×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

استوریج و حافظه ها

هاردهای SSD چه مزایا و کاربردی دارند؟

طبق آمار، روزانه 2.5 اگزابایت (یک میلیارد گیگابایت) داده و اطلاعات تولید می‌شود. اپلیکیشن‌ها در بیگ دیتاها، باید بتوانند داده‌های بیشتری را با سرعت بیشتری بخوانند و بنویسند. HPE SSDها، با کارایی استثنایی، طول عمر بالا و زمان تاخیر کم، می‌توانند دسترسی شما به داده‌هایتان را سریع‌تر کنند و در عین حال مصرف برق کمتری دارند. در مقایسه SSDها با HDDها، مشتریان به کارایی بالای SSDها پی برده‌اند که در عین حال در قیمت و خصوصا ظرفیت‌های زیر یک ترابایت قابل رقابت هستند. کمپانی HPE یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تولیدکنندگان ذخیره‌سازها در جهان است و شما می توانید برای خرید استوریج HP یا مشاهده بهترین محصولات آن روی لینک کلیک کنید.

نهایت کارایی در اپلیکیشن‌های Random Data

HPE SSDها برای انترپرایزها مناسبند زیرا اپلیکیشن‌های متنوع Write Workload دارای Random Data بالا هستند. در مقایسه SSD و HDD می‌توان گفت که Random Read and Write IOPS  در SSDها به شکل چشمگیری بهتر است اما توان عملیاتی HDDها در Sequential Read And Write بهتر است پس در نتیجه بزرگترین مزیت SSDها در اپلیکیشن‌های Random Data است.

می‌توان نتیجه گرفت که این کارایی بالا، زمان تاخیر کم و مصرف برق پایین در SSDها، مزایای بسیاری را برای اپلیکیشن‌هایی فراهم می‌کنند که قبلا از ظرفیت بالای HDDها برای افزایش کارایی استفاده می‌کردند.

ویژگی‌های انترپرایزی برای اپلیکیشن‌های دیتاسنتری

HPE SSDها، ویژگی‌های مهمی که در دیتاسنتر خود نیاز دارید را دارند. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • Full Datapath Error Detection
  • Surprise Power Loss Protection
  • Hpe Smartssd Wear Gauge Support

نکته: قابلیت SmartSSD Wear Gauge از طریق HPE Smart Carrier فعال می‌شود و HPE SSD ها با استفاده از آن می‌توانند میزان داده نوشته شده را مانیتور کنند و زمانی که دیوایس به حداکثر عمر پشتیبانی شده رسیده باشد را گزارش کنند.

اگر قصد استفاده از این درایوها در محیط‌های عملیاتی سنگین و یا لوکال استوریج‌ها را داشته باشید، می‌توانید آنها را با رسانه‌های سنتی که دیسک گردان داشتند مقایسه کنید، نتیجه این است که قطعا توان عملیاتی بسیار بالا در I/O، زمان تاخیر بسیار عالی، مصرف برق پایین، قابلیت اطمینان بسیار بالا، خواندن و نوشتن سریعتری خواهید داشت.

SSD ها زمان تاخیر حاصل از Seek Time که در هر بار عملیات خواندن از دیسک اتفاق می‌افتد را حذف کرده‌اند در نتیجه کارایی بالایی را در Random Read فراهم می‌کنند. اغلبِ SSD ها در قالب SFF 2.5 یا Small Form Factor و LFF 3.5 یا Large Form Factor قابل تهیه هستند و کاربرد همه منظوره آنها در سبد محصولات سرورهای پرولیانت اچ پی قابل توجه است. این درایوها بسیار با کیفیت هستند و کاملا برای زیرساخت سرورهای اچ پی موجود شما مناسبند.

SSD ها قطعات متحرک ندارند، قابلیت اطمینان بیشتری دارند، مصرف برق آنها کمتر از درایوهای گردان سنتی است. کاربرد مهم SSD ها در بیگ دیتا هاست.

سازگاری با محیط های سروری شما

همان طور که گفتیم، HPE SSD ها کاملا تست شده و باکیفیت هستند و با سرورهای پرولیانت اچ پی، HPE Synergy و راهکارهای HPE BladeSystem سازگارند. HPE SSD ها در مقایسه با محصولاتی که در بازار وجود دارند، بهترینِ بهترین‌ها هستند. فریمور اچ پی باعث بهتر شدن کارایی، Wear Leveling و Over-Provisioning در SSD های اچ پی می‌شود.

SSD، مناسب برای هر اپلیکیشنی

HPE SSD ها در سه دسته قرار می‌گیرند که این سه دسته بر مبنای حجم کاری است که می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم:

  1. Read Intensive
  2. Mixed Use
  3. Write Intensive

حجم‌های کاری مشخص کننده تعداد نوشتن‌های درایو در روز (Drive Writes Per Day-DWPD) است که شما از درایو انتظار دارید. DWPD در واقع حداکثر تعداد 4K Host Writes بر روی کل ظرفیت درایو SSD در روز و در مدت زمان 5 سال است.

تعمیر کامپیوتر در محل با آچارباز
سرویس تعمیر کامپیوتر در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های کامپیوتری است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار کامپیوتر را ثبت کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا