×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

آموزش گام به گام نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ

نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ

همه لپ‌ تاپ‌ها با اسپیکرهای داخلی عرضه می‌شوند، اما این اسپیکرها اغلب قدرت بالایی در اجرای موسیقی ندارند. به همین دلیل ایده خوبی است که یک اسپیکر بلوتوثی را به لپ تاپ خود وصل کنید. برخی از بهترین اسپیکرهای بلوتوث را می‌توانید با قیمتی مناسب خریداری کنید.

هنگامی‌که انتخاب خود را انجام دادید، اتصال لپ تاپ به اسپیکر کار ساده‌ای خواهد بود. پس در ادامه این مقاله آچارباز با ما همراه باشید تا به‌طور کامل به نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ از طریق ویندوز و مک صحبت کنیم.

چنانچه با روش‌های اعلام شده نتوانستید اسپیکر را به لپ تاپ متصل کنید ممکن است ایرادی در اسپیکر یا کامپیوتر شما وجود داشته باشد. می‌توانید برای عیب یابی و رفع ایراد در قسمت تعمیر لپ تاپ یا تعمیر اسپیکر خانگی سفارش‌تان را ثبت یا با شماره 02154591616 ارتباط بگیرید.

نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ از طریق ویندوز

نحوه اتصال اسپیکر به یک لپ تاپ بسیار ساده است فقط شما به قابلیت بلوتوث نیاز دارید. با توجه به اینکه اکثر دستگاه‌ها به‌صورت استاندارد دارای این قابلیت هستند، بنابراین اگر لپ تاپ خود را در چند سال گذشته خریداری کرده‌اید، کافیست بلوتوث آن را روشن کنید سپس اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. بخش Settings ویندوز را از منوی استارت باز یا از نوار جستجو در گوشه سمت چپ پایین برای جستجوی آن استفاده کنید.
  2. از پنجره تنظیمات گزینه Devices را انتخاب کنید. اگر در پیدا کردن آن مشکل دارید، از نوار جستجو در بالای پنجره استفاده کنید.
  3. مطمئن شوید که بلوتوث دستگاه روشن است. از منوی فرعی دستگاه‌ها، می‌توانید بلوتوث را با استفاده از نوار لغزنده روشن یا خاموش کنید.
  4. از منوی Devices روی افزودن بلوتوث یا دستگاه دیگر کلیک کنید. با این کار یک پنجره دوم ظاهر می‌شود و از آنجا باید گزینه بالایی با برچسب بلوتوث را انتخاب کنید.
  5. اکنون لپ تاپ شما شروع به جستجوی دستگاه‌های بلوتوثی برای همگام‌سازی می‌کند. حالا باید مطمئن شوید که اسپیکری شما قابل‌شناسایی است.
  6. اگر لپ تاپ شما در جستجوی دستگاه‌های بلوتوث بوده و اسپیکری شما قابل‌شناسایی باشد، باید در لیست ظاهر شود. هنگامی‌که اسپیکر شما در لیست افزودن دستگاه ظاهر شد، آن را انتخاب کنید.
  7. اکنون لپ تاپ شما باید به اسپیکری متصل شود. با پخش صدا از طریق لپ تاپ، تست صدا را انجام دهید تا از عملکرد عادی آن مطمئن شوید.
نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ از طریق ویندوز
اگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما قابلیت بلوتوث ندارد، می‌توانید از دانگل‌های بلوتوث برای اتصال به اسپیکر استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ طریق مک

کاربران لپ تاپ مک نیز می‌توانند با دنبال کردن مراحل زیر اسپیکر خود را به لپ تاپ وصل کنند:

  1. منوی اپل را باز کنید. برای باز کردن منوی اپل، روی نماد Apple در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  2. با این کار یک پنجره جدید با چندین گزینه باز می‌شود. System Preferences را انتخاب کنید.
  3. از منوی System Preferences روی بلوتوث بزنید.
  4. اکنون مک بوک شما شروع به جستجو برای هر دستگاه بلوتوثی در نزدیکی خود می‌کند؛ بنابراین مطمئن شوید که اسپیکری بلوتوث شما قابل‌شناسایی است. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را با دستگاه خاص خود انجام دهید، به دفترچه راهنمای اسپیکر خود مراجعه کنید.
  5. وقتی اسپیکری شما در لیست دستگاه‌های بلوتوث ظاهر شد، روی Connect کلیک کنید. فقط چند لحظه طول می‌کشد تا دستگاه شما ظاهر شود.
  6. اکنون اسپیکر شما باید به لپ تاپ متصل باشد. تست صدا را با پخش صدا از طریق لپ تاپ خود انجام دهید تا مطمئن شوید که همه‌چیز همانطور که انتظار می‌رود، کار می‌کند.

برای اتصال اسپیکر به لپ ‌تاپ، مطمئن شوید که اسپیکرها قابل‌شناسایی هستند، یعنی آنها را روی حالت Pairing قرار دهید. به‌طورمعمول، دکمه روشن و خاموش یا بلوتوث را برای حدود پنج ثانیه فشار داده و نگه دارید. هنگامی‌که LED بلوتوث چشمک می‌زند، اسپیکرها طبق مراحل زیر آماده همگام شدن با لپ تاپ هستند.

نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ مک بوک
می‌توانید انواع اسپیکرهای بلوتوثی را به مک بوک‌های شرکت اپل وصل کنید.

عیب‌یابی خطا در نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ

نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ فرآیند ساده‌ای است. اما گاهی اوقات همه‌چیز به خوبی پیش نمی‌رود. در ادامه چند راه‌حل که به شما در اتصال لپ تاپ به اسپیکر کمک می‌کند را بیان می‌کنیم:

  • از روشن بودن اسپیکرهای خود مطمئن شوید.
  • بلوتوث را در لپ تاپ خاموش و دوباره روشن کنید.
  • اسپیکرها را در فاصله 50 سانتی‌متر لپ تاپ قرار دهید.
  • لپ تاپ و اسپیکرها را کامل شارژ یا به پریز برق وصل کنید.
  • از روتر Wi-Fi دور شوید که می‌تواند در اتصال اختلال ایجاد کند.
  • هم لپ تاپ و هم اسپیکرها را خاموش و دوباره روشن کنید.
  • هرگونه مانع بین اسپیکر و لپ تاپ را بردارید.

نحوه اتصال اسپیکر به لپ تاپ بسیار ساده است و شما در عرض چندی دقیقه می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر در هر مرحله از این فرآیند مشکل داشتید و احساس کردید اسپیکر یا لپ تاپ شما مشکل دارد، برای انجام تعمیر لپ تاپ یا تعمیر اسپیکر خانگی سفارش‌تان را ثبت یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
تعمیر لپ تاپ
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا