×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چرا لباسشویی اسنوا صدا میدهد؟

ماشین لباسشویی اسنوا

گاهی پس از روشن کردن ماشین لباسشویی اسنوا متوجه بروز سر و صدا در آن میشوید. علت بروز سر‌ و صدای زیاد در ماشین لباسشویی اسنوا، اغلب مواردی چون: خرابی تسمه، خرابی گیربکس، شل شدن پایه‌های ماشین لباسشویی، پوسیدگی تسمه پمپ و … است. در ادامه این مقاله به صورت کامل شما را با روش عیب‌یابی صدای لباسشویی اسنوا و چگونگی برطرف کردن آن آشنا خواهیم کرد. با آچارباز همراه باشید.

بلبرینگ های دیگ علت صدای زیاد ماشین لباسشویی اسنوا

بلبرینگ دیگ یکی از قطعاتی است که جهت چرخش دیگ و سبد دستگاه روی ماشین لباسشویی تعبیه شده است که در اکثر مواقع می‌تواند باعث بروز سر و صدای زیاد در ماشین لباسشویی شود. بلبرینگ‌ها با کار کردن در طولانی مدت (پوسیده شدن)، انداختن لباس زیادی در ماشین لباسشویی (بیشتر از ظرفیت دستگاه)، ریختن مواد شوینده نامرغوب و … دچار اختلالاتی از جمله سروصدای ماشین لباسشویی خواهند شد.

در صورتی که دستگاه در حین خشک کردن لباس‌ها و یا در دور تند کار کردن، سروصدای بیشتر تولید کند به احتمال زیاد مشکل آن شکستگی بلبرینگ‌ها است. زمانی که بلبرینگ‌ها شکسته شوند شاهد نشت آب به لاستیک دور دیگ خواهیم بود.

↵ راه حل مشکل بلبرینگ:

برای تعمیر ماشین لباسشویی در این حالت باید بلبرینگ و لاستیک دور دیگ تعویض شود. در صورتی که توانایی تعمیر ماشین لباسشویی در این حالت را نداشتید بهترین کار کمک گرفتن از تکنسین‌های ماهر تعمیر لباسشویی اسنوا است.

ماشین لباسشویی اسنوا
یکی از دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی تراز نبودن پایه‌های آن است که با تراز کردن پایه‌ها مشکل صدای زیاد ماشین لباسشویی اسنوا برطرف خواهد شد.

گیربکس چگونه باعث ایجاد صدا در ماشین لباسشویی اسنوا می‌شود؟

احتمال اینکه سروصدای ماشین لباسشویی از گیربکس آن باشد خیلی کم است و پیشنهاد می‌شود در آخرین مرحله این مورد بررسی شود.

↵ راه حل مشکل گیربکس:

گیربکس اغلب در اثر فرسوده شدن سروصدا تولید می‌کند که با تعویض آن، مشکل برطرف خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه

تسمه پمپ

وظیفه تسمه پمپ، به حرکت درآوردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است که در صورت پوسیده شدن و یا پاره شدن باعث ایجاد سروصدا در دستگاه خواهد شد. در این حالت ماشین لباسشویی علاوه بر سروصدا ممکن است به درستی تخلیه آب را انجام ندهد و لباس‌ها خیس بمانند و یا اینکه بوی لاستیک از خود ساطع کند که با دیدن این علائم بهتر می‌توانید بفهمید که مشکل از تسمه پمپ است.

↵ راه حل مشکل تسمه پمپ:

با تعویض تسمه پمپ می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

تاثیر موتور در صدای لباسشویی اسنوا

موتور اصلی‌ترین عضو ماشین لباسشویی است چرا که دیگ ماشین لباسشویی اسنوا به وسیله آن به چرخش درمی‌آید. در اکثر مواقع ممکن است ماشین لباسشویی صداهایی وزوز مانند یا هووووم تولید کند و بوی سوختگی هم از آن ساطع می‌شود در این حالت باید بدانید مشکل اصلی از موتور دستگاه است که نیاز به تعمیر دارد.

↵ راه حل مشکل موتور لباسشویی اسنوا:

موتور یکی از پیچیده‌ترین قطعات ماشین لباسشویی اسنوا است که هر کسی توانایی تعمیر آن را ندارد، بهتر است تعمیر آن را به دست نیروهای کاربلد و حرفه‌ای بسپارید.

کمک فنر

کمک فنر یکی از قطعات ماشین لباسشویی‌های درب از جلو است که جهت جلوگیری از برخورد دیگ دستگاه با سایر قطعات روی ماشین لباسشویی طعبیه شده است. در اکثر مواقع که کمک فنرها پوسیده شده و یا ضعیف می‌شوند، سروصدای زیادی تولید می‌کند که در صورت تعمیر نشدن و برطرف نشدن این مشکل دستگاه، سایر قطعات ماشین لباسشویی اسنوا آسیب می‌بینند.

↵ راه حل مشکل کمک فنر:

کمک فنر ماشین لباسشویی اسنوا را تعمیر و یا تعویض کنید. گیربکس اغلب در اثر فرسوده شدن سروصدا تولید می‌کند که با تعویض آن، مشکل برطرف خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه

تسمه و صدای بلند لباسشویی اسنوا

تسمه یکی از قطعاتی است که موتور را به دیگ وصل می‌کند و اغلب جنس آن لاستیک است. در برخی موارد که با سروصدای دستگاه مواجه شدید، می‌توانید این قطعه را بررسی کنید. چرا که ممکن است با بریدن آن دستگاه سروصدای زیادی ایجاد کند.

↵ راه حل مشکل تسمه لباسشویی:

تسمه را تعویض کنید.

ورودی آب

یکی دیگر از علت‌های سروصدای ماشین لباسشویی ممکن است مسدود و یا خرابی شیر ورودی آب باشد. در صورتی که در زمان آبگیری ماشین لباسشویی متوجه سروصدا شدید، مشکل از ورودی آب است. ممکن است شیر ورودی آب رسوب گرفته و مسیر ورودی آب مسدود شده باشد.

↵ راه حل مشکل شیر ورودی آب:

در این حالت بهترین کار تعویض شیر ورودی است.

پمپ تخلیه

پمپ تخلیه یکی از قطعاتی است که در زمان آبکشی لباس‌ها فعالیت آن شروع می‌شود و البته باید بدانید در صورت خراب بودن آن در حین آبکشی سروصدای زیادی تولید می‌کند همچنین به درستی لباس‌ها را آبکشی نخواهد کرد.

↵ راه حل مشکل پمپ تخلیه:

جهت برطرف کردن مشکل پمپ تخلیه، بهتر است از نیروهای متخصص و کاربلد کمک بگیرید چرا که پمپ تخلیه یک قطعه پیچیده و گران قیمت است.

کلاچ چگونه باعث ایجاد صدا در ماشین لباسشویی اسنوا می‌شود؟

کلاچ یکی از قطعاتی است که بین دیگ و گیربکس قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که باعث چرخش دیگ خواهد شد. این قطعه ممکن است در برخی موارد علت صدای زیاد ماشین لباسشویی اسنوا شود. چرا که مدت زمان زیادی از آن استفاده شده که باعث فرسودگی کلاچ شده است.

↵ راه حل مشکل کلاچ:

در صورتی که کلاچ فرسوده شده باشد، غیر قابل تعمیر است و باید تعویض شود تا سروصدای دستگاه برطرف شود.

پولی موتور، شفت، پمپ

پولی موتور یکی از قطعاتی است که به تسمه پمپ یا تسمه متحرک کمک می‌کند تا راحت تر کار خود را انجام دهند. زمانی که علت صدای زیاد ماشین لباسشویی پولی موتور است دستگاه در حین راه اندازی، آبکشی، خشک کردن و … صدای جیغ مانندی می‌دهد. علت بروز این صدا اغلب انباشته شدن گریس، تیکه‌های لاستیک، خاک، پرز و … در پولی موتور است

↵ راه حل مشکل پولی موتور:

با تعویض آن مشکل سروصدای دستگاه برطرف خواهد شد.

تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا
آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی، تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی اسنوا در استان تهران است.

خرابی سه نگهدارنده درام

از دیگر دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی اسنوا می‌توان به خرابی یا شکسته شدن نگهدارنده‌های درام اشاره کرد. در صورتی که یکی از پایه‌های نگهدارنده شکسته شده و یا خراب شده باشند، احتمال می‌رود یاتاقان‌ها خرد شده و ممکن است به هیتر و دیگ دستگاه هم آسیب وارد کند که صدای زیادی هم ایجاد می‌کند.

↵ راه حل مشکل نگهدارنده درام:

در صورتی که دستگاه در حین کار کردن سروصدای زیادی تولید کرد آن را خاموش کرده و از نمایندگی‌های تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا کمک بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام به شما. ماشین لباسشویی من صدا میده تنظیمات رو بررسی کردم تراز رو هم انجام دادم اما همچنان صدا هست. میتونه به دلیل پر نبودن لباسشویی باشه؟ هرچند که وقتی پر هم هست صدا میده
    من نمیتونم دلیلش رو خودم متوجه بشم باید چیکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا