×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی درب از بالا بهتر است یا لباسشویی درب از جلو؟

ماشین لباسشویی درب از جلو یا درب از بالا

ماشین‌های لباسشویی در دو مدل درب از بالا یا سطلی و درب از جلو در بازار عرضه می‌شوند. ممکن است هنگام خرید نام‌هایی چون لباسشویی سطلی به جای درب از بالا و درب شیشه‌ای به جای درب از روبرو به گوش شما بخورد. هر دو مورد مزایا و معایب خاص خود را داشته و با یکدیگر در برخی موارد متفاوت هستند. افراد باید به هنگام خرید این محصول، به آنها توجه کنند. از جمله‌ی این تفاوت‌ها می‌توان به میزان مصرف انرژی، میزان سرعت عمل در شستشو، میزان تمیزی، عمر دستگاه، کارایی، بو دهی، قیمت، هزینه تعمیر لباسشویی و… اشاره کرد. در این مقاله از آچارباز به بررسی این فاکتورها در لباسشویی‌های درب از بالا و درب از روبرو می‌پردازیم.


مصرف انرژی و آب در لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

لباسشویی وسیله پر مصرفی است. اما بین ماشین لباسشویی درب از بالا (سطلی) و درب از جلو کدام یک میزان مصرف کمتری در دو مورد آب و انرژی برق را دارند؟ محققان با آزمایش‌های مختلف متوجه شده‌اند که ماشین لباسشویی‌های درب از روبرو، مصرف آب کمتری دارند. در مصرف انرژی هم لباسشویی‌های درب از مقابل یا روبرو، به صرفه‌تر هستند. چون که این نوع از لباسشویی‌ها از تکنولوژی بهتری برخوردارند و به همین علت مصرف برق کمتری نسبت به ماشین لباسشویی‌های درب از بالا دارند.

پیشنهاد مطالعه

سرعت شستشو و قدرت تمیز کنندگی در لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

سرعت شستشوی ماشین لباسشویی با قدرت تمیز کردن آنها رابطه عکس دارد. لباسشویی‌های درب از بالا (سطلی) سرعت شستشوی بالایی دارند، اما میزان تمیز کردن آن‌ها کمتر است. این در حالی است که لباسشویی درب از روبرو، سرعت کمتر و تمیزی بیشتری دارد. البته برنامه‌های شستشو متنوعی روی لباسشویی‌های درب از جلو تعبیه شده است، که تا حدودی می‌توان مشکل سرعت را برطرف کرد.

برای رفع مشکل تمیزی ماشین لباسشویی درب از بالا هم می‌توان با نصب وسیله همزن تا حدود زیادی به رفع آن امیدوار بود.
بو دهی و کپک زدگی از مشکلات اساسی در لباسشویی‌ها هستند که اغلب در لباسشویی‌های درب از جلو اتفاق می‌افتد.

کارایی ماشین‌های لباسشویی درب از جلو و درب از بالا

کارایی یعنی این که یک وسیله تا چه اندازه می‌تواند برای ما راحتی و آسایش به همراه داشته باشد. هر دو نوع لباسشویی کارایی بسیار فوق‌العاده‌ای برای ما دارند. اما بین خوب و خوبتر، چه بهتر که خوب‌تر را انتخاب کنیم. فرض کنید قرار دادن یک لباس را در داخل لباسشویی بعد از شروع به کار آن فراموش کرده‌اید، یا زانو درد شدیدی دارید و نمی‌توانید روی زانو بنشینید.

پیشنهاد مطالعه

در این موارد، کدام یک از این دو مدل، ماشین لباسشویی درب از بالا (سطلی) یا درب از مقابل پاسخگوی نیاز شما خواهد بود؟ به احتمال زیاد ماشین لباسشویی که در حین استفاده بتوان درب آن را باز کرد و موقع خارج و وارد کردن لباس، نیازی به خم شدن و یا نشستن بر روی زانو نباشد. هر دو امکان در لباسشویی درب از بالا موجود است. پس به طور کلی ماشین لباسشویی درب از بالا کارایی بهتری دارد.

کارایی لباسشویی درب از بالا
برخی بر این باورند که لباسشویی‌های درب از بالا کارایی بهتری دارند.

میزان بو دهی و کپک زدگی در لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

بو دهی و کپک زدگی از مشکلات اساسی در لباسشویی‌ها هستند که اغلب در لباسشویی‌های درب از جلو اتفاق می‌افتد. دلیل آن هم باقی ماندن آب در نواحی مانند شیشه درب جلو و مشابه آن است. اما در طرف دیگر قضیه، این مشکل به ندرت در ماشین لباسشویی درب از بالا دیده می‌شود که یکی از مزیت‌های بزرگ این نوع ماشین لباسشویی به حساب می‌آید.

قیمت ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

قیمت به پارامترها و عوامل زیادی بستگی دارد. اگر بخواهیم این پارامترها را نام ببریم، می‌توانیم به مواردی همچون کارایی، زیبایی، ظرافت، مصرف انرژی، سال تولید، تکنولوژی استفاده شده و مواردی از این دست اشاره کنیم. ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو هر یک در مواردی پیشتاز هستند. اما ماشین لباسشویی درب از جلو، قیمت و محبوبیت بیشتری دارد.

از عمده‌ترین دلایل آن می‌توان به مصرف کم انرژی و آب، زیبایی بیشتر، شستشوی تمیزتر و تکنولوژی بروزتر اشاره کرد. اما همانطور که در مقاله به صورت گسترده به آن پرداختیم، ماشین‌های لباسشویی درب از بالا، کارایی بهتری دارند و فقط در چندین مورد ظاهری، از رقیب خود عقب‌تر هستند.

پیشنهاد مطالعه

بهترین ماشین لباسشویی درب از بالا یا سطلی

برندها و کارخانه‌های زیادی در حال تولید ماشین لباسشویی‌های درب از بالا هستند. اما یک نکته که وجود دارد، این است که بهترین برندی که ما می‌توانیم به آن اعتماد کنیم، چه برندی است؟ برندهایی نظیر پاکشوما، بوش و توشیبا از بهترین سازنده‌های ماشین لباسشویی درب از بالا هستند.

بهترین ماشین لباسشویی درب از بالا یا درب از جلو
برای انتخاب بهترین لباسشویی، لازم است لباسشویی درب از بالا با لباسشویی درب از مقابل را باهم مقایسه کنید.

اغلب این شرکت‌ها در این لباسشویی‌ها از همزن استفاده می‌کنند. همزن باعث می‌شود تا آب به تمام لباس‌ها برسد و خود این کار هم موجب تمیزی کامل لباس‌ها می‌شود. البته این موضوع به این معنی نیست که این شرکت‌ها ماشین لباسشویی‌های درب از جلو تولید نمی‌کنند. بلکه به این معنی است که اگر قصد خریداری لباسشویی درب از بالا را دارید، بهتر است از محصولات این برندها استفاده کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا