×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

تمیز کردن تابلو؛ تابلو فرش را تنها با یک روش تمیز کنید!

تمیز کردن تابلو

تابلو فرش‌ها در بیشتر خانه‌ها به عنوان یک المان دکوری لوکس وجود دارند، با گذشت زمان بر این کالا‌های لوکس نیز گرد و غبار می‌نشیند و آن‌ها را کثیف و کدر می‌کند. اگر به دنبال روشی برای تمیز کردن تابلو فرش هستید، این مقاله را از دست ندهید.

علاقه وافر ما ایرانی‌ها به فرش، این هنر زیبای دستباف باعث شده، آن را به عنوان یک کالای لوکس و دکوری بر دیوار خانه مان آویزان کنیم. اما باید بدانید، این وسایل تزئینی به همان اندازه که دارای زیبایی خیره کننده‌ای هستند، فرایند نظافت و تمیز کردن خاصی دارند. زیرا تنها یک اشتباه کوچک کافیست، تا تابلو فرش گران قیمت شما تغییر رنگ داده و خراب شود. اگر به دنبال راهی برای تمیز کردن تابلو فرش هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

راهنمای تمیز کردن تابلو فرش

تمیز کردن تابلو فرش، کاری نیست که، فقط با یک گردگیری ساده انجام شود. این تمیزکاری ملزم به رعایت کردن قوانین خاصی است، زیرا ممکن است به سادگی و با یک اشتباه کوچک، تابلو فرش گران قیمت شما از بین برود.

به همین دلیل بیشتر اوقات، افراد به شما توصیه می‌کنند، تمیز کردن تابلو فرش را به افراد ماهر و متخصص در این زمینه بسپارید. قالیشویی‌ها باید، در این مورد برای شما اولین انتخاب باشند، زیرا با خدمات متنوعی که برای تمیزکردن تابلو فرش، ارائه می‌دهند از این وسیله لوکس و دکوری به بهترین شکل ممکن مراقبت خواهند کرد.

اما اگر می خواهید با این چالش بزرگ روبرو شوید و خودتان تمیز کردن تابلو فرش را انجام دهید، بهتر است این مراحل را دنبال کنید.

تمیز کردن تابلو فرش
بهتر است تمیز کردن تابلو فرش را به افراد ماهر و متخصص این زمینه بسپارید

گامهایی ساده برای نگهداری تابلو فرش

اولین گامی که باید برای مراقبت از تابلو فرش بردارید، این است که سعی کنید تابلو فرش را در جایی قرار دهید که در معرض آلودگی‌های کمتری باشد. همچنین نقطه‌ای از خانه را برای نصب تابلو فرش انتخاب کنید که، زیاد آفتاب گیر نباشد تا به الیاف تابلو، در جریان تابیدن نور آسیبی وارد نشود.

بهتر است برای هرچه بهتر انجام شدن فرایند تمیز کردن تابلو فرش، آن را به صورت روزانه یا هفتگی با دستمال گرد گیری کنید.

نحوه تميز كردن تابلو فرش، تنها در چند ثانیه

ابتدا تابلو فرش را از روی دیوار برداشته و با احتیاط کامل، آن را از قاب آن جدا کنید. اینکار موجب می‌شود تا به راحتی نقطه‌ای که تابلو روی آن قرار داشته است را تمیز کنید. همچنین فرصت دارید تا با یک دستمال مرطوب، بدنه و قاب را نیز تمیز و پاکیزه کنید. نکته دیگری که باید، در رابطه با تمیز کردن تابلو فرش بدانید این است که، بعد از انتخاب و خرید مواد شوینده مناسب، آن را ابتدا در گوشه کوچکی از تابلو فرش که زیاد در معرض دید نیست امتحان کنید، تا اگر تابلو فرش واکنش نامطلوبی به مواد شوینده داشت آن را ببینید.

نحوه تميز كردن تابلو فرش
قبل از اینکه تمام قسمت‌های تابلو‌ فرش را با مواد شوینده بشوئید، ابتدا قسمتی از فرش را با مواد شوینده امتحان کنید
پیشنهاد مطالعه

حالا نوبت به زدودن گرد و غبار و خاک از روی تابلو فرش رسیده است، باید بدانید این مرحله در فرایند تميز كردن تابلو فرش، اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر به سادگی از کنار آن رد شوید و آن را نادیده بگیرید، بعد از فرایند شستشو لکه‌های بزرگ و کوچک زیادی را روی فرش خود مشاهده خواهید کرد.

پس اکنون نوبت آن رسیده است که جاروبرقی را روشن کرده و تمیزکاری را شروع کنید. البته اینکار را نیز، به وسیله یک گردگیر کوچک هم می‌توانید انجام دهید. اما اگر می‌خواهید فرایند گردگیری را اصولی‌تر و اساسی‌تر انجام دهید، بهتر است از جاروبرقی استفاده کنید. جاروبرقی در هنگام تمیز کردن شومینه نیز به کار می رود و نقشی اساسی را در این فرایند بازی می‌کند، اگر دوست دارید با این روش آشنا شوید می‌توانید مقاله تمیز کردن شومینه را بخوانید.

جاروبرقی را در حالت کمترین قدرت، خود قرار دهید، توان آن را پایین بگذارید تا مطمئن باشید هیچ آسیب به آن نمی‌رسد. سپس یک سری مناسب تا حد امکان به شکل برس، برای فرایند تمیزکاری انتخاب کنید و گردگیری با حاروبرقی را آغاز کنید. فرایند گردگیری تابلوفرش با جاروبرقی، موجب می‌شود آلودگی و خاک‌های سطحی از روی تابلو فرش از بین برود.

طرز تمیز کردن تابلو فرش
برای تميز كردن تابلو فرش، ابتدا سطح آن را به خوبی با جاروبرقی تمیز کنید
پیشنهاد مطالعه

طرز تمیز کردن تابلو فرش، اصولی و درست

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که، بهتر است تمیز کردن تابلو فرش را به قالیشویی های معتبر بسپارید. اما اگر می‌خواهید خودتان اینکار را انجام دهید، باید بعد از انجام مراحل بالا، یک سطل بزرگ آب سرد تهیه کنید.

شامپو فرش، ماده شوینده انتخابی ما دراین فرایند خواهد بود، دستورالعمل شامپوفرش را با دقت خوانده و سپس آن را در آب سرد حل نمائید. سپس یک قطعه اسفنج برداشته و آن را به محلول زده و روی تابلو فرش بکشید.

بعد از اینکه فرایند تمیز کردن تابلو فرش را به شکلی اصولی و درست انجام دادید، نوبت آن رسیده است که آن را خشک کنید. به هیچ عنوان تابلو فرش را برای زدودن رطوبت و خشک شدن روی نرده و طناب قرار ندهید. زیرا در طی خشک شدن، فرش ممکن است کش آمده و یا حتی حالت جایی که برای خشک شدن، در آن قرار گرفته است را به خود بگیرد.

طرز تمیز کردن تابلو فرش
شامپو فرش در هنگام تمیز کردن تابلو فرش به کمک شما خواهد آمد

نحوه تميز كردن تابلو فرش، بدون هیچ زحمتی

بعد از کامل شدن فرایند تميز كردن تابلو فرش، آن را دوباره در تابلو قرار دهید، این روش را برای تمیز کردن تابلو‌فرش‌هایی که اندازه و سایز کوچکی دارند استفاده کنید.

بهتر است تميز كردن تابلو فرش و گردگیری آن را در نظافت روزانه و هفتگی خود قرار دهید. اگر وقت کافی برای نظافت روزانه و یا هفتگی منزل را ندارید، می‌توانید از خدمات نظافت منزل استفاده کنید.

برای استفاده کردن از خدمات نظافت منزل، کافیست به سایت، اپلیکیشن و یا وب اپ آچارباز مراجعه کنید. بعد از ثبت درخواست نظافت، تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، نظافتچی آقا یا خانم را به منزل شما در زمان دلخواهتان می‌فرستد.

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا