×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

آشنایی کامل با دیفراست کولر گازی و اسپلیت

دیفراست کولر گازی و اسپلیت

کولرهای گازی مدرن برای راحتی کاربران، برنامه‌ها و عملکردهای مختلفی دارند. قابلیت سرمایش و گرمایش یکی از این عملکردهاست. در حالت گرمایش، یونیت داخلی گرما تولید می‌کند و یونیت بیرونی سرد است. سردی یونیت بیرونی باعث می‌شود در شرایطی که دمای هوا به صفر و کم‌تر از آن نزدیک می‌شود و رطوبت هوا هم بالا است، یخ‌زدگی اتفاق بیافتد. این موضوع باعث شده تا سازندگان کولرگازی، برنامه‌هایی را برای دیفراست کولر گازی را طراحی کنند.

حالت دیفراست، در واقع یک برنامه حفاظتی از دستگاه است که از آسیب به پروانه فن و دیگر بخش‌های یونیت بیرونی جلوگیری می‌کند. در این مقاله از آچارباز شما را با این برنامه کولرهای گازی بیشتر آشنا می‌شویم. به یاد داشته باشید که سرویس دوره‌ای باعث کار کردن درست عملکرد آن‌ها می‌شود، پس اگر دوست دارید دستگاه شما بدون وقفه کار کند، حتما این موضوع را جدی بگیرید. چنانچه خودتان در زمینه تعمیرات کولر گازی مهارت ندارید، می‌توانید در قسمت سرویس کار کولر گازی درخواست خود را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل دستگاه برطرف شود.

دیفراست کولر گازی چیست؟

برنامه‌ی دیفراست، یک عملکرد محافظتی از دستگاه در برابر یخ زدگی و وقفه در عملکرد است. در هوای زمستانی وقتی رطوبت هوا بالا می‌رود (بعد از بارش باران یا ورود جبهه هوای مرطوب به منطقه) و با نزدیک شدن دما به صفر بلورهای یخ روی بخش‌های مختلف یونیت خارجی تشکیل می‌شود.

دیفراست کولر گازی در زمستان
با سرویس به موقع کولر گازی می‌توان از تعداد دفعات مورد نیاز برای دیفراست جلوگیری کرد.

این بلورها مشکلی ایجاد نمی‌کند تا جایی که وزن و حجم آن‌ها مانع از گردش درست فن شوند. در این شرایط، عملکرد دیفراست کولر گازی فعال می‌شود تا بلورهای یخ را از بین ببرد. گاهی فعال شدن عملکرد دیفراست کولر گازی، باعث می‌شود شما به اشتباه تصور کنید که کولر گازی خراب شده است؛ ولی چطور فعال شدن حالت دیفراست را متوجه شویم؟

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

چطور متوجه فعال شدن برنامه دیفراست کولر گازی شویم؟

اغلب عملکرد دیفراست در روزهای خیلی سرد فعال می‌شود؛ پس اگر در یک روز سرد زمستانی، وقتی از خواب بیدار  و متوجه شدید که حالت گرمایش دستگاه شما به طور ناگهانی قطع شده، نگران نباشید، به احتمال زیاد حالت دیفراست کولر فعال است.

یخ زدن یونیت خارجی در اسپلیت
فرآیند یخ زدایی کولرهای گازی بین 10 تا 45 دقیقه زمان نیاز دارد؛ اما ممکن است چند بار در طول روز تکرار شود.

نشانه‌های فعال شدن حالت دیفراست کولر گازی عبارتند از:

  • متوقف شدن دمیدن هوای گرم توسط یونیت داخلی و دمیدن هوای سرد توسط آن
  • ظاهر شدن نماد چرخه یخ‌زدایی روی نمایشگر کنترل (این نماد در برندهای مختلف متفاوت است که می‌توانید آن را داخل دفترچه راهنما جست‌‎وجو کنید)
  • شنید صدای تق تق از یونیت بیرونی
  • نامنظم کار کردن فن یونیت بیرونی
  • ایجاد یک هاله بخار آب اطراف یونیت خارجی
  • جمع شدن مقدار زیادی آب زیر محل نصب بخش خارجی کولر گازی

این موارد نشانه فعال شدن حالت دیفراست کولر گازی است. در حالت فعال شدن دیفراست کولر گازی نباید نگران خرابی دستگاه باشید، آن را خاموش نکنید و اجازه دهید، به کار خود ادامه دهد. باید صبر کنید تا عمل دیفراست تمام شود و سعی نکنید با تغییر عملکرد دستگاه، گرمایش آن را دوباره فعال کنید.

بعد از آن که یخ‌زدایی به طور کامل تمام شود، دستگاه به صورت خودکار به روال کار عادی برمی‌گردد و دوباره شروع به دمیدن باد گرم می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

دیفراست اسپلیت چقدر زمان نیاز دارد؟

دیفراست اسپیلت زمان زیادی طول نمی‌کشد. به طور تقریبی این عملکرد حدود 10 تا 45 دقیقه زمان می‌برد. زمان دقیق این فرآیند به برند دستگاه، دما و رطوبت هوای بیرون بستگی دارد. هر چقدر هوا مرطوب‌تر و دما کم‌تر باشد، زمان بیشتری برای یخ زدایی نیاز است. این فرایند زمانی که سنسورهای دمایی یونیت بیرونی دمای حداقل 9 درجه در قطعات را تشخیص دهند، متوقف می‌شود. بعد از توقف این عملکرد، کولر دوباره به کار عادی خود ادامه می‌دهد.

دیفراست اسپلیت
با تمام شدن دیفراست اسپلیت دوباره به کار عادی خود ادامه می‌دهد.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

چرخه دیفراست کولر گازی چطور کار می‌کند؟

وقتی کولر گازی نیاز به دیفراست دارد، یک شیر چهار طرفه فعال می‌شود. این شیر، عملکرد کولر گازی را به حالت سرمایش تغییر می‌دهد؛ یعنی دستگاه از داخل گرما می‌گیرد و آن را به یونیت خارجی منتقل می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که در طول فرآیند دیفراست کولر گازی ، باد سرد به داخل دمیده شود.

شیر چهار طرفه کولر گازی
فرآیند یخ زدایی در کولر گازی به کمک شیر چهار طرفه انجام می‌شود.

در برخی از برندهای کولر گازی برای جلوگیری از دمیدن باد سرد به داخل، از یک پمپ گرمایشی استفاده می‌شود. این پمپ، قدرت گرمایی زیادی ندارد و تنها از سرد شدن بیش از حد باد کولر جلوگیری می‌کند.

با انتقال گرما از محیط داخلی به یونیت بیرونی، به تدریج، دمای آن بالا می‌رود و وقتی سنسورها دمایی بیشتر از 9 درجه سانتی‌گراد را تشخیص دهند، دیفراست کولر گازی متوقف می‌شود و حالت گرمایش فعال می‌شود.

در حالت فعال شدن دیفراست کولر گازی نباید نگران خرابی دستگاه باشید، آن را خاموش نکنید و اجازه دهید به کار خود ادامه دهد.

بسیاری از کاربران کولر گازی به دنبال راهکارهایی برای کاهش زمان و تعداد دفعات فعال شدن دیفراست اسپلیت هستند. یکی از راهکارهای پیشگیری از یخ زدن یونیت داخلی نصب آن حداقل یک متر بالاتر از سطح زمین است تا نشست هوای سرد باعث کاهش دمای آن نشود. راهکار دیگر، سرویس و تعمیر به موقع دستگاه است. وقتی کولر گازی مشکلی نداشته باشد، عملکرد دیفراست آن زمان کم‌تری نیاز خواهد داشت و محیط داخلی سرد نخواهد شد. با توجه به این موضوع، حتما با هر بار تغییر حالت کولر از گرمایش به سرمایش و برعکس، سرویس را انجام دهید.

چنانچه خودتان در زمینه سرویس یا تعمیرات کولر گازی مهارت ندارید، می‌توانید از سرویس کار کولر گازی آچارباز کمک بگیرید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا