×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

تفاوت همزن با مخلوط کن و گوشتکوب برقی؟

تفاوت همزن با مخلوط کن و گوشتکوب برقی

گوشتکوب برقی، همزن برقی و مخلوط‌کن سه دستگاه مجزا هستند و کارکردی شبیه به هم دارند؛ اما از لحاظ ویژگی و عملکرد متفاوت هستند. وجود این سه دستگاه در هر آشپزخانه‌ای برای سهولت آشپزی ضروری است. در این مقاله آچارباز تفاوت همزن با مخلوط‌کن و گوشتکوب برقی  را به‌طور کامل از نظر کارایی، سهولت استفاده، قیمت و مصرف انرژی شرح می‌دهیم. دستگاه‌های الکتریکی فوق ممکن است به دلایل مختلفی از جمله استفاده نادرست یا ضربات شدید خراب شوند. درصورتی‌که به تعمیر همزن برقی ، تعمیر گوشت کوب برقی و تعمیر مخلوط کن نیاز دارید، می‌توانید با تکنسین‌های ماهر و حرفه‌ای آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تفاوت همزن با مخلوط کن و گوشتکوب برقی ؛ کدام را بخریم؟

تفاوت این سه دستگاه در نوع کارایی، قیمت، میزان مصرف انرژی و سهولت استفاده خلاصه می‌شود. بهتر است قبل از خرید همزن برقی اطلاعاتی در مورد دستگاه‌های شبیه به آن مانند گوشتکوب برقی و مخلوط کن داشته باشید تا با توجه ‌به نوع کاربری دستگاه بتوانید بهترین وسیله را انتخاب کنید. توصیه می‌شود هنگام خریدن همزن برقی به تعداد پره و قدرت موتور توجه کنید. هر چه قدرت و توان موتور بالاتر باشد، سرعت همزن بیشتر است.

تفاوت همزن با مخلوط کن و همزن برقی
همزن، مخلوط کن و گوشتکوب برقی در نوع کارایی، قیمت، میزان مصرف انرژی و سهولت استفاده با یکدیگر متفاوت هستند
پیشنهاد مطالعه

 مقایسه همزن با مخلوط کن و گوشتکوب برقی از نظر کارایی

مخلوط کن برای ترکیب انواع مواد غذایی مانند میوه‌ها، سوپ، نوشیدنی میوه‌ای، سس، پوره و… استفاده می‌شود. این دستگاه دارای قابلیت تنظیم سرعت است و مواد غذایی داخل کاسه بزرگ آن مخلوط و خرد می‌شوند.

از گوشتکوب برقی برای خرد کردن انواع مواد پروتئینی مانند مرغ، گوشت قرمز و ماهی استفاده می‌شود. در انتهای گوشتکوب برقی تیغه‌های بسیار تیزی قرار دارد که می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی گوشت را خرد کنند.

 کار همزن برقی بسیار متفاوت از دو دستگاه مذکور است و برای هم‌ زدن مواد کیک، خمیر و دیگر مواد خام استفاده می‌شود. همزن برقی دارای دو مدل پره با شکل مختلف است که با چرخش آن‌ها مواد خام و سبک با هم مخلوط می‌شوند. همزن برقی دارای قابلیت تنظیم سرعت است.

مقایسه مخلوط کن، همزن برقی و گوشتکوب برقی از نظر کارایی
گوشتکوب برقی برای خرد و پوره کردن انواع مواد پروتئینی و سبزیجات استفاده می‌شود

تفاوت همزن با مخلوط کن و گوشتکوب از نظر سهولت استفاده

در بین این سه دستگاه استفاده از همزن برقی بسیار آسان‌تر است و برای هم‌زدن مواد غذایی مایع کاربرد بیشتری دارد. پره‌های همزن برقی قابلیت جداشدن دارند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد.

برای مخلوط ‌‌کردن مواد سنگین‌تر می‌توان از مخلوط کن استفاده کرد. تمیزکردن قطعات مخلوط کن می‌تواند خسته‌کننده‌تر از همزن برقی باشد، زیرا قطعات آن بیشتر است. مخلوط کن برقی داری اتصالات و تنظیمات سرعت است و کاربرد بیشتری نسبت به همزن دارد.

اگر چه تمیزکردن گوشتکوب برقی نسبت به همزن دشوار است اما کاربرد بیش‌تر و ساده‌تری دارد. گوشتکوب برقی وزن  کم و ابعاد کوچکی دارد. برای نگه‌داشتن آن به استفاده از دو دست نیازی نیست.

پیشنهاد مطالعه

بررسی قیمت همزن، مخلوط کن و گوشتکوب برقی

قیمت گوشتکوب برقی و همزن برقی تا حدودی ارزان‌تر از  مخلوط کن است. تیغه گوشتکوب از استیل ضد زنگ تولید شده‌است و توانایی خردکردن یخ، گوشت، استخوان و… را دارد. البته گوشتکوب برقی در انواع ساده و چندکاره به فروش می‌رسد و قیمت آن به قابلیت‌های دستگاه بستگی دارد.

همزن برقی نیز در دو مدل همزن بدون‌کاسه و همزن کاسه‌ای در بازار موجود است که قیمت آن به ویژگی، عملکرد، قابلیت و برند دستگاه ‌بستگی دارد.

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید بین این سه دستگاه بهتر است نیازهای فردی را در نظر بگیرید و براساس اهداف خود دستگاهی با هزینه متناسب را خریداری کنید. قیمت این سه دستگاه به برند تولیدی، مدل و امکانات آن‌ها بستگی دارد؛ اما در این بین مخلوط کن به دلیل داشتن قابلیت‌های بیشتر قیمت بالاتری دارد.

تفاوت همزن با مخلوط کن و گوشتکوب برقی از نظر قیمت
گوشتکوب‌های برقی و همزن‌های برقی ارزان‌تر از مخلوط کن‌ها هستند.

بررسی همزن با مخلوط کن و گوشتکوب برقی از نظر مصرف انرژی

مصرف انرژی همزن برقی کم است؛ اما مخلوط کن و گوشت‌کوب برقی به دلیل داشتن موتور بزرگ‌ و قوی‌تر انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. البته گوشت‌کوب‌های برقی مدل‌های مختلفی دارند و میزان مصرف انرژی آنها به مدل دستگاه بستگی دارد.

مخلوط‌‌‌کن‌ها قدرت بیشتری نسبت به همزن برقی دارند؛ بنابراین میزان مصرف برق آن‌ها حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ وات است درحالی‌که میزان مصرف انرژی همزن برقی معمولی به ۱۰۰ تا ۲۰۰ وات می‌رسد.

مقدار مصرف واقعی انرژی در این سه دستگاه به ‌سرعت دستگاه، نوع مواد، قدرت موتور و… وابسته است. برای هم زدن مواد سنگین با همزن برقی مانند خمیر نان یا شیرینی باید سرعت همزن را بالاتر ببرید که بالارفتن سرعت، میزان مصرف انرژی را افزایش می‌دهد.

سه دستگاه معرفی شده از ضروری‌ترین وسایل آشپزی هستند. این وسایل در ‌اثر استفاده نادرست و مداوم خراب می‌شوند. در صورت مشاهده اختلال در عملکرد این سه دستگاه، برای تعمیر تخصصی از تکنسین‌های ماهر کمک بگیرید. برای تعمیر همزن برقی ، تعمیر گوشت کوب برقی و تعمیر مخلوط کن درخواست خود را در سایت، اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر همزن برقی با آچارباز
خدمت تعمیر همزن برقی شامل عیب یابی و تعمیر انواع همزن است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. برای تعمیر همزن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر همزن برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر همزن برقی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا