×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

به دلیل آپارتمانی شدن خانه‌های امروزی دیگر جایی برای خشک کردن لباس‌ها در آفتاب نیست و استفاده از لباسشویی این مشکل را حل کرده است؛ اما اگر دور تند یا خشک‌کن آن کار نکند، دوباره یک سبد لباس‌های خیس داریم که آب از آن‌ها چکه می‌کند. علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی به بخش‌های مختلف آن مربوط می‌شود.

استفاده نکردن از محافظ برای لباسشویی، توجه نکردن به ظرفیت دستگاه، مشکل برد و موتور از اصلی‌ترین دلایل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی هستند.

گاهی با چند کار ساده می‌توان مشکل کار نکردن خشک کن را حل کرد؛ اما در برخی مواقع هم ایراد از اجزای اساسی مثل برد و موتور است. در چنین شرایطی باید تعمیر ماشین لباسشویی را به یک فرد ماهر بسپارید؛ چون این قطعات، حساس هستند و هر کسی نمی‌تواند آن‌ها را تعمیر کند. اگر به دنبال راهکارهایی برای حل مشکل خوب کار نکردن خشک‌کن لباسشویی خود هستید، در ادامه این مقاله آچارباز همراه ما باشید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست؟

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی و خشک‌کن آن دلایل مختلفی دارد. برای حل این مشکل موارد زیر را به صورت مرحله به مرحله بررسی کنید تا مشکل شما رفع شود:

نوسانات برق و خرابی پریز

اولین موردی که باید در هنگام خرابی هر وسیله برقی بررسی شود، خرابی پریز برق و کنترل نواسات آن است. پریزی که لباسشویی به آن متصل است را بررسی کنید و حتما یک محافظ سالم برای دستگاه در نظر بگیرید.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی
خشک نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، ممکن است به دلیل نوسانات برق اتفاق افتد.

تراز نبودن و نصب نادرست دستگاه

حالا که پریز را بررسی کردید، وضعیت نصب و تراز بودن دستگاه را بررسی کنید. هر لباسشویی معمولا در قسمت پایه‌ها، پیچ‌هایی برای تنظیم تراز دارد. برای اطمینان از صاف بودن ماشین لباسشویی می‌توانید یکی از اپلیکیشن‌های تراز اندرویدی را روی گوشی‌تان نصب کنید و با کمک آن لباسشویی را تراز کنید.

پیشنهاد مطالعه

گرفتگی شیلنگ یا خروجی فاضلاب ماشین لباسشویی

دور تند یا خشک‌کن اغلب ماشین‌های لباسشویی تا زمانی که آب شست‌وشو کامل تخلیه نشود، شروع به کار نمی‌کنند. با توجه به این موضوع، علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می‌تواند مسدود شدن خروجی پمپ تخلیه باشد. برای باز کردن خروجی پمپ یا همان فاضلاب ماشین لباسشویی می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید. (بهتر است در این کار یک فرد ماهر که از وضعیت اتصال لوله‌ها اطلاع دارد، به شما کمک کند.)

  1. اتصال لوله تخلیه که به ورودی فاضلاب متصل است، را جدا کنید. اگر مانند شکل زیر، لوله کثیف بود، باید انتهای دیگر لوله را از لباسشویی جدا کنید و آن رابا لوله‌بازکن و آب تمیز کنید.
تمیز کردن خروجی فاضلاب لباسشویی
مرحله اول از تمیز کردن شیلنگ خروجی فاضلاب لباسشویی
  • حالا برای اطمینان بیشتر، مقداری لوله‌بازکن هم داخل ورودی فاضلاب بریزید.
استفاده از لوله باز کردن برای گرفتگی لوله فاضلاب لباسشویی
مرحله دوم از تمیز کردن خروجی فاضلاب لباسشویی
  • بعد از تمیز کردن لوله تخلیه، دوباره آن را به لباسشویی متصل کنید.

گرفتگی پمپ تخلیه علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

بعد از خروجی پمپ تخلیه باید فیلتر آن را بررسی کنید. در داخل پمپ تخلیه ماشین‌های لباسشویی یک فیلتر وجود دارد. این فیلتر، از ورود اشیای بزرگی مثل سکه و دستمال کاغذی به داخل لوله فاضلاب جلوگیری می‌کند. به طور کلی توصیه می‌شود که فیلتر پمپ تخلیه سالانه تمیز شود.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن پمپ تخلیه، یک دریچه در قسمت جلو و پایین ماشین لباسشویی قرار دارد. این دریچه را باز کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. یک حوله یا پارچه ضخیم کهنه در زیر دریچه پهن کنید.
  2. شیلنگی که در شکل می‌بینید را داخل یک ظرف یا شیشه قرار دهید؛ چون در هنگام تمیز کردن فیلتر، از این شلینگ فاضلاب خارج می‌شود.
علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه است.
  • حالا با یک دستمال مرطوب همه قسمت‌های داخل دریچه را پاک کنید.
  • حالا درپوش فیلتر را باز کنید و فیلتر را از داخل پمپ بیرون بیاورید.
نحوه تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
مرحله چهارم تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه
  • با همان دستمال مرطوب، فیلتر را کاملا تمیز کنید و هر گونه لجن، رسوب و پرز را از آن جدا کنید.
  • داخل محفظه‌ای که فیلتر قرار می‌گیرید را هم تمیز کنید.
مراحل انجام تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی
مرحله ششم برای حل مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

  • حالا فیلتر را در جای خود قرار دهید و درپوش آن را ببندید.
کثیفی فیلتر پمپ تخلیه، علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
تمیز کردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باعث حل مشکل کار نکردن درو تند آن می‌شود.
  • شیلنگ را هم در جای خود قرار دهید و دریچه پمپ را جا بزنید.

رعایت نکردن ظرفیت استاندارد ماشین لباسشویی

حالا باید یک بار دستگاه را امتحان کنید. این بار به ظرفیت استانداردی که روی لباسشویی نوشته شده توجه کنید و سعی کنید، لباس‌های کم‌تری داخل آن بریزید. حجم لباس‌ها نباید خیلی هم کم باشد؛ چون وزن کم آن‌ها در هنگام کار دستگاه، باعث عدم تعادل محفظه داخلی می‌شود.

دور تند یا خشک‌کن اغلب ماشین‌های لباسشویی تا زمانی که آب شست‌وشو کامل تخلیه نشود، شروع به کار نمی‌کنند. با توجه به این موضوع، علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می‌تواند مسدود شدن خروجی پمپ تخلیه باشد.

سلامت در ماشین لباسشویی و قفل شدن درست آن

بعد از ریختن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی، در آن را ببنید. در را بررسی کنید که کامل بسته شده و لقی نداشته باشد. برای اطمینان می‌توانید دو یا سه بار در را باز و بسته کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

انتخاب نادرست برنامه شست‌وشو و خشک‌کن

به سراغ دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بروید و دوباره توضیحات برنامه‌های شست‌وشو را بخوانید. اگر دفترچه دستگاه در دسترس شما نیست، نحوه کار با لباسشویی خود را در اینترنت جست‌وجو کنید و آن را دقیق بخوانید.

انتخاب برنامه مناسب برای شست و شوی لباس ها با ماشین لباسشویی
یک علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی انتخاب نادرست برنامه شست‌وشو است.

با کمک راهنمای استفاده و با توجه به حجم، رنگ و جنس لباس‌ها برنامه شست‌وشوی درست را انتخاب و ماشین لباسشویی را روشن کنید.

صبر کنید تا کار لباسشویی به مرحله آبکشی و تخلیه برسد. اگر دستگاه به درستی آبکشی را انجام داد و برنامه دور تند آن کار کرد، مشکل لباسشویی حل شده است.

مشکل در عملکرد برد

گاهی علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی جدی‌تر است و ایراد در قطعات الکترونیکی آن است. برد لباسشویی مسئول تنظیم کار دستگاه است. خرابی این قطعه هم می‌تواند باعث کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود.

اگر مشکل دستگاه از برد باشد، باید لباسشویی توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود. گاهی با تعمیر برد مشکل حل می‌شود؛ اما در مواقعی هم این قطعه سوخته است و باید به طور کامل عوض شود.

مشکل در عملکرد موتور

خرابی موتور هم می‌تواند علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی باشد. موتور ماشین لباسشویی قطعه‌ای پیچیده و گرانقیمت است و هر کسی نمی‌تواند آن را عیب‌یابی کند. اگر با انجام کارهایی که گفته شد، علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی را پیدا نکردید، باید تعمیر لباسشویی را به یک فرد ماهر و باتجربه واگذار کنید.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟

اسنوا یکی از تولیدکننده‌های ماشین لباسشویی است. دستگاه‌های این برند هم مانند لباسشویی‌های دیگر ممکن است دچار مشکل کار نکردن دور تند و خشک‌کن شوند.

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی اسنوا
علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا می‌تواند نوسانات برق باشد.

اگر لباسشویی شما از برند اسنوا است و دور تند آن کار نمی‌کند، بهتر است در ابتدا یک محافظ برق برای آن در نظر بگیرید. بعد از آن لوله خروجی فاضلاب آن را تمیز کنید. حالا دستگاه را روشن کنید. اگر باز هم مشکل وجود داشت، پمپ تخلیه آن را تمیز کنید. اگر هیچ کدام از این راهنمایی‌ها، مشکل شما را حل نکرد، باید یک تعمیرکار دستگاه را بررسی کند.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی دوو هم شباهت زیادی به لباسشویی‌های برند اسنوا دارد. اگر لباسشویی از این برند دارید، برای حل کار نکردن دور تند آن، مراحل بالا را انجام دهید تا مشکل شما حل شود.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی حایر چه چیزی است؟

لباسشویی حایر هم یکی دیگر از برندهای پرطرفدار ماشین لباسشویی است؛ به همین دلیل در این مقاله علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی حایر را هم بررسی می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی در خانه
برای تعمیر ماشین لباسشویی خود می‌توانید از خدمات آچارباز استفاده کنید.

برای بررسی مشکل این لباسشویی باید از باز بودن مسیر تخلیه آب آن مطمئن شوید.

  1. ابتدا به سراغ خروجی فاضلاب دستگاه بروید. لوله خرطومی را باز کنید و آن را کاملا بشویید.
  2. کمی محلول لوله بازکن داخل خروجی فاضلاب هم بریزید تا مسیر کاملا تمیز شود.
  3. حالا دوباره لوله خروطومی را به دستگاه وصل کنید.

بعد از این مرحله به سراغ فیلتر پمپ تخلیه بروید و آن را تمیز کنید. مراحل تمیز کردن پمپ تخلیه در ابتدای مقاله توضیح داده شده است. با استفاده از این توضیحات می‌توانید علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی حایر را برطرف کنید.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی ال جی و دیگر برندها هم مشابه لباسشویی اسنوا و حایر است. باید این نکته را به شما یادآوری کنیم که اگر علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی خرابی برد یا موتور دستگاه باشد، باید تعمیر لباسشویی توسط یک فرد ماهر و باتجربه انجام شود. اگر برای حل مشکل خود به کمک نیاز دارید می‌توانید درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را در آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا