×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

دلایل خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور

دلایل خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور

از پکیج ایران رادیاتور استفاده می‌کنید؟ پکیج شما دائم خاموش می‌شود؟ از کارکرد پکیج ایران رادیاتور خود کلافه شده‌اید؟ با ما در ادامه این مطلب آچارباز همراه باشید تا با دلایل خاموش شدن راه حل تعمیر پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید. همچنین اگر خودتان دست به آچار باشید می‌توانید پس از عیب یابی، تعمیر پکیج را انجام دهید.  

چرا پکیج ایران رادیاتور خاموش می‌شود؟

پیش از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که اگر آب گرم مصرفی بسته باشد، یا پکیج در حالت تابستانه تنظیم شده و به حالت اتومات رفته باشد، حتی اگر شمعک دستگاه روشن باشد نیز خود پکیج روشن نمی‌شود.

اما اگر پکیج روی حالت زمستانه تنظیم شده یا آب گرم مصرفی باز باشد ولی شمعک دستگاه خاموش شود، یعنی مشکلی وجود دارد که باید علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور در حالت زمستانه را بررسی و برطرف کنید.

از طرفی، برخی از مدل‌های پکیج ایران رادیاتور، در هنگام از کار افتادن یا خاموش شدن، یک کد خطا روی نمایشگر خود نشان می‌دهند که با استفاده از آن، می‌توان مشکل را ریشه یابی کرد. اما اگر پکیج شما جزو دستگاه‌های آنالوگ بوده و نمایشگر یا پنل نداشته باشد، می‌توانید این کد خطا را به وسیله چراغ‌های چشمک زن روی بدنه تشخیص دهید. این کدهای خطا شما را در عیب یابی و تعمیر پکیج راهنمایی می‌کنند.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور

کدهای خطای دستگاه‌های آنالوگ در سری پکیج‌های ایران رادیاتور، با چشمک زدن ال ای دی‌های 30 تا 80 روی بدنه دستگاه اعلام می‌شوند. در دستگاه‌های دیجیتال، این کدها با ترکیب اعداد و حرف E انگلیسی نمایش داده می‌شوند.

کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور
کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور شما را در عیب یابی سیستم یاری می‌دهند.

 این کدهای خطا در دستگاه‌های دیجیتال و آنالوگ با یکدیگر معادل‌اند و عبارتند از:

  • کد خطای 40 70 و E1: اگر پرشر سوئیچ آب باز بوده و آب در مدار پکیج کم باشد، این کد خطا اعلام شده و دستگاه خاموش می‌شود تا سیستم دچار اشکال نشود.
  • کد خطای 80 70 یا E2: ظاهر شدن این کدخطا یعنی یکی از قطعات مربوط به ایجاد شعله در پکیج ایراد دارد و شعله نمی‌تواند روشن شود. در این حالت دستگاه نمی‌تواند به درستی عمل کند و خاموش می‌شود.
  • کد خطای 40 70 80 یا E8: اگر ترموستات ایمنی حد پکیج خراب باشد، چراغ قرمز پکیج روشن شده (مدل‌های آنالوگ) و پس از نمایش این کد خطا، دستگاه از کار می‌افتد.
  • کد خطای 40 60 80 یا E51: اگر پرشر سوئیچ فن به هر دلیلی نتواند به درستی عمل کند، این کد خطا نمایش داده شده و دستگاه خاموش خواهد شد.
  • کد خطای 70 و E88: اگر دمای مبدل اولیه از 89 درجه سانتی‌گراد بیشتر شود، پکیج این کد را نشان داده و سپس خاموش می‌شود.

خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور بدون کد خطا

اگر پکیج شما بدون کد خطا خاموش شود، ممکن است یکی از دلایل زیر رخ داده باشد:

  • وصل نبودن کلیدها
  • وصل نبودن دو شاخه برق به پریز
تعمیر پکیج ایران رادیاتور
برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور بهتر است از کارشناس متخصص این حوزه کمک بگیرید.

در ادامه به بررسی متداول‌ترین علل خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور خواهیم پرداخت.

کم بود فشار گاز ساختمان

یکی از ساده‌ترین و اصلی‌ترین دلایل برای کار نکردن و خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور، کم بودن فشار گاز است. کم بودن فشار گاز اجازه روشن شدن پکیج را نمی‌دهد.

بنابراین بهتر است در مواجهه با پدیده روشن نماندن یا خاموش شدن مداوم مشعل، به بررسی فشار گاز ساختمان بپردازید.

خرابی و تنظیم نبودن شیر گاز می‌تواند علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور باشد

اگر شیر گاز پکیج به درستی کار نکند یا گاز کافی به دستگاه نرسد، پکیج ایران رادیاتور شما خاموش خواهد شد. این موضوع یکی از دلایل اصلی خاموش شدن پکیج است و بهتر است در زمان بروز این مشکل، به دقت مورد بررسی قرار گیرد. خرابی شیر و نشت گاز پکیج بسیار خطرناک است و بهترین کار این است که در اولین فرصت برای تعمیر پکیج اقدام کنید. زیرا ممکن است به خسارت‌های مالی و جانی منجر شود.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

گرفتگی لوله‌های پکیج

گرفتگی یا رسوب گرفتگی لوله‌ها باعث عدم جریان آب در پکیج شده و خاموشی دستگاه را به دنبال دارد. بهتر است مسیرهای آب و لوله‌های پکیج را به طور مرتب بررسی کنید و از گردش آب در آنها مطمئن شوید. چنانچه مسیر آنها بعد از مدتی گرفتگی پیدا کرد برای رسوب گیری آن اقدام کنید.

از کار افتادن پکیج ایران رادیاتور به علت رسوب گرفتگی مبدل ثانویه

یکی از دلایل روشن نشدن یا از کار افتادن پکیج ایران رادیاتور رسوب گرفتگی مبدل ثانویه است. چنانچه مبدل دچار رسوب گرفتگی شده باشد پکیج روشن شود، اما بعد از مدتی با نمایش ارور 70، خاموش می‌شود. یعنی مبدل ثانویه به دلیل وجود رسوب، نمی‌تواند به درستی عمل کند. در این شرایط باید دستگاه را به روش اصولی رسوب زدایی و دوباره روشن کرد.

تنظیم نبودن فشار پکیج

اگر فشار پکیج، کمتر از بازه 1.5 تا 2 باشد، دستگاه روشن نخواهد شد. در این حالت برای رفع مشکل باید شیر پر کن پکیج را باز کنید تا فشار داخل دستگاه به حد 1.5 بار برسد.

علل خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور
یکی از علل خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور تنظیم نبودن فشار پکیج است.

تنظیم نبودن یون تشخیص شعله

یون تشخیص شعله، به بررسی وضعیت شعله دستگاه پرداخته و مشعل دستگاه را روشن نگه می‌دارد. این یون باید تمیز نگه داشته شود و در در فاصله نیم سانتی‌متری جرقه زن پکیج تنظیم شده باشد. در غیر اینصورت، دستگاه روشن نخواهد شد. برای تنظیم یون شعله، ابتدا آن را کمی سمباده بزنید و فاصله آن تا جرقه زن را تنظیم کنید.

پیشنهاد مطالعه

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور به علت خرابی سنسور NTC

سنسور NTC از بالا رفتن بیش از دما در مدار آب گرم مصرفی یا سیستم گرمایش پکیج جلوگیری می‌کند. اگر این سنسور دچار خرابی شود، پکیج روشن نمی‌شود. اگر علت روشن نشدن، خرابی سنسور ntc باشد باید در اسرع وقت برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود اقدام کرد.

برخی از مدل‌های پکیج ایران رادیاتور، در هنگام از کار افتادن یا خاموش شدن، یک کد خطا روی نمایشگر خود نشان می‌دهند که با استفاده از آن، می‌توان مشکل را ریشه‌یابی کرد.

از کار افتادن پکیج ایران رادیاتور به علت خرابی پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور، فرآیند گردش آب در مدار پکیج را آسان می‌کند. در صورتی که این قطعه دچار نقص فنی شود، دستگاه قادر به ادامه کار نخواهد بود و خاموش می‌شود در نتیجه باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

خرابی فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

فلومتر یا فلوسوئیچ، یکی از حسگرهای مسیر آب ورودی به پکیج است. در صورت ورود جریان آب، دستور روشن شدن پکیج را به برد کنترل ارسال می‌کند. پس از ارسال این فرمان، دستگاه روشن شده و پکیج به درستی کار می‌کند. بنابراین اگر این سوئیچ دچار خرابی شود، حتی اگر جریان آب باز باشد، مشعل پکیج ایران رادیاتور روشن نمی‌شود.

یکی از علائم و نشانه‌های خرابی فلوسوئیچ، آن است که پکیج در حالت زمستانه روشن می‌شود، اما در حالت تابستان، حتی با باز کردن آب گرم مصرفی نیز، دستگاه روشن نمی‌شود. در این حالت باید این حسگر را تعویض کرد تا پکیج ایران رادیاتور دوباره به کار بیافتد.

رادیاتور خرابی فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور
یکی از علل خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور خرابی فلوسوئیچ پکیج است.

خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور به علت خرابی پرشر سوئیچ هوا

پرشر سوئیچ هوا قطعه‌ایست که خروج تولیدات ناشی از احتراق را به برد پکیج اعلام کرده و پس از آن، دستور روشن شدن مشعل به پکیج ایران رادیاتور داده می‌شود. حال اگر مسیر دودکش بسته شده باشد یا این سوئیچ دچار خرابی شود، پکیج ایران رادیاتور روشن نمی‌شود یا ممکن است به محض ایجاد شعله، دوباره خاموش شود.

برای رفع این مشکل می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • دودکش را از دستگاه جدا کنید.
  • پرشر سوئیچ هوا را دوشلنگه کنید.
  • سپس دوباره عملکرد پکیج را چک کنید.
  • اگر باز هم مشکل برطرف نشود، باید ونتوری فن پکیج نیز تمیز شود.

فعال شدن سنسور دود پکیج ایران رادیاتور

اگر در مسیر دودکش و لوله‌های خروجی دود از پکیج، مانعی وجود داشته باشد که موجب انسداد دود شود، سنسور دود فعال شده و اجازه روشن شدن مشعل را نمی‌دهد. بنابراین اگر سنسور دود پکیج ایران رادیاتور روشن شود، باید مسیر خروج دود را بررسی و در صورت لزوم، انسداد آن را برطرف کنید.

خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور به علت خرابی برد

برد دستگاه، جایی است که تمامی دستورات و عملکرد دستگاه از طریق آن کنترل می‌شود. اگر پکیج شما مدام خاموش می‌شود و دلایل دیگری که موجب خاموشی آن هستند را بررسی کرده‌اید و به نتیجه نرسیده‌اید، ممکن است برد آن دچار مشکل شده باشد. در این حالت، باید برای تعویض یا تعمیر برد پکیج اقدام کنید.

با توجه به اینکه برد پکیج جزء مهم‌ترین و گران‌ترین قطعات پکیج است بهترین کار سپردن کار به یک فرد کار بلد است. اگر به دنبال تعمیرکار باتجربه و ماهر پکیج می‌گردید، می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر پکیج در اپلیکیشن یا سایت آچارباز یا تماس با شماره 54591616-021 ثبت کنید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیرکار ما در محل مورد نظر شما حاضر می‌شود و مشکل دستگاه را برطرف می‌کند.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج ایران رادیاتور آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و پکیج ایران رادیاتور است. برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج ایران رادیاتور می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر پکیج ایران رادیاتور

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام. آب ساختمون برای یه ساعت قطع شد و حالا پکیج کد خطای E1 رو نشون میده و فشار آب هم کمه. چه جوری حلش کنم؟

  2. سلام خسته پکیچ ایران رادیاتورمدل Lشوفاژ مرتب کار میکنه اگه اب داغ خالی باز کنی بازم مرتب کار میکنه ولی شیر اهرم وسط که بزاری خاموش میشه فلورگلاتور تعویض شده آن تی سی هم تعویض شست‌وشوی مبدل اولیه وثانویه هم انجام شده شیر برقی سالم پمپ شیر اهرمی وسط که میزاری خاموش میشه میشه لطفا راهنمای کنید ممنون

    1. با سلام
      کاظم عزیز، برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

      1. سلام من پکیجم از حالت زمستان میخاستم ببرم روی حالت تابستان اف شد دیگ هرچی میچرخونم روی همون حالت اف مونده دلیلش چیه

  3. سلام ما پکیج ایران رادیاتور داریم وقتی روشن میکنیم بعد یه رب خاموش میشه علت آن چیست

    1. با سلام
      سید احمد عزیز، با توجه به نکات اعلام شده در مقاله این مشکل ممکن است بدلایل مختلف بوجود آید، برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  4. سلام ما رادیاتورها مونو تازه باز کردیم شستیم پکیج ایران رادیاتور خریدیم حالا آب از رادیاتور ها به پکیج برنمیگرده اگه میش پاسخ بدین.

    1. محمد عزیز،
      زیر رادیات، پایین سمت چپ شیر برگشت را با آچار آلن باز کنید. در زیر پکیج از باز بودن تمام شیرها مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا