×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

آشنایی با انواع ماشین لباسشویی های موجود در بازار

آشنایی با انواع ماشین لباسشویی

ماشین‌های  لباسشویی  علاوه بر تنوع در برند‌ها، مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف، به سه نوع مختلف تقسیم می‌شوند. در این مقاله قصد داریم، این سه مدل را معرفی کرده  و ویژگی‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. انتخاب درست، باعث خواهد شد، شما سال‌ها از نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی آسوده باشید، پس قبل از انتخاب، مدل‌های مختلف را بررسی و سپس اقدام به خرید کنید.

اگر شما هم به دنبال مطالبی برای آشنایی با انواع ماشین لباسشویی‌ های موجود در بازار ویژگی‌های آن‌ها هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

انواع ماشین لباسشویی

قبل از اقدام به خریدن لباسشویی، برای آشنایی با انواع ماشین لباسشویی ، ابتدا ویژگی‌های مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی را بشناسید و بعد مدل دلخواه را انتخاب و خرید کنید. هر مدل از ماشین لباسشویی ویژگی‌ها و محدودیت‌هایی دارد. در تقسیم بندی انواع ماشین‌ لباسشویی ، می‌توان آن‌ها را به سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرد؛

  • ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
  • ماشین‌های لباسشویی تسمه دار و بدون تسمه
تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی درب از بالا

همانطور که از نام آن مشخص است، درب ماشین‌های لباسشویی درب از بالا، در قسمت بالای لباسشویی قرار دارد. در اکثر ماشین‌های لباسشویی درب از بالا، پنل تنظیمات و کلید‌های روشن و خاموش و سایر کلید‌های کنترلی هم، در قسمت بالای ماشین لباسشویی گذاشته می‌شود.

تصویر ماشین لباسشویی درب از بالا
انواع ماشین لباسشویی بر اساس جای ریختن لباس‌ها به درب از بالا و درج از جلو تقسیم می‌شوند.

ماشین‌های لباسشویی درب از جلو

ماشین‌های لباسشویی درب از جلو به دلیل طرح خاص و زیبا و قابلیت‌های بیشتر نسبت به لباسشویی‌هایی درب از بالا، طرفداران زیادی دارد. طراحی این ماشین‌های لباسشویی به گونه‌ایست که، درب و کنترل پنل تنظیمات و کلید‌های آن در قسمت جلوی دستگاه قرار گرفته و زیبایی خاصی به آن می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه
عکس لباسشویی درب از جلو
قیمت لباسشویی درب از جلو از لباسشویی درب از بالا بیشتر است.

مقایسه ویژگی‌های انواع لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

  • برای قراردادن لباس‌ها در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو باید خم شوید، اما در لباسشویی درب از بالا نیاز به خم شدن نیست. (این مسئله برای افراد سالمند یا افرادی که مشکل کمر درد و دیسک کمر دارند اهمیت دارد.)
  • لباسشویی‌های درب از جلو به نسبت ماشین‌‌های لباسشویی درب از بالا، حجم لباس‌های بیشتری در خود جای می‌دهند.
  • بسته به مدل، در بیشتر اوقات مصرف انرژی لباسشویی‌های درب از جلو کمتر است.
  • فرآیند خشک کردن لباس‌ها در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو بستگی به تعداد دور در دقیقه آنها داشته و هر چه تعداد آن بالاتر باشد فرایند خشک کردن زودتر صورت می گیرد.
  • مصرف آب لباسشوی‌های درب از بالا بیشتر است.
  • کیفیت شستشوی ماشین‌های لباسشویی درب از جلو بالاتر است.
  • سر و صدای فرایند شستشو در لباسشویی‌های درب از بالا بیشتر است.
  • قیمت ماشین‌های لباسشویی درب از بالا کمتر است.
  • درب ماشین‌های لباسشویی درب از بالا قفل نشده و شما می‌توانید در زمان فرایند شستشو هم لباس اضافه کنید، اما در اکثر ماشین‌های لباسشویی درب از جلو قدیمی، درب قفل شده و امکان اضافه کردن لباس وجود ندارد.
  • سرعت شستشو در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا بیشتر است.
  • با توجه به برنامه‌های متعدد شستشو در لباسشویی‌های درب از جلو، لباس‌ها تمیزتر شستشو می‌شوند.
  • به علت نوع طراحی و استفاده از لاستیک در درب ماشین‌های لباسشویی درب از جلو و به واسطه وجود رطوبت، دچار کپک زدگی و بوی بد می‌شوند.
انواع لباسشویی درب از بالا و درب از جلو
جهت جلوگیری بوی بد و کپک زدن لباس‌ها در لباسشویی درب از جلو باید درب ماشین را پس از شستشو  مدتی باز بگذارید تا خشک شود یا با دستمال تمیز آن را تمیز کنید.
پیشنهاد مطالعه

ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک

یک ماشین لباسشویی اتوماتیک، فرایند شستشو شامل شستشو و خشک کردن لباس‌ها را بطور خودکار و طبق برنامه تنظیم شده انجام می‌دهد.

در زمان استفاده از لباسشویی اتوماتیک فقط باید پودر یا مایع لباسشویی را در محل مورد نظر بریزید و ماشین لباسشویی را روشن کنید. خود دستگاه تمام اقدامات لازم برای شستشوی لباس‌ها را انجام می‌دهد. پس از پایان فرآیند شستشو، ماشین بطور خودکار خاموش شده و شما باید لباس‌ها را از دستگاه خارج کنید.

ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک

روند کار ماشین های لباسشویی نیمه اتوماتیک کمی متفاوت است؛ فرآیند شستشوی این مدل از ماشین‌های لباسشویی بطور کامل خودکار نیست. در بعضی از مدل ها باید به صورت دستی آب را اضافه کنید یا مثلا در ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک دوقلو، باید پس از عملیات شستشو، به صورت دستی لباس‌ها را از محل شستشو خارج کرده و در بخش خشک کن قراردهید.

انواع ماشین لباسشوی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک بیشتر از نیمه اتوماتیک است.

ماشین‌ لباسشویی تسمه ای

طراحی ماشین‌های لباسشویی تسمه‌ای به گونه‌ایست که، اغلب موتور دستگاه در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار می‌گیرد و به کمک یک تسمه، دیگ را به حرکت در می‌آورد.

اغلب در ماشین‌های لباسشویی تسمه دار یا به اصطلاح Belt Drive، تسمه پس از مدتی کیفیت خود را از دست داده و سایز آن بزرگ می‌شود که این امر منجر به افزایش سر و صدا و لرزش ماشین لباسشویی در زمان کار خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه

ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه

طراحی ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه  یا به اصطلاح Direct Drive ، متفاوت است. در این مدل‌ها تسمه بطور کامل از موتور ماشین لباسشویی حذف شده و موتور بصورت مستقیم به دیگ شستشو وصل می‌شود. به علت حذف تسمه، ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه، سر و صدای خیلی کمتری دارند و با گذشت زمان سر و صداری آن‌ها افزایش نمی‌یابد.

تصویر انواع لباسشویی تسمه‌ای و گیربکسی
قیمت ماشین لباسشویی‌های تسمه‌ای از گیربکسی کمتر است.

یک ماشین لباسشویی اتوماتیک، فرایند شستشو شامل شستشو و خشک کردن لباس‌ها را بطور خودکار و طبق برنامه تنظیم شده انجام می‌دهد.

مقایسه ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی تسمه ای و بدون تسمه

  • مصرف انرژی در ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه نسبت به ماشین‌های تسمه‌دار کمتر است.
  • سرعت چرخش موتور در مدل‌های بدون تسمه بسیار بیشتر است، در نتیجه خشک کن این مدل‌ها بهتر عمل می‌کند.
  • ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه، قابلیت تشخیص میزان حجم لباس را دارند و در صورتی که بیش از اندازه در آن‌ها  لباس بریزید، ماشین لباسشویی ارور داده بصورت خودکار فرایند شستشو را آغاز نمی‌کند.
  • مدل‌های تسمه‌ای قابلیت تشخیص حجم لباس را ندارند و به همین علت در هر شرایطی فرایند شستشو را شروع خواهد کرد و در صورت شستشوی حجم زیاد لباس، دچار آسیب خواهند شد.
  • موتور ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه اغلب در برابر تغییرات ولتاژ برق، حساسیت بیشتری دارد؛ در نتیجه بیشتر در معرض آسیب و خطر قرار می‌گیرد.
  • ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه در مقابل ضربه و افتادن و عدم تعادل دستگاه حساسیت بیشتری دارند.
  • به علت نزدیک بودن دیگ به موتور در ماشین‌های بدون تسمه، بیشتر در معرض آسیب هستند.
  • ماشین‌های لباسشویی تسمه دار، پس از مدتی نیاز به تعویض تسمه پیدا می‌کنند.
  • هزینه خرید، نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی تسمه دار از بدون تسمه کمتر است.
  • ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه از چرخ دنده استفاده نمی‌کنند و به علت نداشتن گیربکس نیازی به روغن کاری چرخ دنده ندارند.
تعمیر انواع ماشین لباسشویی
در آچارباز تعمیرکاران ما انواع لباسشویی را مدل‌های مختلف تعمیر می‌کنند.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره انواع ماشین لباسشویی بدانید را بیان کنیم. دانستن این نکات می‌تواند به سوال لباسشویی چی بخریم و به چه نکاتی هنگام خرید دقت کنیم؟ پاسخ دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا