×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی ال جی سر و صدای زیادی میدهد؟

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی

لباس‌ها را در ماشین لباسشویی ال جی ریخته‌، دکمه پاور را فشار داده و به سراغ کار‌های دیگر خود می‌روید. بعد از مدتی سروصدای غیر عادی و آزار دهنده‌ای را از ماشین لباسشویی می‌شنوید. سروصدای ماشین لباسشویی ال جی در حین کار عادی است، اما اگر این صدا از حد معمول زیاد‌تر شود، خبر از وجود مشکل در سیستم می‌دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم بگوئیم، علت صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد.

1- خرابی بلبرینگ لباسشویی میتواند علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی باشد

یکی از علل صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی، خرابی قطعه‌ای به نام بلبرینگ است. تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی، چه درب از جلو و چه درب از بالا، بلبرینگی (یاتاقان) دارند که کمک می‌کند دیگ یا مخزن درون ماشین به درستی چرخیده و حرکت کند. بلبرینگ یک قطعه مدور کوچک است که از تعداد زیادی بخش‌های دایره‌ای توپی شکل کوچک تشکیل شده، که روی یک خط قرار گرفته‌اند. وقتی مرحله چرخش دیگ شروع شود، آن‌ها نیز شروع به حرکت می‌کنند.

با استفاده مداوم و نادرست از ماشین لباسشویی، ریختن مواد شوینده غیر استاندارد و ریختن لباس بیش از ظرفیت دستگاه برای مدت طولانی، بلبرینگ خراب شده و این توپ‌های کوچک نمی‌توانند حرکت اصلی خود را انجام دهند. این توپ‌ها در اطراف واشر شروع به حرکت کرده و باعث شنیدن صدای تق تق و یا جیر جیر از ماشین لباسشویی ال جی می‌شوند.

اما گاهی، بلبرینگ خراب نشده و تنها باید روغن کاری شود. یکی از نشانه‌هایی که می‌گوید، بلبرینگ نیاز به روغن کاری دارد شنیدن صدای فشردگی و ساییدگی، هنگام روشن بودن دستگاه است.

برای اینکه مطمئن شوید بلبرینگ علت صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی است، کافی است که در ماشین  درب از جلو، دیگ را با دست بچرخانید. اگر با چرخیدن دیگ، صدایی عجیب و ناهنجار می‌شنوید بلبرینگ باید تعویض شود. اگر ماشین در هنگام خشک کردن لباس و یا قرار گرفتن در دور تند، سروصدا و لرزش زیادی دارد، باید بدانید که بلبرینگ معیوب شده و زمان تعویض آن رسیده است. میتوانید در مقاله چگونه بلبرینگ ماشین لباسشویی را عوض کنیم؟ بیشتر بخوانید.

بلبرینگ لباسشویی
بلبرینگ یا یاتاقان ماشین لباسشویی، به مخزن کمک می‌کند تا در مرحله چرخش به درستی حرکت کند
پیشنهاد مطالعه

2- خرابی کمک فنر لباسشویی ال جی و علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی ساختار پیچیده‌ای دارد و صدا دادن آن، تنها محدود به خرابی بلبرینگ نمی‌شود. عامل دیگری که می‌تواند پاسخ پرسش، چرا ماشین لباسشویی ال جی صدا می دهد باشد، خرابی کمک فنر است.

کمک فنر که برای ماشین‌های لباسشویی درب از جلو به کار می‌رود، وظیفه کنترل حرکت دیگ دستگاه را بر عهده دارد. اگر این قطعه خراب شود، ارتعاشات و لرزش‌های دیگ نیز کنترل نشده و دیگ در حین کار به بدنه خورده و صدا تولید می‌کند. این قطعه، شکلی شبیه به آچار دارد و اگر خرابی آن برطرف نشود می‌تواند به دیگر قطعات دستگاه آسیب بزند.

فنر ماشین لباسشویی
اگر کمک فنر از محفظه جدا شود، ماشین لباسشویی در حین کار سروصدای زیادی خواهد کرد
پیشنهاد مطالعه

3- فرسودگی کوپلینگ موتور لباسشویی و علت صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی

در ماشین لباسشویی‌هایی که موتور آن‌ها بدون تسمه است، کوپلینگ انتقال قدرت از موتور به جعبه دنده را بر عهده دارد. کوپلینگ از دو قطعه پلاستیکی ساخته شده و در میان آن‌ها یک کوپلینگ لاستیکی نیز وجود دارد. با گذشت زمان و استفاده زیاد این امکان وجود دارد که، هر یک از این کوپلینگ‌های پلاستیکی فرسوده شده و از کار بیافتند.

علاوه بر این قرار دادن لباس بیش از ظرفیت مجاز دستگاه نیز، سبب می‌شود این قطعه از کار بیافتد. اگر به تازگی ماشین لباسشویی در حین کار، سروصدا و لرزش زیادی دارد چک کردن این قطعه را فراموش نکنید.

اگر قطعات پلاستیکی کوپلینگ از کار بیافتند، ماشین لباسشویی در حین کار لرزش و سروصدا خواهد داشت

4- پارگی تسمه، عامل دیگر سر و صدای ماشین لباسشویی ال جی است

در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی درب از بالا، تسمه‌هایی در گوشه‌های دیگ آن تعبیه شدند که باعث می‌شود دیگ در وسط ماشین قرار بگیرد. در اثر استفاده عادی و زیاد از دستگاه، این احتمال وجود دارد که تسمه‌های پلاستیکی آسیب دیده و پاره شوند.

با پارگی تسمه‌ های کاهش لرزش، دیگ در هنگام چرخش، به بدنه دستگاه برخورد کرده و باعث سروصدا می‌شود. این نکته را در نظر بگیرید که، اگر دیگ ماشین را بیش از ظرفیت مجاز پر کنید، دیگ سنگین شده و تسمه به دلیل وزن زیاد آن، کشیده شده و آسیب می‌بیند.

در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو، تسمه‌ها وظیفه اتصال دیگ با موتور را دارند. این قطعات نیز در صورت استفاده نامناسب، به مرور زمان مستهلک شده و آسیب می‌بینند. فقط یک خراش کوچک روی این تسمه‌ها، می‌تواند باعث تولید صدا در هنگام کار کردن دستگاه شود. البته اگر تسمه پاره شود، دیگ دیگر نخواهد چرخید. میتوانید نحوه آموزش تعویض تسمه ماشین لباسشویی را در مقاله اش بخوانید.

برطرف کردن صدای زیاد ماشین لباسشویی
تسمه باعث نگه داشتن دیگ در ماشین لباسشویی می‌شود

5- عدم تراز بودن لباسشویی میتواند از علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی باشد

اهمیت تراز بودن ماشین لباسشویی، از نکات مهمی است که اغلب توجه چندانی به آن نمی‌شود. اگر دستگاه شما تراز نباشد و یا زمینی که روی آن قرار دارد صاف نباشد، دستگاه در حین کار سروصدا و لرزش زیادی خواهد کرد. تعمیرکار در حین نصب ماشین لباسشویی، از ابزار‌های مهندسی برای تراز کردن دستگاه استفاده می‌کند. مسطح و یا تراز نبودن لباسشویی، علاوه بر سروصدای زیاد می‌تواند به قطعات داخلی دستگاه آسیب وارد کند.

6- شل شدن تکه های سیمانی موجب صدای تق تق ماشین لباسشویی ال جی میشود

شنیدن علت صدای تق تق ماشین لباسشویی، از شل شدن تکه‌‌های سیمانی لباسشویی است. بهتر است بدانید علت سنگینی برخی از ماشین‌های لباسشویی، به دلیل تکه‌های سیمانی به کار رفته در داخل آن است. وظیفه آن‌ها سنگین نگه داشتن دیگ در هنگام چرخش است. به عبارتی دیگر، دیگ در هنگام چرخش حرکت نکند.

هر ماشین لباسشویی دو تا از این وزنه‌ها دارد که باعث ثابت نگه داشتن تعادل ماشین شده و هر کدام هم به طور متوسط ۲۵ کیلوگرم وزن دارد. در صورتی که این تیکه‌ها شل شوند، دیگ هم آزادتر شده و دستگاه سروصدای زیادی خواهد کرد.

تعمیرکار ماشین لباسشویی
اگر از ماشین لباسشویی صدای تق تق می‌شنوید، باید بدانید تکه‌های سیمانی لباسشویی شل شده‌اند

7- بار زیاد در لباسشویی ال جی موجب سر و صدای زیاد میشود

هنگامی که لباس‌ها را برای شستشو داخل ماشین لباسشویی می‌ریزید، آن را متعادل پر کنید. کمتر و یا بیشتر از ظرفیت ماشین، درون دیگ لباس نریزید. چون در هر دو حالت، باعث لرزش و سروصدای ناهنجار دستگاه خواهید شد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که، میزان لباس باید از ظرفیت خود دستگاه کمتر باشد تا لباس‌ها بتوانند بدون هیچ مشکلی در ماشین لباسشویی حرکت کنند.

8- خرابی پولی موتور لباسشویی از دیگر علل صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی است

پولی موتور ماشین لباسشویی، وظیفه انتقال قدرت و توان از موتور (محرک) به محور درام (متحرک) را دارد. پولی‌ها می‌توانند گردو غبار و روغن زیادی به خود بگیرند و در صورت خرابی سروصدای جیغ مانندی در موتور ایجاد کنند. در چنین شرایطی، سرویسکار برای تعمیر ماشین لباسشویی قطعه را به خوبی بررسی کرده و در صورت لزوم آن را جایگزین می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

9- سروصدای زیاد هنگام آبکشی لباسشویی ال جی میتواند از کلاچ آن باشد

یکی از قطعاتی که با خرابی آن، سروصدای زیادی در هنگام آبکشی از ماشین لباسشویی خواهید شنید کلاچ است. کلاچ سرعت چرخش دیگ را تنظیم کرده و باعث افزایش تدریجی آن شده و از افزایش ناگهانی آن جلوگیری می‌کند. با فرسودگی و خرابی کلاچ، تنظیمات دستگاه بهم خورده و دیگ هنگام چرخش صدای بلندی می‌دهد. لازم به ذکر است که کلاچ، قطعه قابل تعمیری نیست و تنها راه برای عیب یابی آن، تعویض است.

برطرف کردن شل شدگی ماشین لباسشویی
با متعادل کردن میزان لباس ریخته شده در ماشین لباسشویی، از لرزش و سروصدای دستگاه جلوگیری کنید

10- خرابی پمپ تخلیه عامل دیگر سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی است

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی وظیفه فرستادن آب به دیگ و تخلیه آب کثیف را بعد از تمام شدن مرحله کامل شستشو از دیگ را دارد. بنابراین اگر در زمان خروج آب از دستگاه، سروصدایی مانند جیر جیر شنیدید پمپ تخلیه را بررسی کنید.

پمپ تخلیه عموما در قسمت جلویی ماشین لباسشویی و سمت راست قرار گرفته و با یک برچسب، از مابقی بخش‌های ماشین متمایز شده است. این پنل را باز کرده و پمپ تخلیه و فیلتر را با دقت تمیز کنید. زیرا گیر کردن جسمی خارجی، درون پمپ هم می‌تواند باعث سروصدای دستگاه شود. شلنگی که به این پمپ متصل است را، جدا کرده و آبی که درون آن است را در یک ظرف خالی کنید. شما می‌توانید بعد از تمیز کردن پمپ تخلیه و فیلتر، برای تمیز و ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی اقدام کنید. اگر بعد از تمیز کردن قطعه، هنوز هم سروصدایی از ماشین می‌شنوید باید از یک تعمیرکار برای تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

11- شیر ورودی آب در سروصدای لباسشویی ال جی تاثیر دارد

اگر متوجه شده‌اید زمانی که، آب درون ماشین لباسشویی در حال پر شدن است دستگاه سروصدای زیادی می‌کند، باید شیر ورودی آب را چک کنید. املاح و سختی آب به مرور باعث رسوب گذاری شده و موجب گرفتگی شیر آب ورودی می‌شوند. با مسدود شدن شیر آب ورودی، ماشین لباسشویی در حین پر شدن با آب سروصدای زیادی خواهد کرد. اغلب تعمیرکار برای رفع عیب شیر آب ورودی آن را تعویض می‌کند.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی


5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. ماشین لباسشویی من پس از کار کردن و تخلیه آب دو دکمه mediCeRinese وlntenesviVeروشن میشه و ماشین ارور میده صدایی هم از داخل دیگ آن میاد مشکلش چیه؟؟باتشکر

  2. لباسشویی ال جی من قبلنا صدا نمیداد ولی الان یه مدتیه خیلی صدا میده٬ ترازش هم کردم ولی فکر میکنم یه چیزی از داخل انگاری جدا شده.نگرانم که دستگاه خراب شده باشه٬ البته داره کار میکنه هنوز و مشکلی نداره فقط صداش زیاد شده.ما اراک هستیم چیکار کنم برای پیشگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا