×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

5 نکته طلایی در روش شستن لباس بافتنی در لباسشویی

روش شستن لباس بافتنی در لباسشویی

با نزدیک شدن فصل سرما و استفاده از لباس‌های بافتنیمان، دغدغه‌های شستن آن‌ها نیز شروع می‌شود. یکی از انواع لباس‌های زمستانه که بیشتر ما آن را در بین لباس هایمان داریم، لباس بافتنی است. لباس‌های بافتنی به علت نوع تار و پودشان روش شستن متفاوتی دارند و در صورتی‌که با روش درست شسته نشوند، بافتشان شل شده یا تغییر رنگ می‌دهند. به همین علت باید روش شستن لباس بافتنی در لباسشویی را بدانیم تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنیم. اما بهترین روش شستن لباس بافتنی چیست؟ در این مقاله آچارباز با ما همراه باشید تا  بهترین روش‌های شستن لباس‌های بافتنی را بررسی کنیم.

اگر تنظیمات برنامه ماشین لباسشویی مشکل دارید یا لباسشویی شما به درستی لباس‌ها را نمی‌شوید برای رفع ایراد و تعمیر ماشین لباسشویی می‌توانید در این صفحه درخواست ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5 نکته طلایی در روش شستن لباس بافتنی در لباسشویی

به طور کلی برای آسیب ندیدن لباس‌های بافتنی در ماشین لباسشویی بهتر است لباس‌های حساس یا بافتنی خود را با دست بشویید. ولی اگر می‌خواهید با ماشین لباس‌شویی لباس‌های بافتنی را بشویید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • قبل از اینکه مایع لباسشویی را در لباسشویی بریزید، حتما به کارایی شوینده توجه کرده و آن را متناسب با لباس بافتنی انتخاب کنید. شوینده‌ای که استفاده می­کنید، باید فاقد آنزیم باشد. همینطور بعضی از مایع‌های صابون که ویژه شست‌وشوی لباس‌های ظریف هستند، پیشنهاد می‌شود. شوینده‌های موجود در فروشگاه‌های فاقد الکل و با قدرت پاک کنندگی ملایم، می‌توانند انتخاب خوبی باشند. روش دیگر هم این است که از شامپوی بچه استفاده کنید.
    • ژاکت شما اکریلیک، ترمه یا پشم است؟ هر جنس پارچه و بافتنی، دما و مواد خاصی لازم  دارد. همچنین در شستن بعضی از لباس‌ها نباید از خشک‌کن ماشین لباس‌شویی استفاده کنید. بهتر است مواد و الیاف طبیعی به جای آب گرم با آب سرد شسته شود. دمای آب موجب آسیب به بافت لباس می‌شود.
    • می‌توانید برای شستن لباس‌های بافتنی با ماشین لباسشویی، از دور کند یا دکمه handwash استفاده کنید. زیرا سرعت زیاد هم به بافت لباس بافتنی آسیب می‌رساند.
    • خواندن برچسب لباس امکان دارد مدتی طول بکشد؛ اما ارزش آن را دارد. برای مثال طبق این برچسب امکان دارد بفهمید که ژاکت یا لباس بافتنی‌ شما باید با دست شسته شود؛ چون بافت اصلی آن پشم یا ترمه است. بهتر است بدانید بهترین دمای آب برای شستشوی لباس بافتنی و پشمی ۳۰ درجه سانتی‌گراد است.
    • پس از شتسشوی لباس برای خشک شدن لباس بافتنی، آن را در معرض نور مستقیم آفتاب یا آتش و گرما نگذارید بهتر است آن را داخل سبدی بگذارید تا آب اضافه آن خارج و لباس خشک شود.
بهترین روش شستن لباس بافتنی در لباسشویی
چنانچه از شوینده مناسب برای شستن لباس‌ها انجام نشود، آب قلیایی شده و باعث خراب شدن بافت لباس و رنگ پس دادن آنها می‌شود.

روش شستن لباس بافتنی در لباسشویی ؛ نکات ضروری

در برچسب داخلی برخی لباس‌های بافتنی گفته شده که می‌توان برای شستشوی آن‌ها از ماشین لباسشویی استفاده کرد. بعضی از ماشین‌های لباسشویی پیشرفته مدل شستشوی ویژه‌ای برای لباس‌های بافتنی دارند که به آن wool می‌گویند. اگرچه پیشنهاد ما این است که لباس‌های بافتنی را با لباسشویی نشویید. اما در صورت تمایل می‌توانید از این مدل شستشو استفاده کنید. در این صورت بهتر است که گزینه خشک‌کن ماشین لباسشویی را غیر فعال کنید.

نکات شستن لباس بافتنی در لباسشویی
به برچسب لباس بافتنی هنگام شستن دقت کنید.
تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی

در این مقاله روش شستن لباس بافتنی در لباسشویی را به شما توضیح دادیم. اگر که این موارد رعایت شود، لباس شما  بیشتر ماندگار خواهد بود و شکل ظاهری خودش را به خوبی حفظ می‌کند. شستن بیش از حد لباس می‌تواند عمر آن را کم کند. لباس پشمی هم مانند لباس بافتنی اصول خاصی برای شستن دارد، شما از چه روشی برای شستن لباس‌های بافتنی استفاده می‌کنید؟ پس از شستن به چه شکل آنها را خشک می‌کنید؟

اگر برنامه درست را برای شستن لباس‌ها انتخاب نکنید، ممکن است به لباس یا ماشین لباسشویی ایرادی وارد شود. در اینصورت باید برای تعمیر دستگاه خود از یک تعمیرکار کمک بگیرید. بدین منظور کافیست روی کلمه تعمیر ماشین لباسشویی کلیک کرده یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا