×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

راهنمای خرید زودپز جی پاس ؛ نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید

راهنمای خرید زودپز جی پاس

در دنیای امروزی افراد برای پخت غذا‌های خانگی زمان زیادی ندارن؛ بنابراین بدنبال وسایلی هستند که کار آنها را آسان می‌کند و در زمان کوتاهی انواع غذای‌های خوشمزه را طبخ می‌کند. یکی از بهترین و پر طرفدارترین وسایل آشپزخانه که از قدیم تابحال، زودپز است. این زودپزها در دو مدل گازی و برقی در بازار وجود دارند. کاربران مختلف بر حسب نیاز، بودجه و مشخصات مدنظر خود سعی می‌کنند بهترین مدل را خریداری کنند. البته باید در این بین با برندهای مختلفی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، آشنا باشند. یکی از پرفروش‌ترین برندها در چند سال اخیر ‌جی پاس بوده است. در این مطلب سعی کردیم راهنمای خرید زودپز جی پاس را به طور کامل برای شما جمع آوری کنیم تا با مطالعه آن بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

فقط پس از خرید به نکات اعلام شده در دفترچه راهنمای دستگاه دقت کنید تا بتوانید از خرابی‌های دستگاه جلوگیری کنید؛ در غیر اینصورت باید برای تعمیر زودپز جی پاس بدنبال یک تعمیرکار بگیرید. البته با توجه به اینکه این برند به تازگی در ایران به بازار آمده ممکن است تعمیرکار زیادی نداشته باشد؛ در نتیجه می‌توانید از تکنسین‌هایی که در زمینه تعمیر زودپز برقی مهارت دارند، کمک بگیرید.

چک لیست راهنمای خرید زودپز جی پاس

نکات مختلفی را باید در زمان خرید زودپز جی پاس در نظر بگیرید که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

آشنایی با انواع زودپز جی پاس

اولین نکته در چک لیست راهنمای خرید زودپز جی پاس آشنایی با انواع زودپزهای جی پاس جهت خرید بهترین گزینه است. زودپز‌ها با توجه به منبع انرژی که برای پخت استفاده می‌کنند به دو نوع برقی و گازی تقسیم می‌شوند.

زودپز برقی جی پاس

زودپز برقی جی پاس یکی از حرفه‌ای‌ترین زودپز‌های موجود در بازار است. این زودپز‌ها دکمه‌های مختلفی برای ایجاد تغییر در تنظیمات پخت دارند. زودپز‌های برقی جی پاس قابلیت‌های مختلفی مانند کیک پزی، سرخ کن و نان ساز را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ بنابراین شما با توجه به نیازتان می‌توانید آنها را خریداری کنید.

باید توجه داشته باشید که فشار تولید شده در زودپز‌های برقی، از گازی‌ها کمتر است. در مقابل استفاده از آنها ساده‌تر و ایمنی‌شان بیشتر است. همچنین با توجه به تایمر پخت و برنامه‌های مختلف مانند تنظیم فشار بخار، هرگز غذا در زودپز برقی نمی‌سوزد.

زودپز گازی جی پاس

با استفاده از زودپز گازی جی پاس، سرعت پخت غذاها افزایش پیدا می‌کند. دقت داشته باشید که باید شعله گاز را به صورت دستی، کم و زیاد کنید تا زودپز با فشار مناسب غذا را بپزد. زودپز‌های گازی جی پاس انرژی کمی مصرف می‌کنند؛ به همین دلیل افراد زیادی مایل به خرید آن هستند، از طرفی نیاز به تعمیر زودپز جی پاس گازی از برقی کمتر است.

زودپز‌های آلومینیومی با ‌استحکام بالایی تولید می‌شوند و قیمت کمتری نسبت به زودپزهای استیل دارند. زودپز‌های چدنی نیز از نظر انتقال دما، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهند.

توجه به قابلیتهای مختلف زودپز جی پاس

در این بخش از راهنمای خرید زودپز جی پاس، موارد ضروری و تاثیر گذار برای خریدن زودپز جی پاس را بررسی می‌کنیم.

تعداد دسته‌های زودپز زودپز‌ها یک یا دو دسته دارند. اگر به زودپز با حجم بزرگ نیاز دارید بهتر است مدل دو دسته را خریداری کنید؛ اما باید به جنس دسته‌ها نیز توجه داشته باشید. اگر شما حین خرید به تمامی موارد نظیر نسوز بودن دسته و مقاومت بالای آن توجه کنید، زمان بیشتری می‌توانید از زودپز استفاده کنید.

راهنمای خرید زودپز جی پاس با بررسی دسته
اگر قصد خریدن زودپزهای بزرگ دارید بهتر است مدل‌های دو دسته را انتخاب کنید.
پیشنهاد مطالعه

انتخاب درست نوع زودپز

پیش از خریدن زودپز به مواردی مثل نیاز، کارایی و بودجه خودتان توجه کنید تا برای انتخاب انواع زودپز برقی و گازی با مشکل مواجه نشوید.

دقت به جنس بدنه زودپز

جنس بدنه انواع زودپزها متفاوت است. زودپزهای جی پاس اغلب از استیل، آلومینیوم و چدن ساخته می‌شوند و بهترین نوع بدنه آنها نیز استیل است. استیل هیچ واکنش منفی با مواد غذایی ندارد و بسیار محکم است؛ از طرفی استیل دچار زنگ و خش نمی‌شود.

زودپز‌های آلومینیومی با ‌استحکام بالایی تولید می‌شوند و قیمت کمتری نسبت به زودپزهای استیل دارند. زودپز‌های چدنی نیز از نظر انتقال دما، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهند؛ اما بهتر است از ترکیب چدن با تفلون استفاده نکنید؛ زیرا تفلون به بدن آسیب می‌رساند. ترکیب چدن با سرامیک به‌عنوان جایگزین، انتخاب بهتری است.

ایمنی بالای زودپز

زمان خریدن زودپز، دقت کنید که سوپاپ اطمینان برای خروج بخار اضافه و قفل خودکار درب وجود داشته باشد. در غیر این‌صورت امکان دارد زودپز منفجر شده یا غذا بدرستی و در زمان مناسب پخته نشود.

ظرفیت مناسب زودپز

زودپز‌های جی پاس در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. با توجه به تعداد افراد خانواده بهتر است ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. زودپز 4 لیتری برای دو نفر و زودپز 8 لیتری برای خانواده 4 نفره مناسب است.

میزان فشار (PSI)

میزان فشار زودپز برقی 10 تا 12 و زودپز گازی 15 پوند بر اینچ مربع است.

پیشنهاد مطالعه

بررسی چند مدل زودپز جی پاس

در ادامه چندتا از مدل‌های محبوب زودپزهای جی پاس را معرفی می‌کنیم:

زودپز برقی ۴ کاره جی پاس مدل GPC307

امنیت بالا و قیمت مناسب زودپز برقی جی پاس GPC307 از جمله ویژگی‌های مهم این محصول است، در ادامه برخی از مشخصات اصلی این محصول را بررسی می‌کنیم.

مدل زودپزجی پاس 4 کاره GPC307
منبع تغذیه220 ولت
توان1000 وات
وزن6 کیلوگرم
جنس دربپیرکس
جنس بدنهاستیل مقاوم
روکش ظرفنچسب
تعمیر زودپز با آچارباز
تعمیر زودپز برقی در دسته تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه آچارباز قرار می‌گیرد. از بین رفتن روکش، سوت نزدن زودپز و خرابی تایمر از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکاران آچارباز بسپارید.
تعمیر زودپز

زودپز جی پاس مدل GRC4328

درب این مدل زودپز جی پاس دوجداره و بدنه آن از جنس استیل بوده و کف ظرف آن، از آلومینیوم ساخته شده است. این محصول 1.5 لیتری به صورت 3 کاره به فروش می‌رسد و گرم نگه داشتن غذا و پوشش دیگ زودپز از جنس تفلون نچسب از جمله دیگر قابلیت های این زودپز برقی است.

زودپز گازی دسته دار جیپاس مدل GPC325

این مدل زودپز گازی ظرفیت 3 لیتری دارد و بدنه آن از آلومینیوم مقاوم ساخته شده است. در خصوص ویژگی‌های دیگر آن می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • جنس در: آلومینیوم
  • جنس دسته: باکالیت
  • تعداد دستگیره: یک عدد
  • وزن: 2290 گرم
  • قابلیت‌های اضافی: روی انواع اجاق قابل استفاده است.

زودپز برقی دیجیتال جی پاس مدل GPC 876

این زودپز از برند جی پاس قابلیت‌های زیر را دارد:

  • توان مصرفی 1300 وات دارد.
  • گنجایش آن 8 لیتری است
  • برای خانواده‌های پر جمعیت مناسب است.
  • وزن آن تقریبا 5 کیلوگرم است.

زودپز دیجیتال جی پاس مدل  GMC53032

با استفاده از این زودپز قابلیت استفاده از 14 برنامه پخت در اختیار شما قرار می‌گیرد، از طرفی زودپز GMC53032 در ابعاد کوچکی طراحی شده به همین دلیل می‌توانید در آشپزخانه‌های کوچک نیز از این محصول استفاده کنید. اگر می‎‌خواهید با ویژگی‌های دیگر این محصول آشنا شوید به مواردی که در ادامه گفته‌ایم توجه کنید.

مدل زودپززودپز دیجیتال جی پاس مدل  GMC53032
جنس بدنهاستیل ضد زنگ
جنس قابلمهسرامیک
ظرفیت6 لیتر
صفحه نماشLCD
جنس قفسه بخارفولاد ضد زنگ
ابعاد270x270x350 سانتی‌متر

بررسی بهترین زودپزهای ایرانی و خارجی

زمانی که به بازار می‌روید یا به سایت‌های اینترنتی سر می‌زنید با توجه به وجود انبوهی از برند‌های زودپز انتخاب سخت می‌شود. اما اگر کمی‌تحقیق کنید، راهنمای هر محصول را بخوانید، با سایر برند‌ها مقایسه کنید یا از افرادی که زودپز خریده‌اند سوال بپرسید می‌توانید بهترین برند زودپز‌های ایرانی و خارجی را تهیه کنید. در ادامه با برخی از بهترین برند‌ها آشنا می‌شویم.

  • فیسلر
  • دسینی
  • بیم
  • تفال
  • فوما
  • ام‌جی‌اس
  • پارس استیل
  • جی پاس

هرکدام از این برندها ممکن است بعد از مدتی دچار مشکلی شوند؛ در این صورت باید برای رفع ایراد آنها از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. کافیست درخواست خود را در قسمت تعمیر زودپز دسینی، زودپز تفال و … در صفحه مربوطه ثبت کنید تا کارشناسان ما تمامی مشکلات دستگاه شما را از بین ببرند.

راهنمای خرید انواع زودپز جی پاس
با توجه به تنوع مدل‌های زودپز شما می‌توانید انواع برند ایرانی و خارجی زودپز را خریداری کنید.

در راهنمای خرید زودپز جی پاس به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در زمان خریدن دستگاه جدید در نظر داشته باشید، اشاره کردیم. با رعایت و به کارگیری این نکات می‌توانید بهترین گزینه را خریداری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا