ماشین لباسشویی

راهنمای خرید لباسشویی بوش | 5 تا از بهترین مدل لباسشویی بوش

راهنمای خرید لباسشویی بوش

لباسشویی از آن دست وسایلی است که انتظار داریم در ازای قیمت بالایی که برای خریدش می‌پردازیم، تا سال‌ها عمر کند. یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای لباسشویی‌ در بازار، برند بوش است. اگر بین خرید لباسشویی بوش و سایر برندها تردید دارید در ادامه این مطلب آچارباز با ما همراه باشید؛ زیرا در این راهنمای خرید لباسشویی بوش قصد داریم فاکتورهایی را که برای خرید لباسشویی باید مد نظر داشته باشید، بررسی کرده و در نهایت، 5 تا از بهترین محصولات بوش را همراه با مشخصات آن‌ها معرفی کنیم.

راهنمای خرید لباسشویی بوش | توجه به نکات مهم!

پیش از آنکه با بهترین مدل لباسشویی بوش آشنا شوید، بهتر است مهم‌ترین نکاتی را که باید هنگام خرید ماشین لباشویی بوش مد نظر قرار دهید، بدانید. در زیر، این فاکتورهای مهم را به‌تفضیل مورد بررسی قرار داده‌ایم:

ظرفیت لباسشویی

در انتخاب لباسشویی، به تعداد اعضای خانواده و تعداد دفعات شستشو دقت کنید؛ زیرا در صورتی‌که ظرفیت لباسشویی بیش از ظرفیت مورد نیاز شما باشد، باعث مصرف بیش از حد برق خواهد شد.

شرکت بوش، لباسشویی‌های خود را با ظرفیت 6، 7، 8 یا 9 کیلوگرمی به بازار عرضه کرده است که شما می‌توانید با توجه به دفعات شستشوی لباس در هفته و تعداد اعضای خانواده، بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که در سال‌ها اخیر، شرکت بوش از سنسور تشخیص وزن در محصولات خود استفاده کرده است؛ از طریق این سنسور، دستگاه لباس‌های موجود در دیگ را وزن کرده و روند شستشو و آبکشی را بر اساس وزن لباس‌ها تنظیم می‌کند.

رنگ و مدل ماشین لباسشویی

برند معتبر بوش، لباسشویی‌های خود را در سه رنگ استیل، سفید و نقره‌ای تولید کرده است و هریک از آن‌ها از نظر ظاهری، جذابیت ویژه‌ای دارند. این شرکت طی تقریبا صد سال فعالیت، پنج نسل از با کیفیت‌ترین لباسشویی‌ها را به بازار جهانی عرضه کرده است. در ادامه مطلب راهنمای خرید لباسشویی بوش پنج نسل لباسشویی‌های برند بوش را معرفی کرده‌ایم:

پنل جلوی لباسشویی بوش
سری Home professional، جدیدترین محصولات برند بوش هستند.

نسل  یا سری Home professional

این سری لباسشویی بوش گران‌ترین و به‌روزترین لباسشویی در بین سری‌های دیگر است. در طراحی و ساخت این سری بالاترین کیفیت مواد اولیه و تکنولوژی‌های روز دنیا به‌کار رفته‌است. این سری نسل از لباس‌شوی‌های بوش، علاوه بر برنامه‌های اصلی، 16 برنامه لکه‌بری هم دارد و مجهز به مانیتور رنگی و دیجیتال است.

لباسشویی بوش سری 8

این لباسشویی‌ها مانیتور LCD دارند و در آن‌ها تک‌ جداره است. این محصول علاوه بر برنامه‌های اصلی، فقط 4 برنامه لکه‌بری دارد و در دورنگ سفید و استیل تولید شده‌است. قیمت لباسشویی‌های سری 8 پایین‌تر از سری Home professional است.

لباسشویی بوش سری 4 و 6

این دو سری لباسشویی به سفارش کشور آلمان، با همان کیفیت در ترکیه و اسپانیا مونتاژ شده‌اند. ظرفیت این لباسشویی‌ها بین 6 تا 9  کیلوگرم است و قیمت آن در مقایسه با دو سری قبلی پایین‌تر است‌.

لباسشویی بوش سری 2

لباسشویی‌های سری 2 دارای 15 برنامه اصلی شستشو هستند که تمام نیازهای اصلی شما را برای انواع شستشو پوشش می‌دهند. از آنجایی که لباسشویی‌های این نسل نسبت به مدل‌های بعدی امکانات کمتری دارند، قیمتشان نیز پایین‌تر است.

دور موتور لباسشویی

یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی ماشین لباسشویی که در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش باید به آن توجه کنید، دور موتور آن است. شاید بپرسید که این شاخص دقیقا به چه معناست و چه تاثیری بر عملکرد دستگاه دارد؟

دور موتور، در واقع به حداکثر سرعت چرخش دیگ ماشین لباسشویی در مرحله آبگیری و خشک‌کردن لباس‌ها اشاره دارد. این سرعت، بر میزان آبگیری لباس‌ها و در نتیجه زمان خشک شدن آن‌ها تاثیرگذار است؛ هرچه دور موتور بالاتر باشد، لباس‌ها سریع‌تر خشک می‌شوند.

حداکثر قدرت موتورهای ماشین لباسشویی بوش، 1600 وات است. با این حال، وقتی برند بوش را برای خرید ماشین لباسشویی انتخاب می‌کنید، نیازی نیست نگران دوام موتور باشید یا در رابطه با عدد دور موتور وسواس به‌خرج دهید. چون در برخی موارد، ممکن است بالابودن دور موتور، به الیاف لباس آسیب برساند و عمر مفید آن را کاهش دهد.

بررسی نقش دور موتور لباسشویی در عملکرد آن
لباسشویی‌های سری 4 و 6 بوش در کشورهای ترکیه و اسپانیا مونتاژ شده است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید لباسشویی بوش باید به آن اشاره کنیم، گارانتی و خدمات پس از فروش است. هر دستگاهی ممکن است در طول زمان دچار نقص فنی شود و در این شرایط، وجود یک شبکه خدمات پس از فروش قوی و قابل اعتماد، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

شبکه گسترده نمایندگی‌های این شرکت در سراسر جهان، از جمله ایران، تضمین می‌کند که در صورت بروز هرگونه مشکل، به خدمات تعمیر و نگهداری به‌راحتی دسترسی خواهید داشت. توصیه می‌کنیم برای اطمینان از اصالت محصول و بهره‌مندی از خدمات پس از فروش معتبر، تنها از نمایندگی‌های رسمی بوش، لباسشویی بخرید.

نوع موتور | با تسمه یا بدون تسمه!

لباسشویی‌ها از نظر نوع موتور به دو گروه، تسمه‌دار و بدون تسمه تقسیم می‌شوند:

  • لباسشویی بدون تسمه (Direct Drive): موتور این لباسشویی‌ها در پشت‌شان قرار دارد و بدون نیاز به تسمه، محفظه دیگ را می‌چرخاند. با مصرف کمترین میزان انرژی، سرعت چرخش این موتورها تا 3000 دور در دقیقه هم می‌رسدٰ. عیب بزرگ این لباسشویی‌ها فاصله کم بین موتور و دیگ است که باعث شده در برابر ضربه و نوسانات برق آسیب‌پذیرتر باشد. تعمیر لباسشویی‌های بدون‌تسمه، هزینه خیلی زیادی دارد.
  • لباسشویی‌های تسمه‌دار (Belt Drive): موتور در این لباسشویی‌ها در کف ‌قرار دارد و با تسمه، محفظه دیگ را به چرخش درمی‌آورد. این لباسشویی‌ها،  شستن و خشک کردن کمترین لرزش و صدا را دارند. این موتورها عمر بیشتری دارند و هزینه تعمیر آن‌ها نیز پایین‌تر است.
معرفی موتورهای تسمه‌دار و بدون تسمه
موتورهای تسمه‌دار، طول عمر بیشتر و لرزش و صدای کمتری دارند.

قابلیت‌های ماشین لباسشویی

هر چه میزان قابلیت‌های یک لباسشویی بیشتر باشد، برای خرید آن نیز باید پول بیشتری بپردازید. در نتیجه، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که نیازها و شرایط شما را به‌خوبی پوشش دهد تا مجبور نباشید هزینه اضافی خرج کنید. برای مثال اگر تمام اعضای خانواده بزرگسال هستند، نیازی نیست لباسشویی شما برنامه شستشو لباس کودک و نوزاد را داشته باشد.

شرکت بوش همواره سعی داشته در تولید لباسشویی‌هایش هر آنچه را که شما بعنوان یک کاربر از لباسشویی امروزی انتظار دارید، به کمک تکنولوژی‌های جدید، برآورده کند. در جدول زیر ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های به‌کار رفته در بهترین مدل لباسشویی بوش به‌طور مختصر ارائه شده است:

تکنولوژی (I-DOS)این تکنولوژی، سنسورهایی برای تشخیص وزن و میزان کثیفی لباس‌ها ارائه می‌کند، تا بر اساس این موارد، میزان مشخصی از مواد شوینده و آب وارد دیگ شود. این سنسور مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
تکنولوژی (Active Oxygen)این تکنولوژی با استفاده از مولکول‌های اکسیژن به‌صورت مه سرد، لباس‌ها بطور کامل میکروب‌‌زدایی می‌کند. از این برنامه می‌توانید برای ضدعفونی کردن ملحفه‌ها، لباس نوزادان و یا افرادی که بیمار هستند، استفاده کنید.
تکنولوژی (Ecosilence Drive)این تکنولوژی اصطکاک در محفظه موتور را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه، موجب می‌شود مصرف انرژی و لرزش و صدا به‌حداقل برسد و عمر مفید لباسشویی‌های بوش افزایش پیدا کند.
تکنولوژی (Active Water)این تکنولوژی مجهز به سنسورهایی برای تشخیص وزن، جنس و میزان کثیفی لباس‌ها است تا بتواند با مصرف کمترین انرژی، بهترین شستشو را انجام دهد. این تکنولوژی در حفظ محیط زیست نیز تاثیرگذار است.
تکنولوژی (Dario Drum)سازوکار این تکنولوژی به این صورت است که از طریق نفوذ پرقدرت و سریع آب به الیاف پارچه، می‌تواند لکه‌های قوی را به‌خوبی پاک کند.
تکنولوژی Aqua stopبا وجود این تکنولوژی در لباسشویی‌ها، در صورت بروز هرگونه نشتی، جریان آب قطع شده و عملیات شستشو به‌طور کامل متوقف می‌شود.
تکنولوژی Home connectاز طریق این فناوری، شما می‌توانید حتی در زمان‌هایی که خانه نیستید، دستورات لازم را اعمال کنید تا  هر زمان که به خانه می‌رسید، لباس‌ها شسته شده باشند.

برچسب انرژی

برچسب انرژی، شاخصی برای تخمین میزان مصرف انرژی دستگاه است. کمپانی بوش به عنوان یکی از پیشگامان صنعت لوازم خانگی، همواره بر کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست تاکید داشته است.

از این رو، تمامی ماشین لباسشویی‌های بوش دارای برچسب انرژی سبز با بالاترین کلاس انرژی (+++A) هستند؛ یعنی این دستگاه‌ها بهینه‌ترین عملکرد را با کمترین میزان مصرف انرژی ارائه می‌دهند. این لباسشویی‌ها با مدیریت هوشمندانه مصرف آب، برق و مواد شوینده، ضمن حفظ کیفیت شستشو، به کاهش آلودگی محیط زیست نیز کمک می‌کنند.

اهمیت برچسب انرژی برای خرید لباسشویی
لباسشویی‌های بوش با برچسب انرژی +++A کمترین میزان مصرف برق، آب و مواد شوینده را دارند.

بودجه

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب لباسشویی، قیمت آن است. با توجه به تنوع بالای مدل‌های ماشین لباسشویی بوش، هنگام خرید با محصولاتی با رنج قیمتی مختلف مواجه خواهید شد. هرچند امکانات و قابلیت‌های بیشتر، معمولا به معنای قیمت بالاتر است، اما این بدان معنا نیست که باید گران‌ترین مدل را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید، نیازها و اولویت‌های خود را به دقت بررسی کرده و مدلی را انتخاب کنید که در عین برخورداری از قابلیت‌های لازم برای استفاده روزمره شما، قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه

بهترین مدل لباسشویی بوش برای خرید

حال که با راهنمای خرید لباسشویی بوش آشنا شدیم و دانستیم که چه نکاتی را باید برای خرید لباسشویی مد نظر قرار دهیم، وقت آن است که بهترین مدل لباسشویی بوش را معرفی کنیم. در زیر، 5 مورد از بهترین مدل‌های موجود در بازار را همراه با مشخصات فنی آن‌ها به شما معرفی کرده‌ایم:

1. لباسشویی بوش مدل WAY32862

ماشین لباسشویی مدل WAY32862 از سری Home professional، با قابلیت‌ها و تکنولوژی‌ها منحصربه‌فرد خود، می‌تواند بهترین مدل لباسشویی بوش باشد.

در تولید و ساخت این لباسشویی، از جدیدترین تکنولوژی‌ها مثل تکنولوژی Active oxygen برای ازبین بردن باکتری‌ها، تکنولوژی (Ecosilence Drive) برای به‌حداقل رساندن صدا و لرزش، تکنولوژی Active water برای بهترین شستشو با کمترین مصرف انرژی و تکنولوژی Dario Drum برای از بین بردن لکه‌های قوی استفاده شده‌است.

در زیر، مهم‌ترین قابلیت‌ها و مشخصات فنی این محصول معرفی شده است:

لباسشویی‌های جدید بوش این امکان را به شما می‌دهند که با گوشی و از راه دور لباسشویی خانه‌تان را کنترل کنید.

  • ظرفیت: 9 کیلوگرم
  • سرعت چرخش موتور: 1600 دور در دقیقه
  • برچسب انرژی: A+++
  • سیستم ایمنی: قفل کودک و Aqua stop برای جلوگیری از نشتی آب
  • نوع موتور: تسمه‌‌ای
  • قابلیت اتصال به اینترنت
  • سنسور تشخیص کف و تشخیص وزن لباس
  • قابلیت بارگیری مجدد لباس
لباسشویی بوش مدل WAY32862
لباسشویی بوش مدل WAY32862، از بهترین مئدل

2. لباسشویی بوش مدل WAW325X0ME

این مدل، از لباسشویی‌های سری 8 بوش است. موتور قدرتمند، بدنه استیل ضدزنگ و مقاوم در برابر ضربه و رطوبت از ویژگی‌های این مدل است. قابلیت‌های مختلف این لباسشویی عبارتند از:

  • ظرفیت: 8 کیلوگرم
  • سرعت چرخش موتور: 1600 دور در دقیقه
  • برچسب انرژی: A+++
  • سیستم ایمنی: قفل کودک و Aqua stop برای جلوگیری از نشتی آب
  • نوع موتور: تسمه‌‌ای
  • قابلیت تاخیر شستشو1 تا 24 ساعت
  • سنسور تشخیص وزن لباس
  • امکان اضافه‌کردن لباس بعد از شروع شستشو
  • قابلیت تشخیص کف و آبکشی اضافه

3. لباسشویی بوش مدل WGA142X0GC

این محصول، از لباسشویی‌های نسل 4 شرکت بوش است. این لباسشویی، موتوری اکوسایلنس و تسمه‌ای دارد که موجب شده در عین قدرت بالا، لباس‌ها با مصرف انرژی کمتری شسته شوند. قابلیت‌های مختلف این محصول عبارتند از:

  • ظرفیت: 9 کیلوگرم
  • سرعت چرخش موتور: 1200 دور در دقیقه
  • برچسب انرژی: A+++
  • سیستم ایمنی: قفل کودک
  • نوع موتور: تسمه‌‌ای
  • قابلیت تاخیر در شستشو
  • برنامه شستشو سریع 15 تا 30 دقیقه‌ای
  • سنسور تشخیص وزن لباس
  • امکان اضافه‌کردن لباس بعد از شروع شستشو
  • قابلیت تشخیص کف و آبکشی اضافه
  • قابلیت شستشو سه‌بعدی (ورود آب از سه جهت مختلف برای بالابردن کیفیت شستشو)

4. ماشین لباسشویی بوش مدل WAX28EH1GB

اگر به‌دنبال یک ماشین لباسشویی پیشرفته و کارآمد هستید، این لباسشویی از سری 8 محصولات بوش گزینه مناسبی برای شما است. با انتخاب این مدل، از فناوری روز دنیا و کیفیت بالای برند بوش بهره‌مند شده و تا سال‌های سال، از خرید لباسشویی جدید بی‌نیاز خواهید شد. در زیر، تعدادی از مشخصات فنی کلیدی و قابلیت‌های لباسشویی، معرفی شده‌است:

  • ظرفیت: 9 کیلوگرم
  • سرعت چرخش موتور: 1400 دور در دقیقه
  • برچسب انرژی: A+++
  • سیستم ایمنی: قفل کودک و Aqua stop برای جلوگیری از نشتی آب
  • نوع موتور: تسمه‌‌ای
  • سنسور تشخیص کف
  • سنسور تشخیص وزن لباس
  • امکان اضافه‌کردن لباس بعد از شروع شستشو
  • برخورداری از 14 حالت مختلف برای شستشو
  • سیستم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • شستشوی عالی البسه در حجم بالا
لباسشویی بوش مدل WAX28EH1GB
لباسشویی بوش مدل WAX28EH1GB از بهترین محصولات شرکت بوش است.

5. ماشین لباسشویی بوش مدل WAU28PH9GB

این محصول، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های برند بوش است و در فهرست بهترین مدل لباسشویی بوش، جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از قابلیت‌های ویژه این لباسشویی که محبوبیت آن را در میان مشتریان بودش دوچندان کرده، قابلیت وصل‌شدن به تلفن همراه از طریق وایفای است. این قابلیت، به شما کمک می‌کند که دستگاه را از راه دور کنترل و حتی تنظیم کنید. در زیر، مهم‌ترین قابلیت‌ها و مشخصات فنی این لباسشویی، معرفی شده‌است:

  • ظرفیت: 9 کیلوگرم
  • سرعت چرخش موتور: 1400 دور در دقیقه
  • برچسب انرژی: A+++
  • سیستم ایمنی: قفل کودک و Aqua stop برای جلوگیری از نشتی آب
  • نوع موتور: تسمه‌‌ای
  • قدرت بالا و صدای کم
  • برخورداری از 14 حالت مختلف برای شستشو
  • شستشوی عالی البسه در حجم بالا
  • امکان اضافه‌کردن لباس بعد از شروع شستشو
  • سنسور تشخیص وزن لباس

زیبایی و کیفیت، اصلی‌ترین مشخصه لباسشویی‌های بوش!

ظاهر زیبا و کیفیت بالای محصولات برند بوش باعث شده سالها در صدر بازار لوازم خانگی باقی بمانند. در مقاله راهنمای خرید لباسشویی بوش، نکاتی را که باید در زمان خرید لباسشویی مدنظر قرار دهید، بررسی و در مورد فناوری‌های بکار رفته در لباسشوی‌های بوش باهم صحبت کردیم؛ در آخر نیز 5 مدل از بهترین مدل لباسشویی بوش را به شما معرفی کردیم. آیا تابه‌حال از محصولات برند بوش استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را چطور ارزیابی می‌کنید؟ می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا