×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

خرید انواع ماشین‌ لباسشویی

چطو یک ماشین لباسشویی خوب پیدا کنیم؟ تهیه‌ی یک ماشین لباسشویی مقرون به صرفه و کارآمد یکی از دغدغه‌هایی است که اکثر زوج‌های جوان با آن روبه‌رو هستند چرا که می‌خواهند در ابتدای زندگی‌شان هم از کیفیت یک لباسشویی و هم از قیمت مناسب آن اطمینان پیدا کنند. اگر قصد خرید ماشین لباسشویی برای منزل‌تان را دارید پیشنهاد می‌کنیم با آچارباز در این مقاله همراه باشید و همه‌ی دغدغه‌ها و نگرانی‌های‌تان را فراموش کنید.

توجه کردن به مواردی که در ادامه مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند، به شما کمک می‌کند، تا با ویژگی‌ ماشین‌های لباسشویی بهتر آشنا شوید و خریدی فوق‌العاده‌ داشته باشید.

انواع ماشین لباسشویی (اتوماتیک و نیمه اتوماتیک یا دستی)

ماشین‌های لباسشویی به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک یا دستی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. شناخت ویژگی‌ها و یادگیری نحوه‌ی درست استفاده از آن‌ها در کارایی بهتر آن‌ها تاثیر گذار است.

پیشنهاد مطالعه

ماشین لباسشویی اتوماتیک

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک نسبت به لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک فضای کمتری را اشغال می‌کنند و برای کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند گزینه‌ی بهتری بنظر می‌رسند. به لباسشویی‌های اتوماتیک می‌توان برنامه داد و به آن‌ها توضیح داد که هر کدام از انواع پارچه‌ها را چطور شستشو کنند؛ مثلا اینکه از شوینده‌ی خاصی برای‌شان استفاده شود یا در مدت زمان مشخص شده‌ای شستشو شوند. عمر طولانی و مفید و همچنین دوام بالا از ویژگی‌های دیگری است که لباسشویی‌های اتوماتیک از آن برخوردارند. و ویژگی دیگری که این نوع را متمایز می‌کند استفاده از آن در زمان‌هایی است که خارج از منزل هستیم.

پیشنهاد مطالعه

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک یا دستی

لباسشویی‌های غیر اتوماتیک برای شستن و خشک کردن لباس‌ها از دو بخش مجزا استفاده می‌کنند یعنی باید یک مداخله‌ی دستی هم انجام شود تا بتوان لباس‌ها را خشک کرد. در این نوع می‌توان عملکرد ماشین لباسشویی را متوقف کرد و لکه‌هایی که با شستشوی ماشین از بین نمی‌روند را با دست از بین برد و سپس آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی قرار داد تا فرایند شستشو ادامه پیدا کند. و همچنین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک به دلیل داشتن عملکرد ساده‌تر دارای قدرت کمتری هستند که در نهایت باعث صرف انرژی کمتری می‌شود و شیوه‌ی تعمیر آن‌ها را آسان‌تر خواهد کرد.

ظرفیت مناسب یک لباسشویی خانگی بسته به تعداد افراد خانواده دارد.

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک
ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک برای شستن و خشک کردن از دو بخش مجزا استفاده می‌کنند.

لباسشویی درب از جلو یا درب از بالا بخرم؟

خرید ماشین لباسشویی درب از جلو و درب از بالا بستگی به سلیقه‌ و شرایط خودتان دارد که آیا می‌توانید از آن استفاده کنید یا خیر. ماشین‌های لباسشویی درب از جلو و درب از بالا هر کدام ویژگی‌هایی دارند که بسته به شرایط شما می‌توانند برای‌تان مناسب باشند.

ماشین‌های لباسشویی درب از جلو دارای درامی افقی‌اند که به کمک موتور لباس‌ها را می‌شویند و آن‌ها را به چرخش درمی‌آورند اما ماشین‌های لباسشویی درب از بالا دارای درام عمودی‌اند و یک پروانه‌ی مرکزی در آن‌ها لباس‌ها را به حرکت درمی‌آورد.‌ لباسشویی‌های درب از بالا از لباسشویی‌های درب از جلو ارزان‌تر هستند و قدرت شویندگی‌شان نیز به مراتب پایین‌تر از لباسشویی‌های درب از جلو است. شاید ویژگی‌هایی که این نوع ماشین لباسشویی را از لباسشویی درب از جلو متمایز می‌کند. انعطاف پذیری بیشتر، مدت زمان شستشوی کمتر و همچنین امکان اضافه کردن لباس‌ها در حین شستشو باشند.

مصرف انرژی و آب مناسب، اندازه‌ی متناسب، امکان شستشوی لباس‌های ظریف و حساس، امکان خشک کردن لباس‌ها و داشتن برنامه‌های زیاد برای شستشو از ویژگی‌های لباسشویی‌های درب از جلو است که به احتمال بسیار زیاد انتخاب اکثریت خانواده‌ها است.

پیشنهاد مطالعه

ظرفیت مناسب لباسشویی خانگی چقدر باید باشد؟

ظرفیت مناسب یک لباسشویی خانگی بسته به تعداد افراد خانواده دارد. برای مثال برای یک خانواده‌ی دو نفره به خرید ماشین لباسشویی‌‌ دارای ظرفیت ۶ کیلوگرم پیشنهاد می‌شود. همینطور خانواده‌های پرجمعیت‌تر بهتر است از ماشین لباسشویی‌هایی با ظرفیت ۸ کیلوگرم و بیشتر از آن استفاده کنند. ظرفیتی که برای ماشین‌های لباسشویی در نظر گرفته می‌شود اغلب کمتر از آن چیزی است که گفته شده است به همین دلیل بهتر است لباس‌های کمتری را در ماشین لباسشویی قرار داده و بشویید.

ظرفیت تعداد اعضای خانواده
6 کیلویی 1-2 نفر
7 کیلویی 3 نفر
8 کیلویی 4-6 نفر
10 کیلویی 6-10 نفر

توجه به جنس بدنه (پلاستیک یا پورسلین در مقابل استیل ضد زنگ)

کیفیت جنس بدنه‌ی ماشین لباسشویی یکی از موارد مهمی است که باید از آن اطمینان حاصل کرد. این بخش از ماشین لباسشویی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و کیفیت بالای آن باعث عمر بیشتر لباسشویی می‌شود. درامِ لباسشویی‌هایی که قیمت ارزان‌تری دارند از جنس پلاستیک‌های محکم و یا سرامیک ساخته می‌شوند اما لباسشویی‌های گران قیمت‌تر از جنس استیل ضد زنگ هستند که کارایی بیشتری دارند.

نوع چرخش یا حرکت درام (تسمه‌ای و بدون تسمه‌ای)

ماشین‌ لباسشویی‌های مدرن به دو صورت درام را به چرخش درمی‌آورند، با استفاده از تسمه و بدون استفاده از تسمه. در نوع اول تسمه باعث اتصال موتور به درام می‌شود و به صورت غیر مستقیم آن را می‌چرخاند اما در نوع دوم درام به‌صورت مستقیم به موتور متصل است.‌ خرید ماشین لباسشویی بدون تسمه هزینه‌ی بیشتری را می‌طلبد چرا که به دلیل حرکت کمتر سروصدای کمتری دارد، روی درام تمرکز و کنترل بیشتری دارد و می‌تواند به آن برنامه بدهد.

پیشنهاد مطالعه

امکانات ماشین لباسشویی‌های جدید

ماشین‌های لباسشویی جدید دارای امکانات ویژه‌ای هستند که هم استفاده‌ی‌ افراد را آسان‌تر کرده است و هم قیمت بالاتری را به آن‌ها اختصاص داده است. افراد گاهی در خرید ماشین‌های لباسشویی دچار سردرگمی و دلهره می‌شوند که آیا انتخاب درستی کرده‌اند یا خیر اما بهتر است متوجه این موضوع باشند که بهترین نوع ماشین لباسشویی همانی است که متناسب شرایط‌شان باشد.

امکانات ماشین لباسشویی
افراد برای سهولت و رفاه خودشان بهتر است از ماشین‌های لباسشویی متناسب با نیازهایشان استفاده کنند.
پیشنهاد مطالعه

راهنمای خرید لباسشویی ال جی

شرکت ال‌جی یکی از برندهای مناسب در طراحی ماشین‌ لباسشویی است که اضافه کردن ویژگی‌های خاص به لباسشویی‌ها این برند را منحصر به فرد کرده است. برخی از این خصوصیات جذاب عبارت‌اند از استفاده از رنگ‌های متنوع، پنل کنترل کاربر پسند، داشتن ظرفیت‌ها و در نتیجه اندازه‌های مختلف، ترکیب کردن ۶ حرکتِ شستشوی مختلف، داشتن موتورهای بدون تسمه، استفاده از ویژگی “Turbowash”، داشتن دفتر نمایندگی در ایران.

پیشنهاد مطالعه

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

از جمله ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این ماشین لباسشویی آلمانی که از بهترین برندهای جهانی است می‌توان به داشتن برنامه‌ی شستشوی‌ مختلف با صرفه‌جویی کردن در زمان و انرژی، طراحی درام فوق‌العاده، برنامه‌ی شستشوی مناسب برای افرادی که دچار آلرژی هستند، چرخش ecosilence که باعث کاهش اصطکاک موتور می‌شود اشاره کرد. تعمیر ماشین لباسشویی بوش این مدل نسبت به مدل‌های ال جی و سامسونگ نیاز به هزینه‌ی بیشتری دارد اما کیفیت فوق‌العاده‌ی آن را نمی‌توان نادیده گرفت و به خرید آن نپرداخت.

پیشنهاد مطالعه

راهنمای خرید لباسشویی سامسونگ

سامسونگ یکی دیگر از شرکت‌های موفق تولید کننده‌ی ماشین لباسشویی است که نمایندگی آن را می‌توان در اکثر کشورها دید. برخی از ویژگی‌هایی که این برند ماشین لباسشویی را معتبر کرده‌اند عبارت‌اند از ویژگی Addwash که امکان اضافه کردن لباس‌ها در حین شستشو را ایجاد می‌کند، Ecobubble یا همان شستشوی حبابی، ویژگی activewash سینی‌ای را اضافه می‌کند که لباس‌های لکه‌دار را ابتدا بتوان با دست شست و سپس لباسشویی را روشن کرد و همچنین چرخش بسیار سریع، دارا بودن تکنولوژی‌ای که ارتعاش را کم می‌کند و کشوی مناسب شستشوی جانبی از ویژگی‌های جذاب دیگر این برند ماشین لباسشویی هستند.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا