×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

ترفند‌هایی ساده و سریع برای نظافت حیاط و بالاپشت بوم

تمیز کردن حوض حیاط

کمتر کسی به نظافت حیاط و بالاپشت بوم خانه اهمیت می‌دهد، همین مسئله موجب می‌شود به مرور زمان حیاط و  بالاپشت بوم کثیف شده و گرد و غبار را به خود بگیرد.

حیاط و بالاپشت بوم، از گذشته تا امروز همواره مکان‌هایی مناسب، برای جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر بودند. اعضای خانواده در این مکان‌ها با یکدیگر صحبت کرده و حتی غذا می‌خورند. اما متاسفانه وقت کمی برای نظافت این نقاط از خانه می‌گذارند، در صورتیکه این بخش‌ها، حتی بیشتر از سایر بخش داخلی خانه به نظافت و تمیزکاری نیاز دارند. در این مقاله به شما ترفند‌هایی ساده و سریع برای نظافت حیاط و بالاپشت بوم خواهیم گفت.

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

تمیز کردن حیاط های خانگی

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی، کمتر می‌توان حیاط‌های خانگی زیبا را جایی دید. اما هنوز هم هستند خانه‌هایی که، حیاط‌هایی زیبا و رنگی دارند، اگر شما هم یکی از صاحبان آن خانه‌ها هستید و به دنبال روشی برای تمیز کردن حیاط های خانگی می‌گردید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

تمیز کردن حیاط های خانگی، فرایند سختی ندارد، در اولین قدم اگر در خانه خود درختی دارید، باید برگ‌های زرد و خشک ریخته شده روی سطح زمین را جمع کنید. این اولین کاری است که برای تمیز کردن حیاط های خانگی باید انجام دهید. دومین قدم استفاده از یک جارو و خاک اندازاست، وسایلی که به راحتی در هر مغازه‌ای یافت می‌شوند. سطح و موزائیک روی حیاط را با دقت به وسیله جارو و خاک انداز تمیز کنید. گرفتن گرد و خاک اولین مرحله برای شروع یک تمیزکاری اساسی است. اگر در خانه گل و گلدانی دارید، آن‌ها را با ملایمت جابه‌جا کرده و نقطه‌ای که گل‌ها روی آن قرار داشتند را با دقت تمیز کنید. می‌توانید در این فرایند از آب هم استفاده کنید، اما از مصرف بی رویه آن خودداری کنید. درون یک آبپاش مقداری آب ریخته و آن را روی سطح زمین بریزید و به اصطلاح آب و جارو بزنید.

تمیز کردن حیاط های خانگی
برای تمیز کردن حیاط های خانگی، یک برنامه منظم بچینید، سعی کنید هر دو هفته و یا هر یک ماه آن را تمیز کنید

تمیز کردن حوض حیاط

در قدیم حوض‌ها در هر خانه‌ای یافت می‌شدند، اما امروزه به یک المان نایاب تبدیل شده‌اند. اگر هنوز هم در خانه شما حوضی وجود دارد و یا به تازگی به خانه‌ای نقل مکان کرده‌اید که در آن حوضی هست، باید روش‌های تمیز کردن حوض حیاط خانه را بدانید.

اولین قدم برای تمیز کردن حوض حیاط، خالی کردن آب آن است. این عمل را از طریق آب راه حوض انجام دهید. آن را برداشته و بگذارید، آب حوض از طریق آن خارج شود. بعد از خالی شدن آب حوض یک برس برداشته و سپس، ماده شوینده مناسب را بر حسب سلقه خود انتخاب کنید. از اسکاچ و سیم برای تمیز کردن حوض استفاده نکنید، زیرا آن‌ها ساینده بوده و رنگ حوض را می‌برند.

تمیز کردن حوض حیاط
برای تمیز کردن حوض حیاط خانه ابتدا باید آب درون آن را خالی کنید

تمیز کردن آلاچیق حیاط

اگر حیاط شما آنقدر بزرگ هست که در درون آن یک آلاچیق گذاشته‌اید، باید وقتی را هم برای نظافت آن بگذارید. باد و باران می‌تواند، آلاچیق زیبای خانه شما را خراب کند، بنابراین بهتر است هر هفته و یا هر دو هفته، زمانی را برای نظافت آلاچیق اختصاص دهید. با استفاده از یک جارو به خوبی سطح آن را از هرگونه گرد و غبار پاک کنید. اگر دستگاه شستشوی آب با فشار بالا را در خانه دارید، می‌توانید در این شرایط از آن استفاده کرده و به تمیز کردن سقف آلاچیق بپردازید. نرده‌های آلاچیق را به خوبی را با دستمال تمیز و ضدعفونی کنید. جالب است بدانید که نظافت بالکن و تراس نیز فرایندی شبیه به تمیز کردن حیاط و بالا پشت بوم دارد، برای خواندن این فرایند به مراجعه کنید.

تمیز کردن آلاچیق حیاط
با دستگاه شستشوی آب با فشار بالا، آلاچیق و نرده و سقف آن را به خوبی تمیز کنید

پیشنهاد مطالعه

تمیز کردن چراغ های حیاط

خیلی‌ها برای زیبا‌تر کردن حیاط ترجیح می‌دهند از نورپردازی و چراغ‌های مختلف استفاده کنند. چراغ‌های داخل حیاط نیز بعد از گذشت مدتی، کثیف شده و رد لکه‌های باران و برف را به خود می‌گیرند. برای تمیز کردن چراغ های حیاط، بهتر است ابتدا آن‌ها را خاموش کرده و بگذارید از دمای حباب آن‌ها کاسته شود. سپس با استفاده از یک دستمال و کمی ماده شوینده روی این حباب‌ها را با دقت تمیز کنید.

تمیز کردن چراغ های حیاط
تمیز کردن چراغ های حیاط را در اولویت بگذارید، با دستمال مرطوب حباب آن را با دقت تمیز کنید

نظافت بالاپشت بوم، آن را فراموش نکنید

بیشتر اوقات، افراد نظافت کردن بالاپشت بوم را فراموش می‌کنند و یا ترجیح می‌دهند اینکار را در پایان سال و با خانه تکانی انجام دهند. در حالیکه این امر از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در اولویت باشد. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، به غیر از شما ساکنین دیگری نیز، از این قسمت از آپارتمان استفاده می‌کنند. به همین دلیل ممکن است، زباله و اقلام ریز و درشت زیادی را در بالاپشت بوم مشاهده کنید.

بهتر است هر هفته به این قسمت از خانه سر بزنید و نظافت آن را به صورت ماهانه و یا هر سه ماه یکبار انجام دهید. کثیف شدن بالاپشت بوم بسیار راحت است، باران، برف و یا حتی یک باد قوی کافیست تا، تمامی زباله‌ها و گرد و غبار‌ها روی پشت بام شما بریزد. به یاد داشته باشید کولر نیز، در این قسمت از خانه قرار دارد و شما باید، برای ارزیابی عملکرد کولر حداقل هفته‌ای یکبار به بالاپشت بام سر بزنید. تا از سالم و درست کار کردن کولر اطمینان حاصل کنید. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بهتر است مقاله راهکارهای تمیز کردن پارکینگ ساختمان و مجتمع بزرگ را مطالعه کنید.

تمیز کردن چراغ های حیاط
نظافت بالا پشت بوم خانه را ماهانه و یا هر سه ماه یکبار انجام دهید

همین بازدید‌های هفته‌ای را بهانه‌ای برای تمیز کردن بالاپشت بوم قرار دهید و با دقت این قسمت از خانه را تمیز کنید. اگر وقت  انرژی کافی برای تمیز کردن بالاپشت بوم ندارید می‌توانید از خدمات نظافت ساختمان استفاده کنید. این خدمات توسط شرکت‌های نظافتی متعددی به شما عرضه می‌شوند، اما بهتر است از سرویس شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های خدماتی استفاده کنید، که مطمئن بوده و دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند. یکی از این اپلیکیشن‌های مطمئن آچارباز است، شما می‌توانید با مراجعه به سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز درخواست نظافت را ثبت کنید.در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید.بعد از ثبت درخواست شما، تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، نظافتچی آقا را به منزل شما در زمان دلخواهتان می‌فرستد.

5/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. برای حیاط بزرگ که زمینش پر از سنگه چیکار باید کنیم؟ برای تمیز کردن خانه و حیاط شهرستان هم نیرو دارید؟

  2. سلام برای تمیز کردن حوض حیاط سوال داشتم
    من تازه یه حوض کوچک در ابعاد 50 در 70 سانتی متر خریدم اونو باید چطور تمیز کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا