×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

آموزش رفع خطاهای ماشین لباسشویی اسنوا

رفع خطاهای ماشین لباسشویی اسنوا توسط تکنسین‌های حرفه‌ای آچارباز

در فناوری لباسشویی های جدید٬ طراحی های خاصی انجام شده است که زمان بروز مشکل با ارائه کد مخصوص مشکل٬ کاربر را متوجه اشکال میکند و مصرف کننده اگر با معانی کدها آشنایی داشته باشد به راحتی میتواند مشکل را رفع کند.

گاهی خطاها را میتوان خود برطرف کرد اما برای رفع برخی از خطاها باید به تکنسین مراجعه کرد. با آچارباز در این مقاله همراه باشید تا به بررسی علت خطاهای رایج در لباسشویی اسنوا بپردازیم و در صورت نیاز به تعمیر لباسشویی شما را راهنمایی میکنیم.

نکته: گاهی مصرف کنندگان در مورد ارور be لباسشویی اسنوا میپرسند٬ باید بگوییم که این ارور وجود ندارد و ممکن است به خاطر بد خوانده شدن یا کمرنگ شدن دیجیتال مانتیتور به شکل be دیده میشود.

خطای IE در لباسشویی اسنوا

خطای IE لباسشویی اسنوا به اختلال در ورود آب اشاره می‌کند که این مورد ناشی ازموارد زیر می‌تواند باشد:

  • بسته بودن شیر آب
  • مسدود بودن فیلتر ورود آب
  • خراب بودن و یا نامرغوب بودن شیر برقی
  • کار نکردن پمپ تخلیه در زمان آبگیری
  • خراب بودن و یا نامرغوب بودن هیدروستات یا همان سنسور سطحی آب
  • بررسی نکردن سطح آب توسط برد

برخی از این موارد با یک بررسی ساده رفع می‌شوند و برخی دیگر نیاز است اگر دانش فنی ندارید تا با یک کارشناس تعمیر لباسشویی تماس بگیرید.

روش رفع ارور IE

به شیر آب ورودی، دو شلنگ آب سرد و گرم متصل شده که وظیفه دارد جریان آب را کنترل کند. اگر این قطعه با مشکلی مواجه شود، آب وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود. برای عیب یابی این بخش کافیست:

  1. از باز بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کنید، گاهی تنها بسته بودن شیر آب ورودی می‌تواند در کارکرد ماشین مشکل درست کند
  2. سپس شلنگ پلاستیکی را بررسی کرده و ببینید که تا شدگی و خمیدگی نداشته باشد
  3. حالا شلنگ‌ها را از شیر جدا کنید
  4. در محل اتصال شلنگ به شیر، یک فیلتر توری وجود دارد که، از ورود ذرات ریز و درشت آب به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند. در نظر داشته باشید که این فیلتر هم می‌تواند، مانند بقیه فیلتر‌ها کثیف و مسدود شود. پس اگر رسوب و کثیفی در فیلتر ورود آب می‌بینید، آن را با دقت تمیز کنید.
  5. یک تشت برداشته و قسمت انتهایی شلنگ، که به لباسشویی متصل است را از آن جدا کنید.
  6. شلنگ را درون تشت گذاشته و شیر آب را باز کنید.
  7. حالا فرصت بسیار مناسبی دارید که، عملکرد شلنگ را بررسی کرده و فشار آب را نیز چک کنید.

قطعه دیگری که می‌تواند در ایجاد این کد موثر باشد، خرابی شیر برقی است. شیر برقی وظیفه تامین آب مورد نیاز، برای شستشوی لباس‌ها را بر عهده دارد. بعد از اینکه آب به میزان لازم وارد دیگ شد، هیدروستات به شیر فرمان قطعی آب را می‌دهد.

با خرابی این قطعه، آب داخل ماشین لباسشویی جمع شده، از زیر لباسشویی نشت کرده و یا آبگیری نمی‌کند. شیر برقی از بوبین، فنر، ترمینال، محفظه فشار و…ساخته شده است. بوبین باید دریچه ورودی شیر را برای، تامین آب راه بیاندازد. اگر این قطعه برق داشته باشد، اما با این حال آب وارد دستگاه نشده و شیر کار نکند، این یعنی شیر برقی خراب شده و برای تعمیر و یا تعویض آن باید از یک سرویسکار کمک گرفت.

چگونگی رفع ارورهای لباسشویی اسنوا
آشنایی با ارورهای ماشین لباسشویی باعث می‌شود سریعتر نسبت به رفع خطا اقدام کنید.

ارور OE لباسشویی اسنوا

ارور OE به اختلال در شیوه‌ تخلیه‌ی آب اشاره می‌کند. اگر لوله‌ تخلیه گره خورده یا پیچ خورده باشد یا پمپ تخلیه و هیدروستات دچار مشکل شده و یا همراه با تخلیه، آبگیری هم انجام شود، ارور OE نمایش داده می‌شود. بعد از بررسی موارد اشاره شده اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه معیوب کنید. گاهی ممکن است وجود مشکل در سنسورها یا برد الکترونیکی لباسشویی نیز باعث این خطا شود.

عیب یابی کد خطای OE

هیدروستات وظیفه‌ای مشابه شیر برقی داشته و سطح آب ورودی به داخل ماشین را کنترل می‌کند. هیدروستات شلنگی متصل به مخزن لباسشویی دارد. با نزدیک شدن آب به حد استاندارد، هوایی که درون این شلنگ و دیافراگم هیدروستات است فشرده شده و به شیر برقی فرمان قطعی آب را می‌دهد. اگر این قطعه خراب شود، آبگیری در ماشین درست انجام نشده و فرمانی به شیر برقی نمی‌رسد.

در برخی از مدل‌های هیدروستات، پیچی روی آن وجود دارد که با چرخش آن، می‌توان میزان آب ورودی به داخل دیگ را کنترل کرد. شما می‌توانید با استفاده از یک پیچ گوشتی، این پیچ را چرخانده و هیدروستات را تنظیم کنید.

پمپ تخلیه همانطور که از اسمش پیدا است، وظیفه تخلیه و بیرون بردن آب از ماشین لباسشویی هنگام شستشوی لباس‌ها را دارد. اگر این قطعه خراب شود، عمل تخلیه آب نیز در دستگاه به درستی صورت نمی‌گیرد. در چنین شرایطی می‌توانید با تعویض پمپ و شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی، مشکلات مربوط به این دستگاه را برطرف کنید.

علت نمایش ارور OE
ارور OE اختلال تخلیه‌ی آب را هشدار می‌دهد.

ارور UE لباسشویی اسنوا

اگر ماشین لباسشویی به صورتی که لازم است تراز نباشد، این ارور ظاهر می‌شود. هنگامی که لباس‌ها به هم پیچیده و گره خورده و در یک سمت ماشین لباسشویی قرار گرفته باشند، توازن دستگاه به هم می‌خورد.

رفع ایراد کد خطای UE لباسشویی اسنوا

جالب است بدانید که تراز نبودن ماشین و کم و زیاد ریختن لباس، می‌تواند علاوه بر کد خطا باعث سروصدای بیش از حد دستگاه نیز بشود. برای رفع چنین مشکلی، متخصص با استفاده از ابزار‌های لازم، دستگاه را تراز می‌کند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هرگز، کم یا بیش از ظرفیت ماشین درون آن لباس نریزید. از گذاشتن لباس‌ها در نقطه خاصی از دیگ ماشین هم، خودداری کنید.

ارور LE لباسشویی اسنوا

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی اسنوا خطای LE است که زمانی نمایش داده می‌شود که درب دستگاه باز باشد. باز ماندن درب ماشین لباسشویی ممکن است به سه دلیل اتفاق بیفتد:

  • قفل در خراب باشد.
  • برد الکترونیکی سیگنالی به قفل ارسال نکند.
  • در حین باز بودنِ در کلید استارت پاوس زده شده باشد.

راه حل رفع ارور LE

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی، از روشن شدن و کار کردن آن جلوگیری کرده و می‌تواند به دلایل مختلفی روی دهد. اگر قفل درب خراب شده باشد، این احتمال وجود دارد که چفت آن شکسته شده شده باشد. تعویض چفت درب لباسشویی، تنها باید توسط یک متخصص انجام شود.

عامل دیگری که می‌تواند، مانع از قفل شدن درب ماشین شود خرابی لاستیک دور آن است. اگر این لاستیک پوسیده، کج، پاره و یا از درب جدا شده باشد، می‌تواند به مانعی بزرگ برای قفل شدن درب دستگاه تبدیل شود.
این نکته را هم در نظر بگیرید که، ریختن لباس بیش از ظرفیت مجاز دستگاه، می‌تواند از بسته و قفل شدن آن جلوگیری کند.

ارور E2 لباسشویی اسنوا

زمانی که آب از ماشین لباسشویی اسنوا سرازیر شده باشد، ارور E2 ظاهر می‌شود. دلایلی که باعث سرازیری آب از دستگاه می‌شوند عبارت‌اند از:

  • خرابی شیر برقی که باعث می‌شود دستگاه به‌صورت مداوم عمل آبگیری را انجام دهد.
  • خراب بودن هیدروستات
  • خوب کار نکردن پمپ تخلیه

در کد‌های قبلی به وظایف و دلایل خرابی هریک از این قطعات گفته شده، اشاره کردیم. با توجه به قیمت بالای ماشین لباسشویی اگر از تجربه و مهارت کافی در زمینه تعمیر آن برخوردار نیستید، بهتر است سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی را به دست افراد ماهر سپرده و خودتان دست به آچار نشوید.

ارور E3 لباسشویی اسنوا

پیشنهاد مطالعه

ارور E4 لباسشویی اسنوا

علت به وجود آمدن این ارور به نشتی آب لباسشویی مرتبط است، اگر آب از درام لباسشویی یا لوله تخلیه نشت کند ارور E4 مشاهده می‌شود. برای برطرف کردن این مورد از خطاهای ماشین لباسشویی اسنوا ابتدا باید لوله تخلیه و شیلنگ را مورد بررسی قرار داد، اگر ترک خورده یا پاره شده باشند باید به تعویض آن‌ها پرداخت.

رفع خطای ارور E4

شلنگ تخلیه در لباسشویی وظیفه دارد، آب حاصل از شستشو را از پمپ به فاضلاب بفرستد. شلنگ تخلیه از پلاستیک ساخته شده و استفاده مداوم و نادرست از دستگاه، می‌تواند باعث پوسیدگی آن شود. شلنگ تخلیه قابل تعمیر نیست و تنها راه برای عیب یابی آن تعویض است. شما می‌توانید بدون نیاز به تعمیرکار، شلنگ تخلیه را در خانه تعویض کنید. فقط باید ابزار لازم برای اینکار که شامل آچار، تشت، انبردست، شلنگ جدید و پیچ گوشتی است را تهیه کرده و آب و برق خانه را نیز قطع کنید.

ارور E5 لباسشویی اسنوا

خطای E5 به اختلال ولتاژ اشاره می‌کند که از دلایل مطرح آن می‌توان به گیر کردن لباس‌ها بین درام و لاستیک در و همچنین نامرغوب بودن برد الکترونیکی اشاره کرد. برای برطرف کردن مشکل باید هر دو مورد را بررسی کرد. اگر لباس‌ها بین درام و لاستیک در، گیر کرده باشند، می‌توان آن‌ها را جدا کرد ولی اگر برد الکترونیکی نامرغوب باشد، باید با مراکز تعمیر لباسشویی تماس گرفت.

برطرف کردن ارور E5

برد در هر وسیله الکترونیکی، مانند مغز عمل کرده و فرمان‌ها را به بخش‌های مختلف دستگاه می‌فرستد. به عبارت دیگر، ماشین لباسشویی فرمان‌های مختلف برای انجام فعالیت‌های خود را، از برد الکترونیکی می‌گیرد.

روی برد الکترونیکی، فیوز‌ها و خازن‌هایی قرار گرفته‌اند که، به نوسان برق و اختلال ولتاژ حساس بوده و ممکن است دچار اتصالی شده و در نهایت بسوزند. برد الکترونیکی از جمله قطعات گران قیمت و کمیاب بوده و خرابی آن می‌تواند، برای مدت‌ها دستگاه را از کار بیاندازد.

ارور E6 لباسشویی اسنوا

این ارور زمانی رخ می‌دهد که موتور دستگاه دچار اختلال شده باشد. دلایل اختلال موتور دستگاه را نیز می‌توان به موارد زیر ارتباط داد:

  • گیر کردن لباس‌ها بین درام و لاستیک درب
  • بوجود آمدن مشکل در سوکت‌ها یا سیم‌کشی‌های موتور
  • داشتن برد الکترونیکی نامرغوب
  • خراب شدن رله
  • اتفاق افتادن اتصال کوتاه

رفع ایراد کد خطای E6

این ارور نشان دهنده خرابی و یا سوختن موتور دستگاه است. موتور لباسشویی به دلایل مختلفی مانند استفاده بیش از حد از دستگاه و یا ریختن لباس بیش از ظرفیت مورد نظر خراب شده و از کار می‌افتد. پس اگر متوجه مشکلی در موتور دستگاه شدید، خودتان برای تعمیر اقدام نکنید. زیرا این قطعه بسیار گران قیمت بوده و هرگونه اشتباه در تعمیر آن می‌تواند، بسیار هزینه بر باشد.

همچنین تعویض کردن رله در صورت خراب شدن آن هم، می‌تواند ارور را برطرف کند. اما اگر سوکت مشکل داشته باشد و یا اتصال کوتاه رخ بدهد، بهتر است برای رفع مشکل از تکنسین‌ها استفاده کرد.

ارور E8 لباسشویی اسنوا

ارور E8 وجود اختلال در موتور ماشین لباسشویی را گزارش می‌کند. خراب بودن برد ماشین لباسشویی اسنوا، اتصال اشتباه سیم‌ کشی‌‌ها و موتور و همچنین از کار افتادگی کامل موتور می‌توانند باعث به نمایش درآمدن این خطا باشند.

یکی از ارورهای تخصصی ماشین لباسشویی اسنوا این ارور است که اگر به دلیل از کار افتادگی موتور باشد باید آن‌را تعویض نمود و یا اگر مشکل در برد دستگاه باشد باید به تعمیر آن پرداخت.

علت نمایش ارور E8 
اختلال در موتور ماشین لباسشویی توسط ارور 8 E گزارش می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

ارور E9 لباسشویی اسنوا

ارور E9 در لباسشویی اسنوا به هیدروستات مربوط می‌شود. دلیل نمایش این ارور اغلب به دلیل خرابی هیدروستات و یا برد الکترونیکی است که برای رفع این مشکلات باید به تعمیر و یا در صورت پیشرفته بودن به تعویض آنها پرداخت.

ارور H2 لباسشویی اسنوا

از دیگر خطاهای ماشین لباسشویی اسنوا می‌توان به ارور H2 اشاره کرد، که به اختلال در مقاومت گرمایی اشاره می‌کند. خرابی المنت ماشین لباسشویی اسنوا و یا نصب اشتباه آن می‌تواند باعث بروز چنین خطایی شود.

رفع کد خطای H2

المنت ماشین لباسشویی، وظیفه گرم کردن آب دستگاه را دارد. بر اثر استفاده بیش از حدف این امکان وجود دارد که روی المنت، جرم بگیرد. جرم روی المنت، بین آب و قطعه قرار گرفته و مانع از انتقال حرارت صحیح می‌شود. علاوه بر این خرابی برد الکترونیکی، می‌تواند روی کارکرد المنت تاثیر گذاشته و آن را دچار نقص کند. بهتر است برای عیب یابی و تعمیر این قطعه از یک متخصص کمک بگیرید.

ارور H4 لباسشویی اسنوا

داغی بیشتر از حد مقاومت گرمایی این ارور را نمایش می‌دهد. اگر المنت ماشین لباسشویی اسنوا بدون آب در درام دمای زیادی پیدا کند و یا به هر دلیل دیگری معیوب باشد، خطا H4 نشان‌ داده می‌شود. علاوه بر این موارد ممکن است در برد ماشین لباسشویی اسنوا نیز ایرادی وجود داشته باشد. برای برطرف کردن این خطا باید المنت و برد مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شوند.

عیب یابی کد خطای H4

این ارور نیز به دلایل ارور H2 ایجاد می‌شود، یعنی خرابی برد الکترونیکی و المنت. اگر ماشین لباسشویی اسنوا بدون آب شروع به کار کرده و به المنت فرمان دهد، این قطعه خراب شده و از کار می‌افتد.

ارور H5 لباسشویی اسنوا

ارور H5 مربوط به مناسب نبودن دمای آب است. این نمونه از خطاهای ماشین لباسشویی اسنوا زمانی رخ می‌دهد که ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌های ظریف و پشمی‌ تنظیم شده باشد و دمای آب به بالاتر از 45 درجه رسیده باشد. در مواقعی که این هشدار داده می‌شود تکنسین‌ باید وارد عمل شود و مشکل را حل کند. رفع این خطا به این صورت است که باید المنت و ترمیستور را به مرحله‌ی تعویض رساند.

ارور H6 لباسشویی اسنوا

این ارور نشانگر وجود اختلال در المنت حرارتی است و علت بروز آن درست کار نکردن المنت حرارتی است، به این صورت که دمای آب پس از گذشت 15 دقیقه به اندازه‌ی دو درجه بالا نرفته است. خطایابی این ارور به کمک تعمیرکار انجام می‌شود، به صورتی که پس از بررسی مقاومت المنت و مدار و همچنین سیم‌ کشی‌ها، در صورت درست کار نکردن به تعویض‌شان خواهد پرداخت.

علت نمایش ارور H6
ارور H6 خرابی المنت حرارتی را تذکر می‌دهد.

ارور H8 لباسشویی اسنوا

داغ شدن بیش از حد المنت و سطح کم آب، ظاهر شدن این ارور را به همراه دارد. اگر ظاهر شدن ارور H8 به حرارت بالای المنت و برد کنترل کننده‌ی آن مربوط باشد، باید توسط یک تکنسین متخصص تعویض شوند. اما اگر سطح آب کاهش پیدا کرده باشد به راحتی می‌توان با افزایش آب مشکل را برطرف کرد.

ارور IB لباسشویی اسنوا

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی اسنوا ارور IB است که به علت خراب بودن برد ماشین لباسشویی اسنوا و همچنین اختلال در ترانزیستورِ دو قطبی ظاهر می‌شود. رفع این مشکل نیازمند بررسی توسط کارشناس است.

ارور PFE لباسشویی اسنوا

اگر فیلتر پمپ تخلیه‌ ماشین لباسشویی اسنوا دچار اختلال شده باشد این ارور در صفحه‌ی نمایش لباسشویی مشاهده می‌شود. دلایلی که باعث به‌وجود آمدن این ارور هستند را می‌توان در موارد زیر شرح داد:

  • مسدود بودن فیلتر پمپ تخلیه
  • کار نکردن پمپ تخلیه در حین خشک کردن
  • استفاده‌ی زیاد از پودر لباسشویی
  • قرار گرفتن لوله‌ی تخلیه در بالاتر از ۱ متری سطح زمین

رفع ارور PFE لباسشویی اسنوا

برای رفع این ارور باید، فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی را تمیز کنید. با اینکه فیلتر پمپ تخلیه قطعه بسیار کوچکی در ماشین لباسشویی است، اما بسیاری از مشکلات دستگاه مانند سروصدا، لرزش و عدم تخلیه آب از پمپ به این قطعه مربوط است.

ماشین لباسشویی خود را خاموش کرده و آن را از برق کشید و برای تمیز کردن پمپ اقدام کنید. فیلتر پمپ ماشین لباسشویی پایین، سمت راست و در قسمت جلویی دستگاه واقع شده است. در اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی شما می‌توانید با کشیدن محفظه به سمت خود، فیلتر را از دستگاه خارج کرده و آن را تمیز کنید.

این قطعه می‌تواند، با چربی‌ها، پرز و حتی‌ها لوازم کوچک جا مانده در لباس‌ها پر شده باشد. پس در تمیز کردن آن دقت کنید.
علاوه بر این میزان ریختن پودر در هر ماشین لباسشویی، حد مجاز و ظرفیتی دارد. پس از ریختن زیاد پودر درون دستگاه خودداری کنید، زیرا با اینکار کف فراوانی ایجاد کرده و به پمپ تخلیه و هیدروستات فشار زیادی وارد می‌کنید.

رفع خطای ماشین لباسشویی اسنوا

بسیاری از ارور‌های گفته شده را می‌توان به سادگی، با راه اندازی مجدد دستگاه و یا ریست آن برطرف کرد. اما برای رفع خطاهای ماشین لباسشویی اسنوا در جاییکه تخصص کافی ندارید، از یک پکیج کار کمک بگیرید و از آسیب زدن به دستگاه بپرهیزید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی



لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا