کنسول بازی

معرفی بهترین دسته ایکس باکس

بهترین دسته ایکس باکس

آیا شما هم از افرادی هستید که اوقات فراغت خود را با بازی‌های ایکس باکس سپری می‌کنید؟ در اینصورت به‌خوبی می‌دانید برای اینکه بتوانید تجربه دلچسبی از بازی کردن داشته باشید و در بازی‌های اول شخص، رانندگی، ورزشی و … حریفان را به‌راحتی شکست دهید باید گیم پد حرفه‌ای داشته باشید. آیا می‌دانید بهترین دسته ایکس باکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر پاسخ این سوال را نمی‌دانید در ادامه این مطلب آچارباز همراه ما باشید تا با ویژگی‌های بهترین دسته ایکس باکس آشنا شده و چند مدل از بهترین دسته های ایکس باکس را از نظر کاربران بشناسید. البته به عقیده بسیاری از کاربران، بهترین کنترلر ایکس باکس همان دسته اورجینال دستگاه است. پس اگر شما هم به این موضوع عقیده دارید باید در صورت خرابی دسته آن را تعمیر کنید. تعمیر این دسته‌ها باید با ظرافت و ابزارهای خاصی انجام شود تا به سایر قطعات آسیبی نزده و مشکلات بیشتر ایجاد نکند.

ویژگی‌های بهترین دسته ایکس باکس چیست؟

بهترین دسته ایکس باکس از نظر افراد مختلف ممکن است، متفاوت باشد. در این قسمت ما ویژگی‌هایی که به عقیده بسیاری از کاربران و تعمیرکاران در زمان بازی و تجربه کاربری اهمیت دارد را اعلام می‌کنیم.

1-    طراحی ارگونومیک و راحتی در زمان استفاده

اولین ویژگی مهم برای انتخاب بهترین کنترلر ایکس باکس، طراحی استاندارد بدنه و کیفیت ساخت قطعات آن است. این موارد موجب خوشدست شدن گیم پد و خسته نشدن دست کاربر، حین بازی می‌شود. در اینصورت می‌توانید در بازی‌هایی که سرعت عمل حرف اول را می‌زند، موفق عمل کنید و تجربه دلنشینی از زمان بازی داشته باشید. همچنین استفاده از قطعات باکیفیت موجب بالا رفتن مقاومت بدنه و عمر دسته می‌شود.

2-    سایز و وزن دسته

دومین ویژگی بهترین کنترلرهای ایکس باکس، داشتن اندازه استاندارد و مشابه دسته اورجینال دستگاه است. تولیدکنندگان دسته‌های ایکس باکس در تلاش هستند تا وزن دستگاه را بالا نبرند؛ زیرا وزن زیاد می‌تواند موجب خستگی دست بازیکن حین بازی شود یا فشردن دکمه‌ها را با مشکل مواجه کند.

3-    سیستم لرزش

سیستم لرزش بهترین کنترلرهای ایکس باکس به شکل ویژه طراحی شده که در حین بازی و شرایط حساس، موضوع را به شما اطلاع دهد. این لرزش‌ها باعث القا شدن احساس واقعی و بی‌نظیر به بازیکن در زمان بازی می‌شود. پس در زمان خرید بهترین کنترلر ایکس باکس، مدلی را انتخاب کنید که سیستم لرزش فوق العاده‌ای داشته باشد.

4-    قیمت مناسب

چهارمین ویژگی بهترین دسته ایکس باکس، مناسب بودن قیمت درکنار کیفیت بالای آن است. البته باید بدانید دسته‌هایی که قابلیت‌های ویژه دارند یا از قطعات باکیفیت ساخته شده‌اند، اغلب قیمت بالایی دارند. پس اگر می‌خواهید دسته ایکس باکس ارزان قیمتی را بخرید باید به فکر خرید گیم پد دست دوم یا مدل‌هایی باشید که قدیمی‌تر هستند یا قابلیت‌های کمتری دارند.

5-    قابلیت‌های جانبی

آخرین ویژگی ‌برای خرید بهترین دسته ایکس باکس، داشتن قابلیت‌های پیشرفته و اضافه است. این قابلیت‌ها اغلب در سنسورها، دکمه‌ها و قسمت‌های مختلف دسته تعبیه می‌شوند تا حین بازی، تجربه‌ی بهتری را برای شما رقم بزنند. از دیگر قابلیت‌های جانبی برخی از دسته‌های ایکس باکس امکان اتصال به کامپیوتر و سایر دیوایس‌ها است. در اینصورت دیگر نیازی نیست برای بازی با دستگاه‌های دیگر Joystick (دسته بازی) جدا بخرید.

همچنین برخی از دسته‌های ایکس باکس دارای لوازم جانبی مختلفی چون محافظ، برچسب مخصوص، روکش برای شوکر و … هستند. به کمک این لوازم جانبی می‌توانید از دسته خود بیشتر مراقبت کنید و ظاهر آن را به شکل بازی‌های مورد علاقه یا قهرمان‌های خود تغییر دهید.

خوشدست بودن گیم پدهای کنسول ایکس باکس
وزن زیاد کنترلرهای ایکس باکس باعث خستگی دستان شما حین بازی می‌شود.

لیست 12 مورد از بهترین دسته های ایکس باکس

حال که با ویژگی بهترین دسته ایکس باکس آشنا شدیم باید چندتا از بهترین مدل‌ها را به شما معرفی کنیم؛ تا باتوجه به خصوصیت‌شان مناسب‌ترین گزینه را برای خودتان خریداری کنید. در نظر داشته باشید برخی از این دسته‌ها فقط با یک مدل ایکس باکس سازگار است؛ اما برخی دیگر با مدل‌های مختلف ایکس باکس همخوانی دارند و حتی می‌توانید آن را برای بازی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان وصل کنید. 

1-  Xbox Elite Wireless Controller Series 2

اولین مورد از لیست بهترین کنترلرهای ایکس باکس، Elite Controller Series 2 است. این گزینه برای کاربرانی که علاقه زیادی به‌راحتی و شخصی سازی دسته دارند، بسیار مناسب است. این دسته دارای D-Pad  قابل جدا شدن، قفل‌های تریگر ماشه‌ای و استیک ماژولر است. این دسته به‌دلیل قابلیت‌هایی که دارد امکان تیراندازی سریع و هدف گذاری دقیق را برای کاربران فراهم می‌کند.

البته باید بدانید Elite  سری 2 قیمت بالایی دارد و برای کاربرانی که برای خرید دسته، محدودیت بودجه ندارند، مناسب است.

2-  Razer Wolverine Ultimate

یکی از رقبای قدرتمند برای Elite Controller Series 2، دسته Razer Wolverine Ultimate است. این دسته دارای دکمه‌های شولدر M1 و M2 است و می‌توانید آنها را با کاربرد دلخواه خود شخصی سازی کنید.

در زیر این گیم پد، 4 دکمه شبیه به تریگر وجود دارد که استفاده از دسته را در بازی‌های مختلف بسیار ساده‌تر می‌کنند.

نحوه قرارگیری دکمه‌های این دسته به شکلی است که نسبت به رقیب خود کمتر اشتباه لمس می‌شوند. علاوه بر این از D-Pad چهارجهته یا هشت‌جهته و قطعات قابل تعویض تشکیل شده است.

دکمه‌های جلوی این دسته به شکل هوشمندانه طراحی شده‌اند تا با کلیک روی آنها به سرعت پاسخ داده شود. همچنین به کمک دکمه Remap می‌توانید کارایی دکمه‌ها را مطابق میل خود تنظیم کنید.

3-  Xbox One Wireless Controller

سومین مورد از لیست بهترین دسته های ایکس باکس مربوطه به دسته اورجینال Xbox One است. با وجود اینکه چند سال است از ورود این دسته به بازار می‌گذرد، این مدل یکی از بهترین گزینه‌ها از نظر سایز، دکمه‌های جلویی، شولدر و طراحی ارگونومیک است.

4-  PowerA Enhanced Wired Controller

اگر می‌خواهید از گیم‌پدهای سیمی برای بازی کردن با ایکس باکس خود استفاده کنید، PowerA Enhanced گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. تولیدکنندگان این دسته تلاش کرده‌اند تا تمامی ویژگی‌های ظاهری و عملکردی آن مشابه دسته اورجینال باشد. این دسته دارای دو دکمه در پشت بدنه هستند که می‌توانید آنها را مطابق میل‌تان تغییر دهید. این دسته گزینه عالی برای افرادی است که به استریم بازی‌ها علاقه دارند. همچنین قیمت مناسب آن باعث شده افرادی زیادی تمایل به خریدن این مدل را داشته باشند.

5-  Hyperkin Duke

Hyperkin  یا The Duke نیز یکی از گزینه‌های بهترین دسته ایکس باکس است. این دسته به گیم پدهای اورجینال و قدیمی ایکس باکس بسیار شباهت دارد. از مشخصات این دسته ایکس باکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دسته به شکل سیمی به دستگاه وصل می‌شوند.
  • اندازه این کنترلر از بسیاری از دسته‌های موجود در بازار بزرگ‌تر است.
  • این دسته دارای طراحی کلاسیک است.
ظاهر دسته Hyperkin Duke ایکس باکس
اگر بدنبال یک دسته سیمی و باکیفیت با ظاهری کلاسیک هستید Hyperkin Duke گزینه مناسبی خواهد بود.

6-  Razer Wolverine Tournament Edition

اگر تمایل دارید که دکمه‌های دسته ایکس را بتوانید شخصی سازی کنید، مدل Tournament Edition یکی از گزینه‌های دلخواه شما خواهد بود؛ زیرا در این مدل 4 دکمه قابل تنظیم وجود دارد. در این دسته قفل‌های تریگری کوتاه تعبیه شده که لذت و هیجان بازی را به‌خوبی به بازیکن منتقل کند. این قابلیت در بازی‌های شوتر برای بالا بردن سرعت بسیار موثر است.

این دسته به صورت ارگونومیک طراحی شده و وزن کمی دارد تا کاربران حتی پس از چندساعت بازی، احساس خستگی نکنند. علاوه بر تمامی نکات بالا، این دسته دارای یک نورپردازی زیبا است که می‌تواند زیبایی دسته را چندبرابر کند.

7-  Scuf Instinct Pro

اگر بدنبال یک دسته وایرلس برای ایکس باکس خود هستید و محدودیت بودجه ندارید، مدلScuf Instinct Pro گزینه مناسب برای شما خواهد بود. این دسته یکی از گران قیمت‌ترین گیم پدهای ارائه شده برای ایکس باکس است.

حتی از نظر برخی از کاربران مدل‌های شخصی سازی شده این دسته ممکن است گران‌تر از یک ایکس باکس کامل برای شما دربیاید. در این مدل دکمه‌ها به نحوی کار گذاشته شده‌اند تا کاربر راحت‌ترین حالت ممکن را تجربه کند.

برای مثال دکمه‌های عقب از شکل پدال سنتی شبیه ماشه شده‌اند تا شما در بازی‌های تیراندازی بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. جنس دستگاه، دکمه‌های پشتی و حتی hair trigger در این دسته به نحوی طراحی شده که بیشترین لذت را از بازی کردن با آن ببرید. البته نکته منفی این دسته هم داشتن دو باتری AA به جای باتری‌های لیتیون یون داخلی است.

پیشنهاد مطالعه

8-  Nacon Revolution X

اگر با دسته‌های سیمی مشکلی ندارید و می‌خواهید یک دسته مقرون به صرفه برای ایکس باکس‌تان خریداری کنید، Revolution X مدلی مناسب خواهد بود. برای این دسته نرم افزاری مخصوص برای شخصی سازی دکمه‌ها وجود دارد؛ در نتیجه با یک قیمت مقرون به‌صرفه می‌توانید تمامی دکمه‌ها و لوازم جانبی را کنترل کنید.

از این دسته می‌توانید برای انجام بازی‌های کامپیوتری در ویندوزتان نیز استفاده کنید. این دسته همچنین یک نورپردازی جذاب دارد که به کمک برنامه‌های شخصی سازی می‌توانید نور آن را تغییر دهید.

9-  Nacon Pro Compact

Nacon Pro Compact نیز در لیست بهترین کنترلر ایکس باکس جزء دسته‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرد. این دسته با یک سیم به طول 3 متر عرضه می‌شود تا دیگر نگران تمام شدن باتری یا فاصله از دستگاه نباشید. در این دسته نیز می‌توانید کاربرد دکمه‌ها را شخصی سازی کرده و حساسیت آنالوگ و تریگرها را مطابق میل خود و بازی مورد علاقه‌تان تغییر دهید. 

10-  Turtle Beach Recon

Turtle Beach Recon نیز یکی از بهترین کنترلرهای ایکس باکس سیمی است که با کابل USB-C به ایکس باکس وصل می‌شود. این دسته امکان کنترل صوتی قدرتمندی دارد و قیمت آن زیر 100 دلار است؛ در نتیجه بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف می‌توانید از قابلیت‌های حرفه دسته‌های ایکس باکس استفاده کنید.

البته از نظر بسیاری از علاقه مندان به ایکس باکس، فرم قرارگیری دکمه‌های این دسته در محل درستی نیست و این باعث می‌شود در بازی‌های مسابقه‌ای به سختی بتوانید برنده شوید. به کمک این کنترلر می‌توانید صدای کلی بازی، صدای چت، اکولایزر و … را تنظیم کنید. البته یکی از قابلیت‌های این دسته امکان تنظیم حساسیت دکمه هاست که می‌تواند در بازی‌های اکشن و تیراندازی فاکتور مهمی برای پیروزی شما باشد.

بدنه این دسته از جنس پلاستیک است اما دستگیره‌های آن لاستیکی شکل هستند و در دست به‌راحتی جای می‌گیرند. اما دکمه‌های آن از نظر کاربران سفت هستند و می‌تواند در طولانی مدت باعث خستگی دستان شما شود.

11-  Xbox Design Lab

اگر می‌‌خواهید بهترین دسته ایکس باکس‌تان از نظر رنگ بدنه و جنس دکمه‌ها منحصربفرد باشد باید به فکر خرید مدل‌های Xbox Design Lab باشید. در این مدل‌ها می‌توانید جنس و رنگ بدنه، میله‌های آنالوگ، ماشه، D-Pad و … را مطابق میل خود سفارش دهید. همچنین می‌توانید از طرح‌های از پیش اجرا شده یا پیشنهادی خود شرکت، استفاده کنید.

در نظر داشته باشید در این مدل‌ها نمی‌توانید امکانات اضافه که روی دسته اصلی ایکس باکس وجود ندارد را اضافه کنید؛ بلکه تنها می‌توانید جنس و رنگ دسته‌ها را سفارشی کنید.

وزن زیاد کنترلرهای ایکس باکس باعث خستگی دستان شما حین بازی می‌شود.

12- Evil Shift for Xbox

آخرین مورد از لیست بهترین دسته های ایکس باکس Evil Shift for Xbox است. این دسته مقداری طراحی بدنه خود را نسبت به دسته اصلی ایکس باکس تغییر داده تا بتواند راحت‌تر نیازهای کاربران را پاسخ بدهد.

دکمه‌های این دسته حساسیت خوبی دارند و به‌راحتی می‌توانید بازی‌های تیراندازی و اکشن را با آنها بازی کنید؛ یک لمس کوچک روی دکمه‌ها کافیست تا دسته فرمان تیراندازی را صادر کند. در این برنامه برای تغییر کاربری دکمه‌ها نیاز به برنامه خاصی نیست و فقط با فشردن دکمه View می‌توانید این کار را انجام دهید.

در این مدل حتی می‌توانید دکمه و ماشه‌ها را لمسی کنید و بلافاصله مانند کلیک کردن ماوس کامپیوتر پاسخ می‌دهند. این دکمه‌ها برای بازی‌های تیراندازی مناسب هستند اما اگر به بازی‌های رانندگی علاقه دارید باید بدانید ممکن است دقت کار را پایین بیاورند.

البته همه این قابلیت‌ها در کنار هم به بالا رفتن قیمت دسته منجر می‌شود؛ در نتیجه اگر برای خرید دسته محدودیت بودجه دارید، بهتر است سراغ مدل‌های ارزان قیمت‌تر بروید.

آنچه درباره بهترین دسته های ایکس باکس آموختیم

در این مطلب سعی کردیم ویژگی بهترین دسته های ایکس باکس را بیان و 12 مورد از بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم. با خرید این دسته‌ها می‌توانید تجربه دلنشینی را حین بازی با ایکس باکس خود تجربه کنید. حتی با وصل کردن آنها به موبایل یا کامپیوتر خود می‌توانید بازی‌های دلخواه خود را با دسته محبوب خود بازی کنید و هزینه مجزا برای خرید گیم پد جدید پرداخت نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا