلیکیشن خدمات منزل ثبت می‌کنید و در مدت کوتاهی به درخواستتان ترتیب اثر داده خواهد شد.

 

4.8/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. نظافت آشپزخونه با داشتن وسایل زیاد زمان بر و حوصله بر ه اما با اوضاع کرونا نمی دونیم باید نظافتچی بگیریم یا نه؟ چطوری متوجه بشیم کارگران شما سلامت هستند؟

    1. سلام

      بله شما بدون نگرانی درخواست اعزام تظافتچی خود را ثبت کنید. همکاران توجیه هستند و در صورت بروز علائم نظیر تب و سرفه از قبول درخواست خودداری می کنند. با این حال در صورتیکه بیماری در دوره نهان باشد رعایت موارد ایمنی مانع سرایت خواهد شد:

      ۱- استفاده از ماسک برای نظافتچی و میزبان
      ۲- رعایت فاصله ۱٫۵ متری از فرد
      ۳- عدم تماس پوستی (نظیر دست دادن)
      ۴- استفاده از دستکش

      همچنین با توجه به اینکه برای نظافت از مواد شوینده استفاده می شود. ویروسهای موجود در سطوح تمیز شده با این مواد از بین می روند.

  2. سلام. تمیز کردن آشپرخونه اونم نزدیک عید یکی از دغدغه ای ما خانم هاست اما امسال می خوام نظافتچی بگیرم اما با وضعیت ویروس کرونا چیکار کنم. میشه لطفا بهم بگید افراد شما برگه سلامت دارن یا نه؟

    1. سلام

      بله شما بدون نگرانی درخواست اعزام تظافتچی خود را ثبت کنید. همکاران توجیه هستند و در صورت بروز علائم نظیر تب و سرفه از قبول درخواست خودداری می کنند. با این حال در صورتیکه بیماری در دوره نهان باشد رعایت موارد ایمنی مانع سرایت خواهد شد:

      ۱- استفاده از ماسک برای نظافتچی و میزبان
      ۲- رعایت فاصله ۱٫۵ متری از فرد
      ۳- عدم تماس پوستی (نظیر دست دادن)
      ۴- استفاده از دستکش

      همچنین با توجه به اینکه برای نظافت از مواد شوینده استفاده می شود. ویروسهای موجود در سطوح تمیز شده با این مواد از بین می روند.

  3. سلام . خیلی مقاله خوبی بود اما کاش برای تک تک تمیز کردن وسایل آشپزخانه مقاله می نوشتین. ممنون

    1. سینک رو با سرکه وجوش شیرین نیم ساعت بذارید بمونه و بعد با سیم واسکاج بشورید وآب بکشید و بایه دستمال تمیز خشک کنید

      1. باسلام
        گلناز عزیز، ممنونیم که تجربیات خود را با ما به اشتراک گذاشتید. همراهی شما باعث افتخار ماست.

    1. سلام

      بله می توانید برای کناره های اجاق از فویل استفاده کنید تا چربی غذاها به گاز نرسد.

  4. کل تمیز کردن آشپزخونه به کنار…این تمیز کردن یخچاله که ادمو بیچاره میکنه خیلی سخته

    1. تموم یخچالو خالی کن و بعد با اسکاج ومایع ظرفشویی تمیزش کن آب بکش و خشک کن البته قبل این کارهایادت نره خاموشش کنی

      1. باسلام
        گلناز عزیز، ممنونیم که تجربیات خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا