×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

بازیابی اطلاعات

معرفی قابلیت‌های برنامه EaseUS Data Recovery

قابلیت برنامه EaseUS Data Recovery

یکی از رایج‌‌ترین و محبوب‌‌ترین برنامه‌‌ها و نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات و داده‌‌ها، برنامه EaseUS Data Recovery است. استفاده از این برنامه برای ریکاوری اطلاعات در کامپیوترها، لپ تاپ‌‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. چرا که این برنامه دارای برخی قابلیت‌‌ها و خصوصیاتی است که در مقایسه با سایر برنامه‌‌ها برتری دارند.

برنامه‌ EaseUS Data Recovery

این نرم افزار بازیابی اطلاعات، یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای رایگان برای بازیابی اطلاعات است. نرم افزارها و برنامه‌‌های ریکاوری EaseUS را بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار می‌‌دهند و اغلب آنها، با دو برنامه مشهور مدیریت پارتیشن EaseUS Partition Master و برنامه ریکاوری Data Recovery Wizard آن را می‌‌شناسند.

این برنامه امروزه برای سیستم عامل‌‌های ویندوز و مک (Mac) در دسترس است. با استفاده از این برنامه شما می‌‌توانید فایل‌‌های حذف شده را از درایوهای آسیب دیده و کرش کرده بازیابی کنید. علاوه بر این، این برنامه توانایی و قابلیت پشتیبانی از فرمت‌‌های مختلف را دارد.

این برنامه بازیابی اطلاعات، می‌‌تواند بیش از 1000 نوع فرمت مختلف از جمله تصاویر، ویدئوها، ایمیل‌‌ها و غیره را بازیابی کند. با استفاده از این برنامه به تنهایی می‌‌توانید فایل‌‌ها را از هارد دیسک بازیابی کنید. همچنین این برنامه بازیابی اطلاعات، امکان بازگرداندن اطلاعات از کارت‌‌های حافظه، دستگاه‌‌های تلفن همراه، درایوهای یو اس بی، دوربین‌های دیجیتال و غیره را برای کاربران فراهم می‌‌کند. افراد مختلف با استفاده از این برنامه می‌‌توانند به‌صورت آسان و سریع اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی کنند و مجدد به دست بیاورند.

 

قابلیت‌‌های برنامه بازیابی اطلاعات

این برنامه بازیابی اطلاعات دارای برخی قابلیت‌‌ها و خصوصیات ویژه و منحصر به فردی است که سبب محبوبیت و افزایش استفاده روز افزون از آن در میان مردم شده است. علاوه بر قابلیت‌‌های گفته شده مانند پشتیباتی از انواع فرمت‌‌های مختلف برای بازیابی اطلاعات و در دسترس بودن برای سیستم عامل ویندوز و مک می‌‌تواند به قابلیت‌‌ها و خصوصیات دیگر این برنامه نیز اشاره کرد. از آنجایی که اندازه و شکل اطلاعات برای بازیابی مختلف هستند، در برنامه بازیابی اطلاعات تنها نمی‌‌توان از یک گزینه استفاده کرد.

برای مثال در برخی از برنامه‌‌ها تنها یک گزینه برای بازیابی اطلاعات و فایل‌‌های حذف شده وجود دارد. در این گونه برنامه‌‌ها امکان بازیابی اطلاعات و داده‌‌هایی که در اثر فرمت شدن و یا آسیب دیدن دیسک از بین رفته‌اند، وجود ندارد. اما خوشبختانه باید گفت که برنامه بازیابی اطلاعات EaseUS Data Recovery دارای قابلیت‌‌ها و خصوصیاتی است که می‌‌تواند اطلاعات و داده‌‌هایی که به دلایل مختلف از دست رفته‌‌اند، را نیز بازیابی کند. از جمله خصوصیات و قابلیت‌‌هایی که این برنامه بازیابی اطلاعات دارد، می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن قابلیت بازیابی فایل‌‌های حذف شده، با عنوان Deleted files Recovery:

این قابلیت و خصوصیت برنامه موجب می‌‌شود، که کاربر بتواند برنامه‌‌ها، فایل‌‌ها و اطلاعاتی که به‌صورت اشتباهی از دست داده و یا اطلاعاتی که دست کاری شده‌اند را بازیابی کند. اگر شما به‌صورت تصادفی اطلاعات خود را از دست دادید، در این صورت می‌‌توانید زمانی که بازیابی اطلاعات را انجام می‌‌دهید، تنها در فولدر  Deleted files Recovery به دنبال اطلاعات خود باشید و تنها محتویات این فولدر را بازیابی کنید.

قابلیت برنامه EaseUS Data Recovery

2- داشتن امکان و قابلیت بازیابی اطلاعات فرمت شده با عنوان Formatted Recovery

از دیگر قابلیت‌‌هایی که این برنامه دارد، می‌‌توان به بازیابی اطلاعات فرمت شده اشاره کرد. در برخی مواقع به‌دلیل فرمت کردن دیوایس‌ها، اطلاعات خود را از دست می‌دهید. از این رو، با استفاده از این برنامه می‌‌توان اطلاعات و داده‌‌های فرمت شده را بازیابی کرد. این برنامه دارای فولدری با عنوان Formatted Recovery است، که در انجام عمل بازیابی می‌توان داده‌‌ها و اطلاعاتی که در اثر فرمت از دست رفته‌‌اند را در داخل آن فولدر مشاهده کرد. بنابراین با استفاده از قابلیت Formatted Recovery در نرم افزار EaseUS Data Recovery می‌‌توان فایل‌‌ها و اطلاعاتی که از انواع پارتیشن‌‌ها، درایوها و دیسک های فرمت شده از بین رفته‌‌اند را مجدد  بازیابی و مورد استفاده قرار داد.

3- قابلیت Lost Partition Recovery

قابلیت و خصوصیت دیگری که این برنامه بازیابی اطلاعات در مقایسه با بسیاری دیگر از برنامه‌‌ها و نرم افزارهای مشابه دارد، می‌‌توان به قابلیت Lost Partition آن اشاره کرد. منظور از این قابلیت، ریکاوری فایل‌‌ها پارتیشن‌های حذف شده و یا ناپدید شده است. به این معنی که این برنامه می‌‌تواند فایل‌های حذف شده و یا ناپدید شده از پارتیشن‌‌ها و درایوها را نیز بازیابی و ریکاوری کند. علاوه بر این می‌‌تواند درایوهای قابل جابجایی و هارد درایو را نیز پشتیبانی کند.

پیشنهاد مطالعه

4- قابلیت Recycle Bin Emptied Data Recovery

نکته‌‌ای که در بازیابی اطلاعات و داده‌‌های حذف شده، همیشه باید در نظر داشت، سطل بازیافت دستگاه است. بسیاری از اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه، با حذف شدن در سطل بازیافت قرار می‌‌گیرند. ولی با این حال در برخی مواقع اطلاعات به این سطل منتقل نمی‌‌شوند و یا با تخلیه کردن سطل بازیافت از بین می‌‌روند. از این رو، این برنامه دارای قابلیتی است که بتواند اطلاعات و داده‌‌های حذف شده از سطل بازیافت را نیز بازیابی کند. قابلیت Recycle Bin Emptied Data Recovery برای بازیابی اطلاعات و داده‌‌‌‌های از دست رفته بعد از تخلیه سطل بازیافت است.

5- قابلیت بازیابی اطلاعات در سیستم‌‌های کرش کرده (OS Crash Recovery)

کرش کردن سیستم هم از دیگر دلایلی است که سبب از دست رفتن بسیاری از اطلاعات و داده‌‌ها می‌شود. در بسیاری از مواقع به دلیل این که سیستم عامل ویندوز کرش می‌‌کند، اطلاعات و داده‌‌های ذخیره شده روی آن حذف می‌‌شوند. از این رو، با استفاده از این قابلیت برنامه EaseUS Data Recovery می‌‌توان اطلاعات و داده‌‌هایی که در اثر کرش شدن سیستم از بین رفته‌‌اند را مجدد بازیابی کرد.

بازیابی اطلاعات در آچارباز

6- بازیابی اطلاعات از دست رفته در اثر حملات ویروسی (Virus Attack Recovery)

حملات ویروس‌‌ها و بدافزارهای مختلف هم از دیگر دلایلی است که بسیاری از مردم اطلاعات و داده‌‌های خود را از دست می‌‌دهند. زمانی که اطلاعات و داده‌ها در نتیجه حمله ویروسی از بین می‌‌رود، نیاز است که با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات، این گونه اطلاعات و داده‌‌ها را بازیابی کرد. برای بازیابی اطلاعات حذف شده در اثر حمله ویروس می‌‌توان از این قابلیت برنامه EaseUS Data Recovery استفاده کرد و اطلاعات از دست رفته را بازگرداند.

7- امکان بازیابی از پارتیش RAW (RAW Partition Recovery)

از دیگر خصوصیات و قابلیت‌‌هایی که این برنامه دارد، می‌‌توان به این قابلیت اشاره کرد که با استفاده از این نرم افزار می‌‌توان اطلاعات و داده‌هایی که از روی پارتیشن‌‌ها و یا درایوهای غیرقابل دسترسی حذف شده‌اند را مجدد بازیابی کرد و مورد استفاده قرار داد.

8- داشتن خصوصیت پیش نمایش برای بازیابی اطلاعات

شاید بتوان از خصوصیت و قابلیت مهم دیگر این نرم افزار، قابلیت نشان دادن پیش نمایشی از فایل‌‌ها و اطلاعات از دست رفته قبل از بازیابی اطلاعات را نام برد. چرا که در زمان بازیابی اطلاعات نیاز نیست که همه داده‌‌ها و اطلاعات حذف شده را بازیابی کرد. بلکه تنها باید اطلاعات و داده‌هایی را بازیابی کرد که مورد نیاز است و اهمیت دارند. از این رو، پیش از این که این نرم افراز به بازیابی اطلاعات بپردازد، پنجره‌ای به‌عنوان پیش نمایش از فایل‌‌های پیدا شده نشان می‌‌دهد، که شما می‌توانید در این پنجره اطلاعات و داده‌های موردنیاز خود را انتخاب کرده و به بازیابی و ریکاوری آن بپردازید و از بازیابی اطلاعات غیرضروری خودداری کنید.

9- امکان رفع مشکلات سرویس

از دیگر قابلیت‌‌ها و خصوصیاتی که این نرم افزار دارد، این است که نه تنها برای بازیابی انواع اطلاعات که به‌صورت تصادفی حذف شده‌‌اند، مفید و موثر است، بلکه این برنامه به شما کمک می‌‌کند تا آسیب‌‌ها و خطاهایی به وجود آمده در زمان ریکاوری را نیز برطرف کنید.

البته قابلیت‌ها و خصوصیات منحصر به فرد این برنامه محدود به موارد فوق نیست و می‌‌تواند از قابلیت‌‌های دیگر مانند دسترسی سریع به نرم افزار با راست کلیک کردن، بازگردانی حرفه‌ای فایل‌‌ها و اطلاعات حذف شده، بازیابی اطلاعات از روی کارت‌‌های حافظه قابل جابجایی و غیره اشاره کرد. همه این خصوصیات و قابلیت‌‌ها در مجموع سبب شده‌‌اند، که این برنامه به یک نرم افزار عالی و منحصر به فرد برای بازیابی اطلاعات و داده‌‌ها تبدیل شوند.

 

منبع:

rizonesoft.com

guidingtech.com

 

ریکاوری و بازیابی اطلاعات در محل با آچارباز
خدمات ریکاوری و بازیابی اطلاعات در محل آچارباز، یکی از سرویس‌های تخصصی سامانه تعمیر در محل آچارباز است. در صورت پاک شدن اطلاعات گوشی موبایل، هارد اینترنال یا اکسترنال، فلش مموری، کامپیوتر و لپ تاپ، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار آنلاین را ثبت کنید.
درخواست بازیابی اطلاعات
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا