×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

بازیابی اطلاعات

آیا اطلاعات گوشی قابل بازیابی است

بازیابی اطلاعات گوشی

اگر بخواهید یکی از دردناک‌ترین مشکلات تلفن همراه شخصی خود را نام ببرید، احتمالاً از زمانی حرف می‌زنید که اطلاعات گوشی خود را از دست داده‌اید. برای همه ما پیش آمده که به دلیل ریست فکتوری یا یک اشتباه ساده و کوچک در کار کردن با منوهای تلفن همراه یا افتادن تلفن همراه در آب اطلاعات مهم گوشی پاک شده‌است. در این مواقع تمام ویدیوها، تصاویر، پیام‌های متنی، پیام‌های مهم شبکه‌های اجتماعی از دست می‌روند و شما هیچ سرنخی در مورد نحوه دسترسی به فایل‌های خود ندارید. در این لحظه چه کاری باید انجام دهید؟ چگونه بازیابی اطلاعات گوشی خود را انجام می‌دهید؟ اقدام سریع در بازیابی اطلاعات گوشی بسیار مهم است. ما در این مقاله آچارباز به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا اطلاعات گوشی قابل بازیابی است؟ البته اگر نتوانستید مشکل را خودتان به تنهایی حل کنید، می‌توانید با کارشناسان آچارباز تماس بگیرید و یا برای بازیابی و ریکاوری اطلاعات گوشی خود اقدام کنید.

 بازیابی اطلاعات گوشی با نرم افزار

دلایل مختلفی باعث می‌شود که اطلاعات گوشی خود را از دست بدهید، از جمله آنها می‌توان به فعال بودن دسترسی مدیریتی برخی نرم افزارها، به‌روزرسانی سیستم بدون گرفتن بکاپ، وجود بدافزارها، ریست فکتوری و حذف اشتباه و… اشاره کرد.

  • اما در اولین قدم ممکن است سوالات زیر برای شما مطرح شود، سوالاتی که پاسخ به آنها راه را برای بازیابی اطلاعات گوشی باز خواهد کرد. در ادامه این مقاله آچارباز به آنها پاسخ می‌دهیم:
  • آیا اطلاعات گوشی قابل بازیابی است؟
  • بهترین زمان بازیابی اطلاعات گوشی چه زمانی است؟
  • بهترین روش های بازیابی اطلاعات گوشی چیست؟
  • روش های ریکاوری اطلاعات گوشی چگونه است؟
  • بازیابی اطلاعات گوشی بعد از ریست فکتوری چطور انجام می‌شود؟

ممکن است برخی تلفن‌های همراه اندروید سطل بازیافت نداشته باشند، اما می‌توانید اطلاعات حذف‌شده یا از دست‌رفته را با نرم‌افزار‌های حرفه‌ای بازیابی اطلاعات تلفن همراه بازیابی کنید. چطور نرم‌افزارهای مربوط به بازیابی اطلاعات گوشی می‌توانند اطلاعات از دست‌رفته را بازگردانند؟ این نرم‌افزارها برای اسکن حافظه تلفن همراه شما و جستجوی فایل‌ها طراحی شده‌اند.

وقتی فایلی را حذف می‌کنید، به طور کامل حذف نمی‌شود، بلکه تنها شما نمی‌توانید آن فایل را ببینید و گوشی شما آن فایل را به عنوان گم‌شده علامت‌گذاری می‌کند. تا زمانی که فضای حافظه توسط داده‌های جدید بازنویسی نشود، مطمئن باشید هر برنامه بازیابی اطلاعات گوشی قادر به بازیابی اطلاعات حذف ‌شده شما است.

هر چند امیدواریم هیچ‌گاه با سوال آیا اطلاعات گوشی قابل بازیابی است روبه‌رو نشوید، اما در صورت به وجود آمدن این اتفاق، ما در این مقاله آچارباز پنج نرم‌افزار بازیابی اطلاعات گوشی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید به کمک آنها برای یافتن اطلاعات گم‌شده گوشی خود، استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید که توانایی استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات گوشی را ندارید، برای بررسی و تعمیر موبایل خود اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه

بهترین زمان بازیابی اطلاعات گوشی

بهترین زمان بازیابی اطلاعات گوشی را می‌توان قبل از ذخیره کردن اطلاعات جدید دانست و بلافاصله پس از آنکه متوجه از دست دادن اطلاعات شدید باید برای بازیابی اقدام کنید. بهترین کار این است که استفاده از گوشی خود را متوقف کنید و کارت SD را از گوشی خارج کنید. محافظت از فایل‌های از دست‌رفته در برابر بازنویسی توسط سایر داده‌های جدید کاری مفید است که می‌توانید آن را انجام دهید. پس از آن باید یک ابزار قابل اعتماد بازیابی اطلاعات گوشی را برای بازیابی اطلاعات خود در اسرع وقت پیدا کنید.

بهترین روش های بازیابی اطلاعات گوشی

برای انجام فرایند بازیابی اطلاعات گوشی  می‌توانید 5 ابزار محبوب و مؤثر زیر را با توجه به نیازتان انتخاب کنید:

1. نرم افزار AnyRecover

اولین و توصیه‌شده‌ترین نرم‌افزار بازیابی اطلاعات گوشی که به شما معرفی می‌کنیم، AnyRecover است. با استفاده از AnyRecover می‌توانید به‌راحتی فایل‌های پاک‌ شده یا داده‌های از دست‌رفته را با استفاده از یک الگوریتم بازیابی اطلاعات منحصربه‌فرد بازیابی کنید. این نرم‌افزار برای هر دو نسخه ویندوز (پشتیبانی از ویندوز 11) و نسخه مک بسیار خوب کار می‌کند.

مراحل بازیابی اطلاعات گوشی در این نرم‌افزار بسیار آسان است:

  • مرحله یک: نرم‌افزار بازیابی اطلاعات AnyRecover را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود راه‌اندازی کنید. کارت SD را در رم ریدر قرار دهید و آن را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید. سپس گوشی خود را از قسمتExternal Removable Devices انتخاب و روی دکمه  Start کلیک کنید.
آیا اطلاعات گوشی قابل بازیابی است
مراحل بازیابی اطلاعات گوشی با نرم‌افزار AnyRecover آسان بوده و بالاترین درصد موفقیت را دارد.
  • مرحله دو: بعد از انتخاب دکمه Start، برنامه شروع به اسکن فایل‌های ذخیره شده در کارت SD گوشی شما می‌کند.
روش های ریکاوری اطلاعات گوشی
اولین مرحله بازیابی اطلاعات گوشی با نرم‌افزار AnyRecover شامل اسکن کردن تمام فایل‌های موجود در کارت SD شماست.
  • مرحله سه: پس از اتمام اسکن، فایل‌ها روی صفحه نمایش شما لیست می‌شوند. پیش‌نمایش فایل‌ها را ببینید و با زدن دکمه Recover فایلی را که می‌خواهید بازیابی شود، انتخاب کنید.
بازیابی اطلاعات گوشی با استفاده از نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات
بازیابی اطلاعات گوشی با نرم‌افزار AnyRecover تنها برای اسکن اطلاعات از کارت SD کاربرد دارد و با آن مستقیم نمی‌توان گوشی را اسکن کرد.

یکی از نقاط قوت نرم‌افزار بازیابی اطلاعات گوشی AnyRecover به دلیل بازیابی ایمن داده‌ها و بدون از دست دادن اطلاعات و بازنویسی فایل‌های قدیمی است. وقتی با این نرم‌افزار کار می‌کنید متوجه خواهید شد که سریع‌ترین سرعت و بالاترین میزان موفقیت بازیابی اطلاعات را برای شما خواهد داشت. اما AnyRecover مشکلاتی هم دارد. این نرم‌افزار نمی‌تواند مانند برنامه‌های مشابه خود، مستقیماً گوشی‌های هوشمند را اسکن کند. به این ترتیب، شما باید کارت SD قرار داده شده در گوشی خود را با یک کارت‌خوان به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

2. نرم افزار Recuva

دومین نرم‌افزار بازیابی اطلاعات گوشی که به شما معرفی می‌کنیم، نرم افزار Recuva است. این نرم‌افزار که برای سیستم‌عامل ویندوز کاربرد دارد به بازیابی فایل‌های پاک‌شده کمک می‌کند. با استفاده از Recuva، می‌توانید فایل‌های حذف‌شده را از دوربین دیجیتال، تلفن همراه یا پخش‌کننده MP3 خود نیز بازیابی کنید. این نرم‌افزار دارای نسخه‌های رایگان و حرفه‌ای است.

بازیابی اطلاعات گوشی با نرم‌افزار Recuva
در استفاده از نرم افزار Recuva به خاطر داشته باشید که با نسخه‌های مک سازگار نیست.

یکی از نقاط قوت Recuva بازیابی اطلاعات گوشی از کارت‌های SD تازه فرمت‌شده یا دیسک‌های آسیب‌ دیده‌است. همچنین این نرم‌افزار از سایر نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات گوشی انعطاف‌پذیرتر است و به همین دلیل می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. البته Recuva معایبی هم دارد. این نرم‌افزار همه فایل‌ها را بازیابی نمی‌کند و برای هیچ یک از نسخه‌های مک هم در دسترس نیست.

3. نرم افزار CardRecovery

سومین نرم‌افزار بازیابی اطلاعات گوشی CardRecovery است. این نرم‌افزار یکی از پرفروش‌ترین نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات گوشی برای بازیابی تصاویر از کارت‌های حافظه مانند کارت‌های XD و کارت‌های SD در دوربین‌های دیجیتال و تلفن‌های همراه است. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند فایل‌های عکس با هر فرمتی و همچنین اطلاعات کارت‌های SD خراب و آسیب‌دیده را بازیابی کنید. البته بزرگ‌ترین عیب این نرم‌افزار بازیابی اطلاعات گوشی این است که تهیه لایسنس کامل آن گران است.

بازیابی اطلاعات گوشی با نرم افزار CardRecovery
نرم‌افزار CardRecovery  یکی از پرفروش‌ترین نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات گوشی برای بازیابی تصاویر است و برای استفاده از قابلیت‌های کامل باید لایسنس آن را تهیه کنید.

4. نرم افزار PhotoRec

نرم افزار PhotoRec یک نرم‌افزار بازیابی اطلاعات گوشی مناسب است که به شما برای بازیابی فایل‌های ویدیویی و عکس‌های آسیب‌دیده از تلفن همراه یا کارت حافظه کمک می‌کند. این نرم‌افزار به بازیابی عکس‌ها و فیلم‌هایی که فکر می‌کنید به طور کامل از دست رفته و دیگر دسترسی به آنها وجود ندارد نیز کمک می‌کند. می‌توان از این نرم‌افزار برای بازیابی فایل‌های متعلق به فرمت‌های مختلف استفاده کرد. البته PhotoRec به رابط کاربری گرافیکی کمکی نمی‌کند و سیستم‌های عملیاتی پشتیبانی شده توسط آن کمتر از دیگر نرم‌افزارهاست.

استفاده از  نرم‌افزار PhotoRec برای بازیابی اطلاعات گوشی
فایل‌های ویدئویی و عکس‌های آسیب دیده گوشی خود را با نرم افزار PhotoRec می‌توانید بازیابی کنید.
پیشنهاد مطالعه

5. نرم افزار Recoverit

پنجمین نرم‌افزاری که به شما معرفی خواهیم کرد، Recoverit است. یک نرم‌افزار بازیابی اطلاعات گوشی که موردپسند شما قرار می‌گیرد و می‌تواند برای بازیابی ایمیل‌ها، ویدیوها، تصاویر، چت‌ها و… نیز استفاده شود. با استفاده از Recoverit می‌توانید داده‌های دستگاه‌های قفل شده یا آسیب‌دیده از آب را نیز بازیابی کنید.

این نرم‌افزار از پیش‌نمایش داده‌ها در طول فرآیند اسکن پشتیبانی می‌کند و با اکثر فرمت‌های اطلاعات سازگار است. نرم افزار Recoverit به شدت تحت تاثیر تغییرات تکنولوژی قرار دارد و کوچک‌ترین به‌روزرسانی می‌تواند باعث اختلال در عملکرد آن شود. یکی از مشکلات این نرم‌افزار آن است که همه دستگاه‌های خارجی را شناسایی می‌کند و یافتن موقعیت گوشی شاید برای شما دشوار باشد.

بازیابی اطلاعات گوشی با کمک نرم‌افزار CardRecovery
با کمک نرم‌افزار CardRecovery می‌توانید از پیش از بازیابی اطلاعات گوشی پیش نمایش اطلاعات را مشاهده کنید و فرمت‌های زیادی را پشتیبانی می‌کند.

با همه این توضیحات، دفعه بعد که گوشی شما از کار افتاد یا به اشتباه فایل‌های خود را حذف کردید، دچار وحشت نشوید. پس از مطالعه این مقاله آچارباز و با در دست داشتن راهکارهایی برای بازیابی اطلاعات گوشی، می‌توانید اطلاعات گم‌شده و پاک‌شده را از تلفن همراه خود بازیابی کنید. همچنین به دلیل اهمیت فرایند بازیابی اطلاعات گوشی برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش رایگان با کارشناسان آچارباز می‌توانید با تلفن 02154591616 تماس بگیرید و یا در صفحه بازیابی و ریکاوری اطلاعات درخواست خود را ثبت کنید.

ریکاوری و بازیابی اطلاعات با آچارباز
خدمات ریکاوری و بازیابی اطلاعات آچارباز، یکی از سرویس‌های تخصصی سامانه تعمیر آچارباز است. در صورت پاک شدن اطلاعات گوشی موبایل، هارد اینترنال یا اکسترنال، فلش مموری، کامپیوتر و لپ تاپ، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار آنلاین را ثبت کنید.
بازیابی اطلاعات
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا