×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

رازهای نگهداری کولر گازی در زمستان

 نگهداری کولر گازی در زمستان

با تمام شدن فصل گرما، استفاده از کولرهای گازی کم‌تر و کم‌تر می‌شود. برخی از کاربران این دستگاه‌ها، در این شرایط، کولر گازی را خاموش می‌کنند و تا گرمای سال بعد به سراغ آن ‌ نمی‌روند. این افراد باید بدانند که رعایت نکردن شرایط نگهداری کولر گازی در زمستان می‌تواند به دستگاه آسیب برساند و هزینه‌های زیاد تعمیرات را به شما تحمیل کند.

 زنگ زدن بخش‌های مختلف یونیت خارجی اسپلیت، گیر کردن زباله داخل کندانسور، لانه‌سازی پرندگان داخل کندانسور و سوراخ شدن لوله‌های مبرد از آسیب‌هایی است که ممکن است برای دستگاه شما در طول زمستان به وجود آید. با توجه به این موضوع باید کولر گازی را برای زمستان آماده کرد حتی اگر کولر گازی شما دوکاره باشد.

در این مقاله از آچارباز، شما را با روش نگهداری کولر گازی در زمستان آشنا می‌کنیم تا با به کارگیری آن‌ها عمر دستگاه خود را بیشتر کنید. به یاد داشته باشید که اگر انجام مراحل آماده کردن کولر گازی در زمستان برای شما سخت و وقت‌گیر است می‌توانید با کمک سرویس کار کولر گازی تمامی مراحل نصب، سرویس یا تعمیرات کولر گازی را انجام دهید.

چرا باید نگهداری کولر گازی در زمستان را جدی بگیریم؟

با نزدیک شدن به فصل پاییز، کولرگازی‌ها کم کم خاموش می‌شوند. اما قبل از خاموشی کامل آنها، بسیاری از خانواده‌ها سیستم گرمایش خود عیب یابی می‌کنند و در صورت وجود مشکل آن را رفع می‌کنند تا در سال آینده بتوانند به راحتی از دستگاه استفاده کنند.  اما برخی افراد از دستگاه خود هیچ مراقبتی نمی‌کنند؛ در نتیجه مشکلات متعددی ممکن است برای کولرگازی‌شان به وجود آید. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنگ زدگی و خوردگی یونیت بیرونی علی الخصوص در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی
  • گیر کردن زباله داخل کندانسور (یونیت بیرونی)
  • لانه‌سازی پرندگان در داخل یا اطراف کندانسور و گیر کردن خوار و خاشاک لانه در داخل دستگاه
  • یخ‌زدن کندانسور و ترک خوردن بخش‌های لاستیکی آن
  • آسیب به سیم‌پیچ و سیم‌کشی داخلی

همه این موارد باعث می‌شود که شما در فصل تابستان مجبور باشید در کنار صرف هزینه، چند روزی گرما را هم تحمل کنید؛ در حالی که با انجام چند کار ساده می‌توانید از آن‌ها پیشگیری کنید.

سرویس و نحوه نگهداری کولر گازی در زمستان
اگر زمان انجام امور مربوط به نگهداری کولر گازی در زمستان را ندارید، می‌توانید از خدمات آچارباز استفاده کنید.
برای سرویس کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه نگهداری کولر گازی در زمستان چگونه است؟

نحوه نگهداری کولر گازی در زمستان بسیار ساده است کافیست اقدامات زیر را برای آن انجام دهید:

بررسی درست کار کردن کولر گازی

در ابتدا، کولر را روشن کنید. به صدای یونیت داخلی و بیرونی به دقت گوش کنید. این بخش‌ها نباید در حین کار صدای زیاد یا غیر عادی داشته باشند. اگر چنین مشکلی برای دستگاه شما وجود دارد، باید مشکل را به کمک یک تعمیرکار رفع کنید.

کثیفی‌ها، هاگ قارچ و میکرواورگانیسم‌های گیرکرده داخل فیلتر، در زمان استفاده نکردن از دستگاه تکثیر می‌شوند و به بخش‌های داخلی مثل برد و سیم‌پیچ‌ها آسیب می‌رسانند.

قطع کردن برق یونیت بیرونی

کندانسور اسپلیت در بیرون از خانه نصب می‌شود و بیشتر در معرض آسیب است؛ به همین دلیل اولین مرحله در نگهداری کولر گازی، قطع کردن برق یونیت بیرونی است.

پیشنهاد مطالعه

تمیز کردن کندانسور  

برای تمیز کردن کندانسور کولر گازی، ابتدا با یک دستمال، بخش بیرونی و پره‌ها را تمیز کنید. اگر چیزی به پره‌ها گیر کرده است، آن را با یک برس نرم جدا کنید. حالا با استفاده از کم‌ترین مکش جاروبرقی یکبار قسمت‌های مختلف آن را تمیز کنید. در این مرحله، مکش جاروبرقی را بیشتر نکنید؛ چون ممکن است به دستگاه آسیب برساند.

شرایط نگهداری کولر گازی در زمستان
با استفاده از کم‌ترین مکش جاروبرقی، اشیای ریز خارجی داخل کندانسور را خارج کنید.

تمیز کردن محل نصب کندانسور

کندانسور دستگاه شما ممکن است در بالکن یا حیاط نصب شده باشد. برای جلوگیری از گیر کردن زباله و اجزای خارجی داخل آن، محیط اطراف آن را تمیز کنید؛ چون ممکن است باد زباله‌ها را وارد کندانسور کند.

تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز
برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تعمیر کولر گازی

پوشاندن یونیت بیرونی یا پوشش مناسب

پوشاندن کندانسور هم یکی از رازهای نگهداری کولر گازی در زمستان است؛ اما باید تایید کنیم که هر نوع پوششی برای این کار مناسب نیست. پوشاندن کندانسور با پلاستیک و پوشش‌های غیرقابل نفوذ باعث زنگ‌زدگی و لانه کردن حیوانات موذی در کندانسور می‌شود.

پوشش‌های مخصوصی برای کندانسور در بازار وجود دارد. این پوشش‌ها جریان هوای مورد نیاز برای جلوگیری از زنگ‌زدن قطعات یونیت بیرونی را فراهم می‌کند. در کنار این مزیت، محیط گرمی را برای لانه کردن حیوانات فراهم نمی‌کند.

در مدت زمانی که از کولر استفاده نمی‌کنید، برخی روزها پوشش را بردارید تا جریان هوا در بخش‌های مختلف یونیت بیرونی بیشتر شود.

پیشنهاد مطالعه

تمیز یا تعویض فیلتر یونیت داخلی

بعد از پوشاندن یونیت بیرونی، باید به سراغ بخش داخلی دستگاه رفت. مهم‌ترین نکته برای نگهداری کولر گازی در زمستان، تمیز کردن یا تعویض فیلترهاست. اگر فیلترهای شما قابل شستشو است، آن‌ها را با آب تمیز شستشو دهید و اجازه دهید به طور کامل خشک شوند. بعد از خشک شدن دوباره آن‌ها را داخل دستگاه نصب کنید. برای دستگاه‌هایی که فیلتر، قابلیت شستشو ندارد باید حتما فیلتر عوض شود.

نگهداری کولر گازی در زمستان
تمیز کردن فیلتر یونیت داخلی، یکی از کارهای مهم نگهداری کولر گازی در زمستان است.

کثیفی‌ها، هاگ قارچ و میکرواورگانیسم‌های گیرکرده داخل فیلتر، در زمان استفاده نکردن از دستگاه تکثیر می‌شوند و به بخش‌های داخلی مثل برد و سیم‌پیچ‌ها آسیب می‌رسانند.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

شرایط نگهداری کولر گازی در زمستان که عملکرد گرمایش دارد، چگونه است؟

کولرهای گازی دوکاره، قابلیت گرمایش را در کنار سرمایش دارند. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها باید سراسر سال را بدون وقفه کار کنند. این موضوع باعث می‌شود که سرویس اهمیت بیشتری داشته باشد.

کولر گازی دوکاره بعد از تمام شدن فصل گرما و قبل از شروع سرما، با توجه به آب‌وهوای منطقه شما حداقل یک ماه خاموش خواهد بود. بهتر است برای جلوگیری از دردسرهای تعمیر دستگاه در زمستان مراحل نگهداری از کولر گازی در فصل سرما را برای این دستگاه‌ها هم انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه

برای نگهداری کولر گازی در زمستان بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

  • تمیز کردن یا تعویض فیلترهای یونیت داخلی
  • تمیز کردن کندانسور
  • چک کردن کارکرد درست یونیت بیرونی و داخلی
  • تمیز کردن محیطی که کندانسور در آن نصب شده
  • قرار دادن تخته چوبی روی کندانسور
خدمات سرویس کولر گازی
آچارباز با کمک یک تیم متخصص آماده انجام سرویس کولرهای گازی شماست.

اگر بعد از بررسی کولر گازی خود متوجه صداهای عجیب از یونیت داخلی یا خارجی شدید، از سرویسکار کولر گازی بخواهید تا دستگاه شما را عیب یابی کند. اگر فرد متخصصی در این زمینه نمی‌شناسید می‌توانید در قسمت تعمیرات کولر گازی آچارباز درخواست خود را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

برای تعمیر کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا