×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

آشنایی با مشکلات متداول ساعت هوشمند + ترفندهای حل آنها

مشکلات متداول ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند به عنوان گجت‌هایی پر طرفدار و کاربردی به مرور با مشکلاتی مواجه می‌شوند. روشن نشدن ساعت هوشمند، عدم اتصال به وای فای و … از جمله این مشکلات هستند که در این مقاله آچارباز قصد داریم آنها را به همراه راه‌حل رفع‌شان بیان کنیم. پس از مطالعه این مقاله می‌توانید مشکلات متداول ساعت هوشمند را تشخیص دهید و در کمترین زمان آنها را برطرف کنید.تعمیر ساعت هوشمند و تعمیر تاچ ساعت هوشمند از جمله خدمات تخصصی است که توسط تیم آچارباز ارائه می‌شود، اگر به این خدمات نیاز دارید با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

مشکلات متداول ساعت هوشمند؛ 9 مشکل رایج

زود خالی شدن باتری، عدم اتصال ساعت هوشمند به باتری، عدم همگام سازی ساعت هوشمند و… از جمله مشکلات ساعت‌های هوشمند هستند که در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم و روش‌هایی برای حل آنها ارائه دهیم.

1- زود خالی شدن باتری

یکی از رایج‌ترین مشکلات ساعت‌های هوشمند، زودخالی شدن باتری است. برای رفع این مشکل می‌توانید قابلیت‌های غیرضروری مانند ردیابی GPS را خاموش کنید و استفاده از برنامه‌های غیر ضروری را به حداقل برسانید. تنظیم یا کاهش روشنایی صفحه نمایش، شاید قدم کوچکی به حساب بیاید اما کمک زیادی به بهبود عمر باتری دستگاه شما می‌کند.

اگر ساعت هوشمند شما دارای صفحه نمایش OLED و ویژگی «همیشه روشن» است، بهتر است از پس زمینه با رنگ مشکی و تیره استفاده کنید و نور صفحه را کاهش دهید. ساعت‌هایی که پس زمینه پیچیده‌تر و رنگارنگی دارند در مقایسه با پس زمینه‌های ساده، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. شارژ نشدن ساعت هوشمند نیز می‌تواند سرعت خالی شدن باتری ساعت هوشمند را افزایش دهد و به مرور زمان باعث خراب شدن باتری شود. در ادامه مهم‌ترین دلایل شارژ نشدن این ساعت‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • استفاده از شارژر دیگر برند‌ها یا فیک
  • عدم استفاده از آداپتور دیواری
  • مشکلات سخت‌ افزاری
  • نفوذ آب به باتری

2- عدم اتصال ساعت هوشمند به گوشی

عدم اتصال ساعت هوشمند به دستگاه‌های یکی از مهم‌ترین مشکلات ساعت‌های هوشمند است. برای رفع مشکل، مطمئن شوید که ساعت هوشمند و تلفن هوشمند نزدیک به هم هستند، اگر دو دستگاه متصل از هم دور باشند، اتصال بلوتوثی ضعیف می‌شوند. راه اندازی مجدد هر دو دستگاه و جفت کردن مجدد آنها در بیشتر موارد مشکل را حل می‌کند. اگر مشکل همچنان برطرف نشد، بهتر است از کارشناسان باتجربه کمک بگیرید.

عدم اتصال ساعت هوشمند به گوشی
یکی از مشکلات متداول ساعت هوشمند، عدم اتصال این دستگاه به تلفن‌های همراه است.

3-عدم همگام سازی ساعت هوشمند

گاهی ممکن است همگام سازی ساعت هوشمند با گوشی به‌درستی انجام نشود. در این مواقع ابتدا از به‌روز بودن برنامه نصب شده ساعت هوشمند روی گوشی مطمئن شوید. در بیشتر مواقع، پس از به‌روزرسانی برنامه، مشکل خود به خود حل می‌شود. همچنین می‌توانید تلفن همراهتان را به منظور عملکرد و همگام‌سازی بهتر به‌روزرسانی کنید.

4- عدم نمایش نوتیفیکیشن‌

عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ و اعلان در ساعت‌های هوشمند نیز یکی دیگر از مشکلات متداول ساعت هوشمند به حساب می‌آید. اگر دائم با این مشکل مواجه می‌شوید، به‌روزرسانی نرم افزارها و سیستم‌عامل را در اولویت قرار دهید. در مرحله دوم، تمام تنظیمات مربوط به ساعت هوشمند برای دریافت اعلان و نوتفیکیشن را به تنظیمات اولیه تغییر دهید. برای اینکار به تنظیمات بروید و گزینه reset یا format را انتخاب کنید تا همه گزینه‌ها به حالت اولیه برگردد.

پیشنهاد مطالعه

5- از کار افتادن مکرر برنامه ها

از کار افتادن مکرر برنامه‌ها، یکی دیگر از مشکلات متداول ساعت هوشمند است. این مشکل به دلیل ناسازگاری برنامه‌ها رخ می‌دهد. برای رفع آن، برنامه‌ها را حذف و مجدد نصب کنید. اما قبل از اینکار، بهتر است به‌روزرسانی آنها را انجام دهید.

6- مشکل کنترل صدا

ساعت‌های هوشمند از قابلیت شنیداری هوشمند پشتیبانی می‌کنند و در بسیاری مواقع می‌توانید درخواست خود را به صورت صوتی به ساعت اعلام کنید. مشکلات کنترل صدا یکی از رایج ترین مشکلات در مورد برندهای مختلف ساعت هوشمند است و می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. توصیه می‌کنیم اینکار را ابتدا با صداهای مختلف را آزمایش کنید و نویز پس‌زمینه را نیز به حداقل برسانید. اگر هر درخواست صوتی بیش از 4 کلمه بدون پاسخ ماند، باید به صورت دستی تمام فعالیت‌ها را انجام دهید. برای بررسی‌های بیشتر نیز می‌توانید از مشاوره تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

7- هنگ  کردن سیستم‌عامل ساعت هوشمند اندرویدی

اگر ساعت هوشمند شما هنگ می‌کند و نمی‌توانید به‌درستی برنامه‌های مختلف را اجرا کند، با انجام مراحل زیر می‌توانید این مشکل را حل کنید:

  1. دکمه پاور را به مدت 3 ثانیه یا تا زمانی که ساعت خاموش شود، فشار دهید و نگه دارید.
  2. از طریق تنظیمات، ساعت خود راه اندازی مجدد کنید.
  3. انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید.
  4. وارد  Settingsشوید و سپس گزینه System را انتخاب کنید.
  5. اگر بلافاصله آن را نمی‌بینید، انگشت خود را به چپ بکشید و روی تنظیمات ضربه بزنید.
  6. به پایین اسکرول کنید و روی Restart بزنید.
  7. اگر می‌خواهید تمام داده‌های ساعت خود را پاک کنید، می‌توانید ساعتتان را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

8- روشن نشدن صفحه ساعت هوشمند

اگر ساعت هوشمند شما روشن نمی‌شود، ابتدا آن را به‌طور کامل شارژ کنید، سپس این موارد را بررسی کنید:

  1. سالم بودن شارژر و شارژ کافی
  2. بررسی باتری
  3. خاموش بودن Reserve Power
  4. سالم بودن دکمه پاور
  5. بررسی پورت شارژ به دلیل رفع مسدودیت

9- عدم اتصال ساعت هوشمند به مودم وای ‌فای

در بسیاری مواقع ممکن است ساعت هوشمند شما قابلیت اتصال به وای فای را داشته باشد اما نتوانید آن‌ را متصل کنید. در چنین مواقعی می‌توانید طبق این مراحل پیش بروید تا به‌درستی بتوانید به وای فای وصل شوید.

عدم اتصال ساعت هوشمند اندروید به وای فای

اگر ساعت هوشمند اندرویدی دارید و نمی‌توانید به وای فای وصل شوید طبق این مراحل پیش بروید:

  1. مودمWi-Fi  را روشن کنید.
  2. از بالای صفحه ساعت، انگشت خود را به پایین بکشید.
  3. روی تنظیمات ضربه بزنید.
  4. روی Connections  و سپس Wi-Fi ضربه بزنید.
  5. اگر Wi-Fi روی خاموش تنظیم شده‌است، رویWi-Fi  ضربه بزنید تا روشن شود.

عدم اتصال اپل واچ به وای فای

اگر اپل واچ شما به وای فای وصل نمی‌شود، این مراحل را دنبال کنید:

  1. انگشت خود را از بالای صفحه ساعت هوشمند به پایین بکشید.
  2. تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. به پایین بروید و روی Connectivity وWi-Fi  و سپس Add network ضربه بزنید.
  4. اگر رمز عبور لازم است، روی Enter password در تلفن ضربه بزنید.
  5. در تلفن خود، برنامه Wear OS Wear OS by Google یا برنامه همراه دستگاهتان را باز کنید.
  6. در صورت درخواست رمز عبور؛ آن را وارد کنید، سپس روی Join ضربه بزنید.
پیشنهاد مطالعه
عدم اتصال اپل واچ به وای فای
در صورت عدم اتصال ساعت هوشمند به وای فای، نمی‌توانید از قابلیت‌هایی نظیر دریافت نوتیفیکیشن تلگرام و واتس اپ استفاده کنید.

ساعت‌های هوشمند به عنوان گجت‌هایی پرطرفدار با مشکلاتی مواجه می‌شوند. عدم اتصال به وای فای، عدم دریافت نوتیفیکیشن و … از جمله مشکلات متداول ساعت هوشمند به حساب می‌آیند. اگر ساعت هوشمند شما هم چنین مشکلاتی دارد و به‌دنبال تعمیر ساعت هوشمند و تعمیر تاچ ساعت هوشمند هستید با کارشناسان ما در آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر ساعت هوشمند در آچارباز
خدمات تعمیر ساعت هوشمند، شامل عیب‌یابی، تعمیر ساعت هوشمند های سری های مختلف می‌شود. برای تعمیر ساعت هوشمند خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر ساعت هوشمند می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر ساعت هوشمند

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا