×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

استوریج و حافظه هابازیابی اطلاعات

بازیابی و ریکاوری اطلاعات استوریج های DAS

ریکاوری اطلاعات استوریج های DAS

در دنیای امروزی استفاده از اطلاعات و همچنین چگونگی ذخیره سازی و نگهداری از اطلاعات بسیار مهم و ضروری است. از این رو، ابزارها، هاردها و درایوهای مختلفی با ایمنی و کارایی بالا برای ذخیره سازی انواع اطلاعات و داده‌‌ها تولید و عرضه شده‌‌اند. بسیاری از مردم برای نگهداری اطلاعات خود از انواع استوریج‌‌ها استفاده می‌‌کنند خصوصا خرید استوریج HP که سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است.

استوریج‌‌های DAS از جمله استوریج هایی است که برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌‌شود و اما با وجودی که بسیار مطمئن و قابل اعتماد هستند، ممکن است گاهی به دلایل مختلف، داده‌‌ها و اطلاعات ذخیره شده روی آن‌‌ها از بین برود. این‌جاست که نیاز به ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌‌‌های DAS خواهیم داشت.

استوریج های DAS و مفهوم آن

شاید تاکنون اسم این گونه استوریج‌‌ها را نشنیده‌ باشید و با آن ها سر و کار نداشته‌ باشید. پس بهتر است ابتدا با معنا و مفهوم استوریج‌‌های DAS آشنا شویم سپس به بررسی موضوع ریکاوری اطلاعات استوریج های DAS بپردازیم.

استوریج به معنای ذخیره سازی است و DAS مخفف عبارت Directly Attached Storage است و به صورت تحت لفظی به معنی ذخیره سازی ضمیمه شده به صورت مستقیم است. این تکنولوژی یکی از انواع راهکارهای ذخیره سازی اطلاعات است.

بر اساس ساختار شبکه، زیر ساخت سخت افزاری و سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نیاز و کاربردی، می‌‌توان تجهیزات ذخیره سازی مبتنی بر هارد را به چهار دسته تقسیم کرد. که یکی از مهم‌‌ترین و اصلی‌‌ترین آنها DAS استوریج است. این تکنولوژی در ابتدای ظهور کامپیوترها ایجاد شد و تنها استوریجی بود که در آن زمان وجود داشت ولی در آن زمان به این نام شناخته نمی‌‌شد.

نام‌گذاری این استوریج به اسم DAS بعد از پدید آمدن تکنولوژی‌های ذخیره سازی جدیدتر بود که برای تمایزگذاری میان راهکارهای قدیمی و جدید به وجود آمد. DAS  استوریجی دیجیتالی است که به Storage Controller کامپیوتر و یا سرور به صورت مستقیم وصل می‌‌شود و سرور می‌‌تواند کنترل سخت افزاری آن را انجام دهد و بخشی از شبکه ذخیره سازی نیست.

ریکاوری اطلاعات استوریج های DAS

DAS  به عنوان یکی از استوریج های ذخیره سازی اطلاعات و داده‌‌ها مزایایی دارد که استفاده از آن را گسترش داده؛ از جمله این مزایا می‌‌توان به هزینه کم آن و تنظیمات ساده آن اشاره کرد. دلیل کم هزینه بودن این استوریج ها استفاده آن‌‌ها از HDD و SDD است. مبتنی بر وب بودن هم از دیگر مزایایی است که استوریج هایDAS  دارند.

DAS استوریج مانند هارد اکسترنال به وسیله USB، SAS، SATA، ATA و Thunderbolt به دسکتاپ متصل می‌‌شود. این دستگاه ذخیره سازی اطلاعات می‌‌تواند به دلایل مختلفی آسیب ببیند و نیاز به ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌های DAS به وجود آید.

برای توسعه درایورها واحد DAS از یک فایل سیستم بر روی Host کامپیوتر استفاده می‌‌کند. این فایل سیستم به وسیله سیستم عامل در کامپیوتر کنترل و تعیین می‌‌شود و DAS به وسیله نرم افزار و یا برنامه به آن متصل می‌‌شود.

پیشنهاد مطالعه

انواع خرابی‌ و مشکلات DAS استوریج

انواع مختلفی از خرابی‌‌ها و مشکلات DAS وجود دارد، که نیاز به ریکاوری اطلاعات را در استوریج های DAS به وجود می‌آورد. در جدول زیر انواع خرابی و مشکلات این استوریج را مشاهده می‌‌کنید.

ریکاوری اطلاعات استوریج های DAS

چنین مشکلاتی سبب عدم دسترسی به داده و اطلاعات ذخیره شده بر روی هارد می‌‌شود. در اغلب موارد چون کار بکاپگیری به درستی و در زمان مناسب انجام نشده، هنگام رخ دادن چنین مشکلاتی، بازیابی و ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌های DAS به مشکل می‌‌خورد. ولی کارشناسان و متخصصان در چنین شرایطی می‌‌توانند با استفاده از تکنولوژی ریکاوری اطلاعات به بازیابی و ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌های DAS اقدام کنند.

اقدامات لازم برای ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌های DAS

استوریج‌‌های DAS با وجود این که از قدمت بالایی برخوردار می‌‌باشند و بعد از آن استوریج‌‌های دیگری به بازار عرضه شده است. ولی با این حال هنوز بسیاری از موسسات، شرکت‌‌ها، کارخانجات، موسسات، و حتی افراد معمولی برای ذخیره سازی اطلاعات و داده‌‌های خود از این استوریج ها استفاده می‌‌کنند. استوریج‌‌های DAS هم مانند سایر استوریج‌‌ها احتمال دارد، با انواع مشکلات و خرابی‌‌ها روبرو شود، که سبب از غیر قابل دسترس شدن اطلاعات و داده‌‌های ذخیره شده بر روی آن‌‌ها شود.

در صورتی که استوریج DAS شما به هر دلیلی با مشکل مواجه شد و داده‌‌ها و اطلاعات ذخیره شده بر روی از دسترس خارج شد، در این صورت جای نگرانی وجود ندارد. اولین کاری که بعد از خرابی استوریج و ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌های DAS باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه است.

اگر در زمینه استوریج ها هیچ گونه اطلاعاتی ندارید و نمی‌‌دانید که چگونه باید به ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌های DAS اقدام کنید، هیچ کاری انجام ندهید و خودسر شروع به تعمیر استوریج ها نکنید. بهترین راه حل استفاده از تخصص و دانش تکنسین‌‌های ما است و برای ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌های DAS با ما تماس بگیرید. در بیشتر موارد بازیابی و ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌های DAS به وسیله کارشناسان و متخصصان ما موفقیت بوده و می‌‌توان اطلاعات و داده‌‌های از دست رفته را مجدد بازیابی کند.

ریکاوری و بازیابی اطلاعات در محل با آچارباز
خدمات ریکاوری و بازیابی اطلاعات در محل آچارباز، یکی از سرویس‌های تخصصی سامانه تعمیر در محل آچارباز است. در صورت پاک شدن اطلاعات گوشی موبایل، هارد اینترنال یا اکسترنال، فلش مموری، کامپیوتر و لپ تاپ، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار آنلاین را ثبت کنید.
درخواست بازیابی اطلاعات

هر گونه خرابی و مشکل در استوریج های DAS و انجام کارهای اشتباه بر روی آن می‌تواند روند ریکاوری اطلاعات استوریج های DAS را ناموفق و یا غیر ممکن کند. بنابراین در صورتی که با خرابی و مشکل این استوریج ها مواجه شدید، سیستم خود را خاموش کنید و منتظر آمدن کارشناسان و متخصصان باشید. خبر خوب این که کارشناسان ما با هزینه مناسب و به بهترین صورت استوریج ها را تعمیر و اطلاعات آن را ریکاوری می‌کنند.

کارشناسان و متخصصان ما میزان خرابی و دلایل ایجاد مشکل در استوریج های DAS را فوری برآورد کرده و نتایج را به شما اطلاع می‌‌دهند. برای این که ریکاوری اطلاعات استوریج های DAS شما موفقیت‌آمیز باشد، توصیه ما این است که به هیج وجه کاری روی استوریج‌‌های خود انجام ندهید و قطعات و سخت افزارهای مختلف را روی آن امتحان نکنید.

پیشنهاد مطالعه

حتی در نظر داشته باشید که برای ریکاوری اطلاعات استوریج‌‌های DAS بکاپ خود را ری استور نکنید چون احتمال دارد در زمان ری استور کردن، بازنویسی اطلاعات انجام شود که در این صورت بازیابی و ریکاوری اطلاعات غیر ممکن می‌‌شود. علاوه بر این‌‌ها از تعویض هارد DAS استوریج خود با هاردهای دیگر خودداری کنید و اگر صداهای غیر معمول و عجیب و غریبی از DAS استوریج خود می شنوید فورا سیستم خود را خاموش کنید. کار کردن سیستم با DAS استوریجی که خراب است و مشکل دارد می‌تواند سبب از بین رفتن داده ها و اطلاعات ذخیره شده روی آن شود.

جمع بتدی

استوریج‌‌های DAS از جمله استوریج هایی است که دارای قدمت بالایی است. ولی با این حال، هنوز بسیاری از افراد، موسسات و شرکت‌ها و غیره برای نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات خود از این استوریج‌‌ها استفاده می‌کنند. با وجود این که استوریج های DAS از کیفیت و ایمنی بالایی برخوردار است، ولی با این حال این استوریج‌‌ها هم مانند دیگر استوریج‌‌ها ممکن است با خرابی و مشکلاتی مواجه شود که داده‌‌ها و اطلاعات ذخیره شده را از دسترس خارج نماید.

در چنین شرایطی نیاز به ریکاوری اطلاعات استوریج های DAS وجود دارد. برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات این استوریج‌‌ها به هیج وجه خودتان دست به کار نشوید به ویژه اگر در این زمینه دانش و تخصص و مهارت کافی ندارند و با متخصصان و کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان و متخصصان ما در کمترین زمان و با هزینه مناسب به ریکاوری و بازیابی اطلاعات و داده‌‌های شما از استوریج‌‌های DAS می‌پردازند.

منبع:
storagetutorials.com
nowdatarecovery.com

 

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا