×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

حل مشکل نخواندن و قبول نکردن دیسک در ps4

مشکل نخواندن دیسک در ps4

یکی از مشکلات رایج در زمان کار با کنسول پلی استیشن ۴، مشکل نخواندن دیسک در PS4 است. در این مقاله از آچارباز، قصد داریم به مشکل قبول نکردن دیسک در پلی استیشن 4 و راه‌حل‌هایی برای رفع آن بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا روش‌های رفع مشکل Auto Eject کنسول PS4 را یاد بگیرید. چنانچه دستگاه شما دارای مشکلات جدی است و با این روش‌ها نمی‌توانید آن را رفع کنید، برای تعمیر پلی استیشن خود با متخصصین آچارباز تماس بگیرید.

مشکل نخواندن دیسک در ps4

اگرچه در پلی استیشن ۴ می‌توانید اکثر بازی‌ها را از شبکه سرویس سونی دانلود و بازی کنید، اما همچنان می‌توانید، بازی‌ها، برنامه‌ها و فیلم‌ها را از روی دیسک‌ها نیز اجرا کنید. به همین دلیل، مشکل نخواندن دیسک در ps4، یکی از مشکلات رایج کاربران دستگاه پلی استیشن است.

روش‌های مختلفی برای برطرف‌کردن مشکل قبول نکردن دیسک در پلی استیشن 4 وجود دارد که می‌توانید در منزل آن‌ها را امتحان کنید. البته باز کردن دستگاه کنسول یک ریسک بزرگ و پرخطر محسوب می‌شود و ما توصیه می‌کنیم خودتان دست به این کار نزنید. جهت تعمیر پلی استیشن، حتی تعمیرات جزئی، بهتر است به متخصص مراجعه کنید.

مشکل قبول نکردن دیسک در پلی استیشن 4

اگر پلی استیشن شما دیسک بازی را اجرا نمی‌کند، دستگاه شما دچار یکی از مشکلات رایج دستگاه کنسول PS4 ، یعنی مشکل قبول نکردن دیسک در پلی استیشن 4 شده است. در این حالت، احتمال دارد مشکل قبول نکردن دیسک، از درایو دی‌وی‌دی باشد، یا به علت سایر مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، دستگاه پلی استیشن دیسک بازی را اجرا نکند. در ادامه، دلایل مشکل قبول نکردن دیسک در پلی استیشن 4 را بیان می‌کنیم.

تعمیر پلی استیشن با آچارباز
تعمیر پلی استیشن در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع پلی استیشن است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعمیر پلی استیشن

عدم پذیرش دیسک توسط PS4

این اشکال اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که مشکلاتی مانند، وجود دیسک دیگر در درایو دی‌وی‌دی، استفاده از دیسک کثیف و آسیب‌دیده یا اشکال نرم‌افزاری در سیستم‌عامل دستگاه وجود داشته باشد. در این حالت، دستگاه PS4 دیسک موردنظر را به‌صورت خودکار، خارج خواهد کرد.

رفع مشکل Auto Eject کنسول ‌PS4
برای اینکه سی دی‌های بازی شما آسیب نبیند، بهتر است آنها را بعد از بازی در محافظ مخصوص یا جعبه آن قرار دهید.

مشکل نخواندن دیسک در PS4

مشکل نخواندن دیسک در PS4، اغلب به دلیل کثیف بودن دیسک یا استفاده از دیسک آسیب‌دیده ایجاد می‌شود. استفاده از دیسک آسیب‌دیده، می‌تواند به درایو دیسک نیز آسیب بزند.

مشکل خارج نشدن دیسک از PS4

مشکل خارج نشدن دیسک از PS4 می‌تواند ناشی از آلوده بودن یا کثیف بودن اجزای داخلی دستگاه باشد. همچنین این مشکل می‌تواند به علت اشکال در مکانیزم خروج درایو باشد. در این صورت، به دلیل آسیب‌دیدن قطعات داخلی یا شکستن این قطعات، دستگاه اجازه خروج دیسک را نمی‌دهد. البته نگران نباشید، می‌توانید دیسک موردنظر را با استفاده از پیچ خروج دستی، از درایو دستگاه خارج کنید.

رفع مشکل Auto Eject کنسول ‌PS4

درایور دیسک PS4  ممکن است به دلایلی مانند اشکال در سخت‌افزار دستگاه، اشکال در سیستم‌عامل پلی استیشن، اشکال در مکانیزم درایو دیسک، اشکال در سنسور دیسک، شکستن دکمه خروج دیسک و… کار نکند. برای رفع مشکل Auto Eject کنسول PS4 یا قبول نکردن دیسک، دستگاه باید دستگاه بررسی و عیب‌یابی شود. در ادامه روش‌های مختلف برطرف‌کردن مشکل خارج نشدن دیسک از PS4 را بیان می‌کنیم.

روش‌های برطرف‌کردن مشکل خارج نشدن دیسک از PS4

اگر دستگاه شما دچار مشکلاتی مانند نخواندن دیسک بازی، پس دادن و خارج‌کردن خودکار دیسک بازی، گیرکردن و پس ندادن دیسک و… شده است، برای بررسی و عیب‌یابی آن، نسبت به  انجام موارد زیر را اقدام کنید:

فشار دادن دکمه خروج دستی دیسک PS4

در صورت گیرکردن دیسک به دلایل کثیف بودن، استفاده از دیسک آسیب‌دیده و … بهترین راه برطرف‌کردن این مشکل، استفاده از دکمه خروج دستی است.

ری استارت کردن PS4

در مواقعی که به دلیل مشکلاتی مانند وجود باگ‌ها و خطاهای جزئی، با گیرکردن درایو دستگاه کنسول روبه‌رو می‌شوید، بهترین راهکار ری استارت کردن کنسول است.

در این صورت، با خاموش‌کردن و راه‌اندازی مجدد PS4 ممکن است مشکل برطرف شود. اگر مشکل دستگاه PS4 شما بعد از راه‌اندازی مجدد برطرف شد و توانستید دیسک را درون درایو قرار دهید، می‌توانید مانند گذشته از آن استفاده کنید. اما اگر با راه‌اندازی مجدد هم مشکل دستگاه برطرف نشده و PS4  قادر به خارج‌کردن دیسک نیست، از دکمه خروج دستی استفاده کنید.

ریست کردن پلی استیشن
بسیاری از مشکلات نرم افزاری در کنسول‌های بازی پلی استیشن با ریست کردن از بین می‌رود.

استفاده از پیچ خروج دستی PS4

زمانی که دچار مشکلات جدی گیرکردن درایو و عدم خروج و قراردادن دیسک شدید، بهترین راه، استفاده از پیچ خروج دستی دیسک PS4 است. برای رفع مشکل Auto Eject کنسول ‌PS4، مراحل و نحوه استفاده از پیچ خروج دستی PS4 به‌صورت زیر است:

  • PS4 را خاموش کرده و همه کابل‌های آن را جدا کنید.
  • در صورت لزوم پوشش HDD یا پنل بالایی را بردارید.
  • محل پیچ خروج دستی PS4 را پیدا کنید.
  • پیچ دستی را محکم کنید تا دیسک گیرکرده از PS4 بیرون بیاید.

تمیز کردن دیسک PS4

یکی از راه‌های برطرف‌کردن مشکل عدم اجرای دیسک‌های بازی، تمیزکردن آلودگی‌ها و کثیفی‌های دیسک یا دی‌وی‌دی بازی است. اگر راه‌های دیگر را بررسی کرده‌اید و مطمئن هستید که در حال حاضر، دیسک دیگری در دستگاه وجود ندارد، ممکن است دیسک جدیدی که قصد اجرای آن را دارید، کثیف یا آسیب‌دیده باشد.

مشکل خارج نشدن دیسک از PS4 می‌تواند ناشی از آلوده بودن یا کثیف بودن اجزای داخلی دستگاه باشد

در این صورت، دیسک را از نظر شکستگی و وجود کثیفی، گردوغبار و سایر آلاینده‌ها مانند چربی‌ها، بررسی کنید. بهتر است دیسک موردنظر را با یک پارچه مناسب تمیز کنید و دوباره آن را در دستگاه قرار دهید.

تمیز کردن DVD بازی پلی استیشن
یکی از بهترین کارها برای تمیز کردن دی وی دی های پلی استیشن، شستن آن با آب است.

بررسی عدم وجود دیسک در درایور دی‌وی‌دی پلی استیشن

ممکن است از قبل یک دیسک بازی در دستگاه قرار داشته باشد که همین می‌تواند، موجب گیرکردن درایو دستگاه شود. به همین دلیل، باید درایو دستگاه را نسبت به وجود دیسک بررسی کنید. اگر درایو دستگاه برای قراردادن دیسک جدید باز نمی‌شود و نمی‌توانید دیسک جدیدی را در دستگاه خود قرار دهید، دکمه خروج دیسک در جلوی دستگاه کنسول PS4 را فشار دهید.

تعویض و قرار دادن دیسک جدید

اگر هنوز هم نمی‌توانید دیسک موردنظر را وارد دستگاه کنید یا دستگاهPS4 ، دیسک را اجرا نمی‌کند، بهتر است یک دیسک بازی یا فیلم دیگری را هم امتحان کنید.

در این مواقع، دیسک اصلی را کنار بگذارید و با دیسک‌های متعدد دیگری همچون، دیسک‌های بازیPS4 ، دیسک‌های DVD  یا Blu-Ray دستگاه را امتحان کنید. اگر دستگاه PS4 دیسک‌های دیگر را اجرا می‌کند، دیسک موردنظر دارای اشکال است و باید به‌جای آن، دیسک دیگری تهیه کنید.

عوض کردن دیسک پلی استیشن
در بسیاری از مواقع دیسک بازی یا فیلم آسیب دیده و دستگاه قادر به اجرا کردن آن نیست.

راه‌اندازی PS4 در حالت ایمن

ممکن است دستگاه دارای یک مشکل نرم‌افزاری باشد که موجب مشکل نخواندن دیسک در ps4 می‌شود. برای بررسی این مشکل، دستگاه PS4 را در حالت ایمن اجرا کرده و پایگاه داده PS4 خود را در این حالت بازسازی کنید.

برای این منظور، پس از راه‌اندازی دستگاه در حالت ایمن، گزینه Rebuild Database را انتخاب کنید. در صورت عدم اجرای این گزینه،  Reinstall System Software را امتحان کنید.

تمیز کردن فضای داخلی درایو دیسک PS4

یکی از راه‌های برطرف‌کردن مشکل نخواندن دیسک در ps4، تمیزکردن آن به کمک دستگاه هوا و از بین ‌بردن گردوغبار درایو PS4 است. اگر در درایو دستگاه PS4 گردوغبار جمع شده و غلتک‌های آن کثیف باشند، ممکن است درایو دستگاه کنسول، از گرفتن یا خواندن دیسک جدید خودداری کند.

برای رفع مشکل Auto Eject کنسول ‌PS4 ، امکان دارد لازم باشد پوشش بالایی دستگاه را بردارید تا بتوانید گردوغبار را به طور کامل پاک کنید.

تمیزکردن فضای داخلی درایو دیسک PS4
برای تمیز کردن فضای داخلی درایو دیسک، می‌توان از دستگاه blower استفاده کرد.

بررسی درایو دیسک PS4  از نظر آسیب‌دیدگی فیزیکی

برای بررسی درایو دیسک PS4 از نظر آسیب‌دیدگی فیزیکی هم لازم است پوشش بالایی دستگاه PS4 خود را بردارید و درایو دیسک PS4 را از نظر فیزیکی بررسی کنید.

اگر دقت نکنید، ممکن است، یک جسم خارجی یا نوارها و سایر اشیایی که روی دیسک‌های بازی قرار دارند، وارد درایو دستگاه PS4 شوند، و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کنند.

در این مواقع، پس از بررسی درایو دستگاه، درصورتی‌که جسم خارجی در درایو دیسک PS4 پیدا کردید، آن را با دقت خارج کنید. دقت کنید در این حالت، باید بسیار احتیاط کنید و از دست زدن به اجزا و قطعات الکترونیکی داخلی درایو PS4 خودداری کنید.

تعمیر کردن درایور پلی استیشن 4
با توجه به اینکه برای تعمیر درایور باید دستگاه باز شود، بهتر است تعمیر آن را به یک فرد ماهر بسپارید.

در این مطلب از آچارباز، مشکل قبول نکردن دیسک در پلی استیشن 4 را توضیح دادیم. درصورتی‌که همچنان با مشکل نخواندن دیسک در PS4 خود مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی تخصصی، از طریق صفحه تعمیر پلی استیشن، درخواست خود را در وبسایت آچارباز، ثبت کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا