×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

آشنایی با کارایی مینی‌ واش یا کهنه شور کودک و مزایا و معایب آن

کارایی کهنه شور کودک

لباسشویی ها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند. یکی از انواع آن، کهنه شور کودک یا مینی واش است. مینی واش‌ها با وجود اینکه برنامه‌های متنوعی ندارند اما وسایلی مفید هستند. شما می‌توانید در بعضی مواقع به جای استفاده از لباسشویی اتوماتیک لباس‌هایتان را در مینی واش بشویید. کهنه شور می‌تواند به راحتی و در ظرف مدت 10 دقیقه، لباس‌های شما را پاکیزه و تمیز تحویل دهد.

البته باید در نظر داشته باشید که درون این دستگاه‌ها باید حجم لباس‌های شما کم باشد. ما در این مطلب شما را با موارد زیر آشنا می‌کنیم:


لباسشویی مینی واش یا کهنه شور چیست؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از انواع ماشین‌های لباسشویی، مینی واش یا کهنه شور است. این دستگاه‌های پرمصرف به نام‌های دیگری از جمله جوراب شور، لباسشویی نوزاد، لباسشویی دم دستی، لباسشویی سطلی، لباسشویی درب از بالا و لباسشویی دانشجویی نیز شناخته می‌شوند. اگرچه مینی واش‌ها دارای برنامه‌های متنوعی نیستند، اما برای شستن لباس‌های لطیف و کم حجم  و یا ملحفه‌ها بسیار مناسبند. ظرفیت این دستگاه‌ها حداکثر سه ونیم کیلوگرم بوده و نوع اتوماتیک آن‌ها موتوری قوی برای شستشوی لباس‌ها دارند. در بخش بعدی به انواع این لباسشویی‌ها می‌پردازیم.

انواع لباسشویی مینی واش و قابلیت‌های آن‌ها

مینی واش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های متفاوتی دارند. این دستگاه‌ها به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • تکی
  • دوقلو
  • تمام اتوماتیک
  • دستی
  • مینی واش با سبد خشک‌کن

تفاوت مینی واش تکی با سبد خشک‌کن و مینی واش دوقلو در این است که در مینی واش تکی با سبد خشک‌کن، قابلیت شستشو، آب‌گیری و خشک‌ کردن لباس با یک موتور وجود دارد. در مینی واش‌های دوقلو دور موتور شستشو در حدود 200 دور و خشک‌کن 500 دور در دقیقه است. باید لباس‌ها را در مینی واش با سبد خشک‌کن به صورت صاف قرار داده تا عمل آبگیری به درستی انجام شود.

پیشنهاد مطالعه
انواع مختلف مینی واش
مینی واش دارای انواع مختلفی است و هر کدام از این انواع دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند
برای تعمیر ماشین لباسشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

در کهنه شور کودک تکی فقط آبگیری انجام می‌شود و شما نمی‌توانید از آن توقع خشک کردن لباس‌ها را داشته باشید؛ اما در عوض کهنه شور تکی فضای کمی اشغال کرده و از قیمت کمتری نیز نسبت به نوع دوقلو آن برخوردار است.

امکانات مینی واش‌ اتوماتیک

  • در این دستگاه‌ها هر سه قابلیت شستشو، آبکشی و خشک کردن وجود دارد.
  • کهنه شور کودک اتوماتیک دارای صفحه کنترل دیجیتال است.
  • لباسشویی سطلی اتومات، مجهز به شیر برقی مخصوص آبگیری خودکار است.
  • دیگ این دستگاه‎‌ها استیل بوده و زنگ نمی‌زند.
  • موتور مینی واش اتوماتیک بسیار قدرتمند است.

فرق کهنه شور با لباسشویی

بسیاری از خانواده‌ها در کنار ماشین لباسشویی اتوماتیک خود، یک دستگاه کهنه شور هم تهیه می‌کنند. مینی واش‌ها وسایلی کاربردی بوده که برای حجم کم لباس و یا پارچه‌های لطیفی مانند لباس نوزاد مناسب هستند. ماشین لباسشویی با کهنه شور تفاوت دارد و ما در این بخش به تفاوت‌های این دو نوع دستگاه اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از مینی واش‌ها به سبب مصرف کم آب و برق، اقتصادی‌تر هستند. در صورتی که لباسشویی‌ها آب و برق بیشتری برای شستشو و خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌کنند.
  • قیمت مینی واش‌ها نسبت به لباسشویی پایین بوده و اقتصادی‌تر هستند. تهیه یک مینی واش برای بسیاری از خانواده‌ها آسان بوده و هزینه کمی در بر خواهد داشت.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های کهنه شور کودک غیر اتوماتیک با لباسشویی‌ها این است که کهنه شورها لباس‌ها را خشک نمی‌کنند.
  • ظرفیت پایین لباسشویی کودک یکی دیگر از تفاوت‌های این دستگاه‌ها با لباسشویی معمولی است. بیشترین ظرفیت برای لباسشویی نوزاد سه و نیم کیلوگرم است.
  • هزینه و قیمت تعمیرات کهنه شور کودک بسیار کمتر از لباسشویی است. اگر دستگاه شما دچار مشکلی در عملکرد خود شود، به راحتی عیب یابی و تعمیر می‌شود و قیمت قطعات آن‌ها نیز بسیار کمتر خواهد بود.
  • لباسشویی‌های درب از بالا فضای کمی را در خانه اشغال می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را جابجا کرده و در هر جای منزل خود قرار دهید. این دستگاه‌ها دارای ابعاد کوچکتری بوده و بسیار سبک‌تر از لباسشویی‌های معمولی هستند.
طرز کار مینی واش
در لباسشویی سطلی ابتدا آب نیمه گرم ریخته و سپس پودر شستشو را به آن بیفزایید و در ادامه لباس‌ها را در آن قرار دهید

طرز کار مینی واش

  1. ابتدا مقدار مناسبی آب گرم درون مینی واش بریزید
  2. سپس پودر شوینده را به آن بیفزایید
  3. حجم کمی از لباس‌ها را درون دستگاه ریخته و دکمه روشن کهنه شور را بزنید.
    باید توجه داشته باشید که مقدار آب را تا 10 سانتی‌متری دهانه لباسشویی سطلی پر کنید؛ زیرا حجم کم آب باعث آسیب دیدن لباس‌ها می‌شود.
  4. برای از بین بردن لکه‌ها نیز می‌توانید از مواد شوینده‌ای که دارای آنزیم‌های لکه‌بر است، استفاده نمایید.
    باید به این نکته توجه داشته باشید که از بین رفت لکه‌ها توسط آنزیم امری زمان‌بر است و شما باید قبل از ریختن لباس‌ها در درون لباسشویی آن‌ها را به مدت 30 دقیقه با پودر آنزیم‌دار خیس کنید. برای از بین بردن لکه خون نیز می‌توانید از محلول سه درصد پراکسید هیدروژن در آب استفاده کنید.
  5. اکثر کاربران، لباسشویی کودک را در حمام قرار می‌دهند.
    جهت جلوگیری از برق گرفتگی حتما یک سیم از بدنه دستگاه به لوله‌های فلزی آب متصل کنید. به این طریق الکتریسیته ساکن از دستگاه منتقل می‌شود و شما دچار برق گرفتگی نمی‌شوید. البته دقت داشته باشید که در هنگام کار کردن لباسشویی، نباید استحمام کنید.

مزایای لباسشویی کودک یا مینی واش

لباسشویی نوزاد به سبب استفاده آسان و کم هزینه بودن آن طرفداران بسیاری دارد. این دستگاه‌ها دارای مزایا و معایب متعددی هستند که برخی از مزیت‌های آن‌ها از این قرارند:

  • شستن لباس‌ها در کهنه شور کودک موجب صرفه جویی در مصرف آب و برق می‌شود.
  • ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتر مینی واش‌ها یکی دیگر از مزایای این دستگاه‌ها نسبت به لباسشویی معمولی است.
  • قیمت کم لباسشویی نوزاد و هزینه کمتر تعمیرات از دیگر مزیت‌های این دستگاه‌هاست.

معایب کهنه شور کودک

  • در نوع دستی و غیر اتوماتیک مینی واش آبکشی، آبگیری و خشک کردن لباس‌ها انجام نمی‌شود.
  • لباس‌ها در لباسشویی‌های معمولی بهتر از مینی واش‌ها شسته می‌شود.
  • ظرفیت لباسشویی‌های معمولی بالاتر از جوراب شورهاست و حجم لباس بیشتری را شستشو می‌دهند.
مزایا و معایب لباسشویی نوزاد
شستن لباس‌ها در لباسشویی کودک باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می‌شود
پیشنهاد مطالعه

بهترین مارک مینی واش

لباسشویی‌های سطلی دارای برندهای مختلف ایرانی و خارجی هستند. برخی از این برندها محبوبیت بیشتری دارند. ما در این قسمت به چند تا از بهترین مارک‌های مینی واش می‌پردازیم.

مینی واش جنرال الکتریک مدل SH-MW3011 یکی از مارک‌های خوب لباسشویی سطلی است. این مدل مقرون به صرفه بوده و ظرفیت آن 7/2 لیتر است. این مدل لباس‌ها را خشک کرده و گارانتی هم دارد.

کهنه شور کودک ارشیا مدل MW3000 تحت لیسانس کشور آلمان بوده و ظرفیت آن سه لیتری است. تایمر تنظیم لباسشویی دارد. قیمت دستگاه نسبت به کارایی آن مناسب است.

لباسشویی درب از بالای بلسون مدل BW35 ظرفیت آن سه و نیم کیلوگرمی است. در مدت 15 دقیقه لباس‌ها را شسته و خاصیت ضدبو و ضد باکتری نیز دارد. جنس بدنه آن ضد زنگ، ضد پوسیدگی و ضد برق گرفتگی است.

مشکلات رایج کهنه شور یا مینی واش

مینی واش‌ها مانند دستگاه‌های دیگر ممکن است دچار مشکلاتی شوند. رفع برخی از این مشکلات نیاز به تخصص نداشته و به راحتی برطرف می‌شوند. اما در بعضی دیگر از اختلالات دستگاه، تعمیر ماشین لباسشویی توسط فردی متخصص لازم است. در صورت نیاز به تعمیر تخصصی می‌توانید به سایت آچارباز مراجعه کرده و از تعمیرکاران آن کمک بگیرید.

  • با وجود زدن دکمه شروع، باز هم دستگاه روشن نمی‌شود که جهت رفع آن باید در ابتدا پریز و دوشاخه را چک کنید. دقت کنید که موتور بیشتر از اندازه داغ نشده باشد.
  • در نوع اتومات لباسشویی سطلی در برخی مواقع لباس‌ها به خوبی خشک نمی‌شوند. باید شلنگ تخلیه و پمپ دستگاه را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر کنید.

نشتی و آب دادن از زیر مینی واش یکی دیگر از مشکلات رایج آن‌هاست. شلنگ تخلیه و ارتباطات آن و همینطور اتصالات شلنگ به دستگاه را بررسی کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی


3.4/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. درود. خروجی آب این دستگاهها چطوری هست؟ یعنی آیا نیاز به وصل شدن به لوله خروجی آب دارن یا خودمون دستی باید خالی کنیم آب رو؟ بعد اگه خودمون باید خالی کنیم پس چطوری اون آب کثیف شده رو از لباسهای تمیز شده جدا نگه می داره؟

    1. با سلام
      دوست عزیز، مینی واش ها دارای شلنگ خروجی آب هستند که غالبا انتهای شلنگ داخل کف شور یا خروجی فاضلاب قرار می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا