×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

بازیابی اطلاعاتخدمات سرور

ریکاوری ماشین مجازی سرور

ریکاوری ماشین مجازی سرور

گاهی ممکن است دسترسی به داده‌‌ها و اطلاعات ذخیره شده در ماشین مجازی غیر ممکن شود و نیاز به ریکاوری و بازیابی ماشین مجازی سرور پیدا کنید. آنچه در این مقاله می‌خوانید، چگونگی و نحوه بازیابی و ریکاوری ماشین مجازی سرور است.

ماشین مجازی سرور چیست؟

قبل از پرداختن به ریکاوری و بازیابی اطلاعات ذخیره شده روی ماشین مجازی سرور بهتر است ابتدا ماشین مجازی را تعریف کنیم. امروزه مجازی سازی برای افزایش بهره وری، صرفه جویی در هزینه‌‌ها و سازماندهی و مدیریت در سیستم ها استفاده می‌شود و برای مجازی سازی از ماشین مجازی یا Virtual Machine که به صورت اختصار، VM گفته می‌شود، استفاده می‌‌کنیم. ماشین مجازی برنامه‌ای است که مانند یک کامپیوتر یا سرور مجازی عمل می‌کند و سخت افزار مجازی را روی سیستم عامل در اختیار شما قرار می‌دهد.

پس، از دیدگاه سیستم عامل، ماشین مجازی یا VM، کامپیوتری واقعی و کامل است. ماشین مجازی از منابع فیزیکی یک سیستم استفاده می‌‌کند که این منابع عبارتند از پردازنده، حافظه رم، و دیسک‌‌های ذخیره سازی. بنابراین ماشین های مجازی سرور با استفاده از این منابع، نوعی سرور را شبیه سازی می‌‌کنند. ماشین مجازی روی نرم افزار مجازی ساز که در اصطلاح Hypervisor نام دارد، نصب می‌شود و این امکان را فراهم می‌‌کند تا مانند یک سیستم واقعی با آن کار کنیم. استفاده از ماشین مجازی سرور مزایای بسیاری دارد مثلا به آسان تر شدن مدیریت سیستم‌‌های مجازی.

 

ریکاوری و بازیابی اطلاعات در محل با آچارباز
خدمات ریکاوری و بازیابی اطلاعات در محل آچارباز، یکی از سرویس‌های تخصصی سامانه تعمیر در محل آچارباز است. در صورت پاک شدن اطلاعات گوشی موبایل، هارد اینترنال یا اکسترنال، فلش مموری، کامپیوتر و لپ تاپ، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار آنلاین را ثبت کنید.
درخواست بازیابی اطلاعات

 

به دلایل مختلف ممکن است اطلاعات موجود در ماشین مجازی سرور با مشکل مواجه شده و از دسترس خارج شود: مثلا خرابی در فایل سیستم میزبان، حذف شدن ماشین مجازی، خرابی فیزیکی هارد دیسک، خرابی فایل سیستم ماشین و غیره. در چنین شرایطی ریکاوری و بازیابی ماشین مجازی سرور از جمله روش‌‌ها و راهکارهای بازیابی و ریکاوری اطلاعات و داده‌‌ها است.

هر چند که از بین رفتن اطلاعات و داده های ماشین مجازی سرور به راحتی و آسانی اتفاق نمی‌افتد اما اگر برخی مواقع این اطلاعات با مشکل مواجه شده و از بین رود، ریکاوری و بازیابی آن کار راحت و آسانی نیست و چون پیچیدگی‌‌ها و دشواری‌‌هایی برای انجام این کار وجود دارد، باید به افراد متخصص و کارشناس که دانش و مهارت لازم را دارند مراجعه کرد.

برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات و داده‌‌های ماشین مجازی سرور، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد. در ادامه سه روش ریکاوری ماشین مجازی سرور با استفاده از برنامه R-Studio را ارایه می ‌کنیم.

معرفی افزارهای ریکاوری و بازیابی اطلاعات و داده‌‌های ماشین مجازی سرور

1- ریکاوری داده‌‌ها و اطلاعات ماشین مجازی با استفاده از R-Studio Technician License

در صورتی می توانید برای کار از این روش استفاده کنید که مجوز تکنسین R-Studio را داشته باشید و یا از کد فعال سازی برای استفاده فوری از برنامه R-Studio استفاده کنید.

بنابراین ابتدا باید برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس سعی کنید که برنامه با سی دی و یا دی وی دی مجازی بالا بیاید.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

در این مرحله برنامه شروع به بالا آمدن با استفاده از درایو سی دی و یا دی وی دی می‌‌کند. شما تنها نیاز به تغییر بوت شدن سیستم برای بالا آمدن با درایو سی دی و دی وی دی دارید.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

بعد از این مرحله ماشین مجازی با برنامه R-Studio بوت خواهد شد.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

می‌توان برای بایزیابی و ریکاوری اطلاعات و داده‌‌ها از ظرفیت شبکه استفاده کنید. بنابراین شما نیاز به اتصال با USB به دستگاه دارد تا بتوانید داده‌‌ها و فایل ها را در هارد اکسترنال، ذخیره کنید.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

2- ریکاوری و بازیابی ماشین مجازی سرور با استفاده از R-Studio Network License

اگر دارای مجوز شبکه برای برنامه R-Studio هستید می‌‌توانید از نسخه R-Studio Agent Emergency برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات و داده‌‌های به صورت شبکه‌‌ای اقدام کنید.

برای این کار باید به ایجاد و یا دانلود برنامه بپردازید. سپس برنامه را برای بالا آمدن با سی دی و یا دی وی دی مجازی اجرا کنید، تا بالا بیاید.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

در این مرحله ماشین مجازی سرور با درایو سی دی و دی وی دی بوت می‌‌شود. شما فقط در این مرحله نیاز به تغییر بوت شدن سیستم بر اساس درایو سی دی و یا دی وی دی دارید. بنابراین برنامه اجرا می شود و شروع به ریکاوری ماشین مجازی سرور می‌‌کند.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

بدین صورت می‌‌توانید به ریکاوری اطلاعات و داده‌‌های خود بر روی ماشین مجازی سرور بپردازید.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

3- ریکاوری و بازیابی اطلاعات و داده‌‌های ماشین مجازی سرور با استفاده از R-Studio Local License

اگر لایسنس لوکال R-Studio را دارید می‌‌توانید به ریکاوری داده‌‌ها و اطلاعات ماشین مجازی با ایجاد Image Drive بپردازید و این ایمیج را در محلی دیگر ریکاوری و بازیابی کنید.

برای این کار ایمیج R-Studio Agent Emergency ISO دانلود و یا ایجاد کنید.

در گام بعدی ماشین مجازی را نصب کنید تا ایمیج R-Studio Agent Emergency ISO به یک درایو سی دی و یا دی وی دی نصب شود.

سپس ماشین مجازی را با درایو سی دی و یا دی وی دی راه اندازی کنید تا بالا بیاید. در این مرحله ممکن است نیاز باشد که بوت سیستم را به سی دی و یا دی وی دی تغییر دهید.

بعد از راه اندازی ماشین مجازی، به به ماشین در حال اجرای R-Studio متصل شوید. سپس با استفاده از ماشین مجازی به ایجاد ایمیج درایو ماشین مجازی بپردازید و آن را در مکان دیگری مانند درایو شبکه و یا درایو اکسترنال یو اس بی، ذخیره سازی کنید.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

سپس در R- Studio ایمیج را باز کنید و بر اساس آن به ریکاوری ماشین مجازی سرور بپردازید.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

به این سه روش و با استفاده از برنامه R- Studio می‌‌توانید به ریکاوری ماشین مجازی سرور اقدام کنید و آن را به حالت اول خود بازگردانید. اما می‌‌توانید از برنامه و نرم افزارهای دیگری نیز استفاده کنید.

4- استفاده از نرم افزار EaseUS Data Recovery Wizard

برای ریکاوری و بازیابی ماشین مجازی سرور می‌‌توانید از نرم افزار بسیار مطرح و محبوب EaseUS Data Recovery Wizard استفاده کنید.

نکته: برای ریکاوری ماشین مجازی سرور، برنامه و نرم افزار VMware Virtual Machine را نصب و اجرا کنید. سپس گام به گام مراحل زیر را طی کنید.

– گام اول: مکانی که قرار است، داده‌‌ها و اطلاعات ریکاوری شود را انتخاب کنید.

نرم افزار EaseUS Data Recovery Wizard را اجرا کنید و مکانی که داده‌‌ها و اطلاعات از دست رفته است را انتخاب کنید تا اسکن شروع شود. کتابخانه، هارد درایو، حافظه های خارجی، و پارتیشن‌‌های گم شده و غیره

ریکاوری ماشین مجازی سرور

– گام دوم: پارتیشن را اسکن کنید

بر روی دکمه اسکن کلیک کنید، تا نرم افزار شروع به اسکن کردن پارتیشن و پیدا کردن داده‌‌ها و اطلاعات از دست رفته کند.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

بر اساس راهنمایی زیر اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید.

– در بخش Extra Files می‌‌توانید فایل‌‌ها را به نام و مسیر خود پیدا کنید.

– در بخش Filter به راحتی و در کمترین زمان اطلاعات خود را می‌‌یابید.

– در بخش Search می‌‌توانید نام فایل، فایل‌‌های اضافی و غیره را پیدا کنید.

– گام سوم: پیش نمایش و ریکاوری فایل‌‌های گم شده

نرم افزار EaseUS Data Recovery Wizard به شما اجازه می‌دهد فایل‌‌هایی که می‌‌خواهید ریکاوری کنید را در پیش نمایش مشاهده کنید. بعد از پیش نمایش و فیلتر می‌‌توانید داده‌‌ها و فایل های مورد نظر خود را با فشردن دکمه ریکاوری، بازیابی کنید.

ریکاوری ماشین مجازی سرور

جمع‌بندی

استفاده از ماشین مجازی سرور برای ذخیره سازی و نگهداری از اطلاعات در بین شرکت‌‌ها، موسسات، مراکز مختلف و غیره استفاده می‌‌شود. ماشین مجازی شبیه به کامپیوتر یا سرور فیزیکی است که سیستم عامل و اپلیکیشن‌‌های مرتبط با آن را اجرا می‌کند. اگر گاهی اطلاعات و داده‌‌های ماشین مجازی سرور با مشکل مواجه شده و از بین برود، ریکاوری و بازیابی اطلاعات ماشین مجازی سرور می‌‌تواند مفید و کمک کننده باشد. توصیه ما این است که برای انجام این کار حتما به افراد متخصص و ماهر مراجعه کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر توی برنامه vmware ویندوزی که نصب کردم کلا پریده روی اونم یه برنامه حسابداری داشتم ازش بکاپ گرفتم روی خود ویندوز نصب شده توی vmwarبوده حالا چه‌ خاکی بسرم بریزم
    هر کاری میکنم که باز بشه ویندوز ارور میده که دیسک موجود نیست thr file specified is not virtual disk.

  2. سلام وقت بخیر
    من در رابطه با سرورم سوال داشتم اطلاعات ما پریده میشه لطفا کمک کنید؟

    1. با سلام
      پروانه عزیز، با توجه به تخصصی بودن بازیابی اطلاعات سرور پیشنهاد می‌کنیم درخواست خود را در قسمت بازیابی اطلاعات ثبت کنید تا کارشناسان فنی راهنمایی دقیق تر را خدمتتان ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا