ماشین لباسشویی

معرفی تکنولوژی های لباسشویی از گذشته تا امروز

آشنایی با تکنولوژی های لباسشویی

استفاده از تکنولوژی‌های روز جهان برای خریداران ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد. همه ما به‌خوبی می‌دانیم که تکنولوژی امروز با قابلیت‌های ده سال گذشته در خرید لوازم‌خانگی تفاوت زیادی دارد. این تفاوت تکنولوژی در مدل‌های متنوع ماشین لباسشویی دیده می‌شود. اکثر خریداران ماشین لباسشویی، در هنگام خرید آشنایی کامل با این قابلیت‌ها ندارند. باتوجه‌به اینکه این لباسشویی قیمت بالایی دارد و چند سال از آن استفاده می‌شود، اطلاع نداشتن از این موضوع باعث یک عمر پشیمانی و حتی تعمیر ماشین لباسشویی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت است. در این مقاله آچار باز قصد داریم به معرفی انواع تکنولوژی ‌های ماشین لباسشویی بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با تکنولوژی های لباسشویی

تکنولوژی‌های لباسشویی در سال‌های گذشته پیشرفت چندانی نداشت. در قدیم‌الایام، بیشتر وقت روزانه مردم به‌خصوص خانم‌های خانه‌دار، به شستشو لباس‌ها می‌گذشت. آن‌ها مجبور بودن لباس‌های کل اعضای خانواده را با دست و آب سرد یا آب رودخانه و خاکستر آتش بشویند. در نتیجه افراد مدت‌زمان کمتری را در کنار خانواده خود سپری کرده و حتی خستگی زیادی را به دنبال داشتند و برای انجام کارهای دیگر خود، زمان کافی نداشتند. اما به‌مرور زمان، لوازم‌خانگی مختلفی از جمله ماشین لباسشویی اختراع شد تا این مشکلات را از بین ببرد. ابتدا این وسیله به صورت ساده و تک کاره کاربرد داشت اما با گذر زمان روز به روز به تکنولوژی‌های آن افزوده شد. در ادامه به معرفی چند نمونه از تکنولوژی های ماشین لباسشویی آشنا می‌شویم.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی

معرفی تکنولوژی صفحه‌نمایش دیجیتال در لباسشویی

در ابتدا ماشین‌های لباسشویی با دکمه‌های ساده کار می‌کردند اما با ظهور پنل‌های لمسی، پای این تکنولوژی به لباسشویی هم باز شد. در حال حاضر بیشتر برندها، در مدل‌های جدید تولیدی‌شان، قابلیت نمایشگر دیجیتال(لمسی) را در تکنولوژی ‌های لباسشویی اضافه می‌کنند.

این قابلیت علاوه بر فراهم‌کردن امکان کنترل شستشو، زیبایی به‌خصوصی به دستگاه می‌دهد. شما با به‌کارگیری این قابلیت، به‌آسانی می‌توانید تنظیمات فعلی دستگاه و اطلاعات زمان تمام شدن شستشو، وضعیت کنونی سیکل شستشوی را در صفحه‌نمایش ملاحظه کنید.

فناوری‌های ماشین لباسشویی
این تکنولوژی، کنترل هوشمند و رابط کاربری لمسی را برای ایجاد شخصی‌سازی بیشتر کاربران فراهم می‌کند.

تکنولوژی QuickDrive

از میان انواع تکنولوژی‌های لباسشویی این تکنولوژی برای بار اول در ماشین لباسشویی سامسونگ به کار رفت و زمان لازم برای عملکرد دستگاه را نصف کرد.

با این روش، صرفه‌جویی در زمان که خواسته همه مشتریان است، ممکن شد. البته این افزایش سرعت، به کیفیت عملکرد ماشین و کارایی مصرف انرژی لطمه‌ای نزد.

از طرفی این روش آسیبی به دوام لباس‌های شما نمی‌زند. با انتخاب این برنامه جریان آب خیلی سریع روی لباس‌ها ریخته شده و این کار سبب می‌شود تا مواد شوینده در عمیق‌ترین لایه‌های بافت لباس نفوذ پیدا کند و شستشوی کاملی در زمان کوتاه صورت بگیرد. در نتیجه بر خلاف تکنولوژی‌های لباسشویی معمول که باعث چرخش لباس‌ها به بالا و پایین می‌شوند، تکنولوژی QuickDrive ، باعث چرخش لباس‌ها به جلو و عقب هم می‌شود؛ بنابراین در مقایسه با زمان‌های طولانی‌تر، لباس‌ها را تمیزتر می‌شوید.

به کمک تکنولوژی شستشو با تاخیر لباسشویی می‌توانید ساعت روشن شدن لباسشویی را برای ساعت‌هایی که اوج مصرف برق نیستند، تنظیم کنید تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنید.

تکنولوژی True Steam™

از میان تکنولوژی ‌های لباسشویی، True Steam برای شستشو، آب را به بخار تبدیل می‌کند تا انرژی کمتر مصرف شده و کیفیت شستشو بهتر شود. در این تکنولوژی با استفاده از نفوذ ذرات بخار، موادی که باعث ایجاد حساسیت می‌شوند و همچنین باکتری‌هایی که مضر هستند، بدون اینکه به تاروپود پارچه آسیبی بزنند، از لباس خارج می‌شوند.

ماشین لباسشویی LG ، به دلیل استفاده از این تکنولوژی از سازمان‌هایی مثل AAFA و ASL گواهینامه دریافت کرده است. از طرفی، فناوری بخارشوی ال جی با پخش کردن بخار، به لباس‌ها تازگی و طراوت می‌دهد و باعث ازبین‌رفتن چروک لباس در عرض 20 دقیقه می‌شود.

 آخرین تکنولوژی لباسشویی
تکنولوژی های لباسشویی روبروز پیشرفت می‌کنند تا کارایی دستگاه را بالا ببرند.

تکنولوژی Eco Bubble

تکنولوژی حباب‌ساز EcoBubble از تکنولوژی ‌های لباسشویی سامسونگ است. این قابلیت قبل از آغاز چرخه شستشو، برای ساخت حباب، آب و شوینده را با هوا ترکیب می‌کند. حباب‌ها به عمق بافت لباس نفوذ کرده و باعث ضدعفونی‌کردن لباس در زمانی بسیار کوتاه می‌شوند. به‌علاوه با تکنولوژی  Bubble Soak، نگرانی برای ازبین‌بردن انواع لکه‌های سرسخت از بین می‌رود. این تکنولوژی، لباس‌ها را به طور کامل در حباب خیس می‌کند و در نتیجه لکه‌ها سست شده و از بین می‌روند.

این فناوری، ویژگی‌های بسیار کارآمدی دارد که عبارت‌اند از:

ویژگی Laundry Recipe :

این ویژگی بر اساس اطلاعاتی مثل رنگ و نوع پارچه، پیشنهادهای خودکار در مورد شستشوی بهینه و مطلوب ارائه می‌کند و بدین ترتیب به حدس کاربر در باره مناسب‌ترین و بهترین چرخه شستشو، نیازی نیست.

ویژگی HomeCare Wizard :

قابلیت  HomeCare Wizard ماشین لباسشویی را ارزیابی می‌کند و مشکلات بالقوه را به کاربر هشدار می‌دهد. سپس به سرعت برای برطرف‌کردن آن مشکل، راه‌حل پیشنهاد می‌کند.

تکنولوژی ترموجت

تکنولوژی ترموجت از جدیدترین تکنولوژی‌های لباسشویی در دنیاست که عملکرد آن به نحویست که با کاهش مصرف آب و انرژی، کیفیت شستشو را افزایش می‌دهد. به‌علاوه این تکنولوژی می‌تواند به کاهش زمان شستشو تا بیشتر از 30 دقیقه کمک کند.

ماشین‌های لباسشویی که ترموجت ندارند، از پایین دیگ آبگیری انجام شده، سپس از آن طبق نوع برنامه‌ای که مشخص شده است، آب داغ به دیگ وارد می‌شود. آب داغ در پایین دیگ و آب سرد در بالای دیگ جمع می‌شود. لباس‌ها آغشته به مواد شوینده و نرم‌کننده می‌شوند و به همین دلیل، زمان بیشتری برای شستشو لازم است.

 تکنولوژی ترموجت لباسشویی
تکنولوژی ترموجت لباسشویی برای برطرف‌کردن مشکلات و بهینه‌کردن عملکرد ماشین لباسشویی، بسیار مفید است.

تکنولوژی منطق فازی لباسشویی

یکی دیگر از تکنولوژی‌های لباسشویی منطق فازی است. با وجود این تکنولوژی، کافیست لباس‌های خود را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و دیگر  به انجام تنظیمات لازم برای شستشو نیازی ندارید.

با این تکنولوژی، لباسشویی به صورت خودکار می‌تواند نسبت وزن و جنس لباس‌ها، زمان لازم، مقدار دقیق آب، نوع مواد شوینده و برنامه شستشوی مناسب را تشخیص و انتخاب ‌کند.

زمان‌سنج پیشرفته (شستشو با تأخیر)

از پرکاربردترین تکنولوژی های لباسشویی می‌توان به شستشو با تاخیر اشاره کرد. احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که بیرون از خانه باشید و بخواهید زمانی که به منزل رسیدید، لباس‌ها شسته و آماده برای پهن کردن باشند. یا ممکن است کاری بیرون از خانه داشته باشید اما به ناچار منتظر تمام شدن فرایند شستشو خارج کردن هرچه سریع‌تر لباس‌ها برای جلوگیری از بو گرفتن آنها باشید؛ در اینصورت با تکنولوژی زمان‌سنج پیشرفته می‌توانید شروع شستشو را برای زمان دلخواه خود تنظیم کنید.

تکنولوژی زمان‌سنج پیشرفته
به کمک تکنولوژی شستشو با تاخیر لباسشویی می‌توانید ساعت روشن شدن لباسشویی را برای ساعت‌هایی که اوج مصرف برق نیستند، تنظیم کنید تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنید.

در این مطلب سعی کردیم تمام تکنولوژی های لباسشویی را که از گذشته تا امروز به این دستگاه اضافه شده‌اند به شما معرفی کنیم. اما اگر قصد داریم بهترین لباسشویی را بخرید باید با انواع ماشین‌های لباسشویی آشنا باشید. در مقاله «آشنایی با انواع ماشین لباسشویی های موجود در بازار» این موارد به طور دقیق‌تر توضیح داده شده است. با مطالعه این مقاله و انتخاب درست می‌توانید تا چند سال از تعمیر ماشین لباسشویی خود آسوده خیال باشید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا