×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

چطور وسایل مختلف را در اثاث کشی جابجا کنیم

ترفندهای جابه جایی وسایل در اثاث کشی

چه در حال اسباب کشی باشید و چه بخواهید خانه خود را تمیز کنید، جابجایی اثاثیه سنگین، کار بزرگی است. اما می‌دانید با تکنیک‌هایی ساده می‌توانید جابجایی وسایل سنگین را بدون آسیب رساندن به کمر، خانه یا وسایل انجام دهید؟ این ترفندها پاسخ به چگونه خودمان جابه جایی وسایل در اثاث کشی را انجام دهیم، است.

پس در صورتی‌که قصد اثاث‌کشی را دارید ادامه این مطلب را بخوانید تا به بهترین شکل اقدامات لازم برای جابه‌جایی را انجام دهید؟

شاید جابه‌جایی وسایل کوچک، کار مشکلی نباشد اما جابجایی وسایل بزرگ می‌تواند یک چالش باشد. بدون برنامه‌ریزی، ابزار و تجهیزات مناسب، ممکن است وسایل شما آسیب ببیند.

به همین دلیل است که هنگام جابجایی وسایل باید محافظت از آنها را در اولویت قرار دهید در غیر اینصورت مجبور به تعمیر کردن وسایل می‌شوید.

با توجه به قیمت و حساسیت وسایل برقی، باید توجه ویژه‌ای به وسایل گران‌قیمت مانند تلویزیون، ساندبار، سینمای خانگی، یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، دی وی دی پلیر و بخاری برقی داشته باشید. اگر در اثر ضربه یا به دلیل استفاده نادرست از این دستگاه‌ها، وسایل شما دچار مشکل شده است؛ می‌توانید در قسمت تعمیر ساندبار و سینما خانگی، تعمیر تلویزیون، تعمیر یخچال، تعمیر لباسشویی، تعمیر ظرفشویی، تعمیر دی وی دی پلیر و تعمیر بخاری برقی ثبت کنید.

کارشناسان آچارباز در زمینه‌های مختلف مهارت دارند و آماده خدمات رسانی به شما هستند.

13 ترفند جابه جایی وسایل در اثاث کشی به روش اصولی

1- وسایل بلند و سنگین مانند یخچال با گرفتن بالا و پایین آن

جابه جایی کمد بلند، کمد بایگانی یا یخچال سخت است. باید دونفره آن را جابه جا کنید. یخچال را کج کنید و آن را به عقب بچرخانید و از یک نفر بخواهید بالا و دیگری پایین را حمل کند. این کار وزن را در مرکز قرار می‌دهد و از تاب خوردن خارج از کنترل آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، حمل و نقل آن در پله‌ها به سمت بالا یا پایین را نیز آسان‌تر می‌کند؛ زیرا زاویه حمل تقریباً با شیب پله‌ها مطابقت دارد.

برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

2- نحوه عبور دادن صندلی راحتی و کاناپه با قراردادن آن به گوشه‌هایش

جابه‌جایی یک صندلی راحتی بزرگ کمی ساده‌تر است. اما بهتر است از افراد حرفه‌ای الگوبرداری کنید و صندلی‌های بزرگ را به صورت ایستاده به گوشه‌های دیوار تکیه دهید. صندلی را به طرف خود بچرخانید تا مانند “L” به نظر برسد. سپس آن را دور چهارچوب در بچرخانید و از آن عبور دهید.

اگر می‌خواهید کاناپه را از در عبور دهید، ممکن است حمل آن به صورت افقی و چرخش به داخل اتاق برایتان غیرممکن باشد. قبل از اینکه وارد راهرو شوید، کاناپه را به روی دسته بخوابانید و آن را به سمت درب بلغزانید. تقریباً همیشه می‌توانید آن را به صورت قلاب به دور درگاه در حرکت دهید. اگر کمی بلندتر از دهانه در است، ابتدا قسمت بالایی را از در عبور دهید و چند سانتی‌متر فاصله بگیرید.

جابه جایی وسایل حجیم و بزرگ
حتما برای جابه‌جایی وسایل سنگین در اسباب کشی از یک نفر دیگر هم کمک بگیرید.

3- لباسشویی و ظرفشویی را حمل نکنید یا بکشید بلکه بلغزانید

شما می‌توانید از ابزاری به نام اسلاید یا لغزاننده برای جابه‌جایی وسایل سنگین استفاده کنید. این ابزار در اشکال و اندازه‌های مختلف در دسترس هستند. همچنین می‌توانید برای لغزاندن وسایل از روکش ظروف پلاستیکی، فریزبی، روتختی، پتوهای متحرک، حوله‌ها و تکه‌های فرش استفاده کنید. از لغزنده‌های پلاستیکی سخت برای فرش و از لغزنده‌های نرم و روکش دار برای کفپوش‌های سخت استفاده کنید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

4- تسمه حمل مبلمان: دالی شانه

تسمه‌هایی در بازار وجود دارد که دور شانه بسته می‌شود و به Shoulder Dolly معروف هستند.  این ابزار با تکیه بر اهرم‌ها و گروه‌های عضلانی بزرگ، وزن را از روی کمر شما برمی‌دارد. آنها همچنین دستان شما را برای مانور دادن آزاد می‌گذارند. با این حال، استفاده از آنها در پله‌ها دشوار است، زیرا وزن به طور کامل به سمت سراشیبی منتقل می‌شود.

ابزار شالی شانه برای جابه جایی وسایل سنگین
چنانچه در طبقات بالایی ساختمان هستید بهتر است برای جابه‌جایی وسایل سنگین از آسانسور باربر استفاده کنید.

5- روی وسایل برقی، پتو و پلاستیک بکشید

اگر می‌خواهید ساندبار و تلوزیون خود را جابه‌جا کنید و به کارتن آن‌ها دسترسی ندارید، بهتر است دور آنها پتو و پلاستیک بپیچید تا در زمان جابه‌جایی، آسیبی نبینند. برای این کار بهتر است ابتدا وسایل را کاملاً با پتو بپیچید و پتو را با سلفون کششی، محکم کنید.

برای تعمیر لباسشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

6- پیچ‌ها و مهره‌ها را داخل کیسه‌های پلاستیکی برچسب دار قرار دهید

هنگام جدا کردن مبلمان، تخت خواب و … شاید پیچ‌ها و مهره‌ها گم شوند. بنابراین، همانطور که شروع به جدا کردن قطعات می‌کنید، مطمئن شوید که آنها را در داخل کیسه‌های پلاستیکی مهر و موم شده قرار دهید. روی تمام کیسه‌ها بنویسید که مربوط به کدام مبل یا وسیله است. به این ترتیب، هنگامیکه به خانه جدید خود می‌روید و شروع به سرهم کردن مجدد وسایل می‌کنید، نیازی نیست که به دنبال پیچ‌های آن بگردید.

7- تاجایی که می‌توانید قطعات وسایل را از هم جدا کنید

هنگام جابجایی برای وسایلی که قابل جداسازی هستند، توصیه می‌شود، کار جداسازی را انجام دهید. زیرا این کار قبل از جابه‌جایی وسایل در اثاث کشی باعث بیشتر شدن ماشین حمل بار و سبک‌تر شدن وسایل می‌شود. از جمله این وسایل می‌توان به تخت خواب، میزهای پذیرائی، آباژور، میز تحریر و … اشاره کرد. اگر به دستورالعمل‌های مونتاژ اصلی دسترسی دارید، به سادگی از آن‌ها می‌توانید برای راهنمایی در مورد نحوه جداکردن قطعات آن استفاده کنید. تمام قطعات را در پلاستیک یا پوشش محافظ بپیچید و داخل یک جعبه مقوایی برچسب دار قرار دهید.

برای تعمیر سینما خانگی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

8- درها را کاملا باز کنید

ساده‌ترین راه برای اطمینان از اینکه وسایل برزگ مانند یخچال و فریزر، مبلمان و … شما به راحتی از در‌ها عبور می‌کند این است که جلو درب ورودی شلوغ نباشد. سپس درها را تا حد امکان باز کنید و مانعی جلو آن قرار دهید تا در طول جابه‌جایی وسایل در اسباب کشی باز نگه داشته شوند. این کار جابجایی وسایل را به داخل و خارج از خانه آسان می‌کند و از برخورد وسایل به گوشه‌های دیوار جلوگیری می‌کند.

برای تعمیر DVD player از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

9- از یک طناب برای جا به جایی تشک استفاده کنید  

جابه‌جایی وسایل در اسباب کشی کار دشواریست که این دشواری شامل جابه‌جایی تشک نیز می‌شود. بسیاری از تشک‌ها دسته دارند، اما نمی‌توان در جا‌به‌جایی از آنها استفاده کرد. آنها در واقع برای کمک به شما برای تکان دادن تشک روی تخت ساخته شده‌اند و خیلی قوی نیستند. یک راه ساده‌تر برای حمل تشک استفاده از یک طناب ساده است تا بتوانید کنترل بیشتری روی آن داشته باشید. این طناب را از دسته‌های تشک عبور دهید. سپس از یک لوله پی وی سی عبور داده و در نهایت انتهای آن را گره بزنید. حال تشک شما یک دستگیره دارد که به راحتی از آن برای جابه‌جایی می‌توانید استفاده کنید. تشک را برگردانید تا بند در زیر آن باشد و به راحتی بتوانید آن را جابه‌جا کنید.

استفاده از طناب برای جابه‌جایی تشک
در صورتی‌که پلاستیک‌های متری را در دسترس دارید، بهتر است اطراف تشک را با پلاستیک محافظ بپوشانید تا لایه بیرونی آن آلوده نشود.
برای تعمیر ماشین ظرفشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

10- اثاثیه سنگین را خودتان جابه‌جا نکنید

این نکته ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که اثاثیه سنگین را خودشان بدون کمک جابه‌جا کنند. این نه تنها برای شخصی که اثاثیه سنگین را بلند می‌کند، خطرناک است، بلکه ممکن است باعث شکستن یا آسیب رساندن به آنها و حتی پوشش کف‌ نیز بشود. هنگام اسباب کشی حتما از متخصصان این امر کمک بگیرید. از دوستان یا اعضای خانواده از قبل کمک بخواهید. اگر نمی‌توانند کمکتان کنند با تماس با آچارباز برای جابه‌جایی وسایل در اثاث کشی از متخصصین آن کمک بگیرید.

11- جایی که قرار است در خانه جدید وسایل چیده شود را مشخص کنید

اگر به خانه جدیدی نقل مکان می‌کنید، از قبل تصمیم بگیرید که کدام وسیله در چه قسمتی باید قرار گیرد. قبل از اسباب کشی، یک پلان از فضا با اندازه گیری‌های صحیح هر اتاق ترسیم کنید. سپس مبلمان را اندازه بگیرید و چیدمان خود را مشخص کنید. به طوری که به عنوان مثال بدانید دی وی دی پلیر، تلویزیون، یخچال و سایل برقی در چه دیوارها، آشپزخانه و مبلمان قرار گیرد. سپس، در زمان اسباب کشی تمامی وسایل در جای درست قرار دهید تا مجبور نباشید دوباره آن را جا‌به‌جا کنید. برای سهولت در حرکت، یک کپی از نقشه را به دیوار هر اتاق بچسبانید تا افرادی که برای کمک شما آمده‌اند بتوانند در یک نگاه متوجه شوند که وسایل را کجا قرار دهند.

نظافت وسایل قبل از جابه‌جایی وسایل در اثاث کشی
برخی از افراد قبل و برخی از افراد بعد از اثاث کشی اقدام به نظافت وسایل می‌کنند.

12- بررسی کنید که شرکت برای جابه جایی وسایل در اثاث کشی، پوشش بیمه داشته باشد

ممکن است که در زمان جابه‌جایی وسایل در اثاث کشی تصادفاتی رخ دهد، پس از قبل باید آماده باشید. البته این اتفاق زمانی که از متخصصین جابه‌جایی برای اسباب کشی یا باربری‌های مطمئن کمک نگرفته‌ باشید، بیشتر می‌شود؛ چراکه بسیاری از جابجایی‌های حرفه‌ای مطمئناً هنگام جابجایی اثاثیه و وسایل خانه احتیاط می‌کنند.

اگر قصد دارید از شرکتی برای جابه‌جایی وسایل در اثاث کشی کمک بگیرید، مطمئن شوید که همه پوشش‌های بیمه‌ای لازم را دارد. این اولین قدم برای محافظت از وسایل در زمان جابجایی است. این شرکت‌ها باید چندین گزینه بیمه‌ای را ارائه دهند.

برای تعمیر بخاری برقی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

13- وسایل را پس از باز کردن بسته بندی و سرهم کردن آن تمیز کنید

در نهایت، هنگامی که وسایل به خانه جدید شما رسید، آن‌ها را با وسایل مناسب، تمیز کنید. پس از جابه‌جایی وسایل در اثاث کشی، مبلمان را گردگیری کنید. در این مطلب سعی کردیم ترفندهای جابه‌جایی وسایل در اثاث کشی که به جلوگیری از آسیب دیدن وسایل شما کمک می‌کند را آموزش دهیم. چنانچه در حین اسباب کشی برای وسایل شما مشکلی به وجود آمد، می‌توانید از کارشناسان آچارباز برای رفع مشکل آنها کمک بگیرید. کافیست در قسمت تعمیر ساندبار و سینما خانگی، تعمیرتلویزیون، تعمیر یخچال، تعمیرلباسشویی، تعمیرظرفشویی، تعمیردی وی دی پلیر و تعمیر بخاری برقی و … سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. لامپ های قدیمی رو با لامپ ال ای دی و کم مصرف عوض کردم. هم روشنایی اتاق بیشتر شد و هم مصرف برق خیلی کمتر شد و 20 تومن پول قبضم نسبت به ماه قبل کمتر شد

    1. با سلام
      احمدی عزیز، خوشحالیم که توانسته ایم به شما کمک کنیم. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا