×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

علت پرز گرفتن لباس‌ ها در لباسشویی

پرز گرفتن لباس‌ ها در لباسشویی

پرز گرفتن لباس ‌ها در لباسشویی یکی از رایج‌ترین مشکلات در زمان کار با لباسشویی است. کرکی شدن لباس در لباسشویی تاثیر منفی بر کیفیت شست‌و‌شو و ظاهر لباس‌ها دارد. حتی ممکن است ظاهر شما ژولیده یا لباس شما کهنه به نظر برسد.

عوامل مختلفی ممکن است منجر به پرز گرفتن‌ لباس‌شوند. در این مقاله آچارباز قصد داریم  علت پرز گرفتن لباس‌ها در لباسشویی و راه حل رفع آن را به طور کامل توضیح دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید. اگر با راه حل‌های پیشنهادی مشکل دستگاه شما برطرف نشد، باید یک تعمیرکار از نزدیک وضعیت لباسشویی شما را بررسی کند. می‌توانید روی عبارت تعمیر ماشین لباسشویی کلیک و درخواست خود را رایگان ثبت کنید.

دلایل پرز گرفتن لباس ها در لباسشویی

دلایل پرز گرفتن لباس‌ها در لباسشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد و بیشتر هنگامی اتفاق می‌افتد که الیاف پارچه آسیب دیده باشد، در ادامه با این دلایل به طور کامل آشنا می‌شویم:

دمای آب

دمای آب یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در پرز گرفتن یا کرکی شدن لباس در ماشین لباسشویی است. توصیه می‌کنیم برای شستن لباس‌ها حتما به دمای مناسب برای شستشوی لباس توجه کنید. این اطلاعات روی مارک لباس ثبت شده است. توجه نکردن به این دما باعث انتخاب برنامه اشتباه شده و به بافت لباس‌ها آسیب می‌زند و باعث کرک گرفتن لباس‌ها می‌شود.

اطلاعات شستشوی لباس‌ها
یکی از دلایل پرز گرفتن لباس ها در لباسشویی عدم توجه به دما و شرایط شستشو لباس است.
تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی

انتخاب برنامه مناسب

با توجه به جنس، رنگ و تعداد لباس‌ها، برنامه مناسب برای شستن لباس‌ها را انتخاب کنید. برنامه‌هایی که مدت آنها طولانی است ممکن است به بافت لباس آسیب بزند و منجر به آسیب دیدن یا کرکی شدن لباس در ماشین لباسشویی شوند.

جنس پارچه لباس

یکی از مهم‌ترین دلایل پرز گرفتن لباس ها در لباسشویی، جنس پارچه لباس است. بیشتر پارچه‌ها ممکن است مقداری پرز بدهند؛ اما بعضی از جنس‌ها شدت پرزدهی آنها بیشتر است.

جنس پارچه علت کرکی شدن لباس در ماشین لباسشویی
پارچه های پشمی و پنبه ای بیشتر و پارچه‌های کرپ، بزیاق، ویگاس ترک و فاستونی کمتر پرز می‌دهند.

پیش از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که باید قبل از شستن لباس‌ها، جیب‌ آن‌ها را چک کنید. اگر کاغذ، دستمال کاغذی و … در جیب لباس باشد، لباس‌ها پرز گرفته و ژولیده به نظر می‌رسند.

چطور از پرز گرفتن لباس ها در لباسشویی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از پرز گرفتن لباس ها در لباسشویی توصیه می‌کنیم که اقدامات زیر را انجام دهید:

  • لباس‌های بافتنی را پشت و رو کرده و بعد در لباسشویی بیندازید. با این کار احتمال تولید الکتریسیته ساکن را کاهش می‌دهید و کرک کمتری تولید می‌شود.
  • برای خشک کردن لباس‌های بافتنی در صورت امکان از  خشک کن لباسشویی استفاده نکنید. زیرا این کار باعث سایش بیشتر شده و احتمال پرزدهی لباس‌ها را بالا می‌برد.
  • برای شستشوی همه لباس‌ها از یک مایع یا پودر استفاده نکنید، بلکه برای هر پارچه شوینده مخصوص را بکار ببرید.
  • برای شستن پارچه‌هایی که مستعد پرزدهی هستند، بهتر است از برنامه‌هایی که دور موتور آنها کم تر است یا برنامه‌های مناسب لباس‌های حساس استفاده کنید.
  • اگر لباسی برای شما با اهمیت است و لباسشویی برنامه‌های متفاوت ندارد، آن را با دست بشویید.
کرکی شدن لباس‌ها
اگر لباس‌های شما در اثر شستشوی با لباسشویی پرز می‌گیرد، برای جلوگیری از کرکی شدن لباس در ماشین لباسشویی بهتر است آنها را با دست بشویید.

بعد کرکی شدن لباس در ماشین لباسشویی چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

در ادامه مبحث پرز گرفتن لباس ها در لباسشویی به معرفی روش‌هایی برای از بین بردن پرز‌ها و کرک‌های ناشی از شستشوی لباس در لباسشویی می‌پردازیم:

استفاده از مواد چسبنده

شما می‌توانید با استفاده از مواد چسبنده مثل یک چسب نواری، به راحتی پرزها را از لباس‌های خود جدا کنید. برای این کار باید:

  • یک چسب نواری پهن را در جهت خواب پارچه قرار داده و اندکی فشار دهید.
  • سپس آن را از روی لباس بردارید.
  • به همین راحتی پرز از لباس‌های شما جدا می‌شود.
استفاده از چسب
یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای از بین بردن کرک‌ها، استفاده از چسب نواری است.

قبل از شستن لباس‌ها، جیب‌ آن‌ها را چک کنید. اگر کاغذ، دستمال کاغذی و … در جیب لباس باشد، لباس‌ها پرز گرفته و ژولیده به نظر می‌رسند.

استفاده از پد یا اسفنج مرطوب

به کمک رطوبت هم می‌توانید پرزها را از روی پارچه و لباس‌های خود پاک کنید. در این صورت باید:

  • باید یک اسفنج را مرطوب کنید.
  • سپس آن را به آرامی و در جهت خواب پارچه روی آن بکشید.
  • این کار را تا زمانی انجام دهید که تمام پرزها از روی لباس پاک شوند.
استفاده از اسفنج روی لباس
برای از بین بردن کرک و پرزها می توانید از یک اسفنج یا ابر استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

استفاده از غلتک‌های پرزگیر

در چندسال اخیر به علت اینکه پرز و کرک روی لباس‌ها بیشتر از قبل مشاهده می‌شود، وسیله پرزگیر به بازار عرضه شده است. این پرزگیرها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. می‌توانید با توجه به بودجه و نوع کرک‌ها از بین این مدل‌ها یکی را انتخاب کنید.

پرزگیر لباسها
بعد از پرز گرفتن لباس ها در لباسشویی کافیست پرزگیر را روی پارچه بکشید تا در عرض چند ثانیه پرزها از بین برود.

استفاده از سنگ پا

اگر می‌خواهید بدون هزینه کرکی شدن لباس در ماشین لباسشویی را از بین ببرید، کافیست از یک سنگ پا برای این کار استفاده کنید. فقط برای استفاده از سنگ پا به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • ازقسمت‌هایی سنگ پا استفاده کنید که ناخالصی نداشته باشد.
  • آن را در جهت خواب پارچه بکشید.
  • روی یک قسمت را چندبار با سنگ پا نکشید زیرا باعث آسیب زدن به لباس‌ها می‌شود.
  • برای پارچه‌های ظریف از جنس ساتنی، ابریشمی و … از آن استفاده نکنید.

استفاده از تیغ یا ژیلت

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای از بین بردن پرز و کرک‌های روی لباس، استفاده از تیغ و ژیلت است. برای اینکار کافیست تیغ یا ژیلت را بردارید و آن را به آرامی روی پرزهای لباس بکشید. توجه داشته باشید که در استفاده از تیغ و ژیلت احتیاط کنید تا دست شما و پارچه لباس آسیب نبیند.

از بین بردن پرزها با ژیلت
می‌توانید یک تیغ یا ژیلتی که قبلا استفاده شده را بشویی و به این کار اختصاص دهید.

دوباره شدن لباس‌ها

اگر فقط یکبار این اتفاق افتاده باشد، می‌توانید یکبار دیگر لباس را با شوینده مناسب بشویید تا مشکل کرک و پرزهای آن برطرف شود.

در این مقاله سعی کردیم همه نکاتی که باید درباره پرز گرفتن لباس ها در لباسشویی بدانید را به زبان ساده آموزش دهیم. اما باید بگویی برخی از لباس‌ها از پارچه‌های بی کیفیت دوخته شده‌اند و سریع‌ تر دچار پرزدهی می‌شوند؛ در نتیجه ممکن است که با یک بار شستن هم پرز بدهند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم لباس‌ها و پارچه‌های با کیفیت خریداری کنید. اما اگر همه این اقدامات را انجام داده‌اید ولی در لباسشویی شما همه لباس‌ها پرز و کرک می‌گیرد بهتر است دستگاه را به یک تعمیرکار نشان دهید؛ زیرا ممکن است دیگ آن به مشکل خورده باشد.

برای ثبت سفارش و اعزام تعمیرکار به محل می‌توانید روی کلمه تعمیر ماشین لباسشویی در این صفحه کلیک و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان آچارباز در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هزینه منصفانه مشکل دستگاه را برطرف می‌کنند.

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا