×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

آب کولر گازی چیست و چه کاربردی دارد؟

آب کولر گازی چیست و چه استفاده هایی دارد؟

آب کولر گازی چیست ؟ آیا می‌توان از این آب دوباره استفاده کرد؟ نوشیدن آب کولر گازی خطرناک است؟ برخی اعتقاد دارند که این آب سمی است، آیا این موضوع حقیقت دارد؟ این سوالات و موارد مشابه آن‌ها در مورد آب خروجی از کولر گازی وجود دارد؛ حتی برخی مواقع اعتقاداتی مثل سمی بودن این آب باعث می‌شود که خیلی از افراد آن را دور بریزند.

دور ریختن این آب شاید چندان مهم به نظر نرسد؛ اما تحقیقات نشان داده است که در یک ساختمان بزرگ که از کولرهای گازی برای خنک کردن محیط داخلی استفاده می‌کند تا 151 هزار لیتر آب کولر گازی تولید می‌شود که مقدار قابل توجهی است.

اگر تا امروز، آب کولر گازی را دور می‌ریختید یا تنها از آن برای شست‌وشو استفاده می‌کردید باید گفت که با انجام سرویس کولر گازی ، تمیز کردن دوره‌ای فیلترها و جمع‌آوری آب در ظرف تمیز می‌توانید از آن، در موارد بیشتری استفاده کنید. برای ارتباط با کارشناسان ما می‌توانید در قسمت تعمیر کولر گازی سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. در ادامه این مقاله از آچارباز همراه ما باشید تا شما را با موارد کاربرد آب کولر گازی در خانه آشنا کنیم.

[post_links]

آب کولر گازی چیست ؟

در پاسخ به سوال آب کولر گازی چیست باید بگوییم. داخل کولر گازی یک شبکه از لوله‌های مسی با صفحه‌های آلومینیومی سرد قرار دارد. وقتی هوای گرم داخل خانه، از روی این شبکه فلزی عبور می‌کند، خنک می‌شود. همراه با خنک شدن مقداری از رطوبت هوای گرم روی شبکه فلزی به مایع تبدیل می‌شود.

مایع شدن آب کولر گازی
رطوبت هوا در برخورد با لوله‌های مسی سرد، به حالت مایع تبدیل می‌شود و از راه مجرای خروجی به بیرون هدایت می‌شود.
برای تعمیر کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

آیا آب کولر گازی آشامیدنی است؟

سوال آیا آب کولر گازی آشامیدنی است؟ یکی از رایج‌ترین سوالات است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. حتی برخی اعتقاد دارند که این آب سمی است و نباید آن را استفاده کرد.

نداشتن املاح مهم‌ترین ویژگی آب کولر گازی است. این ویژگی باعث می‌شود که مواد شوینده بهتر در این آب حل شوند و قدرت پاک‌کنندگی بیشتری داشته باشند.

نمی‌توان پاسخ قطعی به این سوال داد زیرا در مورد آشامیدنی بودن این آب اختلاف نظر وجود دارد. برخی اعتقاد دارند، ذرات ریز داخل هوا (هاگ قارچ‌ها، مواد شیمیایی که از مبلمان یا مصالح ساختمانی آزاد می‌شود، ذرات گردوغبار و باکتری و میکرواورگانیسم‌های همراه آن) در این آب جمع می‌شوند و به سلامتی آسیب می‌رسانند. اما برخی دیگر اعتقاد دارند که فیلترهای کولر گازی این مواد را حذف می‌کنند و آشامیدن این آب مشکلی ندارد.

آب کولر گازی
با انجام سرویس دوره‌ای کولر، آب خروجی از قبل تمیزتر می‌شود و می‌توانید در موارد مختلفی از آن استفاده کنید.

اگر فیلترهای دستگاه به طور دوره‌ای تمیز شوند و کولر سرویس و پاکسازی شود، آب خروجی از کولر، قابلیت آشامیدن را دارد؛ البته باید گفت به دلیل نبود مواد معدنی و املاح در این آب نباید در خوردن آن زیاده‌‌روی کرد؛ چون ممکن است بدن به کمبود عناصری مثل کلسیم دچار شود؛ اما می‌توان با اضافه کردن املاح، از آن استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه

موارد استفاده از آب کولر گازی

علاوه بر نوشیدن از آب کولر گازی می‌توان برای کاری‌های دیگر هم استفاده کرد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آب کولر گازی برای آکواریوم

اگر آب کولر خود را به صورت بهداشتی جمع‌آوری کنید به طوری که هیچ گردوغبار و آلودگی وارد آن نشود، می‌توانید برای آکواریوم و تنگ‌ماهی از آن استفاده کنید.

آب کولر گازی برای رادیاتور

به دلیل نداشتن املاح و مواد معدنی در این آب، استفاده از آن برای رادیاتور ماشین، منطقی به نظر می‌رسد. رادیاتور ماشین قطعه حساسی است و رسوب گرفتن آن باعث ایجاد مشکلات مختلفی مثل جوش آوردن ماشین می‌شود.

آب کولر گازی برای رادیاتور ماشین
از آب خروجی از کولر گازی می‌توان به عنوان آب رادیاتور ماشین استفاده کرد.

اگر قصد دارید از این آب برای رادیاتور ماشین استفاده کنید باید در جمع‌آوری آن دقت زیادی به خرج دهید. زیرا ورود هر گونه آلودگی، گردوغبار و ذرات معلق به این آب ممکن است برای رادیاتور ماشین مشکل ساز شود.

آبی بدون املاح برای اتو

برای استفاده از اتوهای بخار به آب مقطر نیاز داریم. آب کولر گازی مقطر است و املاحی ندارد؛ پس ریختن این آب داخل اتو مشکلی ایجاد نمی‌کند. برای استفاده از آب کولر در اتو، آن را در ظرف تمیزی جمع‌آوری کنید.

برای پاک شدن رسوبات داخل اتو هم می‌توانید، مخزن آن را از آب کولر گازی پر کنید و یک روز کنار بگذارید. بعد از آن آب مخزن را کامل خالی کنید. با انجام مداوم این کار، هیچ وقت با مشکل مسدود شدن خروجی‌های بخار اتو روبه‌رو نمی‌شوید.

ریختن آب کولر گازی در اتو
از آب خروجی کولرهای گازی می‌توان برای اتوهای بخار استفاده کرد.

استفاده در بخارشو

اساس کار بخارشو، استفاده از گرما و فشار بخار آب برای از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌هاست؛ چون آب داخل مخزن این دستگاه به جوش می‌آید، باید املاحی در آن وجود نداشته باشد. با توجه به این موضوع، استفاده از این آب برای تمیز کردن خانه با بخارشو هم می‌تواند یکی از مصارف آب کولر گازی در خانه باشد.

استفاده در شستشوی ماشین، پنجره و لباس

نداشتن املاح مهم‌ترین ویژگی آب کولر گازی است. این ویژگی باعث می‌شود که مواد شوینده بهتر در این آب حل شوند و قدرت پاک‌کنندگی بیشتری داشته باشند. در کنار این موضوع، نبود املاح در آن، باعث می‌شود که گردوغبار، رسوبات و کثیفی‌ها راحت‌تر با استفاده از این آب تمیز شود.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

آب کولر گازی برای گیاه و گل‌های آپارتمانی مفید است؟

در بسیاری از خانه‌های ایرانی، از آب کولر گازی برای گیاه استفاده می‌شود تا از دور ریختن آب جلوگیری شود. این آب به دلیل نداشتن املاح در خود، توانایی زیادی برای حل کردن مواد معدنی خاک را در خود دارد. البته استفاده مکرر از آب کولر گازی، خاک گیاه از مواد معدنی مفید تخلیه و رشد گیاهان دچار مشکل می‌شود.

برای پیشگیری از این موضوع، بهتر است برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، از ترکیب آب معمولی و آب کولر گازی استفاده و هر سال خاک گلدان‌های خود را عوض کنید.

البته باید گفت در مورد گیاهان حساسی مثل ارکیده، گیاه کوزه‌ای و گیاهان گوشتخوار که به PH خاک و املاح آن حساس هستند، بهتر است از این آب برای آبیاری استفاده نشود.

کاربرد آب کولر گازی برای گیاه
استفاده از آب کولر گازی برای گیاهان آپارتمانی مناسب نیست و باعث ایجاد کمبود عناصر معدنی در آن‌ها می‌شود.

آب کولر گازی برای درختان

نیاز آبی درختان بسیار بیشتر از گیاهان آپارتمانی است و از طرفی ، حجم خاک اطراف ریشه‌های آن‌ها بیشتر است؛ پس استفاده از آب کولر برای آبیاری درختان مشکلی ایجاد نمی‌کند و تعادل املاح خاک را برهم نمی‌زند. شما می‌توانید به جای استفاده از آب لوله‌کشی برای آبیاری باغچه از آب کولر گازی استفاده کنید.

با توجه به کمبود و آلودگی منابع آبی، برخی از کشورهای گرمسیری، تحقیقات جالبی در مورد استفاده از آب کولر گازی در صنعت انجام داده‌اند. در یک مقاله عنوان شده است که می‌توان با جمع‌آوری و ذخیره درست این آب، از آن حتی در بخش صنعت و آزمایشگاه‌ها هم استفاده کرد.

در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی برای موارد استفاده از آب کولر گازی بیان کنیم. چنانچه تصور می‌کنید آب کولر گازی شما تغییر رنگ داده یا بوی خاصی می‌دهد یعنی زمان سرویس کولر گازی شما رسیده است. با سرویس به موقع دستگاه می‌توانید از آب آن استفاده‌های متعدد را ببرید.

برای سرویس کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
4.2/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید. یه سوال داشتم اینکه ساختار کولر گازی مانند ساختار یخچال است .
    و اینکه اگر هوای یا باد گرم به این لوله های مسی برخورد کند .باز هم واکنش میعان رخ میدهد .و آب از کولر گازی خارج میشود .

  2. سلام برای استفاده آب کولر گازی برای رادیاتور ماشین باید با آب معمولی قاطی کنیم ؟یا همینجور بریزیم داخل رادیاتور؟

  3. آب خروجی رو به باغچه هدایت کرده بودیم و خیلی هم مفید بود ولی الان مدت 2 روزه که علیرغم اینکه کولر کار میکنه از دستگاه آب خارج نمیشه

  4. سلام از آب کولر گازی می توان در دستگاههای بخور سرد استفاده کرد ؟

    1. با سلام
      محمدرضای عزیز، بله میتوان در دستگاه بخور استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا