×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چگونه ماشین لباسشویی ال جی را ریست کنیم؟

ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

احتمالاً کمی برای برخی عجیب به نظر برسد. اینکه آیا اصطلاح ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی هم وجود دارد؟ باید گفت که چنین اتفاقی خیلی کم و تحت شرایط خاصی پیش می‌آید. ریست کردن در واقع به معنای راه‌اندازی دوباره سیستم است؛ همان چیزی که شما در کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود دارید و انجام می‌دهید.

به هر دلیلی ممکن است که سیستم ماشین لباسشویی در مراحلی درست کار نکند؛ البته به شرطی است که مشکل فنی پیچیده‌ای سخت‌ افزاری پشت دستگاه نباشد. خیلی راحت با یک بار ریست و دوباره راه‌اندازی می‌توان دستگاه را باز دوباره فعال کرد. این مشکل برای تمامی برندها وجود دارد؛ اما در هر کدام مانند ال جی از قبل علت‌های آن تعریف شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی و دلایل آن برای شما بنویسیم.

آنچه در این مقاله توضیح داده میشود:

نحوه ریست لباسشویی ال جی
ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی
برای تعمیر ماشین لباسشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

قبل از اینکه بخواهید دستتان به سمت دکمه ریست برود، باید اول از همه بدانید شما در چه شرایطی باید چنین کاری را انجام دهید. همینطوری ریست کردن ماشین لباسشویی هم باعث آسیب به ساختار فیزیکی آن خواهد شد. هدف از قرار دادن چنین دکمه‌ای یا بهتر است بگوییم که این ویژگی، برطرف کردن مشکلات ساده بدون مراجعه به تعمیرکار است. زمانی که عملکرد سیستم دستگاه شما به درستی قبل نیست و اشکالاتی مانند دیر شروع شدن زمان فعالیت، دادن بعضی پیغام‌های خطا مربوط به ریست و توقف بیهوده دستگاه  مشاهده کردید، بهتر است که سیستم ماشین لباسشویی ال جی را دوباره راه اندازی کنید.

حالا این سؤال پیش می‌آید که نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی چگونه است؟ باید گفت که برای ال جی دو راه وجود دارد.

  1. ریست لباسشویی ال جی با دکمه ریست
  2. ریست لباسشویی ال جی بدون دکمه ریست

قبل از شروع خواندن ادامه مطلب، اگر به هر دلیلی با ریست کردن مشکل دستگاه حل نشد، به هیچ وجه خودتان خودسرانه اقدام به تعمیرات دستگاه نکنید، به ویژه اینکه اگر هیچ سررشته‌ای از تعمیر ماشین لباسشویی ندارید یا اینکه دستگاه شما هنوز در زمان ضمانت‌نامه خود باشد. پس در چنین مواقعی حتماً با نمایندگی تعمیرات ال جی تماس بگیرید.

ریست کردن ماشین لباسشویی
ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی با حالت دکمه

ریست ماشین لباسشویی ال جی با دکمه ریست

اگر دستگاه شما با دکمه مخصوص ریست طراحی و ساخته شده باشد:

  1.  ابتدا آن را خاموش کنید.
  2. سپس ماشین را در حالت Cotton قرار داده و باز دوباره روشن کنید. فقط حواستان باشد بلافاصله باید بعد از روشن شدن دکمه Temp یا Speed Spin را فقط یک بار فشار دهید.
  3. دقت داشته باشید که دستتان نباید روی آن بماند. بعد دکمه Level Water یا Function را هم یک بار فشار دهید. این مرحله را تا زمانی که عبارت T01 در صفحه ظاهر شد، ادامه دهید.
  4. بعد هنگامی که T01 به T02 تغییر پیدا کرد، آنگاه دکمه Start را فشار دهید.
  5. بعد از این مرحله عبارت ELT روی صفحه نمایش داده می‌شود. حالا دکمه ریست را فشار دهید.

البته ممکن است که با فشردن دکمه ریست، پیغام‌های خطایی در صفحه مشاهده کنید که اگر در هر کدام دکمه Temp را به مدت 5 ثانیه نگه دارید، برطرف خواهد شد. مسئله خاصی نیست. اگر هم پیغام خطا مشاهده نشد، باید گفت که عملیات ریست به طور کامل انجام شده است.

پیشنهاد مطالعه

ریست ماشین لباسشویی بدون دکمه ریست

حالا اگر ماشین لباسشویی شما دارای دکمه ریست نبود٬ راه حل کار خیلی ساده‌تر است:

  1. ابتدا برق دستگاه را قطع کنید.
  2. سپس به مدت 5 ثانیه دکمه Start یا Pause را فشار دهید.
  3. سپس برق را وصل کرده تا سیستم ریست شود.
  4. البته می‌توانید دستگاه را هم از برق جدا کرده و بعد از 5 دقیقه آن را به برق وصل کنید.

باز هم تأکید می‌کنیم که اگر مشکل دستگاه با ریست کردن برطرف نشد یا نتوانستید خودتان این کار را انجام دهید، حتماً با مرکز مجاز تعمیرات تماس بگیرید.

نکته:

ممکن است که دکمه‌های ریست و سایر دکمه ها در هر مدل ماشین لباسشویی ال جی متفاوت باشد. قبل از شروع بهتر است که حتماً دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنید. برای همین است که همیشه تأکید بر نگهداری دفترچه راهنمای استفاده از محصولات وجود دارد.

ریست لباسشویی ال جی
ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی بدون دکمه

چه زمان ماشین لباسشویی ال جی را ریست کنیم؟

گاهی اتفاقاتی می‌افتد که ماشین لباسشویی نمی‌تواند به عملیات خود ادامه دهد٬ به اصطلاح دستگاه هنگ کرده و یا به طور ناگهانی متوقف می­شود. در این مواقع ریست کردن دستگاه باعث راه اندازی مجدد ماشین شده و موجب ادامه فعالیت عملیات یا شروع کردن برنامه ای جدید میشود.

البته در لباسشویی ال جی به دلیل برقرار نشدن ارتباط درست بین دو بخش موتور و پنل، دستگاه به اصطلاح نیاز به ریست کردن پیدا می‌کند. گاهی مسدود شدن لوله تخلیه یا کثیف بودن آن میتواند موجب از کار افتادن دستگاه شود که در صورتیکه با وجود ریست کردن دستگاه٬ هنوز نشانه ای از حرکت و عملیات در ماشین لباسشویی ندیدید بهتر از یک سرویسکار مجرب برای تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

ريست كردن لباسشويي ال جي
کدهایی مربوط به ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

۴ ارور در ماشین لباسشویی ال جی که با ریست کردن برطرف میشود

۱- کد DE نشان‌ دهنده خطایی در قفل درب است.

یعنی در قفل نشده یا باز نخواهد شد. این بیشتر در اواخر مراحل شست‌وشو نمایش داده می‌شود. دلیل آن هم فشار بیش‌ از حد لباس‌ها است که در زمان فعالیت به در وارد می‌شود. دلیل دیگر اینکه درزگیر خراب است. به هرحال توصیه می‌شود که لباس بیش از حد وزن استاندارد در داخل دیگ قرار ندهید.

۲- کد OE مربوط به مشکل آبکشی دستگاه است.

واشر به دلیل همسطح نبودن به اصطلاح حرکت کرده و باعث نمایش این کد می‌شود. همچنین گیری در لوله آبکشی هم این خطا را نشان می‌دهد.

۳- کد LE خطایی مربوط به موتور است.

اما در بیشتر مواقع بعد از نصب جدید ماشین نمایش داده می‌شود. اگر موتور و پنل کنترلی نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، این کد خطا نشان داده خواهد شد.

۴- کد UE به معنای نامتوازن بودن بار درون دیگ ماشین است و نیازی به ریست کامل ندارد.

فقط کافی است که دکمه Start-Pause را فشار دهید و منتظر بمانید تا در باز شود. پس از باز شدن در لباس‌ها را درون دیگ جابه‌جا کرده یا حتی یک لباس با سنگین را بردارید.

تمامی این کدها با ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی برطرف خواهد شد. در صورت برطرف نشدن، با نمایندگی تماس بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫53 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر.
    لباسشویی 7کیلو LG دارم جدیدا لباس می بریم تمام مراحل درست کار می‌کنه ولی هنگام چرخش چند دور میزنه بعد شروع به زور زدن می‌کنه ونمی چرخه ؟؟؟؟.

  2. سلام . لباسشویی ال جی هشت کیلو داریم . در حالت خاموشی بعد یه ساعت پر آب میشه. و وقتی که لباس میریزیم و روشنش میکنیم نه محفظه پودر خالی میشه و بعد چند دقیقه اخطار میده و خاموش میشه حتی بدون اینکه آب بکشه

  3. سلام لباسشویی ۷ کیلویی دارم چند روزی که ارور IE میاره و یا کلا آب رو که باز میکنه دیگه قطع نمیشه تا حدی که سر ریز میشه میشه راهنمایی بفرمایید

  4. سلام لباسشویی ال جی 9 کیلویی دارم حین کار سر تایم 11 دقیقه وایمیسته و همینجوری کار می کنه و خاموش نمیشه تایمش هم همون 11 می مونه و تغییر نمی کنه

  5. سلام ۳روزی هست پودر میریزیم لباسها اصلا کف نمیکنه ماشبن لباسشویی ۷کیلویی الجی لطفا راهنماییم کنید تشکر شهریار هستم

  6. باسلام ماشین لباسی شویی ۹ کیلویی دارم . فراینده شستشو با آب رو انجام نمیده سریع تخلیه می کنه ممنون میشم به سوالم جواب بدید

  7. سلام‌وقت بخیر
    لباسشویی الجی ۹ کیلویی مدل تایتان ارور End میدهد و هیچ کدوم از دکمه ها دیگه کار نمیکنن چیکار‌باید بکنم؟!؟

  8. سلام لباسشویی 10کیلویی ال جی دارم وقتی میزنم برق دکمه رو میزنم روشن میشه صفحه نمایشگر بعد از 10ثانیه خاموش میشه فقط صفحه نمایشگر خاموش میشه ولی لباسشویی روشنه ولی کار نمیکنه ایراد از چی میتونه باشه

  9. سلام لباسشویی 10کیلویی ال جی دارم وقتی میزنم برق دکمه رو میزنم روشن میشه صفحه نمایشگر بعد از 10ثانیه خاموش میشه فقط صفحه نمایشگر خاموش میشه ولی لباسشویی روشنه و کار نمیکنه

  10. سلام وقت بخیر ما لباسشویی ٩ کیلویی خریداری کردیم چند وقت هست خشک نمیکنه و روی تایم ٧ میماند فقط آبکشی می‌کنه

  11. سلام خسته نباشی من تازه ماشین لباسشویی گرفتم نصبش کردیم روشن میشه ولی بردش خاموشه دست ب صفحه بردش میزنم صدا میده ولی چراغاش روشن نمیشه چیکارکنم

  12. سلام.ماشین ال جی ۷ کیلویی دارم.محفظه پودر رو تمیز و خشک کردم،ولی هنوز پودر شوینده رو وارد چرخه شست و شو نمیکنه و همونطور دست نخورده میمونه،حتی ریست کردم(با کشیدن دستگاه از برق و فشار دادن کلید start به مدت ۵ ثانیه)،ولی جواب نداده.ممنون میشم راهنمایی کنید

  13. سلام ، وقت بخير
    لباسشويى مادرم ال جي هستش و چند وقته نرم كننده وارد مخزن نميشه من محفظه پودر رو كامل تميز كردم ولي الان نرم كننده كه تخليه ميشه مقداري آب تو محفظه ميمونه ، ميشه لطفا راهنمايي كنيد

    1. باسلام
      رهای عزیز، به احتمال زیاد شیر برقی و یا اهرم جابجایی مسیر آب ماشین لباسشویی ایشان، دچار اختلال گشته برای رفع مشکل لازم است قطعات مذکور بررسی شوند. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر لباسشویی در محل خود را از طریق سایت و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا کارشناسان ما مورد را بررسی و رفع کنند.

  14. سلام ماشین لباس شویی ۸کیلویی ال جی دارم.یکی از اقوام صفحه نمایش ماشین لباس شویی روباز کردن حالا صفحه لمس اصلا کارنمیکنه، کلیداستار هم کار نمیکنه اگه میشه کمکم کنیدممنون

    1. باسلام
      فاطمه عزیز، مشکل شما لازم است توسط تکنسین بررسی شود، احتمال دارد برد آسیب دیده و یا اتصالات دچار اختلال شده باشد. شما می‌توانید درخواست تعمیر ماشین لباسشویی در محل خود را در سایت آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  15. سلام خسته نباشید ماشین لباسشویی ال جی ۱۰ کیلویی وقتی روشنش میکنیم روی صفحه cL مینویسه وکار نمیکنه؟ میشه راهنمایی کنیین

    1. علیرضای عزیز

      این کد CL نشان دهنده فعال بودن ویژگی قفل کودک است. با فعال شدن این ویژگی، صفحه کنترل غیر فعال بوده و نمی‌توانید تنظیمات را تغییر دهید. برای فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک باید دکمه child lock را به مدت ۳ ثانیه فشار داده و نگه دارید.

    1. باسلام
      ژوبین عزیز، علت قطع شدن صدای آلارم ماشین ظرفشویی شما می‌تواند ناشی از معیوب شدن قطعه بیزر باشد، همچنین احتمال اختلال در برد الکتریکی نیز وجود دارد. برای رفع مشکل، شما می‌توانید درخواست تعمیر ماشین لباسشویی در محل خود را در سایت آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  16. سلام
    ماشین لباسشوئی ال جی 7 کیلویی مدل WM-370NW با برچسب سبز روی ماشین دارم که یهو وسط اجرای یه برنامه ارور میده بعنوان مثال موقع اجرای برنامه quick wash که مدت زمان برنامه 30 دقیقه هست در دقیقه 17 همزمان شروع به آبگیری و تخلیه آب می کنه که این حالت حدود 2 دقیقه طول می کشه بعد آلارم میده و برنامه شستشو متوقف میشه و روی صفحه نمایش ارور IE ظاهر میشه.
    مشکل این ماشین چی می تونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. باسلام
      موسی عزیز، این مشکل ناشی از عدم تشخیص میزان آب موجود در لباسشویی شما توسط سنسورها و یا اختلال در برد به وجود می‌آید. عدم گرفتکی مسیر آب و باز بودن شیر آب دستگاه و تمیز بودن فیلتر ورودی شیر برقی‌ها را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما میتوانید درخواست تعمیر ظرفشویی در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

        1. باسلام
          موسی عزیز، متاسفانه در حال حاضر خدمات ما در استان سمنان فعال نیست.

  17. سلام ممنون از زحمات شما لباسشویی ۷کیلویی ال جی داریم تمام مراحل فیزیکی درست کار میکنه تا اتمام کار اما بعضی وقتها صفحه نمایش روی یک تایم وعدد زمانی ایستاده وعدد تغییری نمیکنه مشکل بعدی هم اینه که بعضی لباسها رو که میشوره آب از زیر درب بیرون میاد بدون اینکه کلمه ای یا حروفی روی صفحه نمایش ظاهر بشه با تشکر

    1. باسلام
      ایلیای عزیز، علت اختلال موجود در ماشین ظرفشویی شما می‌تواند ناشی از معیوب شدن پمپ تخلیه و یا مشکلی در درب دستگاه باشد، برای رفع مشکل از صحت میکروسوئیچ درب و هیدروستات اطمینان حاصل کنید.

  18. البته رو ۳۰دقیقه که میزنم اینطوری میشه ،دوباره لباسشویی و ۲۰دقیقه گزاشتم ولی لباسی ننداختم ببینم ارور میده یا نه که ارور نداد

  19. سلام
    لباسشویی ۸کیلویی الجی دارم‌،چند روز پیش استین لباس کمی گیر کرده بود به در و من حواسم نبود وسط کار دیدم از درش اب و کف داره میاد و منم دستگاه و خاموش کردگ و شیر تخلیه رو باز کردم و اب تخلیه شد
    الان چند سری که داره کار میکنه وسط کار پیغام IE میدا و صدای لباسشویی و تکون خوردنش بیشتر شده ،من تازه دوساله گرفتم لباسشویی الان خیلی ناراحتم .ممنون میشم راهنمایی کنید ک چیکار کنم مدلشم wj6148stpهستش

    1. باسلام
      زهرای عزیز، مشکل بزرگی وجود ندارد، احتمال دارد اختلالی در مسیر تخلیه به وجود آمده باشد، برای رفع مشکل صحت پمپ تخلیه، سلنگ و عدم پیچ خوردگی آن را بررسی کنید. همچنین از صحت میکروسوئیچ درب مطمئن شوید.

  20. سلام لباسشویی 7کیلویی ال جی دارم آخرین بار لباس ها را شست ولی خشک کن کارنکرد درحال حاضر نیز بادست راحت می چرخد ولی وقتی لباسشویی را روشن می کنم پس از آبگیری موتور قدرت حرکت ندارد وپیام LE را نمایش می دهد ممنون می شوم اگه راهنمایی بفرمایید

    1. باسلام
      احمد عزیز، ممکن است دلیل نمایش ارور LE در لباسشویی ال جی شما، ناشی از اختلال در سیستم روتور و برد ماشین لباسشویی باشد. برای رفع آن، لباسشویی را از برق بکشید، دکمه شروع را به مدت پنج ثانیه نگه دارید، سپس لباسشویی را به برق زده و آن را روشن کنید. سپس یک برنامه شستشو را در آن اجرا کنید. اگر مشکل حل نشد، لازم است لباسشویی توسط تکنسین بررسی فنی شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر لباسشویی در محل خود را از طریق سایت و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا کارشناسان ما مورد را بررسی و رفع کنند.

  21. یلام و خسته نباشید
    ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی دارم
    تمام مراحل قبل از شروع برنامه رو انجام میدم ولی شروع به کار نمیکنه
    در ضمن به محض روشن شدن روی پنل نمایشگر علامت play /puse خاموش و روشن میشه و علامت قفل شدن درب که قبل از شروع به کار روی پنل میومد نمیاد

    1. باسلام
      طاهر عزیز، برای رفع مشکل:
      لباسشویی خود را از برق بکشید،
      به مدت 5 ثانیه دکمه استارت را فشار داده و نگهدارید.
      لباسشویی را به برق زده و برنامه جدید را اعمال و اجرا کنید.
      اگر مشکل رفع نشد، لازم است لباسشویی از نظر فنی بررسی شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر لباسشویی در محل خود را از طریق سایت و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا کارشناسان ما مورد را بررسی و رفع کنند.

  22. سلام اباسشویی ما در مرحله آخر وقتی به تایم آخر میرسه رو هفت دقیقه یا کمتر و یا بیشتر به مدت نیم ساعت کم و زیاد حرکت میکنه ولی به پایان نمیرسه و در آخر با خطای یو مواجه میشیم و تا حدودی با توازن بار خواستیم عیب بر طرف کنیم که نشده و جالب اینجاست اگه دال بر توازن باشه چرا تو این دوسال براش توازن مهم نبوده. خواهشا راهنمایی بفرمایید

    1. باسلام
      عبدالباسط عزیز،بهتر است دور خشک کن را اگر لباسها کم است روی 800 یا 1000 و اگر زیاد است روی 400 قرار دهید. اگر مشکل حل نشد ممکن است برد یا موتور دچار ایراد شده باشد. شما می‌توانید درخواست تعمیر ماشین لباسشویی در محل خود را در سایت آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  23. ماشین لباس شویی ۸ کیلو دارم درحین کار خاموش میشه و دیگه کار نمیکنه؟ دکمه ها هم کار نمیکنند مشکل ازچیه

    1. با سلام
      مطمئن شوید که بیش از حد مجاز لباس داخل ماشین لباسشویی جای ندهید.
      برای رفع این مشکل هم بهتر است درخواست تعمیر ماشین لباسشویی را ثبت کنید تا مشکل جدی تری رخ ندهد.

  24. با سلام.لباسشوئی ال جی مدل قدیمی.علامت کیلدقرمز رنگ به نمایش داده میشه علت چیست

    1. سلام
      لطفا مشکل ایجاد شده را با شماره پشتیبانی 02154591600 مطرح کنید. همکاران ما پاسخگوی شما خواهند بود.

  25. سلام. ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی دارم , تمام مراحل شستشو رو انجام میده اما به مرحله آخر خشک کن که میرسه استاپ میشه و آهنگی متفاوت از آهنگ اتمام کار ماشین پخش میکند و همزمان تمامی چراغهای گردش در دقیقه ی کاسه شروع به روشن و خاموش شدن میکنن. مشکل دستگاه فکر میکنین چی باشه ؟

  26. سلام ماشین لباس شویی ال جی دارم برنامه شستشو تموم نمیشه دور تند هم نمیره صداش از قبل فرق کرده زیاد شده چه اشکالی میتونه داشته باشه.؟با تشکر

    1. سلام
      با توجه به مواردی که فرمودید، دستگاه شما باید عیب یابی شود. لطفا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی را ثبت کنید تا کارشناس به وضعیت دستگاه شما رسیدگی کند.

  27. سلام.ماشین لباسشویی الجی ۹کیلویی خریدم کلمه یEndروی نماشگرظاهرمیشه والان چندروزیست خاموش است بایدچکارکنم؟

    1. سلام
      خوشحالیم که مطالب مورد توجه شما قرار گرفته و مفید بوده

    1. سلام
      تمامی مراحل ریست کردن لباسشویی ال جی در متن توضیح داده شده. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای لباسشویی، با ساختار این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

  28. سلام وقت بخیر الان لباسشویی رو روشن کردم یه دفعه برق اتصالی کرد رفت. بدنه لباسشویی هم برق نداشت. مشکل از کجاست؟ سیم برق رو هم چک کردم

  29. سلام لباسشوییه من تو آشپزخونس بعد بدنش برق داره خطرناک نیست؟ چیکارش کنم؟

    1. سلام

      سیم ارت ماشین لباسشویی باید به زمین متصل باشد. اما اگر الین موضوع شما را نگران کرده، حتما از تعمیرکار ماشین لباسشویی مشورت بگیرید. برای اینکار شما می توانید از خدمات تعمیر لباسشویی در محل آچارباز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا