دسته‌بندی نشده

کاربرد انواع پره های همزن چیست؟

کاربرد انواع پره همزن

با کمک پره­های مختلف‌ همزن برقی می‌توانید برای مخلوط و میکس کردن مواد اولیه نان، شیرینی، کیک، انواع سس و… در سریع‌ترین زمان اقدام کنید. اما آیا با کاربرد انواع پره‌ همزن برقی آشنایی دارید؟ در این مقاله آچارباز قصد داریم درباره کاربرد انواع پره‌ همزن صحبت کنیم و کار هریک را به شما توضیح دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با کاربرد انواع پره همزن برقی

کاربرد اصلی انواع پره همزن برقی، جلوگیری از هوا کشیدن در زمان مخلوط کردن موادغذایی است. با وجود پره‌های مختلف می‌توانید مواد اولیه سنگین و سبک را به‌خوبی مخلوط کنید و یک خمیر یکدست را برای شیرینی پزی یا پخت دسر به کار ببرید.

با اولین نگاه به همزن برقی متوجه ۲ یا ۳ پره (میله) می‌شوید که با کمک موتور دستگاه روشن می‌شوند. این پره‌ها کار مخلوط و میکس کردن را انجام می‌دهند. این پره‌ها در مدل‌های کاسه‌دار، سایز بزرگتری دارند و یک تکه هستند. هرکدام از انواع پره‌ همزن برقی، کاربرد خاصی دارند و می‌توانید برای کارهای مختلف از میان آنها انتخاب ‌کنید.

1.    پره با جنس مفتول

 تیغه مفتولی، سیمی یا ویسک، کاربرد بسیار زیادی در تهیه انواع غذا و شیرینی‌ها دارد. پره همزن ویسک برای هم زدن مایع کیک رقیق، سفیده تخم‌مرغ و خامه مناسب است. این پره می‌تواند در مدت‌زمان کمی مواد غذایی را به‌خوبی هم بزند. برای مخلوط کردن انواع مواد غذایی و خمیر شل یا رقیق نیز می‌توانید از پره مفتولی استفاده کنید.

تصویر تیغه مفتولی در همزن کاسه­‌ای
تیغه مفتولی، سیمی یا ویسک، کاربرد بسیار زیادی در تهیه انواع غذا و شیرینی‌ها دارند.

2.    پره تخت همزن برقی

 پره تخت شبیه پارو است و سطح صافی دارد. برای پوره، خامه‌ای و مخلوط کردن مواد به پره تخت نیاز دارید. با استفاده از این تیغه، میکس کردن موادغذایی بسیار راحت است و می‌توانید این کار را باسرعت بالایی انجام دهید. این پره به دلیل آنکه می‌تواند انواع خمیر معمولی، سبک و سنگین را مخلوط کند، به پره همه کاره نیز معروف است. جنس پره‌های تخت اغلب پلاستیکی یا استیل است و این نوع پره‌ها اجازه نمی‌دهند مواد غذایی به اطراف کاسه بچسبد.

پره تخت همزن برقی
پره تخت در همه همزن برقی­‌ها وجود دارد و بسیار پرکاربرد است.

3.     چنگک خمیر

 اکثر همزن‌های برقی، چنگک دارند به کمک این چنگک می‌توانید خمیر انواع غذاها یا نان‌ها را درست کنید. با استفاده از این پره همزن برقی لازم نیست مدت‌زمان زیادی خمیری را ورز دهید، حرکت دست توسط این نوع چنگک تقلید می‌شود. چنگک خمیر کمک می‌کند تا خمیر را یکدست‌ ورز دهید و این کار انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد. این چنگک در دو طرح مختلف C شکل و مارپیچی تولید شده‌است که می‌توانید با توجه به نیازتان از آنها استفاده کنید. مدل C چنگک در همزن‌های معمولی هم وجود دارد، اما شکل مارپیچی چنگک در همزن‌های کاسه‌ای بیشتر دیده می‌شود.

چنگک یا پره خمیر همزن برقی
برای درست کردن انواع خمیر برای نان و پیتزا از پره چنگک استفاده می‌­شود.

4.     پره  Flex edge

 این نوع پره در مدل‌های خاص همزن‌های برقی وجود دارد. یک لبه از پره سیلیکونی یا پلاستیکی است و کمک می‌کند تا مواد در کاسه همزن، راحت‌تر جمع شوند. از این پره زمانی استفاده می‌شود که مواد به کاسه می‌چسبند و شما می‌خواهید همه آنها با هم مخلوط شوند.

پره flex edge در همزن برقی
در برخی مدل‌­های خاص و حرف‌ه­ای پره flex edge وجود دارد.
پیشنهاد مطالعه

جدول مقایسه کاربرد انواع پره همزن برقی

در این قسمت کاربرد پره­‌های مختلف همزن برقی را به شکل خلاصه با هم مقایسه می‌­کنیم:

نوع تیغهکاربرد
تختتهیه خمیرهای مختلف
مفتولیبهم زدن تخم مرغ، خامه زدن، کاربردهای مختلف در کیک و شیرینی پزی
چنگک خمیرورز دادن انواع خمیر و نان
flex edgeهمزدن موادی که به بدنه ظرف نباید بچسبد.

آنچه درباره کاربرد انواع پره همزن برقی گفته شد

 در این مقاله آچارباز کاربرد انواع پره همزن مثل تخت، مفتولی، چنگک خمیر و flex edge را آموزش دادیم. باتوجه به نظرات کاربران پره همه کاره بیشترین کارایی را برای درست کردن شیرینی‌ها، نان‌ها، دسرها و … دارد. پس در زمان خریدن دستگاه به تعداد و نوع پره‌ها دقت داشته باشید تا بتوانید همه اقدامات مدنظر خود را به بهترین شکل انجام دهید. سوالات مرتبط با این موضوع را می‌­توانید در قسمت دیدگاه­‌ها ثبت کنید تا کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ دهند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا